Konemetsä 2008 - Open Air 11.7.2008 @ Marttila

1,164 posts, 59 pages, 247,271 views

genki

#821 • • genki
vielä sellanen et tuli jotain kyselyä useammastakin suunnasta muutamast biisistä mitä soitin, eli 'se dubstep biisi' oli Muffler - 'Red Alert' ja 'se junkkabiisi' oli Telemetrik - 'Exit Civilization'

--
crop circles in the carpet

Alimieli

#822 • • Alimieli Älä oo tommonen, oo tämmönen.
Nonni, paremmin nukutun yön jälkeen muutamia kommentteja tapahtumasta:

Kivaa oli jälleen (4) kerran. Hyviä tunnelmia, maittavia kasvisruokia (joista erityismaininta jälleen vegebussille ja sitten uudelle chilitofuburgeri yms. -paikalle), sopiva känni, mukavia immeisiä, jopa ilmastokin oli melko suotuista. Musiikki oli mukavan vaihtelevaa. Erityismaininnat Pollyn ja Miazun setille desertillä (juuri se aurinko ja hyvä musa!), sekä lauantai-illan main stagen seteille. Junkasta desertillä myös todella hyvä mieli. *piis*

Tässä hieman p(l)us-miinus -listaa

+ hyvä musiikki
+ ruoka
+ terassin kylmä olut ja siideri
+ sää

- paska musiikki
- viereisen teltan "Syökää riisiä, riisi on hyvää" -unenpilaajahardtrancetyypit
- huumeörderit
- jokavuotinen jälkikäteen kitiseminen siitä, kuinka poliisi on ollut tuhma ja pidätellyt porukkaa ja sitä rataa. Laki on laki ja sitä pitäisi kyllä mahdollisesti muuttaa, mutta sitä ennen rikos on rikos. Typeräähän se on, että konemusiikki saa erityiskohtelua muihin nähden, mutta ei se kitisemällä parane. Tarttis tehdä jotain muuta.

Plussat ja miinukset menevät tasan, kuin elämässä muutenkin. Maailmassa on sekä hyvää, että pahaa ja joku tekee aina jompaa kumpaa ((c) kaveri).

Oli kivaa, kiitos! Ensi vuonna jos mahdollista, olisi hienoa saada jotain noisea johonkin väliin! Lisäksi KM:ää voisi jotenkin uudistaa johonkin suuntaan. En tiedä miten, mutta sillä tavalla, että meille useamman kerran kävijöille olisi jotain uutta ja hienoa tarjolla *pepsodent*
purina

#823 • • purina

AnderS, 14.7.2008 14:09:
---
purina, 14.7.2008 13:28:
---
laite, 13.7.2008 23:30:
http://www.adressit.com/konemusiikki

Lulz.

---

Mä EN ole yhtään yllättynyt, että ko. kirjoituksen takaa löytyy pohjalainen,
ja nimenomaan lapualainen.
Paikallisen mentaliteetin hyvin tuntevana voin vain ikäväkseni todeta, että
mitä ilmeisemmin tyyppi on tosissaan.

---

Vitun hyvin sä tunnet paikallisen mentaliteetin!:D Sulle uppoo näköjään sitte ihan kaikki, ei helevetti! LOLOLOLOLOLOLOLOL :D

"teenyweeny off-topic" pahoittelen...

Kiitos vain, ihan vitun hyvin tunnen paikallisen mentaliteetin. Samanlaista
sontaa jouduttu kuuntelemaan 15 vuotta sukulaisten suusta.

--
I believe in all things that are pure.

#824 • • REivaaja Guest

ipe, 14.7.2008 15:56:
---
REivaaja, 14.7.2008 15:46:
---

Mä poistaisin itse x-rust lavan kun sieltä pahimmat/ainoot reaktiot on peräisin poliisien tueksi.

---

Okei me pilattiin teidän festarit kun pysyttiin keskenämme teknohomoilemassa koko viikonloppu ja juotiin viinaa, olutta ja punkkua...

*dissaa*

Vittu mikä urpo!

:D:D:D Homoilu on syntiä ja pitikö sitä nyt kaikkea juoda kerralla?

No vakavasti:

Ja dissaatte muita. Mä pilasin ilmeisesti sun festarit kun poltin paukut ja join viinaa ja olutta mutten punkkua. Hyi helvetti se on pahaa, ei haitta vaik kiellettäis lailla... Kyllä se mua haittais kun siitä niin moni saa kiksejä. IMO, se olisi silloin väärin. Ja ok, kyl mä vedin punkkuakin :D

Ja sitten vielä pään aukomista.

Vitun urpo se oli provoa. Kommenttisi oli odotettu, en vaan odottanu sitä sulta.
pallooo

#825 • • pallooo

purina, 14.7.2008 16:05:
---
AnderS, 14.7.2008 14:09:
---
purina, 14.7.2008 13:28:
---
laite, 13.7.2008 23:30:
http://www.adressit.com/konemusiikki

Lulz.

---

Mä EN ole yhtään yllättynyt, että ko. kirjoituksen takaa löytyy pohjalainen,
ja nimenomaan lapualainen.
Paikallisen mentaliteetin hyvin tuntevana voin vain ikäväkseni todeta, että
mitä ilmeisemmin tyyppi on tosissaan.

---

Vitun hyvin sä tunnet paikallisen mentaliteetin!:D Sulle uppoo näköjään sitte ihan kaikki, ei helevetti! LOLOLOLOLOLOLOLOL :D

"teenyweeny off-topic" pahoittelen...

---

Kiitos vain, ihan vitun hyvin tunnen paikallisen mentaliteetin. Samanlaista
sontaa jouduttu kuuntelemaan 15 vuotta sukulaisten suusta.

Offtopic jatkuu:

Pelulamu on silti ollu trolli yli 10 vuotta =D
Android

#826 • • Android

ezzy, 14.7.2008 15:50:
Mua alkaa kyllä kiinnostamaan samat aineet mitä sä vedät kilokaupalla...mistä niitä saa?

Liimaa saa ihan yleisesti, samoin maalia ja tinneriä, sitten muista aineista mitä se vetää niin sen sielunveljet tuolla Päihdelinkin puolella varmaan tietää lisää niistä.
yana

#827 • • yana That Rules from the Centre of the Ultraworld

REivaaja, 14.7.2008 15:02:
Katoppa jotain biletys leffoja vaikka, niin huomaat että 'skenessä' on käytetty huumeita ihan alusta asti. itse asiassa päihteet on liittetty musiikkiin ihan alusta asti.

leffoista? imetko paljonkin oppimasta faktastasi elokuvista ja muualta viihteesta?

ikava jos nyt petyt mutta:
a) joulupukki on satua
b) macgyver ei osaa oikeasti tehda kuminauhasta ja pullosta astianpesuainetta vapaudu vankilasta-korttia
c) rosvojen autot eivat rajahda tulipallona kun niita heittaa kivella.

;)
purina

#828 • • purina

crc, 14.7.2008 14:55:
oli kyllä taas kaikin puolin mahtavaa, mutta tuo huume-juttu on kyllä ihan uskomatonta paskaa..

jos ne huumeet on kielletty laissa, niin hyväksykää se tosiasia.
ei se poliisi ratsaa ihan huonoin perustein tätä tapahtumaa.
jos olisin itse poliisilla töissä ns. päättävässä asemassa, olisin pistäny tuplaten väkeä duuniin!

Oon Sörssin kanssa niin samaa mieltä: jo viime vuonna ilahduin positiivisesti
poliisin näkyvämmästä roolista. Ylipäätään koko "käytetään vain
kannabista"-keskustelu on täysin turha tasan niin kauan, kun Suomen laki
sanoo asiasta toisin. Ja lakiahan ne poliisit siellä valvoo.

--
I believe in all things that are pure.

jersupilami

#829 • • Edited jersupilami
Itsehän en oloani kyttien takia uhatuksi tuntenut, minun puolestani siellä olisi voinut olla vaikka 10x enemmän niitä. Sain jammailla rauhassa, eikä mitään kuumotuksia olllut mihinkään suuntaan.

Tämä johtuu siitä että:
- mikäli minulla olisi ollut marihuanaa mukana (mitä minulla ei tietenkään ollut ;), määrä olisi ollut niin pieni ettei siitä koidu mitään vakavampaa
- olisin pitänyt huolta siitä etten jätä hassista lojumaan teltoille yms yms, tiiviisti pakattuna mukana ja valmiiksi käärittynä jointteihin
- olisin muuten suht selvinpäin niin ettei tule ördäämisellä hankittua sitä huomiota

Mielestäni ei-vaihtoehtopäihteellisten reaktio on oikeutettu, onhan se ikävä jos näiden huumetapausten takia konemetsää ei voida enää tulevaisuudessa järjestää.

Poliisien toiminnasta yms itkeminen tänne on turhaa, koska tällä foorumilla siihen vaikuttaminen ei onnistu. Mikäli kiinnostaa muuttaa huumelainsäädäntöä/vaikuttaa poliisin käyttäytymiseen, toivotan onnea poliittiselle uralle (joskin epäilen joidenkin tänne kirjoittelevien mahdollisuuksia sillä alalla, khrhm...)
d_c

#830 • • d_c

ipe, 14.7.2008 08:35:
---
X-rustilla soi vähintään pariinkin otteeseen dubsteppia. diversiteettiä oli muutenkin tarjolla kun soittossa oli festarin aikana mm. teknoa, nitkua, acidia, elektroa, housea, diskoa, italoa, funkkia ja sitä dubsteppia ja muutakin dubittelua.

Yksi ratkaisu pulmaan olisi järjestävältä taholta laittaa line uppeihin suoraan suluissa minkälaista musaa nyt noin suurinpiirtein kukin soittaa. Joku voi tietysti alkaa nillittää et mä soitan kyl itä-burgundista vaikutteita saanutta electroa ja flamencoa yhdistelevää discoa pienin san francisco tekno -vaikuttein, mutta ne nillittäjät ajetaan maan rakoon.

Eli reippaasti vaan vois olla tekno, psyke, dubstep, junkka, hardimpsi style jne. Varsinkin kun X-rustinkin stagella oli moni DJ joka olisi voinut soittaa niin laidasta laitaan musaa.
jersupilami

#831 • • jersupilami

d_c, 14.7.2008 16:18:
Yksi ratkaisu pulmaan olisi järjestävältä taholta laittaa line uppeihin suoraan suluissa minkälaista musaa nyt noin suurinpiirtein kukin soittaa. Joku voi tietysti alkaa nillittää et mä soitan kyl itä-burgundista vaikutteita saanutta electroa ja flamencoa yhdistelevää discoa pienin san francisco tekno -vaikuttein, mutta ne nillittäjät ajetaan maan rakoon.

Eli reippaasti vaan vois olla tekno, psyke, dubstep, junkka, hardimpsi style jne. Varsinkin kun X-rustinkin stagella oli moni DJ joka olisi voinut soittaa niin laidasta laitaan musaa.

Täysin samaa mieltä, itselläni olisi ollut suureksi avuksi koska iso osa artisteista oli tuntemattomia.
#832 • • niomic Guest

d_c, 14.7.2008 16:18:
---
ipe, 14.7.2008 08:35:
---
X-rustilla soi vähintään pariinkin otteeseen dubsteppia. diversiteettiä oli muutenkin tarjolla kun soittossa oli festarin aikana mm. teknoa, nitkua, acidia, elektroa, housea, diskoa, italoa, funkkia ja sitä dubsteppia ja muutakin dubittelua.
---

Meinasin itse jo ehdotella samaa, mutta ongelmana on juuri nuo genrerajat ja mitä nyt kukakin sitten päättää juuri tuolla soittaa. Ja mikäli et huomannut, nettisivuilta löytyi tosi monelle artistille esim. myspace-linkki, josta varmasti aukeaa hieman nuo tyylisuunnat. Itseltäkin jäi tämä myspace-retki tekemättä, ni aika arvalla mentiin varsinkin x-rustin suhteen :)
Kon-tiki

#833 • • Kon-tiki The Unsinkable

blueflame, 14.7.2008 15:03:
Ruokapaikosta täytyy antaa erityiskiitos kyllä sille musaasoittavan bussin soijapoloinen pizzalle ja sitten sen yhden toisen paikan ruisvegeburgereille.

+1. Oli "hiukan" parempaa kuin esim. Sivuraiteen soijabolo tai edes itsetehty "kotipolttoinen" pizza. Vegemestan pysyvä myymälä onneksi sijaitseekin meiän naapurustossa.

Turun Sanomat sentään teki oikean festariraportin eikä pelkästään kopioinut stt:n poliisiraporttia.

+1. Oli haastateltu artistejakin ja kaikkea. Todella hyvä juttu mun mielestä *hymy*

Copypastaan itseäni muualta ja lisään sitä ennen kiitoksen kaikille kavereille ja loppujen lopuksi myös naapurin telttakatokselle Itä-Vantaalta. Ekana yönä oli kiree tunnelma kun meilläpäin yritettiin nukkua, mutta loppu hyvin kaikki hyvin *nauru*

1. Kiitos Konemetsän järjestäjät, kun tarjositte meille ihanaa musiikkia hienossa ympäristössä!

2. Voisiko [media] selvittää, montako järjestyshäiriötä ja ambulanssikeikkaa Konemetsässä tapahtui [vrt. vaikka vanhan kotikaupunkini ylpeys Ilosaarirock, jonka tulevaisuus kai ei ole vaakalaudalla]? Veikkaan, että aika harvoja.

Itse kuulin leirintäaalueella siellä täällä riitelyä ja huutelua, mutta yksiäkään ns. turpakäräjiä en nähnyt. Enkä yliannostuksia tai muita onnettomuuksia. Pari telttanaapuria sen sijaan pääsi sakkorekisteriin, kun olivat ajattelemattomuuksissaan ottaneet bussikuljetuksen saavuttua bussin ovella pari hatsia jonkun tyypin sätkästä. Ja poliisi oli ollut bussia vastassa...

3. En ollut tätä Konemetsää ennen ollut festarikuskina n. 15 vuoteen joten aioin klo 13 sunnuntaina varmistaa ajokuntoni puhalluttamalla itseni festivaalin infopisteessä (lopetin viininjuonnin klo 01 lauantain ja sunnuntain välisenä yönä). Puhallus ei kuitenkaan onnistunut, koska pillit olivat loppuneet, vaikka alueella oli vielä puolet autoista jäljellä! Eikö tämä ole osoitus jengin lainkuuliaisuudesta?

Parin tunnin odottelun jälkeen pois ajaessa kuumotti, kun se puhallutus sitten todellakin tapahtui poliisin tienvarsiratsiassa. Tulos onneksi nolla.
#834 • • REivaaja Guest

purina, 14.7.2008 16:14:
Ylipäätään koko "käytetään vain
kannabista"-keskustelu on täysin turha tasan niin kauan, kun Suomen laki
sanoo asiasta toisin. Ja lakiahan ne poliisit siellä valvoo.

Tekis mieli sanoa että vanhempana lähtee näkö, mutta harmaan sävyt erottuvat paremmin.
en sano, koska ei se ole totta. Ihmisistä tulee vastuullisempia mutta ihan yhtä tyhminä ne pysyy.

''hui ne käyttää kannabista'' on ihan yhtä turhaa itkemistä.
Seinille me kaikki tässä jutellaa... Ehkä pitäis lopettaa toi IMO:ttaminen ja miettiä kylmiä faktoja....

Koskas te rupeette dissailee sitten megastaroja skenen pilaamisesta? :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
On meinaa sellasia kolahörhöjä mm. noi starbat et oksat pois.
eerkom

#835 • • eerkom
no olipa siinä taas xenumetsä.
matti ja mervikin pääsi perjantaina loppujenlopuksi ojan kautta mestoille.

hauskoja ihmisiä pöpelikkö täynnä joka ilmansuunnassa. todella harmi että tää douppimediasirkustelu alkaa eskaloitumaan jo noille tasoille et "uhkaillaan" tulevaisuudella, koska en kyllä muuta festaria tiedä jossa ihmiset olisivat noin avuliaita ja ystävällisiä. kiitos vaan pressua lainanneille ja ihanalle pariskunnalle jotka ottivat tehtäväkseen auttaa meidät ja meidän ylvään kaaran pois ojasta.

musiikkipuolella node & grin veti kyllä orgasmipotin himaan, niinkuin odottelinkin.

sunnuntaina oli veikeä herätä teltan ulkopuolelta kajahtaneeseen valtavaan pieruun jota seurasi hetken päästä epätoivoinen karjahdus "koska tää paska loppuu!!" siihen oli hyvä päättää ja aloittaa paluumatka.

kiitos kaikille. toivottavasti jatkuu tulevina vuosina.
Juhgu

#836 • • Edited Juhgu Virnistelijä

Alimieli, 14.7.2008 16:03:
Oli kivaa, kiitos! Ensi vuonna jos mahdollista, olisi hienoa saada jotain noisea johonkin väliin! Lisäksi KM:ää voisi jotenkin uudistaa johonkin suuntaan. En tiedä miten, mutta sillä tavalla, että meille useamman kerran kävijöille olisi jotain uutta ja hienoa tarjolla *pepsodent*

Mä taas olen digannut siitä, että mitään hirveän massiivisia uudistuksia ei ole tehty, vaan epäkohtia korjattu ja tapahtumaa saatu vuosi vuodelta sujummaksi. Palautteesta otettu onkeen, kenties? IMO samalla linjalla voitaisiin mennä jatkossakin :)

yana, 14.7.2008 16:13:
---
- - c) rosvojen autot eivat rajahda tulipallona kun niita heittaa kivella.

?!
Hajotit just mun maailmankuvan. Kiitti :(

ejk, 14.7.2008 16:36:
- - En kyllä muuta festaria tiedä jossa ihmiset olisivat noin avuliaita ja ystävällisiä.

Sama täällä.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Hyzenthlay

#837 • • Edited Hyzenthlay myrkynsekoittaja
Neljäs kerta konemetsässä ja oli ihan parhautta taas <3 Nää on edelleen kirkkaasti parasta, mitä suomen kesässä on. Onnistuin tosin valitseen suht. huonosti ne ajat, jolloin suuntasin tanssimaan. GMS ja Astrix oli aika poppipsykee, kyllähän sitä nyt tanssi mut jäin kaipaamaan vähän darkimpaa menoa *hymy* myöhemmin sit suuntasin acun aikaan mainstagelle, ja sit ihmeteltiikin ehkä 45 min kun musiikkia ei tuu ja sit vitutti. Kolmannen kerran eksyin sinne sit sähkökatkoksen aikaan, mikä onneks loppui nopeesti ja genkin setti oli ihan älytön. Lähti jalat ilmaan ihan kunnolla :) Ilma nyt ois voinu olla perjantaina vähän parempikin, mut en vois sanoo, et ois ees haitannu. Onneks ei sentään sen takia jääny kotiin.

+metsä bileympäristönä
+tanssiminen ihan mihin aikaan vaan <3
+ihmiset
+meidän leiri
+genkin setti
+ne vikat 3 tuntia, sunnuntaina kun pääsin vielä jammailemaan mainstagelle
+kaikki ne ihanat kojut
+ruoka
+roskapantit oli hyvä idea, metsä oli siisti :)
+näin tupakkalain jälkeen on ihanaa, kun ollaan taivasalla ja voi polttaa röökii :D

-liikaa ns. poppipsykee (onnistuin nukkumaan/hengaamaan teltoilla siis kaikki ne ajat, jolloin olis tullu jotain parempaa)
-se batteryaitaus oli kieltämättä vähän hölmö
-se autojono kun oltiin tulossa paikalle
-2 päivää on liian lyhyt aika. Konemetsästä 5-päivänen *piis*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

vaisto

#838 • • vaisto
WOW that was some fun!!!!

Big thank yous to our customers, and all beautiful festival people, loved to be a part of this :)

Being able to offer such a great variety of suomi sound made us very happy, feeling of one big family, unity, respect...
Apologies to Freakdance & Antiscarp for the mishaps, we will work on our system to make it more suitable for multiple accounts.

Exogenic, Vinski, Dan, Henkka, Mel, Lola, Krups...it wouldn't have been possible without you, big big hugs, you're best!

Pete & Pete...you truly know how to do it right, amazing organisation, we wish you can continue making it even better.
Thank You.

-Vaisto Association of Free People
#839 • • Edited niomic Guest

Hyzenthlay, 14.7.2008 16:51:
-2 päivää on liian lyhyt aika. Konemetsästä 5-päivänen *piis*

Onpa monet toivonu pidemmäks. Omaa panostusta ajatellen, en kyllä tiedä kuinka kauan pidempään ois jaksanu. Pe tuli herättyä 06 maissa, nukkumaan la ~08, herätys ~12 ku liian kuuma, seuraavaks nukkuu sunnuntaina ~18. Taitavat ne pidemmäksi toivovat vetää vähän järkevämmin noi unet ja vähemmän kuumassa teltassa, tosin fyysisestikin alkoi olemaan jalat, kädet ja vatsa niin lopuilla et ois tullu aika chilli kolmannesta koko päivästä.

Jos tuota pidentäis, ni toivois kyllä taukoihin muutosta, josta tulikin mieleen yksi lisäpalaute:

Miksi (nukkumis)tauko on just päivän ~kuumimpaan aikaan? En tajuu miten jengi pysty esim. lauantaina nukkumaan paljoo puolta päivää pidemmälle ellei sit ollu kunnon varjostinta. Itsellä sentään kohtuu hyvät ilmastointiominaisuudet omaava teltta, joka oli kyl la 12 maissa jo semmonen pätsi et jäi unet siihen. Hiukan tässä vaikutti tosin se että olin keskellä asuntovaunualuetta, joten tuuli ei niin hyvin päässyt puhaltamaan. Ehkä en vaan ollu tarpeeks sekaisin ;< Yöllä ei kehdannu mennä nukkumaan ku tuli liikaa kaikenlaista kuunneltavaa. Et joko nukut viileenä aikana ja missaat toistakymmentä artistia tai nukut hiessä päivällä ni et missaa mitään, mut lämpöhalvaus on nurkan takana :P
#840 • • REivaaja Guest

yana, 14.7.2008 16:13:
---
REivaaja, 14.7.2008 15:02:
Katoppa jotain biletys leffoja vaikka, niin huomaat että 'skenessä' on käytetty huumeita ihan alusta asti. itse asiassa päihteet on liittetty musiikkiin ihan alusta asti.

---

leffoista? imetko paljonkin oppimasta faktastasi elokuvista ja muualta viihteesta?

a) joulupukki on satua
b) macgyver ei osaa oikeasti tehda kuminauhasta ja pullosta astianpesuainetta vapaudu vankilasta-korttia
c) rosvojen autot eivat rajahda tulipallona kun niita heittaa kivella.

;)

Ei kyllä mä annoin nyt vaan lähteen jota jopa hän voi ymmärtää.

Ikävä tuottaa pettymys, mutta elokuvissakin on eroja. Ei se ole kaikki holivuudista kumpuavaa aivotonta shaibaa :D Vaikka et näköjään osaa etsiä kuin mainoksista informaatiota.

Se on ihan sama mistä mä oon sen faktan repiny, se on silti fakta.
Saivartelu ei auta kuules yhtään, enkä sulta kyllä osannut edes olettaa tollasta.
Joo, multa kyllä voi odottaa tällästä blaablaa...