akir0, 22.6.2008 19:54:
---
gerry, 22.6.2008 19:26:
En tajua miks pitää valita joko Vinyyli tai CD? Eikös ne hemmetti vois hommata kummatki:)?
---
Mä ymmärsin, että topikin aloittaja miettii, että voisi aloittaa soittamisen ja tarkoituksena olisi selvitä tästä järkevällä summalla rahaa. Siinä mielessä molempien hankkiminen heti aluksi on vähän overkill (olkoonkin, että teknareista saa hyvin rahansa takaisin).
Jos kotona ei ole vinyylikokoelmaa, niin suosittelisin aloittamaan cd:llä. Siitä vinyyliin siirtyminen ei ole teknisesti kovin suuri kynnys, jos joskus sellainen into iskee.
Saako enää nykyään teknareistaan rahojaan takaisin? Mun käsitys on, että nykyään teknaritkin on sellaiset lelut jonka arvo laskee heti hankinnan jälkeen. Voin toki olla väärässä, mutta itse jos en olisi soitellut vinyyliä kohta 12 vuotta, vaan olisin neebie näissä bedroom dj hommissa aloittaisin suoraan cd:llä soittamaan.
Toki vinyyli on vinyyli, mutta neulojen vaihtaminen 6 kk välein, levyjen puhdistaminen/suojaaminen ja laitteiden pitäminen pölystä vapaana on aina oma juttunsa vinyylien kanssa.