Sampo Pankilla pieniä vaikeuksia..

271 posts, 14 pages, 73,891 views

Juhgu

#181 • • Juhgu Virnistelijä

mku, 6.5.2008 12:50:
---
Mitkähän kaikki sivut tota (ja ties mitä muuta) infoa keräävät, mutteivat vaan sano mitään..

Kai se pitää mainita jossain? (Jossain miljoonan sivun pituisessa disclaimerissa jota kukaan ei koskaan lue.)

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Epailija

#182 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Juhgu, 6.5.2008 12:31:
*snip*

Eikä siinä vielä kaikki! Sampon java appletin Linux DLL utelee myös koneesi sisäisen rakenteen.

"Apparently the applet needs to know about your hostname, hard drives, partitions, kernel version, audio hardware, memory layout, and sound cards. It also looks at the system's pci device list."

Samoilla linjoilla nuuskii appletin mäkki DLL.

"Apparently the MacDLL contains some features that the Linux one does not. It checks for Bluetooth devices, motherboard information such as boot ROM and serial, the graphic chipset information and CPU information."

http://kks.cabal.fi/SampoApplet

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

#184 • • Edited REivaaja Guest

_Dj_Street_, 6.5.2008 14:13:
pien kysymys:

onkos kelleen muulle kun minulle ja mun kaverille käynnyt niin sampon kanssa että sielt on vain hävinnyt rahaa tililt?

Kyllä noita tapauksia on monia. Broidi sai rahaa :) Kaik män, lasku jäi :(
Kerran kaverin kaverille tuli 3000€ ihan tyhjästä :) Kaik män, lasku jäi :(
dj IzmoZ

#185 • • dj IzmoZ
Pitäisköhän sitä erota jo Sammosta..?
villelope

#188 • • villelope Lope of Lope & Kantola
Enää ei jaksa ees ottaa screenshotteja.

"500 scriptnotfound"

Heippa Sampo. Pitääpä käydä kyselemässä josko kilpaileva pankki ostaisi autolainani pois Sammosta. Yksi lasku kun saapuu sisään, niin se on moimoi.
Kon-tiki

#189 • • Kon-tiki The Unsinkable
Tulihan se sieltä. Miehen kans ollaan laitettu ajoissa lainan suoraveloitustilille oikea summa rahaa ajoissa, mutta tänään 9.5. meillä on muka erääntymässä 30.4. maksuun menneistä lainoista korkoa monta sataa, lyhennystä monta sataa ja lisäksi "tilinylitysmaksu 6,85e".

*dissaa**dissaa**dissaa**dissaa* x 1000,

ja kun ottaa huomioon kuinka monta tuntia olen erinäisten pienempien laskujen eräpäivinä viettänyt toimimatonta käyttöliittymää kyrpä ottassa tuijotellen, niin vähän mä laitan niille korvausvaatimukset kirjallisena. Munkin tuntipalkka työajalta on kuitenkin useita kymppejä.

Nomut sattuipa sopivasti, mullahan alkaa 20 minan päästä tapaaminen Nordeassa, joka ei käytännössä peri asuntovelallisilta mitään maksuja tileistä ja verkkopankki on toiminut moitteetta aina. Paluu Nordeaan odottaa, vitun tanskapellet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
okiru

#190 • • Edited okiru Outo Hervantalainen
Viime viikonloppuna oli parasta ajella taksilla aamuyöllä yksin kotia kohti. Noh perille päästyäni ei Sammon kortilla maksaminen toiminut "yhteysvirheen takia". Noh onneksi vieressä oli automaatti: Sammon kortti ei toiminut myöskään siinä. Siinä sit ilman käteistä kuskin kanssa hieman pohditaan, että mites maksun kanssa. "Käykö jos annan persettä?" ei naurattanut kuskia. Noh mikäs siinä sitten soittelemaan lähimpänä asuvaa kaveria ylös klo 5 aamulla, että sai jonkun maksamaan kyydin sekä syntyneet ekstrakilometrit.

Vaihtaisin pankkia mut oon niin hiton laiska ja ei jaksa alkaa säätämään, että muu pankki kuittaisi opintolainani. Ehkä kuitenkin pitäisi.
whispering

#191 • • Edited whispering Super Juusto

okiru, 9.5.2008 16:15:
Vaihtaisin pankkia mut oon niin hiton laiska ja ei jaksa alkaa säätämään, että muu pankki kuittaisi opintolainani. Ehkä kuitenkin pitäisi.

Sampo pankki velottaa 150e opintolainan siirrosta toiseen pankkiin.
okiru

#192 • • okiru Outo Hervantalainen

whispering, 9.5.2008 18:41:
---
okiru, 9.5.2008 16:15:

---

Sampo pankki velottaa 150e opintolainan siirrosta toiseen pankkiin.

Toinen hyvä syy olla vaihtamatta.. :)
Mizfir

#194 • • Edited Mizfir pittuinen
Sampopankki teki sitten kivat..olivat lisänneet mulle ns. uuden visa-tilin verkkopankkiin*ding*
Eli luulin koko ajan käyttäväni visa-korttiani, jossa on 800e raja. Tänään tulikin lasku ja ihmettelin et miten se ei natsaa ollenkaan verkkopankin saldojen kanssa ja soitin selvittääkseni asian. Selvis tosiaan että nythän mulla onkin ns. kaksi visaa, joissa kummassakin 800e raja, toinen sammon oma ja toinen luottokunnan "entinen"*eiei*

Ei noin vaan voi tehdä. Ei kenellekään voi lisätä yhtäkkiä verkkopankkiin jotain luottoa ja vaatia maksamaan ilman että asiasta on erikseen ilmoitettu ko. henkilölle ja pyydetty allekirjoitukset ns. luottomäärän korottamiseen. Jos tollasella systeemillä mentäis niin pankit vois lisätä ihan tosta vaan ihmisille vaikka kuinka suuren lainan sinne ilmoittamatta mitään ja lähetellä sit vaan laskuja maksettavaks. Tietysti, ois pitäny ite jo tajuta aikasemmin et joku kusee kun verkkopankissa ei näkyny kuin muutama sitä kautta tehty tilisiirto, mut ajattelin sillon että jos niillä on vaan joku viive maksujen näkymisessä. Luulin tosiaan maksaneeni nollille visan aiemmin kun verkkopankki niin näytti, mut sehän olikin jotain ihan muuta. Tikku tollasen toiminnan kanssa..

Eli, te jotka ootte hakeneet / saaneet korvauksia sammon kämmeistä, niin mitä kautta käytännössä haitte niitä? Verkkopankin, asiakaspalvelun vai jonkun erillisen korvauslomakkeen kautta..? En kyllä aio sulattaa tollasta toimintaa.*dissaa*

--
-Mannanen-

#195 • • Annakins Guest

Mizfir, 14.5.2008 16:40:
Tietysti, ois pitäny ite jo tajuta aikasemmin et joku kusee kun verkkopankissa ei näkyny kuin muutama sitä kautta tehty tilisiirto, mut ajattelin sillon että jos niillä on vaan joku viive maksujen näkymisessä. Luulin tosiaan maksaneeni nollille visan aiemmin kun verkkopankki niin näytti, mut sehän olikin jotain ihan muuta. Tikku tollasen toiminnan kanssa..

Nykyään niissä vielä kestää ihan sika kauan, että Visa-maksut näkyy verkkopankissa.
La Petite

#197 • • La Petite Killed by selfish game, burned by acid rain...

Mizfir, 14.5.2008 16:40:
Sampopankki teki sitten kivat..olivat lisänneet mulle ns. uuden visa-tilin verkkopankkiin*ding*
Eli luulin koko ajan käyttäväni visa-korttiani, jossa on 800e raja. Tänään tulikin lasku ja ihmettelin et miten se ei natsaa ollenkaan verkkopankin saldojen kanssa ja soitin selvittääkseni asian. Selvis tosiaan että nythän mulla onkin ns. kaksi visaa, joissa kummassakin 800e raja, toinen sammon oma ja toinen luottokunnan "entinen"*eiei*

öh what!?!?!? eikös niiden vanhojen luottokunnan visojen pitänyt siirtyä kokonaisuudessaan Sampolle, ilman et tulee mitää "kakkosvisaa". Mua kans hiukan ihmetyttää kun mun visan velka ei näy ollenkaa verkkopankissa...

Toinen juttu mikä ottaa aivoon on se, että multa oli salin suoraveloitus epäonnistunut Sampon takia (tilillä siis oli rahaa). Nyt sit joudun maksaa salille 5€:n huomautusmaksun. *dissaa*

--
Rem tene, verba seqventur

hemuz

#198 • • hemuz kätevä emäntä

La Petite, 15.5.2008 12:10:
-

Toinen juttu mikä ottaa aivoon on se, että multa oli salin suoraveloitus epäonnistunut Sampon takia (tilillä siis oli rahaa). Nyt sit joudun maksaa salille 5€:n huomautusmaksun. *dissaa*

Sampo on mokannu, et sä. Mä laittaisin Sampon maksamaan tässä tilanteessa....
La Petite

#199 • • La Petite Killed by selfish game, burned by acid rain...

hemuz, 15.5.2008 12:16:
---
-

---

Jep, pitää kaiketi alkaa täyttelemään tuota korvauslappusta.

--
Rem tene, verba seqventur

hemuz

#200 • • hemuz kätevä emäntä

La Petite, 15.5.2008 12:34:
---
hemuz, 15.5.2008 12:16:
---
-

---

---

Jep, pitää kaiketi alkaa täyttelemään tuota korvauslappusta.

Periaate on mulle ainaki periaate, vaikka kyseessä olis muutamia euroja.