Ajattelin tässä rustata ennen nukkumaan menoa, kun on jo jonkin aikaan askarruttanut tämä tiskijukkien työ. Olisin kovin halukas ostamaan jossain vaiheessa omat vehkeet ja opetella soittamaan levyjä. En niinkään ole musiikin tekijä tyyppiä (eli kaikki omat mixit jne pois suljettu), vaan lähinnä kappaleiden sämpläys keskenään kiinnostaisi kovasti. Olen haaveillut eri nettisivuilla lähinnä midi-seteistä, levarit ovat vähän hankala kun pitäisi sitten hankkia ne vinyylitkin cd-levyjen sijaan. Ei varmaan vanhemman oldskool-koulukunnan mieleen, mutta itselle varmasti helpompi.
Haluaisin siis opiskella soittamaan omaksi ilokseni ja ehkä sitten jossain hamassa tulevaisuudesa jossain julkisillakin paikoilla (ei niinkään missään seduloissa, vaan kiehtoisi soittaa jossain puistoissa jne. "taustamusiikkia" kun jengi vetää pussikaljaa auringon paistaessa [tosin tässähän tulee jo heti sitten esim. niin suureen tilaan soveltuvien skobejen vuokraus/osto vs. baarin omat skobet]).
Mitä ideoita / suosituksia / varotuksia / whatever jo kokeneemmat jukat voivat antaa? Onhan tämä kaiketi ihan sama kun alottaisi jonkun instrumentin soittamisen, tämä vaan ei ole niin mainstream-juttu.
Opiskelumateriaalia mistä? www-sivuja, kirjoja, videoita, ihan mitä vaan näin aluksi? Mitään kursseja Suomessa tuskin järjestetään tyyliin kitarakurssit jne.
Vielä toisarvoinen kysymys, että mitä noi vaatimukset on noihin yökerhoihin (ja nyt puhutaan ns. teinihelveteistä, seduloista sun muista) soittamaan pääsystä? Lähinnä kaiketi vääntää vain feidit biisien väliin, joten kuinka haastava homma on kyseessä? Tietysti pitää varmaan edeltävänä iltana katsoa NRJ top20 lista ja sitten soittaa ko. biisit primetime aikaan.
Offtopiccina pitää vielä sanoa Turun reissusta, kun käytiin The Clubilla tutun baarimikon vuoksi. Kävin heittää deejiille, kun sattumalta näin pöydälle, että makeet CDJ tonniset sulla, niin se katto mua hetken, oli et wtf ja sit vasta tajusi että sillä oli Pioneerin midi-soittimet edessänsä ja alko jotain paikkailemaan. Tämä stoori siis tästä ehkä ei niin ammatillisesta puolesta näissä "teinipaikoissa".
Avautukaa jukat mulle omasta elämän stooristanne! Sry postin pituudesta. Kiitoksia!