137 posts, 7 pages, 34,395 views
thebbo, 24.4.2008 14:54:
-clips-
Miksi poliisi saa vielä vuonna 2008 pysäyttää ihmisiä kadulla ja kauppakeskuksissa ihonvärin perusteella?
Miksi verorahoistamme käytetään vuosittain miljoona euroa siihen, että graffitit ja muu katutaide buffataan mainosten tieltä?
Miksi meidän täytyy maksaa kaupungissa liikkumisesta, vaikka ilman meitä kaupunki pysähtyisi?
Haluamme rakentaa näköistämme kaupunkia.
Kaupunkia, jossa yhteisen rikkauden luominen on tärkeämpää kuin harvojen käsiin kasautuneen omaisuuden suojeleminen.
Kaupunkia, jossa luovuus ja innovaatio tarkoittavat kaikkien vapautta tuottaa omaehtoista kulttuuria, eikä vain huippuosaajien ja eliitin etuoikeuksia.
Tänä vappuna teemme jälleen näkyväksi jokapäiväiset kamppailumme kaupunkitilasta, jossa elämme.
Meitä painostetaan ottamaan vastaan mitä tahansa työtä millä tahansa ehdoilla.
Raadamme paskaduuneissa vain siksi, että voimme maksaa yhä enemmän liikkumisestamme ja asumisestamme, tai saadaksemme oikeuden oleskella Suomessa.
Maksamme järjettömiä korvauksia kaupungille siitä, että haluamme jättää merkkejä ympäristöömme ja tehdä siitä elävämmän.
Olemme saaneet tarpeeksemme Stop Töhryille -kampanjan mielipuolisuudesta, tekopyhyydestä ja siihen liittyvästä vartijaväkivallasta. Vaadimme Stop Töhryille -kampanjan lopettamista: 10 vuotta hulluutta riittää.
Meistä ne, jotka ovat siirtolaisia ja siivoavat, rakentavat, paistavat pizzaa tai liikkuvat kaupunkitilassa, joutuvat ulkomaalaispoliisin ratsioiden kohteeksi. Vaadimme poliisia lopettamaan rasistiset tarkastukset.
Emme maksa joukkoliikenteestä, koska pidämme sitä perusoikeutenamme.
Joukkoliikennevälineissä nykyään niin yleinen ihmisten kontrollointi ei lisää turvallisuutta, vaan pikemminkin synnyttää turvattomuutta. Vaadimme maksutonta ja toimivaa joukkoliikennettä kaupunkiimme.
Me teemme kaupungista elävän. Kaupunki kuuluu meille!
Miksi poliisi saa vielä vuonna 2008 pysäyttää ihmisiä kadulla ja kauppakeskuksissa ihonvärin perusteella?
Miksi verorahoistamme käytetään vuosittain miljoona euroa siihen, että graffitit ja muu katutaide buffataan mainosten tieltä?
Miksi meidän täytyy maksaa kaupungissa liikkumisesta, vaikka ilman meitä kaupunki pysähtyisi?
Haluamme rakentaa näköistämme kaupunkia.
Kaupunkia, jossa yhteisen rikkauden luominen on tärkeämpää kuin harvojen käsiin kasautuneen omaisuuden suojeleminen.
Kaupunkia, jossa luovuus ja innovaatio tarkoittavat kaikkien vapautta tuottaa omaehtoista kulttuuria, eikä vain huippuosaajien ja eliitin etuoikeuksia.
Vappuna järjestettävä EuroMayDay on viime vuosina ollut prekariaatin vastarinnan päivä yli 20 Euroopan kaupungissa. Tänä vappuna teemme jälleen näkyväksi jokapäiväiset kamppailumme kaupunkitilasta, jossa elämme.
Meitä painostetaan ottamaan vastaan mitä tahansa työtä millä tahansa ehdoilla.
Raadamme paskaduuneissa vain siksi, että voimme maksaa yhä enemmän liikkumisestamme ja asumisestamme, tai saadaksemme oikeuden oleskella Suomessa.
Maksamme järjettömiä korvauksia kaupungille siitä, että haluamme jättää merkkejä ympäristöömme ja tehdä siitä elävämmän.
Olemme saaneet tarpeeksemme Stop Töhryille -kampanjan mielipuolisuudesta, tekopyhyydestä ja siihen liittyvästä vartijaväkivallasta. Vaadimme Stop Töhryille -kampanjan lopettamista: 10 vuotta hulluutta riittää.
Meistä ne, jotka ovat siirtolaisia ja siivoavat, rakentavat, paistavat pizzaa tai liikkuvat kaupunkitilassa, joutuvat ulkomaalaispoliisin ratsioiden kohteeksi. Vaadimme poliisia lopettamaan rasistiset tarkastukset.
Emme maksa joukkoliikenteestä, koska pidämme sitä perusoikeutenamme.
Joukkoliikennevälineissä nykyään niin yleinen ihmisten kontrollointi ei lisää turvallisuutta, vaan pikemminkin synnyttää turvattomuutta.
Vaadimme maksutonta ja toimivaa joukkoliikennettä kaupunkiimme.
Kutsumme kaikki juhlimaan Helsingin kaduille vappuaattona. Kaupunki kuuluu meille, jotka teemme siitä elämisen arvoisen!
www.euromayday.org
lisää tietoja: www.valtamedia.net
Lost-Soul, 24.4.2008 15:01:
Kannattaakohan tulla vähänmatkan päähän kameran kanssa.
Vexe, 24.4.2008 15:10:
Mulle heti kaikki nyt ilmasiks ja töitä ei saa joutua tekemään. :D
Anselmi, 24.4.2008 15:58:
No hitto kävipä osuvasti, mä sain just laitettua pyörän kesäteloille*nauru*
Terkkuja vaan sinne supoon. homot.
sts, 24.4.2008 16:12:
---
Toivon että teppo oot vaan pelkkänä sanan saattajana.
Valitettavasti koko euromayday yms on vain tekosyy rähinöidä ja paskoa taas paikkoja jota korjataan sitten verovaroilla ja ne varat on poissa kaikesta muusta. Riehukaa jos se on se juttu teille, mutta pitäkää sitten mellakka iha mellakkana eikä tekastuna mukamuka sanomaa sisältävänä mielenosoituksena.
tomii, 24.4.2008 16:33:
Edit: vai sekotanko mä nyt sen makasiinijutun johonkin ihan muuhun?
thebbo, 24.4.2008 16:32:
---
Kait se on otettava tänä vuonna uusiks. Eli juostaan kuorkin perässä.
thebbo, 24.4.2008 16:32:
mutta mä tykkään joka vuosi lukee näit kommenttei vapun aattona.
nethr, 24.4.2008 16:38:
---
Koska tää muuten oli? Viime vai toissavappuna
No, tän vuoden lopputulokseksi veikaan kahta rikottua näyteikkunaa, joku epämääräinen töhry jonkun arvokiinteistön seinässä, pullojen heittelyä ja lasinsiruja ja 20 pidätettyä. Tjsp...
Ana-5000, 24.4.2008 16:43:
---
Toivottavasti löpö riittää tarpeeksi pitkälle.
thebbo, 24.4.2008 16:47:
---
---
---
Ana älä oo noin kiree. Tuu bissel käymää Mbaris, siel jotku soittaa saundii.
Ana-5000, 24.4.2008 16:54:
Sinne oli tarkoitus suunnata. Olen luojan kiitos vapaalla vapun.
Kaupungin käyttäjän mua vaan ahdistaa, kun väkivaltainen vähemmistö yrittää ottaa sen ihmisiä terrorisoimalla haltuunsa.
Epailija, 24.4.2008 16:16:
Kamoon. Eivät nämä ole mitään vaikeita juttuja.
Ana-5000, 24.4.2008 16:54:
---
thebbo, 24.4.2008 16:47:
---
---
---
Ana älä oo noin kiree. Tuu bissel käymää Mbaris, siel jotku soittaa saundii.
---
Sinne oli tarkoitus suunnata. Olen luojan kiitos vapaalla vapun.
Kaupungin käyttäjän mua vaan ahdistaa, kun väkivaltainen vähemmistö yrittää ottaa sen ihmisiä terrorisoimalla haltuunsa.
kuilun partaalla, 24.4.2008 17:12:
---
MAYDAY tulee! Aurinko paistaa! Ruokaa nälkäisille! Työtä työttömille! Ja pillua kaikille!