Sukari vs. Vapaavuori. Vihtiin Ideapark vai ei? Keskustelua yritysten päätäntävallasta ja sijainnist

43 posts, 3 pages, 10,097 views

Worin

Posts: 526

#41 • • Worin
Olen tässä ootellu ihmeissäni, että missä vaiheessa siirrytään sanoista tekoihin yksityisautoilun vähentämisessä. Jos kaavotetaan kokoajan niin, että kärjistettynä postikin on helpoin hakea omalla autolla ja samalla kielletään käyttämästä sitä omaa autoa, niin joku ei täsmää. Turha yksityisautoilu on monesti rakenteellinen ongelma ja kauppakeskusten rakentaminen pitkien välimatkojen päähän ei ainakaan helpota tätä. Olen ihan varma, ettei tämmöset kauppakeskukset tule pitkässä juoksussa pärjäämään. Muutaman vuoden ajan saattaa asiakkaat ajella pitkän matkan takaa, mutta sitten aletaan jo ettiä kauppoja lähempää. Varsinkin nyt kun bensan hinnat vaan nousee. Sukari on varmaan sen niin laskenut, että omansa ehtii saamaan pois vaikka ideaparkkien imu hyytyisikin muutamassa vuodessa.

En itse ole näissä marketeissa käynyt, kun ei vaan millään ole jaksanu niin pitkälle lähteä hakemaan romuja joita saa lähempääkin. Nykyään tulee vielä netistä tilattua tai ainakin mietittyä valmiiksi netin avulla mitä on menossa ettimään. En tiedä onko se sitten lapsiperheille helpompaa pitää ne muksut aisoissa tämmösissä mestoissa. Isälle se on varmasti ainakin yhtä helvettiä.

No en kannata tämmösien jenkkityylisten mestojen rakentamista, mutta en samalla vastustakkaan. Oikeastihan sen pitäisi mennä niin, että ihmiset äänestäisi jaloillaan. Eikä tämmösiä lähtisi kukaan rakentelee huonon kannattavuuden takia.
siveys

Posts: 2,492

#42 • • siveys lovely
Asiaa! Perjantai, sopivasti kevytkenkäinen olo ja asiatopicci kehissä!

Ihan periaatteesta täytyy siis tulla ilmaisemaan mielipiteensä siitä, että haluaisin siirtää koko Suomen suurhelsinkiin. Meillä on aivan liian vähän pilvenpiirtäjiä ja metroja.

Suurhelsingin ulkopuolelle en soisi yhtään ainutta lähikauppaa isompaa puljua bygättäväksi. Pönde on lomailua varten - ei yhteiskunnassa elämistä varten - ja ne kesämökitkin kannattaisi keskittää vähän tiiviimmin, että sinne saisi hyvät junayhteydet.

Täten tuomioni Vihdin ideaparkille on EI. Aivan liian kaukana Helsingistä ja Nuuksiokin välissä niin ettei sinne voi edes vetää suoraa junarataa.

Saattaisin ehkä myös tukea kaksikeskittymäistä Suomea, jossa Tampereesta tehtäisiin toinen Suomen asutuskeskittymä, sillä Mansessa on niin pirun hyvä meininki.

Anyway mitä tulee itse topicciin, mielestäni tällaisille pöndenpelastusoperaatioille ei pitäisi antaa mitään mahdollisuuksia valtiollisella tasolla, sillä ihmiset on niin totaalisia saappaita ja ajattelee pelkästään itseään, että ei ne henkilökohtaisia ekologisia valintoja tekemällä mitään taloudellista kannattamattomuutta aikaan saa.
Avatar
#43 • • REivaaja Guest

siveys, 16.5.2008 23:01:
Asiaa! Perjantai, sopivasti kevytkenkäinen olo ja asiatopicci kehissä!


Jos teet joskus adressin, allekirjoitan sen lukematta.