"Älä maksa narikkaa tyhjästä"

171 posts, 9 pages, 50,535 views

COBALT

Posts: 1,407

#161 • • Edited COBALT akitaattori
Oli pakko ottaa lasillinen punaviiniä, tuota ah, niin ihanaa luonnon omaa betasalpaajaa!
No nyt se kiipesi päähän ja siinä samalla tuli mieleeni KUNINGASAJATUS!

Otetaan seuraavanlainen käytäntö:

Laskutetaan asiakkaalta kulut pois vasta palvelutilanteen jälkeen, ni ei tartte maksaa tyhjästä!
Elikkäs kun urpo on heittänut sen pirstaleisen tuopin naamaas ni poke laskuttaa sulta sitten sen heittäjän uloskannosta hmm, sanotaanko nyt vaikka kax euroo!
Kivusta, särystä ja mahdollisista vammoista saat ens kerralla ilmasen drinkin.
Sais varmaan kotitalousvähenyksiinkin liittää moisen laskun alveineen päivineen. Ihan hiton kätevää, eikä tarttis maksaa vastikkeettomia maksuja!
Onx kohtuullista?



Sorry kaikille, jotka ovat kirjoittaneet asiallisesti tähän topic'iin! Kiehahti... ;)

--
Parhaat bileet tehdään aina korvien välissä...!

Vexe

Posts: 1,016

#162 • • Edited Vexe

Syntse, 26.8.2008 18:56:
Vaan jos nyt oikein käsitin niin siitä että myydään lippua tapahtumaan jolla et pääsekkään tapahtumaan jonka olet maksanut jos ei löydy paria euroa lisää.

Eli ilmoituksessa ja lipussa pitää kuluttajasuojan mukaan selkeästi olla maininta myös narikka/eteispalvelu etc maksusta joka on pakollinen jokaiselle sisääntulijalle.



Tämä juurikin on se OIKEA ongelma. Sillä ei ole mitään väliä vaikka narikka maksaisi 10e, kunhan tapahtuman kokonaishinta ilmoitettaisiin selkeästi myös ennakkomainonnassa. Ei montaa tapahtumaa löydä täältä klubbarista, jossa on ilmoitettu kokonaishinta("narikkamaksua" en löytänyt muutamalla klikkauksella yhdenkään tapahtuman infoista).

Ennakkojen bf kyllä mainitaan, mutta siitäkin puuttuu se hinta. Tietenkin sen voi tarkistaa lipunmyyntifirman sivuilta, mutta mistä noiden pikkupuljujen veloittamasta maksuista tietää?

Homma on kusettamista, vaikka summat ovat pieniä. Toisaalta fiksut osaavat laskea ne todelliset kustannukset itse, mutta sen kertominen ennakkoon kuuluu tapahtuman järjestäjälle.
COBALT

Posts: 1,407

#163 • • COBALT akitaattori

Vexe, 26.8.2008 20:05:
---
Syntse, 26.8.2008 18:56:
Vaan jos nyt oikein käsitin niin siitä että myydään lippua tapahtumaan jolla et pääsekkään tapahtumaan jonka olet maksanut jos ei löydy paria euroa lisää.

Eli ilmoituksessa ja lipussa pitää kuluttajasuojan mukaan selkeästi olla maininta myös narikka/eteispalvelu etc maksusta joka on pakollinen jokaiselle sisääntulijalle.

---


Tämä juurikin on se OIKEA ongelma. Sillä ei ole mitään väliä vaikka narikka maksaisi 10e, kunhan tapahtuman kokonaishinta ilmoitettaisiin selkeästi myös ennakkomainonnassa. Ei montaa tapahtumaa löydä täältä klubbarista, jossa on ilmoitettu kokonaishinta("narikkamaksua" en löytänyt muutamalla klikkauksella yhdenkään tapahtuman infoista).

Ennakkojen bf kyllä mainitaan, mutta siitäkin puuttuu se hinta. Tietenkin sen voi tarkistaa lipunmyyntifirman sivuilta, mutta mistä noiden pikkupuljujen veloittamasta maksuista tietää?

Homma on kusettamista, vaikka summat ovat pieniä. Toisaalta fiksut osaavat laskea ne todelliset kustannukset itse, mutta sen kertominen ennakkoon kuuluu tapahtuman järjestäjälle.



Wexe, ystäväni, ongelma on siinä että aina löytyy taho, joka markkinoi: "MEILLÄ EI PERITÄ XXXXXX-MAKSUA". Se maksetaan joka tapuksessa AINA, ja se tuntuu olevan myös kaikilla tähänkin topic'iin osallistuneilla tiedossa. Miksi siis vaivata päätään itsestäänselvyyksillä. Keskitytään me vaan siihen hauskanpitoon, niin kauan kuin joku jaksaa vielä jotain järjestää!
Ja ihmiset ihan oikeasti tekevät näinä aikoina valintoja myöskin harhaanjohtavien mainosten synnyttämien johtopäätösten perusteella.
Kärjistettu esimerkki KotoSuamesta:
Kaxi kilpailevaa ravintolaa, tasavertaisia. Toisessa esiintymässä Rolling Stones femman lipulla! Toisessa raflassa euron halvempi bisse. Jälkimmäinen turvoksissa tuulipukukansaa, toisessa kourallinen laatutietoisempaa populaa.
Onko nyt oikeasti syntymässä klupikansan oma tuulipukusukupolvi, joka valitsee huomispäivän bileet kahden euron tai-minkä-lie-hintaeron perusteella? Tai edes viitsii jauhaa moisesta!
Mä en ainakaan kuulu sakkiin!
OVER & OUT!

--
Parhaat bileet tehdään aina korvien välissä...!

:D

Posts: 3,707

#164 • • :D
Niin.

Jos käyt kaupassa ja maksat ostoksesi kassalla. Ok.
Mut jos haluat viedä maksetut ostoksesi ulos kaupasta, joudut maksaa poistumismaksua
2euroa. Maksatko sen kitisemättä, koska se on pieni raha ja se peritään joka tapauksessa?

Itselläni on ongelmana tos, et mistä saa käteistä kun ei voi edes kortilla maksaa joka
puolella. Toki oma ongelma, mut on kyl imo aika typerää käyttää nykysin käteistä. :D
Käy hakee automaatista setelia ennen diskoa, sillä tosta pääsee, mut sit tulee taas
narinaa "yhyy kun iso seteli".

Mut joo ihan sama, kyl aina diskoon on sisään päässyt jotenki. :)
Lauri

Posts: 1,051

#165 • • Lauri Devoted

Umbala, 26.8.2008 13:41:
---

Selvä peli, enpäs tajunnut tuollaista hienoutta. Mutta vastaamatta kuitenkin jäi, hoitaako jv-yritys sillä keräämälään narikkamaksulla tuon henkilökuntakulun, vai miksi halusit laskea, kuinka paljon yhden hengen osuus narikasta yms on. Sen nimittäin helposti uskon, että kulut on tuo 6,3e/henkilö, mutta se ei mene taas jakeluun miten jv-yritys voisi hoitaa koko tuon kuluerän pelkillä narikkatuloilla? Nimittäin 3000*2e = 6000e - alv 22% = 4918,05e - 3200e koukkuihin ja lappuihin = 1718,05e / 42 henkilölle (12narikkaa, 30 järkkäriä) = about 40€ nuppi, joten aika halvalla tekevät hommia?



Sillä saadaan katettua osa JV:n henkilöstökuluista, ei kokonaan.
Lauri

Posts: 1,051

#166 • • Lauri Devoted

Syntse, 26.8.2008 18:56:


Eli ilmoituksessa ja lipussa pitää kuluttajasuojan mukaan selkeästi olla maininta myös narikka/eteispalvelu etc maksusta joka on pakollinen jokaiselle sisääntulijalle.

Toinen keskustelu onkin sitten voisiko tuon parin euron maksun liittää lipun hintaan mutta tämä ei käsittääkseni onnistukkaan helposti verotussyistä ja siitä syystä että eri tahot ovat kyseessä. Bilejärkkäri, ravintolan/tilan omistaja, vartiointi/narikka väki.



Täältä puolelta kyseessä on ainakin se, että pitääkö tuo maksu
siirtää lipunhintaan, vaikkei tuota maksua kaikilta perittäisikään.
Kuluttaja siitä vain kärsii taloudellisesti enemmän tai vähemmän,
jos tilannetta muutetaan.
Avatar
#167 • • Muussika Guest

sapeli, 26.8.2008 08:29:
Mun mielestä tämä on varsin kiinnostava juttu! Onneksi on asiasta minua enemmän tietäviä keskustelemassa aiheesta, tässä voi hyvinkin oppia yhtä sun toista. *joo*



Propsit sapsulle, joka jaksaa taas asennoitua positiivisesti tähänkin keskusteluun! *hihu*

IMHO toi pari egeä ei oo paha summa, mutta kyllä välillä on väkisinkin miettinyt, että mihin se menee, kun ei ole ollut mitään narikkaan jätettävää. Eli ymmärrän hyvin mielipiteet molempiin suuntiin, enpä jaksa alkaa haukkumaan muita mielipiteistään. :)
Umbala

Posts: 769

#168 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s
Jotta nyt vältytään väärinkäsityksiltä mun pitänee kertoa. Ei tuo 2e narikka muokaan tapa, siihen jopa varaudun joka kerta. Ja olen sisäistänyt että se kuuluu tällähetkellä käytäntöön. Mua vaan suunnattomasti häiritsee se seikka, että narikan hinnasta voitaisiin ehkä saada enemmän siirtämällä se lippuun ja kun asiaa tiedustelin en saanut tyydyttävää vastausta. Ei vaan pysty jättämään sikseen. Enään ei jaksa asiasta vääntää, koska sen siirtäminen lippuun, ei selkeästikkään ole kovin yksinkertaista, ja kun ei ole näyttää suoraa toimivaa ratkaisua parempi olla hiljaa. *nauru*
Jännä nähdä miten jatkossa tapahtuu, ja siis todellakin maksan narikkana hymyssä suin, ja olen suuresti kiitollinen että ravintolasta järjestyksenvalvonta henkilökunta löytyy.

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

Lippe

Posts: 438

#169 • • Lippe

COBALT, 26.8.2008 20:31:
---
Vexe, 26.8.2008 20:05:
---
Syntse, 26.8.2008 18:56:
Vaan jos nyt oikein käsitin niin siitä että myydään lippua tapahtumaan jolla et pääsekkään tapahtumaan jonka olet maksanut jos ei löydy paria euroa lisää.

Eli ilmoituksessa ja lipussa pitää kuluttajasuojan mukaan selkeästi olla maininta myös narikka/eteispalvelu etc maksusta joka on pakollinen jokaiselle sisääntulijalle.

---


---


Wexe, ystäväni, ongelma on siinä että aina löytyy taho, joka markkinoi: "MEILLÄ EI PERITÄ XXXXXX-MAKSUA". Se maksetaan joka tapuksessa AINA, ja se tuntuu olevan myös kaikilla tähänkin topic'iin osallistuneilla tiedossa. Miksi siis vaivata päätään itsestäänselvyyksillä.



Tampereella en ole ikinä maksanut narikkaa, jos ei ole ollut mitään sinne jätettävää. Oli kyseessä bileet tai ei :). Joten miten niin AINA? Tämä käytäntö taitaa olla vain Helsingissä.. *hellokitty*
Inferno@Tre

Posts: 678

#171 • • Inferno@Tre Hervanta UG

TemeZ, 5.9.2008 22:21:
Kyllähän tästä nyt jo kannattaa maksaa http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/J%C3%A4rjestysmiehet+ja+asiakkaat+tappelivat+Onnelan+edustalla/1135239205443



Yksittäisiä ylilyötejä tapahtuu silloin tällöin kuuluvat mielestäni joukkoon "tilastollisesti näitä nyt vaan tapahtuu n-kpl vuodessa"

Mutta palatakseni alkuperäiseen asiaan. Kuluttaja viraston kannan toki ymmärtää heidän pyrkimyksensä on varmistaa että kaikilla toimialoilla, kaikista tuotteista siis myös pääsylipuista asiakas tietäisi hinnan jo etukäteen ennen varsinaista ostopäätöstä. Mutta loppujen lopuksi pari euroa ... se nyt on lähinnä kosmetiikkaa otetaanko se erikseen kaikilta riippumatta siitä jätettiinkö takkia vai ei, vai onko se upotettuna lipun hintaan. Jollain ne kulut on katettava kuitenkin. Eikä 2e todennäköisesti kaada kenenkään taloutta... Tai jos kaataa ei ole pakko lähteä juomaan baariin 5e kaljoja voi jäädä myös kotiin.

PS: no hard feelings to anyone.

--
Ihmisen luonnollinen vihollinen on ihminen itse.