Olen tässä viime aikoina jäänyt koukkuun kynsiviilaan ja porttiteorian mukaisesti olen jo ehtinyt kokeilemaan hieman kynsilakkaakin. En ole kuitenkaan vielä ihan valmis myöntämään tämän olevan minulle ongelma muussa muodossa kuin seuraavassa:
Miten oikeakätisenä saa kätevimmin viilattua oikean käden kynnet? Pitääkö sitä vaan opetella heiluttelemaan vasenta kättä vakaasti vai voiko viilauksen hoitaa jotenkin mielekkäällä tavalla pitäien viilaa paikallaan ja liikutellen oikeaa jättä sitä vasten?
Lisäksi samalla aloitella keskustelua ja kysellä, että käytättekö te kynsiä viilatessanne jotain tukea, vai hoituuko homma ihan vapaalla kädellä? Ovatko kaupasta saatavat lasiviilat hyviä vai kannattaako pysyttäytyä noissa "kertakäyttöisissä" halpisversioissa? Mikä merkki on paras? Onko kynsien lakkaamisessa jotain erityisiä jippoja, joilla lakan saa pysymään tai tasoittumaan paremmin? Mitä manikyyrit maksavat ja mitä siihen kuuluu? Kannattaako käydä ammattilaisen luona vai repiä itse ilo irti kynsiensä kanssa näpertämisestä? Mitä erilaisia kivoja tapoja/malleja on muotoilla ja lakata kyntensä - ja mitkä ovat omat suosikkinne? Ja kuinka paljon teillä menee rahaa ja aikaa kynsiinne?
Tämän lisäksi voisi myös vähän kuulostella ihmisten mielipiteitä ja ennakkoluuloja kynsiään hoitavista miehistä ja naisista. Saatko kynsistään huolehtimisesta heti ilmapään tai ylimielisen metroseksuaalin maineen? Miten erilaiset kynnet vaikuttavat ihmisitä saamaanne ensivaikutelmaan? Onko tietynlaisilla kynsillä merkittävä rooli seksuaalisuudessanne? Milloin kynnet ovat mielestäsi oleellinen osa asukokonaisuutta tai roolia? Mitä kynnet merkitsevät sinulle?