Club Barcelona (BCN) 30.8.2008 @ Helsinki

11 posts, 1 page, 1,608 views

seilori

Posts: 482

#2 • • seilori
Ompas vaan hiljaista pidellyt näiden bileiden mainonnan suhteen!
- facebookissa ei ole tapahtumamerkintää vaikka bcn-ryhmä löytyykin
- presidentti clubin sivuilla höpistään illalle jostain perus-lauantaisesta summer clubista
- muutenkin ihan hiljaista netissä..

mutta reilun tunnin päästä ovelle kuitenkin katsomaan että millainen meno siellä on :) Siirtyy sitten muualle jos jokin on selkeästi vialla.
thomas

Posts: 5,618

#3 • • thomas
jokke ja mellin.. kyllä kelpais :P
seilori

Posts: 482

#5 • • seilori
Tämä oli aika erilainen ilta kuin mihin olen tottunut bileisiin lähtiessä :)

Noin yhdeltätoista paikan päälle saapuessa vaikutelma tuki pelkäämääni Presidentticlubista. Konemusiikkibileiden sijaan tuntui kuin olisi saapunut rikkaiden skidien ruotsinlaivalle. Axl Smith sattui soittamaan vielä pari turhan tutusta listamusasta remixattua biisiä, mikä vahvisti perusraflavaikutelmaa. Melkein lähdin toisiin bileisiin ensimmäisen puolen tunnin aikana, mutta onneksi jäin vielä odottamaan.

Joidenkin biisivalintojen "liiasta helppoudesta" huolimatta aloin pitää Axl Smithinkin setistä, ja bileiden varsinaisesti startatessa upealla tanssiesityksellä ja Jay Mellinin tiukoilla biisivalinnoilla innostuin kunnolla. Illalta toivomani samankaltaisuudet Hypen Reunioneihin tulivat sittenkin esiin; älyttömän hyvää ja nykyajan normibileistä poikkeavaa musiikkia, kauniita ihmisiä sekä ihastuttavia tanssijoita (sekä esiintymässä että yleisössä) ja nykybileistä usein puuttuva tunnelma ihmisten huutaessa ja riemuitessa.

Olin ihan ällikällä monien todella nuoren näköisten kävijöiden hyvästä asenteesta. Useimmat olivat varsin selvinpäin, taitavia tanssimaan ja pitivät musiikista vaikka se oli konemusiikkia, vieläpä vanhaa sellaista *hih* Itse olin jo totuttautunut asenteeseen, että suomalaiset nuoret kuuntelevat vain hoppia, heviä ja listamusaa, mutta ehkä tällainen kansainväliseltä tuntuva klubimeininki tekee poikkeuksen ainakin jossakin ihmisryhmässä.

Mahtava ilta siis ja muistutti hyvin siitä että miten jämähtänyt sitä on omaan lokeroonsa. Vaikka meininki olikin paljolti pintaliitoa ja parinmuodostusta, oli se silti riemukasta ja jotenkin freesiä.
Roope Ankka

Posts: 343

#6 • • Roope Ankka
Hieno meininki!

Axelin musiikki oli Mtv-meininkiä, mutta kaikki muu sen jälkeen oli loistavaa. Onneksi en mennyt Mixxediin. Näistä tulee muuten kuulemma viikottaiset. Harmi kun seuraavan kuukauden viikonloput vierähtää muualla eikä pääse paikalle.
jay mellin

Posts: 68

#7 • • jay mellin
Kiitos Vilna että tykkäsit setistäni ja muutenkin älyttömän osuva kommentointi äijällä.
Avajaiset on aina ongelma konehuoneessa ku ei tiedä paljonko hiiliä voi lapioida ettei kattila räjähdä tai yli innokas kapteeni huristele jäävuoreen. Täs tehtiin monta harkittua lipaisua jotta ei järkytettäisi liikaa tiettyjä tahoja. Eiköhän toi tosta lähde etenemään .... monta yllätystä on luvassa ja tosiaan JOKA LAUANTAI. Axl on yllättävän hyvä deejii - TV hommat sujuu ja sit vielä tämäkin puoli...ihme heppu.

Tällaista klubia on kaivattu ja ny se ois tos - uutta ja vanhaa sopivalla shakella. Vanhat soittaa klasarit tunteella ja sekaan kelvolliset remixaukset näistä kultaisten vuosien biiseistä. Mutta kyllä tarkoitus on elää myös tätä päivää eikä jämähtää eiliseen.

Tiikeri ei pääse raidoistaan joten eiköhän mun soundi jatka tutulla toimivalla linjalla täs kioskissa.
Tune of the nigt oli meikäläisellä - Steve Angelo & Laidback Luke - BE (instrumental) joopa joo Space hitti tältä kesältä, mutta en sitä tällä kertaa tiennyt etukäteen ku en saarella päässy käymään. Näköjään vaan haistaa nää jo kokemuksella et mikä toimii isossa salissa.
Sinänsä simppeli ralli mut jengin reaktio oli kyl antoisa.

Meitsi seuraavan kerran la 13.9. ja sitten piiitkää setti.

Jay
thomas

Posts: 5,618

#8 • • thomas

jay mellin, 31.8.2008 19:50:

Tällaista klubia on kaivattu ja ny se ois tos - uutta ja vanhaa sopivalla shakella. Vanhat soittaa klasarit tunteella ja sekaan kelvolliset remixaukset näistä kultaisten vuosien biiseistä. Mutta kyllä tarkoitus on elää myös tätä päivää eikä jämähtää eiliseen.

Jay



just tätä on odotettu. semmoinen klubi missä ei vaan soiteta kaikkia uusia (myös paskoja) biisejä vaan sopivassa suhteessa uutta ja vanhaa. hienoa ! täytyy jossain vaiheessa täältä pohjoisesta päästä käymään ja fiilistelemään.
epicuros

Posts: 7,734

#9 • • epicuros
Oliks nää vähän samantyyliset kemut kuin muutama kuukausi sitten Hype Reunionit? :O

--
Valid criticism does you a favor.

Tapi

Posts: 1,437

#10 • • Tapi Dreamstate
Mä olin mestoilla Axl Smithin setin ajan ja oon sit ollu kai eri bileissä, koska Axl miksasi päin persettä ja soitti täysin yhdentekeviä muutaman vuoden takaisia radiohittejä älyttömin backspinnein buustattuna.

Tuon jälkeen piti harmittavasti lähteä menemään, mikä on vähän sääli, koska Jay Mellinillä ja Jokella oli varmasti homma hallussa.
Tiku

Posts: 58

#11 • • Tiku The Robot
Tosi tanssittavaa musiikkia soitettiin, mä tykkäsin. Tulin aika myöhään, joten en kuullut juurikaan Axlin settiä. Paikkana Pressa on teknobileillekin aivan loistava. Tanssilattia on iso ja tilaa on hyvin. Ruotsinlaivaestetiikka miellyttää ainakin minua*joo*

--
I walked my dog today.It was fun.
--Oscar Wilde