Onkos täällä kukaan Trackmanian pelaaja? Kyseessähän on siis online-ajelua, voisin itse jopa ajatella old school-klassikko Stuntsin päivitettynä versiona. Todella hauskaa ja helppoa pelaamista, jossa pärjäämisen vaatimuksena ei ole niinkään muu, kuin ajolinjojen löytäminen ja tallan pohjassa pitäminen.
Radat ovat netissä lyhyitä, ja erot näin ollen hyvin marginaalisia. Pelille on myös oma rataeditori, jonka käyttöliittymä valitettavasti kömpelö, mutta pienellä kärsivällisyydellä ja luovuudella pystyy saamaan aikaan hyvin moniulotteisia kenttiä. Itse jäin koukkuun ensikosketukselta, ja ollaankin tässä nyt parin kaverin kanssa alettu tahkoamaan niin valmiita, kuin omiakin ratoja.
Mutta hauskinta peli on luonnollisesti suuremmalla joukolla ja mikäs sopisikaan paremmin, kuin osaanottajia omasta nettiyhteisöstämme :) Peli on täysin ilmainen ja ladattavissa osoitteesta http://www.trackmania.com/, josta myös löytää lisäinformaatiota ja visuaalista kuvaa. Asennustiedoto vie noin puoli gigaa.
Olisi hauskaa pistää pienet turnaukset pystyyn yhteiselle servulle, joko käyttäen itse tekemiämme ratoja, tai sitten ihan valmiilla radoilla, jos laiskottaa.
Anyone? :)