Sampo Pankilla pieniä vaikeuksia..

271 posts, 14 pages, 73,991 views

Dementation

#161 • • Dementation wednesday?

Jocular, 24.4.2008 15:23:
Do dih! nyt se on tehty. Tilit ja lainat siirretty kilpailevaan pankkiin ja kyllä kannatti. Lainaanki tuli 3 % rabatti *hymy*

Jo joku vielä väitti että Samposta saa halvimmat lainat, että siksi ei voi vaihtaa pankkia *lmao*

Onneksi olkoon!

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

KooKie

#162 • • KooKie aka. Petress Pan

Daniel Braun, 23.4.2008 21:27:
Mä en tiedä millaisessa kioskissa olet töissä mutta meillä ei kyllä elektronin käytöstä o koitun mitään ongelmaa.
Toimii siinä missä muutkin ja mitään ikävää sen kanssa tullu vastaan.

Kyllä electron kusee todella usein ainakin pikaruokapaikoissa kuten mäkissä ja kebabiloissa. Pienemmissä liikkeissä edelleen toimivat luotto- ja pankkikortit, mutta ei electron. Mä en tiedä, mikä aivopieru toi sulta oli, kun itsekin jälkeenpäin totesit, että baareissa ei olekaan electron toiminut moitteettomasti. :DDDD

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Daniel Braun

#163 • • Daniel Braun wednesday?

KooKie, 26.4.2008 21:48:

Kyllä electron kusee todella usein ainakin pikaruokapaikoissa kuten mäkissä ja kebabiloissa. Pienemmissä liikkeissä edelleen toimivat luotto- ja pankkikortit, mutta ei electron. Mä en tiedä, mikä aivopieru toi sulta oli, kun itsekin jälkeenpäin totesit, että baareissa ei olekaan electron toiminut moitteettomasti. :DDDD

Jos neitihyvä lukisi viestini vielä uudelleen.
Viittasin siihen että rafloissa olen nähnyt tota että elekton mättää.
Mut usein se sillä toisella höyläyskerralla toimii täysin moitteetta.
Monta kertaa vaan kiireinen herra tai neiti baaritirehtööri iskee kortin käteen samointein "ei toimi, onks sul muuta maksuvälinettä?"
Enemmälti siis uskoisin olevan asenteellinen juttu.
Pikaruokamestoissa ei ikinä (koputan puuta) ole elektron kiukutellu, pari pientä kuppilaa/kebab mestaa ei o hyväksyny korttia.
Mutta nykyisin hyvin moni kauppa, myös ne pienemmän, on käynny skulaamaan noilla elektroneilla.

Se ettei jossain pikkuputiikissa toimi ei ole sen kortin vika, vaan sen yrittäjän joka ei omaa saamattomuuttaan ja pihiyttään viitsinyt hankkia oikeanmoista lukijaa/yhteyttä.

Mut, loppupeleissä kiinnostaa kuin kilo paskaa.
Sama se millä kukakin maksaa.
Kritisoin aluperin vain sun tapaa kitistä "teinivisasta".
Dementation

#164 • • Dementation wednesday?

KooKie, 26.4.2008 21:48:

Mä väitän että samalla tavalla noissa kusee se pankkikortti jos pyydät sille varmennusta.
Mutta jos jätetään varmentamatta, niin kai sit toimii mikä vaan.
Pienemmillä puljuilla on tapana pitää tota lukijaa jonkun vanhan puhelinpiuhan päässä ja rummutella vielä jalalla sitä johtoa odotellessa *tirsk*

Varsin kummaa on myös että miksi ne ei hanki sitä kiinteetä yhteyttä siihen, kun se erillinen soittaminen kuitenkin maksaa sille puljulle rahaa ja varsinkin pienissä ostoissa siis jäädään helposti jopa tappiolle. Tyyliin siis tikkarit jne kioskeissa.

Ainakin meidän pikaruokaravintolassa kortit yleensä toimii, joskus toki tulee että electroneista jokin sanoo itsensä irti, siis pankkikohtaisesti. Yleisimmin se on ollut Nordea, joskin nyt tietty Sampo pankki on ollut hyvä ykkönen. Kaikki electronit ovat lopettaneet toimintansa vain silloin kun vaihdettiin kellonaikoja talvi-ajasta kesäaikaan ja myös syksyllä kun mentiin toisinpäin. Tällöin ei toiminut myöskään pankkikortit ja luottokorteistakin vain osa.

Kaiken kaikkiaan electron on jäänyt toimimatta mulla todella harvoin ja yleensä silloinkin rahaa saa automaatilta vaikkei kortti toimikkaan. Ja oon kuitenkin käyttänyt electronia viimeisen 5 vuotta todella aktiivisesti kaikkialla, ostaen sillä kaikkea pikaruuasta lattialaattoihin ja autonrenkaista vaatteisiin. Myös taksimatkoja olen maksanut electronilla ja hyvin toimii.

En siis ymmärrä tota "electronit ei toimi" juttua, koska jos puljulla ei ole kunnon laitteita kortin lukuun, niin kannattaa ottaa se "visa electron" tarra pois niin me kortin omistajat osataan valita jokin toinen paikka josta tavaramme ostaa.

Mut hei, nyt ollaan niin offtopikissa, että jos haluatte jatkaa tästä, niin offtopic jatkot tai priva kiitos. Tai sit teet uuden aiheen pankkikortti vs electron

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

KooKie

#165 • • KooKie aka. Petress Pan

Daniel Braun, 26.4.2008 21:55:

:DD Kiitettävää topikin seurantaa, kun kuitenkin jaksaa mutuilla noinkin paljon.

Dementation, 26.4.2008 21:56:
Ainakin meidän pikaruokaravintolassa kortit yleensä toimii, joskus toki tulee että electroneista jokin sanoo itsensä irti, siis pankkikohtaisesti.

Joo, olin itsekin tossa muutaman vuoden pikaruokaravintolassa, ja tämä tulee kokemuksen syvällä rintaäänellä: Ne linjat vittuili melkeenpä kerran viikossa. Sen enempää en tekniikasta tiedä, että johtuko se varmentamisesta vai mistä, mutta joka tapauksessa electron oli ainut, joka ei silloin maksukortiksi kelvannut. Takseissa ainakin se varmentaminen on välillä se the ongelma, metrin matkan ajaminen eteenpäin saattaa muuttaa tilanteen. :D

PS. Oon liian laiska siirtymään topikista toiseen, eikä mulla ookaan muuta. Moi!

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Jocular

#166 • • Jocular Janni
Lol. Laitoin Sammon nettipalvelun kautta viestiä, että miten korttien lopetus käytännössä tapahtuu..

Nyt ne oli päättäny kaikki mun pankki- ja visakortit sen viestin perusteella.

Muuten hyvä ja oisin ne ite päättänykki, mutta vasta sen jälkeen ku oisin uudet kortit saanu kilpailevasta pankista. *toktok*

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.

Krotti

#167 • • Krotti potikanvääntäjä
Eilen koitin tilata levyjä niin ei visa electronin varmennus toiminu nettipankissa... Kyllä se on nyt pakko vaihtaa pankkia jos nettipankin on luvattu toimivan kunnolla vasta kesäkuussa *eikä*

--
lätyt tulille ja potikat kaakkoo
Krotti @ Irc

IInesAnkka

#168 • • IInesAnkka

KooKie, 26.4.2008 22:11:
---
Daniel Braun, 26.4.2008 21:55:

---

:DD Kiitettävää topikin seurantaa, kun kuitenkin jaksaa mutuilla noinkin paljon.

Nii just Keksi lopeta se whinetys =)

Aika paska työntekijä saisi olla, jos laiskuuttaan / välinpitämättömyyttään jättäisi tosissaan yrittämättä veloittaa tuotteista joita ei voi palauttaa. Meillä koneet automaattisesti kokeili sen kolme kertaa kunnes ilmoitti, että ei onnistu, siinä meni minuutti-puolitoista ja sit yritettiin höylätä ainakin vielä toinen kerta. Luonnollisesti, kun tiskillä kahdessa rivissä jengi huutaa viinaa, niin joskus tuli kysyttyä sitä toista maksuvälinettä, usein myös asiakas itse tarjosi sitä, kun huomasi mikä meininki. Baarimikosta oli sitten kiinni saiko se asiakas sen bissen anyway vai otettiinko takaisin. Yleisimmin Nordean, hyvänä kakkosena OP:n electronit aiheutti päänvaivaa. Joku pankin yöajo tms kenties?

Eli "vanhoina hyvinä aikoina" *vink* (laitetaan nyt oikein lainausmerkit ja koodattu hymiö jottei kenellekään jäisi epäselväksi kuinka tosissaan täällä ollaan) Sampo vaikutti ihan kelpo pankilta, nyt näyttää kyllä valitettavasti kusevan ja pahasti. Koputellaan puuta nyt sitten vaan ja ollaan kiitollisia, että on ollut onnea matkassa. Moi!
Nauskiss

#169 • • Nauskiss
Huoks, kun en oo jaksanu jalallani astua tohon pellepankkiin, mutta kohta on pakko. Luen tässä itseäni pankkikuntoon tsempatakseni hauskaa juttua aiheeseen liittyen: http://kervo.blogspot.com/2008/04/on-se-vaan-paska.html

--
Yksi toimivimmista kontrollikeinoista on ympärivuorokautinen tarkkailu.

whispering

#170 • • whispering Super Juusto

Jocular, 28.4.2008 16:41:
Lol. Laitoin Sammon nettipalvelun kautta viestiä, että miten korttien lopetus käytännössä tapahtuu..

Nyt ne oli päättäny kaikki mun pankki- ja visakortit sen viestin perusteella.

Muuten hyvä ja oisin ne ite päättänykki, mutta vasta sen jälkeen ku oisin uudet kortit saanu kilpailevasta pankista. *toktok*

Ite vaihdoin Osuuspankkiin kun Sampo myytiin Tanskalaisille reilu vuosi takaperin, OP katkaisi kaikki Sammon kortit mun puolesta.

Kun noissa korteissa oli ongelmia niin ite aina ihmettelin sitä miksei kaupan kassat kaiva sitä vanhaa kunnon höylää sieltä tiskin alta. Jos kortissa painokirjaimet -> kortti toimii :)
RiD

#171 • • RiD Nukemi

whispering, 3.5.2008 16:58:
Kun noissa korteissa oli ongelmia niin ite aina ihmettelin sitä miksei kaupan kassat kaiva sitä vanhaa kunnon höylää sieltä tiskin alta. Jos kortissa painokirjaimet -> kortti toimii :)

Eine just kauppiksesta valmistuneet osaa käyttää sitä.

--
*super* *possu*

akir0

#172 • • Edited akir0 idleRPG champion 2009

---

Menee vähä mutuiluksi, mutta oon ymmärtäny, että pankit ei oikein diggaa ton manuaalihöylän käytöstä. Ymmärtääkseni tossa on vielä joku sellanen koukero, että pankit ei takaa, jos tota käyttääpi, tms.

[edit] ja onhan noiten paperilappusten käsittelykin aikamoista manuaalista tuskaa
whispering

#173 • • whispering Super Juusto

akir0, 3.5.2008 17:09:
Menee vähä mutuiluksi, mutta oon ymmärtäny, että pankit ei oikein diggaa ton manuaalihöylän käytöstä. Ymmärtääkseni tossa on vielä joku sellanen koukero, että pankit ei takaa, jos tota käyttääpi, tms.

[edit] ja onhan noiten paperilappusten käsittelykin aikamoista manuaalista tuskaa

Ainakin on liikkeitä jotka sitä vielä käyttää ongelmitta. Tietääkseni pankkikortti on aina vähän kaupan vastuulla, koska pankit omista korteista vastuuta halua ottaa. Luottokunnalla taasen vastuu luottokorteista.
Juhgu

#174 • • Juhgu Virnistelijä
Asiakastiedon kerääminen ja käyttäminen Sampo Pankin verkkopankissa:
linkki

[pieni]Voit lukea näiltä sivuilta, kuinka käytämme tietoja, joita keräämme käynnistäsi www-sivuillamme.
Joka kerta kun selaat www-sivujamme, käynnistäsi jää meille tietoja. Tietoja kerätään, kun selaimesi lähettää palvelupyyntöjä palvelimellemme, esimerkiksi kun haluat siirtyä osoitteeseen www. sampopankki.fi.

Selaimesi kertoo meille,

mitä www-sivuja olet selannut ja milloin
mitä selainta käytät kuten Internet Exploreria
näyttösi resoluution tiedot kuten 1024 x 768 pikseliä
käyttöjärjestelmäsi tiedot kuten Windows 98
miltä sivulta olet siirtynyt osoitteeseen www.sampopankki.fi
mikä on tietokoneesi IP –osoite (Internet protocol address), joka kertoo, mistä Internet –osoitteesta lähettämäsi tiedot tulevat ja minne ne vastaanotetaan.[/pieni]

"Selaimesi kertoo meille mitä www-sivuja olet selannut ja milloin"

...

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

hemuz

#175 • • hemuz kätevä emäntä

RiD, 3.5.2008 17:00:
---

---

Eine just kauppiksesta valmistuneet osaa käyttää sitä.

WORD!

Se on jo niin kivikautinen kapistus...
itekki törmänny tilanteeseen "mitä mä nyt teen ku tää kortti ei toimi?" "no mankeloi" "WHAAAAAAAAAAAAT?"
tomii

#176 • • tomii kallion herttua

Juhgu,

Selaimesi kertoo meille,

mitä www-sivuja olet selannut ja milloin
mitä selainta käytät kuten Internet Exploreria
näyttösi resoluution tiedot kuten 1024 x 768 pikseliä
käyttöjärjestelmäsi tiedot kuten Windows 98
miltä sivulta olet siirtynyt osoitteeseen www.sampopankki.fi
mikä on tietokoneesi IP –osoite (Internet protocol address), joka kertoo, mistä Internet –osoitteesta lähettämäsi tiedot tulevat ja minne ne vastaanotetaan.[/pieni]

"Selaimesi kertoo meille mitä www-sivuja olet selannut ja milloin"

...

WOW! Whatta fak?! Mitä vittua ne tekee tiedoilla millä sivuilla mä käyn?! Onneks en käytä Sampoa kuin ie7:lla, jota en taas käytä mihinkään muuhun. Vitun kuumottavaa...

--
reivaan kunnes kuolen

Juhgu

#177 • • Edited Juhgu Virnistelijä

tomii, 6.5.2008 12:36:
---
WOW! Whatta fak?! Mitä vittua ne tekee tiedoilla millä sivuilla mä käyn?!

Joo, kävi mielessä tämä sama kysymys.

"Käytämme näitä tietoja yksinomaan helpottaaksemme asiointiasi ja saadaksemme tilastotietoa, joka auttaa meitä parantamaan verkkopalveluitamme."

Vittuako sit kerätään sivuhistoriaa.

Ja jos se sivuhistoria lähetetään johonkin galluppifirmaan, niin viimeistään tässä vaiheessa minä vaihtaisin pankkia vähän vitun äkkiä jos olisin ikinä Sampoa käyttänytkään.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

domi

#178 • • domi Työn sankari.

mku, 6.5.2008 12:50:
---
Juhgu, 6.5.2008 12:41:
Ja jos se sivuhistoria lähetetään johonkin galluppifirmaan, niin viimeistään tässä vaiheessa minä vaihtaisin pankkia vähän vitun äkkiä jos olisin ikinä Sampoa käyttänytkään.
---

Mitkähän kaikki sivut tota (ja ties mitä muuta) infoa keräävät, mutteivat vaan sano mitään..

Itseasiassa aika moni sivu kerää oletuksena tuon tiedon. Se on taas eri asia, ketkä sitä alkavat käyttämään ja lukemaan.
Lyylikki

#179 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Dementation, 26.4.2008 21:56:
En siis ymmärrä tota "electronit ei toimi" juttua, koska jos puljulla ei ole kunnon laitteita kortin lukuun, niin kannattaa ottaa se "visa electron" tarra pois niin me kortin omistajat osataan valita jokin toinen paikka josta tavaramme ostaa.

(Pakko jatkaa)

LOL. Ette muuten osaa. Meillä oli kaupan sisäänkäynniltä kassalle oli 3 lappua, joissa kussakin luki tikkukirjaimilla "Visa Electron ei käy meillä.", eikä ovessa ollut minkään valtakunnan korteista kertovia tarroja, niin kymmeniä kertoja päivässä sai toistella lausetta "Valitettavasti Visa Elektron ei toimi meillä."

Tästä tietenkin riemu aina repesi: "Vittu että on perseestä", "Miksi se ei toimi?" tai paras oli "Kyllä se viimeksi toimi täällä." Jep. Ei muuten varmasti ole toiminut. IKINÄ!
ipe

#180 • • ipe X-Rust / Holvi

Käsittääkseni höylien käyttö lopetettiin/kiellettiin jo jokin aika sitten.

Anyways, eräs tuttavapariskunta siirsi Sammon kämmäilyyn kyllästyneinä asuntolainansa Osuuspankkiin. Siirron seurauksena kuukausierä laski peräti 100 €! Pitkän ja suurehkon lainan maksuaika lisääntyi kuitenkin ainoastaan noin vuodella. Tästä voidaan nopeasti laskeskella että aiemmin lähes 1000 €/kk lyhennettävän 25 vuoden lainan kokonaissumma pieneni tuhansia euroja.

karkeasti ottaen jokseenkin näin:
ennen: 25vuotta x 12kk x 1000€ = 300.000€
nyt: 26vuotta x 12kk x 900€ = 280.800€

[disclaimer: en tunne ko. lainan yksityiskohtia enkä pankkimatematiikkaa joten laskelma on ainoastaan suuntaa-antava]

--
I am 100% certain that Elwira and Miss Jarea are just two sides of the same person and this whole thread is just a really good promotion/publicity trick. And this is a fact.
- jUSSi