Mitä duunia teet? (VAIN naiset saa osallistua galluppiin)

27 posts, 2 pages, 10,652 views

Hansu

Posts: 481

#21 • • Hansu
Vastasin tuon ekan, kun olen elintarviketeollisuudessa ja siinä lihapuolella. Sinänsä perinteinen teollisuuden ala, mutta varsin naisvoittoinen ("meidän äiti tekee teidän äitien ruuat!"). Omalla osastollani on melko selkeästi jaolteltu naisten ja miesten työt ja ne menevät kyllä lähinnä työn raskauden mukaan, ts. miehet tekee aivottomammat duunit joissa tarvitaan raakaa voimaa ja naiset tekee vähemmän raskasta, enemmän sorminäppäryyttä ja vähän enemmän ajattelua vaativaa hommaa ;)

Ei kyllä ole pätkääkään oma ala, ajauduin tuonne puolivahingossa vuosia sitten ja nostan kytkintä heti kun saan jotain kiinnostavampaa. Ongelmana on vaan se, että tuolla on melko ok palkka, kutakuinkin suomalaisten keskiansio, enkä ihan mielelläni lähtisi hikiseen toimistoon nyhväämään pienemmillä liksoilla, olkoonkin että pääsisi viimeinkin eroon hemmetin raskaasta vuorotyösyklistä.
Lacerta

Posts: 239

#22 • • Lacerta
Loistavia vastauksia on Teiltä kaikilta tullut, iso kiitos siitä!
Jep, anteeksi, kyllä olen "kopioinu" noi alat suoraan Mollin sivuilt, mutta ku eipä itellä edes sen vertaa tietoa löytyny ku oon koko pienen työelämäni ajan tehnyt vain jotain hikist toimistohommaa (paitsi nyt toissa talvena ku olin noin puol vuotta siel eristyshommissa).

Siinä työssä todellaki näkee oman käden jäljen. On siinäki hommassa nimittäin "ulkonäkö vaatimukset", pitää olla edustus kelpoinen putki *nauru* Nojoo, hehheh.. Olen itseasissa kerran nähnytki yhden nuoren neidin tekemässä toisen puolen putkieristykset. Se tosiaa lämmitti sydäntä ja oikein kovasti *hymy*

Hienoa että täältäki löytyi naisia jotka tekee "vähemmän naisellista" duunia. Tää kannustaa minua jatkamaan elämässäni eteenpäin. Olen nimittäin aikeissa lopettaa nämä karseat toimistoduunit ja alkaa taas eristäjäksi. Tosin harmittaa, että työtä on vaa pirun vaikeeta saada (kokemuksel puhutaan).

Olin kerran yhes mestas yksin eristääs, no siil oli sit jotain OKA:n rakennusmiehiä. Ne nauro mulle maha kippuras ku meikä kipitteli lämmönjakokeskukseen työkalupakki ja villapaketti kainalossa. Sit ne tuli oikee kyylää viel et mitä mä teen ja suunnillee neuvomaa. Vähä meinas sillo palaa käämit.
Siitä syystä olen hieman lannistunut hakemaan ko. työtä, koska tuo ei ollut ensimmäinen kerta. Ni nyt sai vaa jotenki semmosen kuvan, ettei miehet oikee usko, että KYLLÄ NAISETKIN pystyy! Ymmärtäis viel jos toi olis fyysisesti raskas työ, mut ku se ei ole edes sitä! *hymy*

Näin,
sori pitkä stoori.

Tää topikki oli vaa mulle oikeest tärkee! *hymy*

Kiits viel kerran vastanneille, jatkakaa samaa rataa! *piis**sydän*

--
-Happy DJ-

Lacerta

Posts: 239

#23 • • Lacerta

mayah, 7.7.2008 19:11:
Asiallinen aihe, hyvä pohjustus ja oikealla alueella, eli yleisessä keskustelussa.

Pidetään tämä siis asiallisena keskusteluna ja häröilyt suoraan häröilyn puolelle, kiitos.

Asiasta on huomautettu myös privan puolella ja pyydetty poistamaan turhat viestit *piis*



Kiits *sydän* *piis*

--
-Happy DJ-

Aurinkoneiti

Posts: 4,793

#24 • • Aurinkoneiti
Tällä hetkellä terveydenhuolto ja sossu alalla. Aikoinaan halusin oppia hitsausta ja takorautaesineiden tekoa.*ding*
Nelli

Posts: 127

#25 • • Nelli
Itse olen rakennusalalla; en ihan duunarina, vaan toimistossa. Aika miesvoittonen ala tämäkin, vaikka toimistossa on kyllä huomattavasti enemmän naisia kuin työmailla.
Kesätyöläisenä ja suht alkuvaiheessa opintoja kun olen, ei mulle kauheasti vastuuta anneta eikä hommatkaan mitään älyttömän vaativia ole, joten mitään vähättelyjä en ole kertaakaan kuullut. Ja lähes kaikki kesätyöläiset täällä on naisia. :)
Ihmeen vähän olen kuullut ihmettelyjä tästä alavalinnasta; itse taisin olla se, joka eniten kummeksui. :D Koulussa meidän osastolla sukupuolijakauma on about 30%-70%, naisia siis vähemmän.

Tuo alalajittelu on tosiaan aika jännä. Itsehän täytän kaksi noista vaihtoehdoista, kun kerran rakennusalaa TKK:lla opiskelen. Tuon rakennusalan kuitenkin valitsin.
Heli

Posts: 1,489

#26 • • Heli vai kuka se oli
myyjäekstraaja

--
ei se väärin ole.

pupuankka

Posts: 869

#27 • • pupuankka poly-wtf?!
Mun duuni (järjestötyö) uppoaa kans aika huonosti noihin vaihtoehtoihin, mut laitoin itseni toimistorotaksi kun sitä se enimmäkseen on. Plus pr-hommaa, plus autolla ajoa, yleishenkilö jantusen duunia, toimittajan tehtäviä, www-ylläpitoa jne...

Järjestöala on myös erittäin naisvaltainen, poislukien urheilu- ja liikuntajärjestöt ja ammattiliitot.