Kynsien hoitaminen ja merkitys

59 posts, 3 pages, 21,788 views

ValaX

Posts: 3,891

#21 • • ValaX
Mä oon muutaman kerran laittanu hipparekvisiittana uv-valossa loistavaa kynslakkaa...
Jutu

Posts: 3,054

#22 • • Jutu Blondi
Ite ku oon neuroottinen kynsienpureskelija niin ei oikein tuu hoidettua niitä (muuten kyllä tulee pidettyä käsistä huolta). Kyllä mä joskus pääsen tästä tavasta eroon niin sitä päivää odotellessa.

Mutta mitä tulee muiden ihmisten kynsiin, niin kyllä mä esimerkiksi arvostan sitä jos miehet hoitavat kynsiään. Tosin, liika on liikaa myös tässäkin asiassa. Mutta totta kai sitä tulee kiinnitettyä paljon naistenkin kynsiin ja yleensäkin käsiin. Kuivat kädet on aika yöks.

Eräs jalkahoitaja just päivitteli mulle sitä, kuinka hoitajat on passittamassa muita ihmisiä (lähinnä vanhuksia) jalkojen hoitoon, mutta sitten niiden omat jalat jää hoitamatta. Ja mua ällöttää ainakin kun kattelee muiden ihmisten jalkoja niin ne on yleensä ihan kuivat ja sitten niiden varpaat on karseen näköiset. Ja sitten rupeen ajattelemaan mitä kaikkea niissä jaloissa ja varsinkin varpaiden väleissä kasvaa ja sitten mietin missä ne on kulkenut niillä jaloilla niin *pökr*.

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

sune

Posts: 2,096

#23 • • sune Turkkilainen lammaspaimen

Kon-tiki, 28.8.2008 15:46:
---
2la, 28.8.2008 15:06:
Ihan totta, mitä niiden naisten päässä liikkuu jotka maalaavat varpaankynsien päähän valkoisen raidan? Näyttää siltä kuin kynsiä ei olisi leikattu pariin kuukauteen, ja päälle vedetty kiiltävä lakka vielä korostaa kuivia ja kärsineitä varpaita.

---


...tai sitten kyseessä on lobotomian vielä totaalisempi muoto eli <oksu> varpaiden rakennekynnet <oksu>

Mitä vittua niillä muka saavuttaa? Oikeasti en inhoa mitään ihmisen ns. kauneudenhoitoon liittyvää ilmiötä yhtä paljon. Jos omat varpaat on henkilön mielestä liian lyhyet tms höpöhöpöä, niin pistää jalkaan umpikärkiset kengät eikä ala luoda pidennetyillä kynsillä "optista illuusiota" pitemmistä varpaista *eiei*



voi lollero.. "pitemmistä varpaista" :D:D ei ranskalaisella varpaissa haeta mitään pidennystä vaan sitä että ne näyttää siisteiltä. Yleisesti varpaat on helvetin rumat, mut voin vannoa et esim geelauksella saa aika nätit varpaankynnet!! Ne ketkä väittää vastaan tulkoot nuolee mun varpaita, ne meinaa on nätit!

--
ei kovin ihku eikä plur

Aurinkoneiti

Posts: 4,793

#24 • • Aurinkoneiti
En jaksa kauheasti panostaa kynsien hoitoon. Pidän ne lyhyinä ja hieron rasvaa kynsinauhoihin.
En lakkaa niitä koskaan. en myöskään viilaa niitä, koska se on raivostuttavan ärsyttävää.
Jinx

Posts: 2,615

#26 • • Jinx Superfeminine
On se tärkeää et kynnet on kunnossa ja hyvällä viilalla tulee kaunis lopputulos. *iloinen*

--
Pyllykkä

pirpeli

Posts: 5,533

#27 • • pirpeli
Kynnet on aina lyhyet, ja kynsileikkurilla(Scholl) leikatut. Joskus kasvatan hieman pidempiä, mut aina ne sitte loppujen lopuksi tulee leikattua lyhyeksi. Oikean peukalon kynsi halkeaa aina pystysuunnassa, jos pidemmäksi päästää. Jos jaksan(eli tooooosi harvoin), hion sormenkynnet Trindin kolmiosaisella viilalla, joka kiillottaa kynnet hienoksi.

En osaa käyttää kynsilakkaa(joskus hyvin harvoin, viimeksi mustalla, kun ipe tykkäs), kosteusvoidetta kylläkin. Kynnet ei ole mulle juurikaan muuta kun pakolliset läpäkkeet tossa sormien päissä. Varpaankynsiä hoidan leikkaamalla ja koko jalkoja jalkakylvyillä. Kesällä on kiva lakata varpaankynnet veikeen värisiksi.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Kolera

Posts: 4,256

#28 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
mä haluun vaan tietää miten taiotaan kynsi ja liha takas yhteen =P

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Avatar
#29 • • Norb Guest

mayah, 28.8.2008 15:36:
LCN-Rakennekynnet ja kynsihuolto.


Onko näin, että nuo LCN-kynnet ei kellastu? Mulla oli joskus jotkut geelikynnet ja ne kellastuivat esim. solariumissa *eiei*
Kon-tiki

Posts: 1,936

#30 • • Edited Kon-tiki The Unsinkable

sune, 28.8.2008 16:47:
---
Kon-tiki, 28.8.2008 15:46:

Ihan totta, mitä niiden naisten päässä liikkuu
---


Ne ketkä väittää vastaan tulkoot nuolee mun varpaita



Kiitti mutta ei kiitti. Eiköhän mun yllä oleva ihmettely tullut ihan tarpeeksi hyvin vastatuksi ihan tälleen netin välityksellä vain *nauru*
Zeratul

Posts: 1,170

#31 • • Zeratul Captain miserable

siveys, 28.8.2008 14:43:

Tämän lisäksi voisi myös vähän kuulostella ihmisten mielipiteitä ja ennakkoluuloja kynsiään hoitavista miehistä ja naisista.


Voi hirviö sun kanssa. *eiei*
Meneeks jo sarjaan Newsflash!:
1) Sä et oo gootti/rokkari tai mitään muutakaan jonka kynteen imo sopii ees kaukaisesti mikään väri.

2) Pitkistä kynsistä on varsin vähän käytännöllistä hyötyä (saa vapaasti esittää vastalauseita), sullaki työnkuvaan kuuluu runsas koneella näpyttely jossa pitkät kynnet on tiellä jatkuvasti.

3)!!!!!!! Miehelle naisessa tärkeitä on naamaa, tukkaa, tissit, perse, luonne, huumorintaju jne.
Kynnet tule ehkä jossain sijalla 57. Oikeesti ihan naurettavaa kuinka paljo naiset jaksaa laittaa aikaa ja rahaa tommoseen. Ai nii mut kynsiähän lakataan ja viilataan vaan oman ittensä vuoks. *justjoo*

Ei siin mitään, kaipa mikä tahansa osa ihmistä näyttää paremmalta hoidettuna ku hoitamattomana, mut jossai se raja taas menee et mikä on lähimainkaan tarpeellista.

--
~ Somos feos apestamos y pero reinamos ~

siveys

Posts: 2,492

#32 • • Edited siveys lovely
Siis hei Apua!

Vasemman käteni keskisormen kynsi (en ole vielä nimennyt sitä) on lohjennut! Miten toimia tämän kriisin edessä?! Pelkään, että vain pahennan asiaa jos lähden viilaamaan tuota repsottavaa kynnenpalasta :( Liekö oikea valinta turvautua sittenkin kynsisaksiin ja pelastaa mitä pelastettavissa on vai onko tähän olemassa jokin jippo? nimim. kynsien ystävä hädässä tunnetaan

edit: laitoin vähän isompaa tekstiä, että viesti menee perille..
Juhgu

Posts: 7,921

#33 • • Edited Juhgu Virnistelijä
Viilaan ja kiillotan hiekkapaperilla. Lähtee kitarasta parempi ääni. (Eikä ne koneella kirjoittamista haittaa.) Välillä tulee useamman kuukaudenkin kausia kun ei ehdi tai ei ole inspistä soittaa, sit jää kynnetkin hoitamatta.


Itselleni kynnet eivät edusta mitään ulkonäköjuttua, kunhan putsaan aluset ettei näytä likaiselta, mutta jotenkin huvittaa ihmisten ahdasmielinen lokerointiajattelu, välitön kieroon katsominen, metro/homo/transu/mikälie -oletukset ja "ei sovi sulle" -kommentit jos joku mies vaikkapa lakkaa kyntensä. Koomisuus siis perustuu siihen, kuinka pienelle asialle annetaan suuri arvo. Kynnethän ovat miehillä ja naisilla täysin samanlaiset, ja on täysin keksitty ja teennäinen juttu että eriväriset kynnet kuuluisivat vain toiselle sukupuolelle. Mut onpahan sit ainakin helppoa olla erilainen jos haluaa, vähän maalia vaan kynnen päälle ni OMG HEI MIKS SÄ TEET NOIN. ET SÄ VOI TEHDÄ NOIN. SULLA ON PIPPELI.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Lauruska

Posts: 821

#34 • • Lauruska nihkee
Itse pidän kynsistäni huolta, ja minusta se on osa itsestään huolehtimista ylipäätään. Vähän kuin käyttäisi deodoranttia.

Itse en käytä lakkoja, mutta kynsiviila kulkee lähes aina laukussa mukana. Minun kynsien valkoinen osuus on noin 5milliä ja se on mielestäni sopiva ja siisti pituus. En osaisi enää olla lyhyillä kynsillä. Teen tietokoneella töitä 7.5 tuntia vuorokaudessa, ja mitään haittaa kynsistä ei ole tähän mennessä ollut, varsinkin kun kynsi kasvaa hitaasti eikä sitä edes naputellessa huomaa, että ne ovat pitkät.

Kynnet viilaan sellaisella kovalla ja tasaisella viilalla, jolla voi viilata joka suuntaan miten päin tahansa. Viilaan kynsiäni aika usein, varsinkin reunoja kun kynsi kasvaa ja kaipaa muotoilua. Kiiltävän pinnan kynteen saan sellaisella "taikaviilalla" jolla saa kynnen pinnan kiillotettua. Mutta sitäkin käytän vain kerran kuussa.

Kynsinauhoille tarkoitettua öljyä käytän tuon kiiltoviilauksen yhteydessä ehkä kerran kuussa :D Mutta kynsivalleja kyllä siistin lähes päivittäin omia kynsiä hyväksikäyttäen, jotta ne eivät levittäydy kynnen päälle liikaa. Itselläni pysyy käsien iho kosteana muutenkin, joten en koe tarvitsevani erityistä kosteutusta tai öljyjä kynsiini.

Manikyyrissä olisi ihana käydä kerran pari kuussa, mutta en ole saanut aikaiseksi käytyä juuri ollenkaan muutamaa erikoistapausta lukuun ottamatta. Itsekkin pystyy ne pitämään siisteinä niin helposti.
Zeratul

Posts: 1,170

#35 • • Zeratul Captain miserable

Juhgu, 29.8.2008 11:35:
OMG HEI MIKS SÄ TEET NOIN. ET SÄ VOI TEHDÄ NOIN. SULLA ON PIPPELI.


OMG HEI, JOS SUN VAATEKERRASTO ON VIHREE NII PINKKI KYNSILAKKA NYT VAAN EI SOVI. :D

Jännä juttu et mainitsit kitaransoiton, klassisen soittoon pitkät kynnet näppäilysormissa on kyl oikeen oivat!

--
~ Somos feos apestamos y pero reinamos ~

Juhgu

Posts: 7,921

#36 • • Edited Juhgu Virnistelijä

Zeratul, 29.8.2008 11:55:
---
Jännä juttu et mainitsit kitaransoiton, klassisen soittoon pitkät kynnet näppäilysormissa on kyl oikeen oivat!



Jännä juttu juu, kun mulla on sen takia ollu toisessa kädessä pitkät kynnet reilut 15 vuotta. *nauru*


Ne ei kyl oikein sovi mun supermiehiseen imagoon ja vaatekertaan, mut pakko kestää jos haluaa soittaa :|

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

josbe

Posts: 1,982

#37 • • josbe suomalainen juhlakinkku

2la, 28.8.2008 15:06:
Ihan totta, mitä niiden naisten päässä liikkuu jotka maalaavat varpaankynsien päähän valkoisen raidan? Näyttää siltä kuin kynsiä ei olisi leikattu pariin kuukauteen, ja päälle vedetty kiiltävä lakka vielä korostaa kuivia ja kärsineitä varpaita.


Voisin kyllä veikata, että sellaiset, jotka vaivautuvat tekemään/hankkimaan ranskalaisen varpaisiinsa, pitävät myös huolta siitä, etteivät varpaat ole kuivat ja kärsineet.

Mitä ihmeen eroa siinä on, että pitää varpaan kynsistään huolta verrattuna siihen, että pitää kynsistään huolta? Ei niitten "naisten päässä" varmaan sen kummempaa "liiku" kuin että haluavat olla huoliteltuja.
Zeratul

Posts: 1,170

#38 • • Zeratul Captain miserable

Juhgu, 29.8.2008 11:58:
---
Zeratul, 29.8.2008 11:55:
---
Jännä juttu et mainitsit kitaransoiton, klassisen soittoon pitkät kynnet näppäilysormissa on kyl oikeen oivat!

---


Jännä juttu juu, kun mulla on sen takia ollu toisessa kädessä pitkät kynnet reilut 15 vuotta. *nauru*


Ne ei kyl oikein sovi mun supermiehiseen imagoon ja vaatekertaan, mut pakko kestää jos haluaa soittaa :|


Joo hei ja eiks oo ihan kauheeta ku joutuu käytännön syistä olee kuitenki toisessa kädessä ihan lyhyet kynnet vaiks toises on muutama pitkä! Ihan friikkii!

(Mut oikeesti, kynsilakka Antin sormissa oli niin hilpee näky et oli oli oikeesti vaikee pidätellä nauruaan. lollollol.)

--
~ Somos feos apestamos y pero reinamos ~

Juhgu

Posts: 7,921

#39 • • Juhgu Virnistelijä

Zeratul, 29.8.2008 12:06:
---
(Mut oikeesti, kynsilakka Antin sormissa oli niin hilpee näky et oli oli oikeesti vaikee pidätellä nauruaan. lollollol.)



Haha. Reiluu. :D

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

sapeli

Posts: 11,768

#40 • • sapeli jokukukamikä?

siveys, 29.8.2008 11:25:
Siis hei Apua!

Vasemman käteni keskisormen kynsi (en ole vielä nimennyt sitä) on lohjennut! Miten toimia tämän kriisin edessä?! Pelkään, että vain pahennan asiaa jos lähden viilaamaan tuota repsottavaa kynnenpalasta :( Liekö oikea valinta turvautua sittenkin kynsisaksiin ja pelastaa mitä pelastettavissa on vai onko tähän olemassa jokin jippo? nimim. kynsien ystävä hädässä tunnetaan

edit: laitoin vähän isompaa tekstiä, että viesti menee perille..



Jos mulla lohkeaa pahasti kynsi niin pistän kaikki lihoiks, siitähän ne kasvaa takas. *joo*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.