97 posts, 5 pages, 38,028 views
opmdevil, 17.3.2009 08:48:
"tunnetuimpia teknomusiikin alalajeja ovat house, trance ja ambient".
Tota eikös house tullut ennen teknoa?
opmdevil, 17.3.2009 08:48:
No, sitä en tiedä miten normipuhekielessä se menee että onko kaikki elektroninen musiikki teknoa vai ei.
VaLa, 17.3.2009 14:46:
Mä olen saanut kuulla jopa vittuilua siitä, kun korjaan että tekno ei ole yleisnimi kaikelle konemusalle. Toisaalta tuo ei ole mitään siihen verrattuna mitä sain osakseni hurahdettuani tähän musiikkiin.
jukebox, 18.3.2009 04:20:
(klips)
-- noilla lienee hyvä "laajentaa"
(klips)
vaan eivätpä nuokaan kaikkea kertone..etenkään SUOMEKSI.
VaLa, 18.3.2009 11:34:
Mulle riittäisi että kansankielessa sanat tekno ja trance eivät olisi yleisnimiä kaikelle konmusalle*piis*
VaLa, 17.3.2009 11:55:
Kyllähän se niin valitettavasti taitaa mennä, että suurelle yleisölle kaikki koneilla tehty on teknoa ja viimevuosina myös sanaa trance on alettu käyttää samalla tavalla väärin.
Kon-tiki, 18.3.2009 11:12:
---
jukebox, 18.3.2009 04:20:
(klips)
-- noilla lienee hyvä "laajentaa"
(klips)
vaan eivätpä nuokaan kaikkea kertone..etenkään SUOMEKSI.
---
ja jos se musta on kiinni, niin "Suomen mediassa" ei tollasia luotaantyöntäviä genrelistoja tule ilmestymään jatkossakaan. Musiikkijournalisteilla on tapa luoda ihan naurettava lukumäärä (enimmäkseen) itse keksimiään lokeroita samaan aikaan, kun joka helvetin muusikko rokista jazziin ja konemusiikkiin inttää, etten "mä haluu lokeroida mun musiikkii". Mä aion jatkossakin pysyä about house, trance, tekno, breaksit -jaottelussa, koska lehtiartikkelit on tarkoitettu suuren yleisön viihteeksi ja mielekkääksi tietolähteeksi.
Ylipäätään aion keskittyä musiikkianalyysia enemmän klubitietoihin ja -triviaan, koska niistä on helpompi kirjoittaa kuin musiikista, joka juuri on verbaali- ja kuvailmaisun tervetullut vastapaino.
kiitän sua Jukebox tän topicin uudelleenaktivoinnista ja keskustelun + ajatusten herättelystä omalla tavallasi
Takyon, 18.3.2009 11:44:
---
Mulle riittäisi että kansankielessa sanat tekno ja trance eivät olisi yleisnimiä kaikelle konmusalle*piis*
---
Mut onhan esim räppiäkin vaikka kuinka montaa eri tyylisuuntaa (ainakin niin olen ymmärtänyt ), mutta silti niitä kutsutaan yleisnimityksillä räppi, hiphop ja paska ;)
Ei voi kato olettaa että asiaan perehtymätön osaisi nimetä asioita niiden "oikeilla" nimillä, ja elektroninen tanssimusiikkikin on aika ikävä lausuttava jos kaikki kuitenkin ymmärtävät sanan tekno jotskuinkin samoin..
dj upi, 18.3.2009 11:50:
. Hauskana esimerkkinä tulee mieleen LOTRin soundtracki joka ei käsittääkseni juurikaan sinfoniaorkesteria nähnyt. (Korjatkaa jos olen väärässä.)
VaLa, 18.3.2009 12:01:
---
Takyon, 18.3.2009 11:44:
---
---
Mut onhan esim räppiäkin vaikka kuinka montaa eri tyylisuuntaa (ainakin niin olen ymmärtänyt ), mutta silti niitä kutsutaan yleisnimityksillä räppi, hiphop ja paska ;)
Ei voi kato olettaa että asiaan perehtymätön osaisi nimetä asioita niiden "oikeilla" nimillä, ja elektroninen tanssimusiikkikin on aika ikävä lausuttava jos kaikki kuitenkin ymmärtävät sanan tekno jotskuinkin samoin..
---
Mun mielestä klubi-musiikki on ihan hyvä yleisnimi ja olen saanut loppujen lopuksi jopa alaan vihkiytymättömät kaverinikin käytäämään tuota termiä. He eivät puhu enään edes teknobileistä vaan klubi-tapahtumista. Mutta kuten aikaisemmin sanoin, niin kyllähän ne vähän hankalia oppilaita olivat.