Mitä duunia teet? (VAIN naiset saa osallistua galluppiin)

27 posts, 2 pages, 10,642 views

Lacerta

Posts: 239

#1 • • Lacerta
Hei.

Tää on mulle suht. tärkee juttu siin mieles, et haluun todellaki tietää muitten nuorten ihmisten mielipidettä asiasta. Tämän tarkoitus on selvittää kuinka moni Teistä on töissä "vähemmän naisellisessa" työssä.

Pointtihan täs on siinä että, KUKAAN ei pysty ymmärtää sitä, että haluan takaisin putkieristys hommiin. Olen sitä duunia vuos sitten tehny. Ja huomasin, että hei "Tää on mun juttu!" Valitettavasti siit firmas loppui hommat, joten jouduin vaihtaa työpaikkaa.

Nyt olen lähes vuoden ollut toimistorotta hommissa. Alipalkattuna siihen työmäärään verrattuna. Ja vieläpä hoksasin tos pari viikkoa sitten et "Hei, nyt mä tiiän miks kaikki p*ska kaadetaan mun niskaan! Mullahan ei ole minkään näköistä työsopimusta paperilla!" Ne sillo sano mulle et tehää tämmöne määräaikainen sopimus syyskuuhu asti.. (blaa blaa blaa, ketää ei kiinnosta)

Joo, siis vastatkaa pliis kyselyyn, pääsenpä (EHKÄ) todistaa kaikille, et naisen EI tarvitse olla vain siistissä toimistoduunissa.

KIITOS!

--
-Happy DJ-

Lost-Soul

Posts: 3,107

#3 • • Lost-Soul los pallos

laite, 7.7.2008 18:13:
Vastasin, mut en oo nainen.

Ole hyvä!


kuin myös

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Lacerta

Posts: 239

#4 • • Edited Lacerta
Tän PITI olla vakava juttu.. ei sit vissii..*uuh*
ei täst nyt enää mitää hyötyy oo.. :(

--
-Happy DJ-

laite

Posts: 2,994

#5 • • Edited laite MastahWankah
edit: Maijan pyynnöstä. Sovinistit ;)
pirpeli

Posts: 5,533

#6 • • pirpeli
No, mä olen nuoriso- ja vapaa-ajanohjaaja. Tällä alalla on kai enimmäkseen naisvoittoista toi työvoima, tosin miehiäkin löytyy. Ja ainakin viime vuosina enemmän miespuoleisia on hakeutunut alan koulutukseen.

Työ itsessään ei tosiaankaan ole mitään siistiä sisätyötä(riippuu tietty ootko yhtään esimiesasemassa vai perusduunarina), ja enemmän tässä vaaditaan tilannetajua, empaattisuutta, pelisilmää, avoimmuutta ja rehellisyyttä(sekä pitkää pinnaa). Sitä löytyy onneksi sekä naisista että miehistä.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Porsas04

Posts: 792

#8 • • Porsas04 Team Sika

Lacerta, 7.7.2008 18:11:
Hei.

Tää on mulle suht. tärkee juttu siin mieles, et haluun todellaki tietää muitten nuorten ihmisten mielipidettä asiasta. Tämän tarkoitus on selvittää kuinka moni Teistä on töissä "vähemmän naisellisessa" työssä.

Pointtihan täs on siinä että, KUKAAN ei pysty ymmärtää sitä, että haluan takaisin putkieristys hommiin. Olen sitä duunia vuos sitten tehny. Ja huomasin, että hei "Tää on mun juttu!" Valitettavasti siit firmas loppui hommat, joten jouduin vaihtaa työpaikkaa.

Nyt olen lähes vuoden ollut toimistorotta hommissa. Alipalkattuna siihen työmäärään verrattuna. Ja vieläpä hoksasin tos pari viikkoa sitten et "Hei, nyt mä tiiän miks kaikki p*ska kaadetaan mun niskaan! Mullahan ei ole minkään näköistä työsopimusta paperilla!" Ne sillo sano mulle et tehää tämmöne määräaikainen sopimus syyskuuhu asti.. (blaa blaa blaa, ketää ei kiinnosta)

Joo, siis vastatkaa pliis kyselyyn, pääsenpä (EHKÄ) todistaa kaikille, et naisen EI tarvitse olla vain siistissä toimistoduunissa.

KIITOS!


NAISEN PITÄÄ OLLA KOTONA!

--
Team *possu*

whispering

Posts: 871

#9 • • whispering Super Juusto

Lacerta, 7.7.2008 18:11:
Pointtihan täs on siinä että, KUKAAN ei pysty ymmärtää sitä, että haluan takaisin putkieristys hommiin. Olen sitä duunia vuos sitten tehny. Ja huomasin, että hei "Tää on mun juttu!" Valitettavasti siit firmas loppui hommat, joten jouduin vaihtaa työpaikkaa.



Eniten noissa "duunari" hommissa näkee naisia maalareina. Mutta kyllä välillä niitä naispuolisia näkee esim tekmannilla hommissa kun työmaalla tulee käytyä. Jos jollekkin tuollaiselle "miesten" allalle haluat, niin kannattaa olla liittoon yhteydessä palkkauksen suhteen. Liian usein noissa hommissa maksetaan naisille vähemmän palkkaa.
vns

Posts: 276

#10 • • Edited vns

Lacerta, 7.7.2008 18:11:

Pointtihan täs on siinä että, KUKAAN ei pysty ymmärtää sitä, että haluan takaisin putkieristys hommiin. Olen sitä duunia vuos sitten tehny. Ja huomasin, että hei "Tää on mun juttu!" Valitettavasti siit firmas loppui hommat, joten jouduin vaihtaa työpaikkaa.



Eikai sillä ole mitään väliä minkälaista työtä tekee jos ei aiheuta sillä vahinkoa muille. Pääasia on se että tykkää eniten juuri siitä mitä tekee. Ehkä jos kerrot tuttavilles, että pidät enempi siitä kun toimistohommista niin ymmärtäisivät paremmin, tosin etköhän ole jo kertonut. Jos ei kavrut tai sukulaiset ymmärrä niin ei sille yhtään mitään mahda, enkä näkis sillä niin kauheasti väliäkään kun eipä niistä työjutuista jaksa vapaa-ajalla jauhaa.

Vähän outoa kun koitetaan muuttaa/laittaa ihmisiä omaan muottiin, joka miellyttää enempi itseä mutta ei toista.

Kandee skippaa se toimistoduuni ja jatkaa sellasessa työssä mikä kiinnostaa. Tosin en kyllä laittaisi "toimistotyötä" yhteen kastiin kun sitä on ihan laidasta laitaan - sellaistakin jossa ei toimistossa juuri pääse hengähtämään. Jaksamisia. :) *lohduttel*


Ps. En kyl välttämättä näkis nykyaikana yhtään mitään "naisten" tai "miesten" duuniks.
zombie*

Posts: 145

#11 • • zombie*
En tiedä menikö oikein, mutta automekaanikkona ollaan jo toista vuotta. Erittäin tyytyväinen ammattiini. Saa sotkea luvan kanssa ja kiroilla.. *possu*=) tai miten sitä sanois.. en vaihtais takas toimistohommiin enää. *jiihaa*
Sallakat

Posts: 2,220

#12 • • Edited Sallakat jungle, baby !
Noi vastausvaihtoehdot taitaa olla jostain työkkärin yms sivuilta kun ainakaan oma alani on huonosti edustettuna eli en voi valita mitään noista. Itse asiassa tuossa ei ole mitään kulttuurialoja. niissäkin on kuitenkin paljon miesvoittoisia aloja kuten perusduunaritöissäkin.
eli olen (tapahtuma)tuottaja ammatiltani. Aika paljon naisiakin tällä alalla on mutt "isoimmat nimet" on melkein väistämättä miehiä, Stuba Nikulat, mun entinen pomo, sun muut.

Toimistoduuniahan tämäkin on 90%:sti (sisältäen palaveroinnit), mutta kyllä siinä sitte vaaditaan särmää ett saa, tuotannosta riippuen, isonkin porukan "tottelemaan" ja toteuttamaan kaiken tarvittavan itse rakennuksen aikana (purkutilanteet menee yleensä omalla painollaan, vaikka vahdittavahan sekin on) ja vielä oikeaan aikaan.

edit: jaa olihan siellä taiteellinen ala jotenkin ohimennen.
Lyylikki

Posts: 2,975

#13 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Jos duuninsa tekee hyvin, niin aika monella tavalla saa elantonsa tienattua. Itse olen istunut viimeisen vuoden perseeni päällä toimistossa joka saakelin arkipäivä 8-16 (abt). Välillä tuntuu siltä, että kaipaisi jotain konkreettisempaakin hommaa, jossa oman kädenjäljen näkisi. Tiedä sitten mitä se voisi olla, mutta aika näyttää.
Mellu-

Posts: 4,006

#14 • • Mellu-
Tällä hetkellä oon Kuntosalilla (sali sekä jumppapuolta *lmao* tervetuloo spinninkii ja pumppiin.. musat ainaki kohallaan ;D) sekä sitten muuttofirmassa täällä lahdessa :) tykkään kovasti molemmista duuneistani *joo*

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

Juhgu

Posts: 7,921

#15 • • Edited Juhgu Virnistelijä

laite, 7.7.2008 18:23:
ba dum tss



:
DDD

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#16 • • Aziz Combat Fighter
vähän epätarkkaa kopioida suoraan Mol.fi:stä noi alat, koska tuolla on esim. tekninen ja humanistinen työ samassa nipussa, vaikka olettaisin että naisia löytyy humanistisilta aloilta huomattavasti enemmän kuin teknisiltä.

Tämän lisäksi on.. oottakaa hetki akka tuli jotain nalkuttamaan vaik on tiskit tiskaamatta tuun koht takas.
sadesola

Posts: 409

#17 • • sadesola Kettu mikä kettu
Eihän tämä ole kattava?

Missä on lokero meille olmeille,
jotka eivät käy kunnon töissä?

(Terveisin hemmetin jumppaohjaaja...
sosiaali-, terveys- ja liikunta-ala?)

--
KABOOM!

vaavu

Posts: 1,324

#18 • • vaavu vara-vana

Ana-5000, 7.7.2008 20:44:
vähän epätarkkaa kopioida suoraan Mol.fi:stä noi alat, koska tuolla on esim. tekninen ja humanistinen työ samassa nipussa, vaikka olettaisin että naisia löytyy humanistisilta aloilta huomattavasti enemmän kuin teknisiltä.



Näinpä. Samaten myös kummallinen on tuo toinen valinta, jossa on ympätty yhteen matkailua, toimistoa ja IT-alaa. Enkä mä oikein osaa sanoa, mihin lokeroon mun pitäisi laittaa itseni... Jos on valmistunut TKK:lta ja työskentelee ohjelmistotuotannon parissa, onko ala silloin "tekninen" vai "IT-ala"? *ding*

Mutta topikkina tämä on sinänsä tärkeä, koska kyllä tietyt alat ovat todella vahvasti sukupuolittuneet. Itse olen lukemattomia kertoja töissä havahtunut siihen, että olen ainoa naispuolinen porukassa. Sinällään ei mua tämä kyllä haittaa, koska olen tottunut olemaan miesporukassa muutenkin, mutta toisaalta, kyllä sitä erottuu kuin tikku p*skasta muiden silmissä.

Toki omalla käytöksellään voi myös vaikuttaa siihen, kuinka miestyöporukassa otetaan vastaan. Itse pyrin välttämään "naismaista" käytöstä aika pitkälle - en ryhdy prinsessaksi, en korosta naismaisia käyttäytymismalleja, ja en oleta miehiltä mitään erityisiä huomionosoituksia (tyyliin ovien avaamista ym. shaittia).

Joissain tilanteissa kyllä sukupuolesta voi olla hyötyäkin. Itse olen nimittäin aika vakuuttunut siitä, että esim. työhaastatteluissa on eduksi, että poikkeaa radikaalisti siitä perinteistä insinörttimieslinjasta. Ainakin jää mieleen, jos ei muuta. Ja konferensseissa ym. muut muistavat kyllä yhdenkin tapaamisen jälkeen.
cinnamon

Posts: 158

#19 • • cinnamon 2CV-spesialisti
Haha!
Tiukka topicci!!
Mä ajan trukkia työkseni. *joo**iloinen*
Eipä oo kauheesti muita tyttöjä koko hallisssa näkyny, satunnaisia naisrekkakuskeja lukuunottamatta. *tirsk*
plink

Posts: 1,405

#20 • • plink team paska
meillä on ollu pari naista kallioporarina, jotka painaa paineilmakäsikoneella enemmän metrejä päivässä kuin monet miehet. eikä ees oo mitään sotanorsuja, vaan todella tiukassa kondiksessa. et eipä se ny ainakaan aina niin ole, et miehekkäät duunit ei naisille sopisi. :)

--
en ollut paikalla silloin kun seksikkyys keksittiin.