.LABYRINTH // LASERPOINT 18.4.2009 @ Helsinki

947 posts, 48 pages, 249,703 views

anthocyan

Posts: 1,511

#801 • • anthocyan Kohti valoa...

Jake, 20.4.2009 17:33:
---
[
Warehouse on muuten eri asia kuin UG-kemut :)

Laserpointit ja Labyt on käsittääkseni aina olleet tehdashallissa. Kaapeli on vissiin nosturin(?) lisäksi ainoita "warehouse"-tyyppisiä venueita etelä-Suomessa. Voihan sen tehdashallin dekottaa "nätiksi" - mutta toisaalta sitä tehdashallifiilistä voi tehostaa sen suuntaisella dekotuksella.


---


offtopic, mut mun mielestä ainakin jotkut laserpointit oli vanhalla ylioppilastalolla, voin kyllä olla väärässäkin. :)

mut mä ainakin pidin noita bileitä täyden kympin bileinä.



Kyl oot oikeessa. *vink* Laserit on ollu Vanhal joskus. Itse ollut todistamassa. En vaan muista mikä vuosi *hih*

--
"If we open a quarrel between the past and the present, we shall find that we have lost the future." -Winston Churchill-

Sallakat

Posts: 2,220

#802 • • Sallakat jungle, baby !

anthocyan, 21.4.2009 10:52:



Kyl oot oikeessa. *vink* Laserit on ollu Vanhal joskus. Itse ollut todistamassa. En vaan muista mikä vuosi *hih*



ensimmäiset pari (/kolme) vuotta olivat Vanhalla, en nyt sitte muista milloin ovat aloittaneet.
anthocyan

Posts: 1,511

#803 • • anthocyan Kohti valoa...
Elikkäs tuli piiiitkästä aikaa oltuu Lasereissa. Viimeeksi olin silloin muistaakseni kun ne oli vielä Vanhalla. Tapahtuma on muuttunut hirmuisesti. Ja täytyy sanoa, että kivaa oli! *sydän* En tosin päässyt päälavalta minnekään, minkä jo tiesin etukäteen. *nauru*

Ensi vuonna uudelleen ilman alkoholia. Se jotenkin hämärtää visuaalisen ja auditiivisen maailman. *hmph* Ja ensi vuonna aioin myös kierrellä enemmän paikkoja. *joo*

BT- Flaming June on vaan niin paras! *sydän* Ei siitä pääse mihinkään! *plur*

Kiitos kaikille ystäville, tutuille ja tuntemattomillekin. Ja suuret kiitokset soittajille ja järkkäreille! *sydän*

--
"If we open a quarrel between the past and the present, we shall find that we have lost the future." -Winston Churchill-

Aarro

Posts: 134

#804 • • Aarro
Eipä oo hirveesti lisäiltävää kommentteihin. Ite viihdyin mainiosti eikä ollu ees känni päällä. Laserpointissa on aina tullu oltua lähes selvinpäin. Kyllähän sitä on tänne taas ens vuonna raahauduttava.
CTW

Posts: 5

#805 • • CTW

hrdkvr, 21.4.2009 10:09:
tämä ehkä perustuu siihen, että jotkut maksaa isot rahat pääsylipusta vain nähdäkseen tämän ison staran ja hänen taidot. Toiset vain päästäkseen isoihin bileisiin.

Jos mä maksan yli 10e lipusta niin pääesiintyjältä odotan että hän myös tekee töitä rahan eteen eikä vain pistä playbackiä. Nämä tapaukset ainakin itselläni vie fiilikset.




Tohon on pakko kommentoida - kyllä siellä töitä tehtiin lavalla koko ajan, mikseri ja kontrolleri olivat ahkerassa käytössä BT:n setin aikana - lavarakennelman korkeudesta johtuen se ei vaan alas lattialle näkynyt varmaan millään.
sts

Posts: 7,969

#806 • • Edited sts Sama pyynti aitta!

CTW, 21.4.2009 11:41:
Tohon on pakko kommentoida - kyllä siellä töitä tehtiin lavalla koko ajan, mikseri ja kontrolleri olivat ahkerassa käytössä BT:n setin aikana - lavarakennelman korkeudesta johtuen se ei vaan alas lattialle näkynyt varmaan millään.



Näin on, mies teki hyvin paljonki asioita kontrollerillaan ja mikserillä, mutta tarkasti ja hillitysti. Keskitti aikansa ja energiansa yleisön ottamiseen ja lavakarsimaan. (voittaa imho ainakin jokkelukon ;) )

Tuosta quoteemastasi viestistä tuli kyllä hauska tunne kun miettii että dj:t nimenomaan sitä playbackia käytännössä tekevät miksaamalla tosin nauhoitetut biisit yhteen. Tässä tapauksessa taasen soitettiin omia kappaleita soveltaen livenä samattomasti miksaten yhteen (mm. love comes again oli aika kaukana siitä bt:n ja tieston orginaalista) joka ei ole mikään pieni suoritus ottaen huomioon että useampi erehtyi luulemaan keikkaa dj-setiksi :)
hrdkvr

Posts: 3,929

#807 • • hrdkvr KURGO
no on niitä playback DJ settejäkin nähty.

Hyvä jos BT täytti odotukset ja teki palkkansa eteen hommia.

Liian usein nämä LIVE esiintymiset on sitä, että biitis tulee läppäriltä ja sit muka tahkotaan synia sikana tai esim proteuksen "live kitaristi" vastaa kysymykseen "onko toi kitara edes päällä" sanoin "kysy proteukselta". Eli lähinnä live performansseja. Ja tämähän on ihan ymmärrettävää sillä veikaan että 90% konemusiikin tekijoistä eivät ole mitään konserttipianisteja jotka osaisivat vetää melodiat livenä kiipparilta ja kontrolloida samalla muita elementtejä. Siksi tarvitaan innovatiivisuutta esitykseltä esin just abelton liven kanssa kikkailua tai dj + live yhdistelyä.

--
-keep it hard-

hrdkvr

Posts: 3,929

#808 • • hrdkvr KURGO
olikos se nyt DJ genki kun kertoi jolloian festareilla soittaneensa astral protectionin jätkein jälkeen ja huomannut, että jäbät oli vetänyt keikkansa winampilla

--
-keep it hard-

Kon-tiki

Posts: 1,936

#809 • • Kon-tiki The Unsinkable

hrdkvr, 21.4.2009 08:37:
---
Individual, 21.4.2009 08:09:
---
Caro², 20.4.2009 23:06:
---
Jake, 20.4.2009 17:33:
offtopic, mut mun mielestä ainakin jotkut laserpointit oli vanhalla ylioppilastalolla, voin kyllä olla väärässäkin. :)

---

Pienempiä bileitä on ollu vähän sielä sun täälä - mutta isoista puhuin :)

---


Noh pienet ja pienet:

http://klubitus.org/tapahtuma.php?id=4460

Vanhahan oli Lasereitten koti ennen Kaapelia.

---


parhaat laserpointit oli wanhalla 2000. Silloin jaettiin ekat pointterit joilla kaikki ampui laserit kattossa roikkuvaan valtavaan diskopalloon ja näky oli aika villi. DJ:t soitteli myös kunnon kiksua ylipitchattuna :D

Dr Bonekin soitteli baaritiskin vieressä kunnon technoa niin että ei saanut edes hetken rauhaa tanssimiselta



Ne Laserit muorikin muistaa, syystä tai toisesta tosin ei yhtä hyvin kuin hrdkvr! Niistä laserpointtereista riitti pitkään riemua monille kotietkoille/jatkoille, varsinkin niissä kämpissä joissa oli katossa peilipallo *jiihaa*

muistojen hauraat haamut valtaa mielen, mutta kun olen sittemmin siirtynyt kiksusta eteenpäin ja pääsiäisen humusin Berliinissä, niin näihin kaapelibileisiin en edes harkinnut lähteväni. Kiva että kohderyhmällä oli kivaa.
ValaX

Posts: 3,891

#810 • • ValaX

hrdkvr, 21.4.2009 12:16:
no on niitä playback DJ settejäkin nähty.



Siis pistetään valmis miksaus pyörimään ja nostetaan kädet ilmaan?!?
hrdkvr

Posts: 3,929

#811 • • hrdkvr KURGO

--
-keep it hard-

Avatar
#812 • • Edited astaroth Guest

hrdkvr, 21.4.2009 13:31:



just olin kaivamassa samaa *nauru*

kommenteista: "it's the guetta syndrome i think" :D
MRC

Posts: 1,346

#813 • • MRC Mindcore Crew DJ MRC/Skitzofrenik
Ei tolle voi ku nauraa :) tai oikeestaa pitäskö itkee? Eikös tuo kaveri oo ollu joskus suomessaki "soittamassa"`?

--
HOUSE MUZIEK MAAKT JONGEREN KAPOT !
Every style of music has its own emotion. Hardcore is pure fury!

ValaX

Posts: 3,891

#814 • • ValaX
Eli mä voisin kans ruveta heittää keikkaa, kun noita mix cd:tä on kertyny mulle ihan kiitettävästi. Setit ei olis kauheen pitkiä, maksimissaan joku 77 min*pepsodent*
m1kk3

Posts: 5,560

#815 • • m1kk3 no-life

hrdkvr, 21.4.2009 13:31:



*lmao* klassikkomatsq

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

jofawe

Posts: 10

#816 • • jofawe


This is one of the videos i managed to record while I was standin there and crying ;)
ezzy

Posts: 8,060

#817 • • Edited ezzy Droid-pappa

hrdkvr, 21.4.2009 12:28:
olikos se nyt DJ genki kun kertoi jolloian festareilla soittaneensa astral protectionin jätkein jälkeen ja huomannut, että jäbät oli vetänyt keikkansa winampilla



Se on Astralin pojille ihan arkipäivää. Onhan ne suomessakin vetäneet 2 "liveä". Pikkasen laski fiiliksiä kun kuuli jälkikäteen ekan käynnin olleen ihan pläybäkkiä, vaikka helvetin hauskaa olikin ko. bileissä.
Juhgu

Posts: 7,921

#818 • • Edited Juhgu Virnistelijä
Tää nyt ei liity enää mitenkään Laserpointtiin, mut sama se.

ezzy, 21.4.2009 15:10:
---
Se on Astralin pojille ihan arkipäivää. Onhan ne suomessakin vetäneet 2 "liveä". Pikkasen laski fiiliksiä kun kuuli jälkikäteen ekan käynnin olleen ihan pläybäkkiä, vaikka helvetin hauskaa olikin ko. bileissä.


Tokalla keikalla joi Jack Danielsia ja väänteli ja paineli syntikoiden nappeja samaan tapaan kuin Peter Hook tossa aiemmin postatussa videossa, ilman että sillä olis yhtään mitään vaikutusta musiikkiin. Ihan 100% feikkausta, kasa rautaa ja pari läppäriä lavalla vaikka yhden CD:n pyörittäminen ajais saman asian. Jos olis vaan rehellisesti se valmiiksi miksattu matsku pyörimässä, niin pystyis hyväksymään. Tollasta kusetusta ei. Mut kaiketi aika sama mitä siellä lavalla tekee, Klubbarissakin ton keikan jälkeen jengi hehkutti miten AP:lla oli niin hyvä meno lavalla. Niin kai sit. :p

Dovla
IsraTrance Junior Member

when they played "live" in Croatia their cd started skipping during a track and then got stuck...doesn't get any more "live" than that

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

André

Posts: 457

#819 • • André Madwave, Force
Olipahan taas aivan mahtava ilta *plur* Paikalle tulin siinä yhdeksän aikoihin ja vietin kavereiden kanssa ensimmäisen tunnin paikkoja katsellen ja ihaillen mitä kaikkea kivaa tänä vuonna oli tehty eri tavalla. Ystäviä, kavereita ja tuttuja olikin taas paljon paikalla (*hali* kaikille). Ja ellen olisi varma ollut ketä kaikkia tulee, olisin varmaan jättänyt väliin. Onneksi en niin kumminkaan tehnyt *joo* Kiitokset kaikille tutuille illasta, te osaltanne teitte siitä juuri niin mahtavan kuin se olikin *plur*.

Kymmeneltä suuntasin kakkos stagelle, missä Pietari jo aloitteli omaa settiään. Todella hyvä fiilis jäi herran setistä, niin pitkä aika on kun viimeksi olen herran kuullut soittavan, etten edes vuotta osaa sanoa. Mutta hyvin se tosiaan toimi ja tanssijalat kanssa nousi siihen tahtiin *jiihaa*.

Sama meno jatkui Sashan ja Sergein tarttuessa puikkoihin. Mielettömän upea setti ja molemmilta todella kiitettävä suoritus. Kyllä se tekno näyttää toimivan myös minulle*tanssittel*.

Sitten hiukan ennen Proteuksen settiä alkoi ihmisten valuminen paikalle, kaikki tunkivat joka suunnasta ja jo siinä vaiheessa oli selvää ettei siellä voisi tanssia ollenkaan *uuh*. Ja kun Proteus vihdoin aloitti, oli pakko siirtyä pää stagen suuntaan, koska en yksinkertaisesti pysty kuuntelemaan Proteuksen settiä seisten tekemättä mitään *grr*.

Pää stagella soitti Kunnari ja innostuin jopa hiukan tanssimaan, että saisi hyvän fiiliksen pidettyä korkealla ja vaikka musiikki olikin melko hidasta, niin kyllä sitä tanssimaan pystyi. BT veti kanssa loistavan setin samoin Orkidea jälleen kerran ja lopetus oli mahtava.

Minulle kaikki setit illan aikana toimivat aivan loistavasti. Samoin molempien salien dekot, valot, visuaalit ja laserit olivat upeita *sydän*

Röökipaikka ei oikein toiminut, lähinnä sen takia että suurin osa ihmisistä jäi vetämään niitä tupakoitaan siihen ovien eteen, eivätkä siirtyneet kunnolla sivuille, milloin suurempi määrä ihmisiä olisi kerralla päässyt ulos.
Myös ilmastointi tuntui uupuvan molemmilta stageilta kokonaan, no auttoi ainakin oman flunssan hillintään tämä sauna meno *nauru*


Kokonaisuudessaan jäi aivan loistava fiilis illasta ja varmasti olen paikalla seuraavalla kerralla(17.04.2010). Taattua Laserpoint laatua, kiitos siis teille kaikille jotka teitte tämän mahdolliseksi, sekä tietenkin kaikille soittajille ja kanssa bilettäjille.
*tähti* *tähti* *tähti* *tähti*


André
Mötkö

Posts: 22

#820 • • Mötkö
Itellä oli kyllä tosi mukavaa. Ainoina miinuksina oli ne luonnon ihmeet, jotka häröili vähän liikaa. Sen jauhesammutin episodin olisin kyllä voinut passata kokonaan se pöly tuntui tosi hienolta keuhkoissa. Toisaalta ihmettelisin suuresti jos näin isoihin bileisiin ei eksyisi näitä epämääräisiä örveltäjiä. Seuraavalle vuodelle en kyllä haluaisi lisää areenoja, koska aina jää jostain muusta paitsi.... Ens vuonna uudestaan ja jätti-kiitos järjestäjille