T-paitafriikahtamistopic

216 posts, 11 pages, 108,396 views

naksuilija

Posts: 7

#21 • • naksuilija
Mä oon friikahtanut ihan täysin Ed Hardyyn by Christian Audigier. Ed Hardylta tulee paljon muutakin kuin vaan T-paitoja, mutta kyl Ed Hardyn T-paidat on vaan jotain niiiin siistejä:

http://www.donedhardy.com

Hintataso 60-100€ / T-paita, farkut jotain paria sataa ja hupparit saman moiset..
Jone

Posts: 8,258

#22 • • Jone Archibald Haddock

naksuilija, 2.7.2008 12:35:
Mä oon friikahtanut ihan täysin Ed Hardyyn by Christian Audigier. Ed Hardylta tulee paljon muutakin kuin vaan T-paitoja, mutta kyl Ed Hardyn T-paidat on vaan jotain niiiin siistejä:



Oversized-printeille paljon supportia ja ne kummasti selittävätkin tota hintaa. Ei oikein ole olemassa halpaa keinoa tehdä paitaprinttiä, joka menee paidan saumojen yli ja on samalla hyvälaatuinen. Erityisesti pienemmissä erissä oversized-printeillä varustettujen paitojen tekemiselle tulee siis helposti aika tykisti hintaa.

Design by Humans aiheutti mussa joskus suurta ihmetystä tällä:

3651_22_1.jpg

Ihmettelin et mitenhän ne on voineet tehdä tollasen printin hyvin, hienosti ja halvalla, joten saadakseni vastauksen kysymykseen tilasin sit ko. paidan. Vastaus oli "ei mitenkään." Jos paita on halpa ja siinä on oversized-printti, niin tällä hetkellä se on useimmiten valitettavasti merkki myös siitä, että paita on paska. :/

Ed Hardy-paidoista vielä sen verran, että vaikka noissa on kivoja printtejä, niin itselleni töksähtää aika kovasti toi lafkan logon esittäminen isona osana kaikkien tuotteiden printtejä.
naksuilija

Posts: 7

#23 • • naksuilija

Ed Hardy-paidoista vielä sen verran, että vaikka noissa on kivoja printtejä, niin itselleni töksähtää aika kovasti toi lafkan logon esittäminen isona osana kaikkien tuotteiden printtejä.



Mun mielestä se on just se juttu, eli siis Don Ed Hardyhan on yksi maailman tunnetuimmista tatuoijista, pidetään ensimmäisenä ihmisenä joka teki tatuoinnista taidetta
(lisää aiheesta: http://en.wikipedia.org/wiki/Don_Ed_Hardy)

Ja näin ollen Christian Audigier teki tatuoijasta vielä tyylikkään brändin keulakuvan, joten Don Ed Hardyn oma nimmari joka paikassa on mun mielestä aika jees.. Plus visuaalisesti kiehtovia nää paidat (tälläkin hetkellä päällä yks..)
ezzy

Posts: 8,060

#24 • • ezzy Droid-pappa

Lyylikki, 2.7.2008 12:22:
Tämä ei kai ollut mainostusthreadi niin kauan, kuin joku tuli ja sanoi sen ääneen. Jone ei ole kuitenkaan manostanut omaa Lähiökakara paitakauppaansa täällä sanallakaan? (Tosin lieneekö se enää toiminnassa?)



Oletus kommentilleni tosiaan oli, että luulin Jonen olevan vielä LaFraisella duunissa, siks tää haiskahtikin snadisti. Pahoittelut asianosaisille.
phear

Posts: 804

#25 • • phear <X>

Jone, 2.7.2008 11:34:
Viitsikö kertoa mitkä ja mistä? Mua nimittäin oikeasti kiinnostaa. *joo*



No tuol Oddicassa oli tällä kertaa hinnat meikäläisen tasolla, niin sieltä. 4 itelle ja 4 kavereille. Mitä siin nyt itelle oli, Bunny Business, Trainman, Boombox geek ja these waves are mine. Siisteimmistä oli (yllättäen) koot loppu.
_samppa

Posts: 89

#26 • • _samppa

Jone, 2.7.2008 10:00:
Mulla taas on oikeastaan juuri toisinpäin. Tank Theoryllä on helkkarin hienoja paitoja, mutta mä en ole tarpeeksi pahaperseinen hahmo pystyäkseni sporttaamaan suurinta osaa noista päälläni katu-uskottavasti. Tulis vähän sellainen "mikä ei kuulu joukkoon"-fiilis.



Mjoo. Täytyy myöntää, että TT:llä oli tuossa hetki sitten vähän turhan raaka vaihde munkin makuun silmässä. Jäi paidat ostamatta tossa reilun puolen vuoden ajan, mutta nyt siellä on taas tullut vähän muutakin ideaa paitoihin kuin pelkkä shokkiarvo.

--
pleasure little treasure

Fyrisch

Posts: 4,525

#27 • • Edited Fyrisch
plain lazy t-paidat kiinnostaa tällä hetkellä

L_recycle_cocoa.jpg

edit. -y -+i
*Stardust*

Posts: 202

#28 • • *Stardust*
Täytyy kyl sanoa et oon tähän asti ollu täysin n00b t-paitojen suhteen. Threadissa postattujen linkkien kautta on löytynyt niiIIIiin paljon kivoja paitoja et taitaa mennä lomarahat sen siliän tien *hihu*

Anyway, kiksupolkkareiv-plurin siivittämänä olen tilannut itse Deecomista Amokin paitoja ja pidän kovasti. Melko simppeleitä ja pröystäilemättömiä, kuten kantajansa *uros*

587200_1.jpg

--
My pain is constant and sharp and i do not hope for a better world for anyone. In fact i want my pain to be inflicted on others. I want no-one to escape. - Patrick Bateman (American Psycho)

tomii

Posts: 3,594

#29 • • tomii kallion herttua
Perkele nyt apua! Eli ongelma on se, että niin saatanan monet mun t-paidat ovat tupanneet kutistumaan jopa 30-asteisessa konepesussa nimenomaan pituutta! *grr* Eli kaipaisin vinkkejä, joilla tätä voisi ehkä estää (käsipesu ei tule kysymykseen koska se on vaan liian työlästä pidemmän päälle). Jakakaa tietouttanne asiasta, jos ja kun olette törmänneet samaan ongelmaan! Ja mikä vittu tossa on, että ne kutistuu juuri nimenomaan pituussuunnassa, eli just siinä suunnassa, jolle mun kropalla on eniten väliä?! Karman laki!?

(tiedän, että mitä laadukkaampi paita, niin sitä epätodennäköisempää tämä pituuskutistuminen on, mutta aina ei voi valita laatua, jos se printti vaan on niin saatanan siisti, että on pakko saada :)

--
reivaan kunnes kuolen

Foxmagon

Posts: 1,329

#30 • • Foxmagon Iso Paha Ad..

tomii, 8.7.2008 13:29:
ärärärä



Yleensä siellä t-paidan pesuohjelapussa lukee jos on kutistumisvaara olemassa. Jos ei lue, eikä myyjäkään osaa sanoa halaistua sanaa, voit aina kysyä että voiko sen paidan palauttaa jos näin tulee käymään. Toisaalta voi olla myös järkevämpää ottaa kokoa isompi t-paita.

--
...Fly me to the moon, and let me sing among the stars.. Let me see what spring is like, on Jupiter and Mars.. In other words, please be true, in other words, I love you. *nuotti*

tomii

Posts: 3,594

#32 • • Edited tomii kallion herttua

Foxmagon, 8.7.2008 13:32:
---

Yleensä siellä t-paidan pesuohjelapussa lukee jos on kutistumisvaara olemassa. Jos ei lue, eikä myyjäkään osaa sanoa halaistua sanaa, voit aina kysyä että voiko sen paidan palauttaa jos näin tulee käymään. Toisaalta voi olla myös järkevämpää ottaa kokoa isompi t-paita.



Unohdin tossa mainita, että tämä on yleinen ongelma tuolta maailmalta ostetuille paidoille, eli ei oikeen palautella. ;) Ja joo paidat toki on isompina ostettu juuri tän vaaran taki, mutta mua nimenomaan ihmetyttää toi pituussuuntainen kutistuminen. *ding*

Myös, jos jollakin on vinkkejä, että miten paitaa voisi ehkä "suurentaa", kelpaa, jos se edes on mahdollista (tarkoitan nyt, että saisinko ehkä jotenkin tuon pituussuuntaisen kutistumisen peruttua :).

--
reivaan kunnes kuolen

Foxmagon

Posts: 1,329

#33 • • Foxmagon Iso Paha Ad..

tomii, 8.7.2008 13:37:
Myös, jos jollakin on vinkkejä, että miten paitaa voisi ehkä "suurentaa", kelpaa, jos se edes on mahdollista (tarkoitan nyt, että saisinko ehkä jotenkin tuon pituussuuntaisen kutistumisen peruttua :).



Voit esimerkiksi purkaa sen alareunan ja ommella siihen kaistaleen jotain muuta kangasta kiinni. Vippaskonsteja tohon ongelmaan tuskin löytyy.

--
...Fly me to the moon, and let me sing among the stars.. Let me see what spring is like, on Jupiter and Mars.. In other words, please be true, in other words, I love you. *nuotti*

Epailija

Posts: 5,636

#34 • • Epailija Physicist, 2nd class.

tomii, 8.7.2008 13:29:
Perkele nyt apua! Eli ongelma on se, että niin saatanan monet mun t-paidat ovat tupanneet kutistumaan jopa 30-asteisessa konepesussa nimenomaan pituutta! *grr* Eli kaipaisin vinkkejä, joilla tätä voisi ehkä estää (käsipesu ei tule kysymykseen koska se on vaan liian työlästä pidemmän päälle).



Jos paita on puuvillaa, eikä kangasta ole esipesty, niin se kutistuu jokusen prosentin. Esipesusta yleensä mainitaan erikseen. Jos ei, niin sitten se ei todennäköisesti ole esiperstyä kansta.

Ja mikä vittu tossa on, että ne kutistuu juuri nimenomaan pituussuunnassa, eli just siinä suunnassa, jolle mun kropalla on eniten väliä?! Karman laki!?



Mutulla veikkaisin, että tämä johtuu ainakin osin kankaan rakenteesta. Kuidut taitavat olla useimmissa kankaissa enemmän pituus- kuin leveyssuunnan mukaisesti. Lisäksi paidat ovat monesti ainakin minulle sen verran väljiä, että leveyssuuntaista kutistumista ei juuri huomaa, mutta pituudessa vähäkin näkyy saman tien.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Jone

Posts: 8,258

#35 • • Jone Archibald Haddock

tomii, 8.7.2008 13:37:
Myös, jos jollakin on vinkkejä, että miten paitaa voisi ehkä "suurentaa", kelpaa, jos se edes on mahdollista (tarkoitan nyt, että saisinko ehkä jotenkin tuon pituussuuntaisen kutistumisen peruttua :).



Valitettavasti etpä oikein. :(

Seuraava vinkki ei ole aina mahdollinen (koska niitä kivoja printtejä on kiva saada vaikka pohjana käytettäisiinkin paskempia paitoja), mutta mahdollisuuksien mukaan kehottaisin tilaamaan paidat sellaisilta saiteilta, jotka käyttävät American Apparelin tuotteita. Ne on sen verran laadukasta matskua, että pesussa ei tapahdu kärsimistä ainakaan itse paidalle. Printin kärsiminen on toinen juttu - joiltain saiteilta tilatut kestävät ties mitä abuseja ja toisilta tilatuista osia ei tarvitse kuin katsoa hassusti ja printti on paskana.

Mulla damagea ovat ottaneet pääsääntöisesti Design by Humansin paidat (jotka ovat jotain Made in Bangladesh-laatua eikä mua kauheasti myöskään lämmitä ajatus siitä etten tiedä niiden tuotanto-olosuhteista mitään), mutta ilmeisesti siellä sielläkin ollaan siirtymässä AA:n käyttöön. LaFraise käyttää puhtaasti AA:ta t-paidoissa, Oddicasta en ole vielä varma ja Threadlessillä oli aikaisemmin joku ihme hässäkkä, jossa osa paidoista oli AA:ta ja osa jotain muuta paskempaa brandia.
tomii

Posts: 3,594

#36 • • tomii kallion herttua

Jone, 8.7.2008 13:46:
---
American Apparel...



Ok, kiitti vinkistä. Pitää ilmeisesti alkaa katsomaan erityisen tarkalla silmällä mitä ostaa.

--
reivaan kunnes kuolen

remotion

Posts: 5,283

#38 • • remotion nostatus guru

naksuilija, 2.7.2008 12:35:
Mä oon friikahtanut ihan täysin Ed Hardyyn by Christian Audigier. Ed Hardylta tulee paljon muutakin kuin vaan T-paitoja, mutta kyl Ed Hardyn T-paidat on vaan jotain niiiin siistejä:

http://www.donedhardy.com

Hintataso 60-100€ / T-paita, farkut jotain paria sataa ja hupparit saman moiset..



jep, täytyypä compata, toistaiseksi tosin olen välttynyt vielä ostamasta... mut tukholmassa oli jo todella lähellä kun näin super makean paidan...
Avatar
#39 • • Edited niomic Guest
Pääosin on tullu t-paitoja ostettua pidemmänkin aikaa vain ulkomailta matkustaessa tai netistä. a) ettei tuu joka kulmas vastaan (pääosin ei tuu ikinä) ja b) löytyykin jotain mikä nappaa.

Jäi kyl viime nycin-reissusta aika outo olo kun ei löytyny yhtään killeripaitaa Yellow Rat Bastardistä ja siellä niitä kuitenkin on tuhansia. Taino oli yks vitun siisti huppari, mut ei tietenkään enää omaa kokoa :]

Vaikka noita on tullu käytyä varmaan useita kymmeniä tuhansia paitoja läpi netissä, ni aika harvoin kyllä kolahtaa ja on tullut sitten ostettua semmosia semikolahtavia, jotka vähän harmittelee myöhemmin. Toinen on kans toi koko juttu. Pirusti on jäänyt siistejä limited edition paitoja saamatta kun ei ole seurannut saittia aktiivisesti. Tän takia mul on kyl vähän paranoia noiden saittien jakelun suhteen :P

Löytyy aika monenlaista, Daim-gearia, tribalia, cyberdogia, tapouttia, mutta suurimmaks osin kyl ollu sarjakuvamaailmaa, marvelin synkempiä hahmoja, mechat / transformerit ja tietenkin curious george :]

Tulis kyllä harrastettua paljon enemmän jos löytyis omaan makuun kivoja paitoja enemmän ja niistä vielä niitä kokoja stna <;) On kyl kans viimeaikoina vähän mietityttänyt harrastus kestävän kehityksen ja muun kulutuksen kannalta. Tilaat pääosin ok/paska-laatuisia paitoja ties miestä maailmankolkasta ja vaikka kuinka heitän niitä ahkerasti UFFiin, ni damaget on jo tehty :/ Kaipa tää auttaa rajoittamaan sitä et tulee vähemmän niitä semikolahtavia ostettua.

Ja kiitti ku laitoitte noi linkit ja vielä osa et mitä paitoja otitte, ni tiedän mitä olla ottamatta ;P (harmi et siel oli yks tosi siistiki välis :(

edit: ja piru et tohon hakemiseen on menny aikaa, YRB:ssäkin meni rennosti 3h ja piti vielä mennä tunniks takasin seuraavana päivänä ettei vaan missannu mitään :D

edit2: ja etin vieläkin siistiä Marvin the Martian -paitaa, et vinkkejä otetaan vastaan. Kerran näin jossain ostoskeskuksessa jenkeis just hyvän, mut oli sikäläiseen tyyliin kaikki jotain räppikokoi XXXL ;/
Steven Hoaks

Posts: 5,924

#40 • • Edited Steven Hoaks Stefu täs moi =)
Tämän topikin innoittaman kävin pitkästä aikaa tilaamassa itsellekkin muutaman paidan mun lemppari kaupasta.

Eli kyseessä on noisebot.com

Äskettäin tilaamat paidat.
incom-red.gif
hot-rblue.gif
jesus-rblue.gif

Aikasemmin olen tilannut/käyttänyt ja rakastanut tälläisiä

orange-cream.gif
bunny-green.gif
bukket-asphalt.gif

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?