Ostetaan piirtäjä

13 posts, 1 page, 3,769 views

MissKoo

Posts: 1,289

#1 • • MissKoo
Tunteeks kukaan ketään joka osais (esim. rakennusmestari tms. joka osaa näitä tehdä) piirtää rakennuslupakuvia kylpyhuoneen saneerausta varten? Siis, että on jo valmiita kuvia, joita pitää sitten muokata tai jotenkin.. ja siis edullisesti *joo* *hymy*

Yhteydenotot profiiliin, jos vaikka joku löytyis joka pystyis jeesaa.
Jussi Soro

Posts: 6,385

#2 • • Jussi Soro choon!

MissKoo, 7.3.2008 11:50:
Tunteeks kukaan ketään joka osais (esim. rakennusmestari tms. joka osaa näitä tehdä) piirtää rakennuslupakuvia kylpyhuoneen saneerausta varten? Siis, että on jo valmiita kuvia, joita pitää sitten muokata tai jotenkin.. ja siis edullisesti *joo* *hymy*

Yhteydenotot profiiliin, jos vaikka joku löytyis joka pystyis jeesaa.


Ei kai noita "piirustuksia" tarvii tehdä kuin putkitöiden osalta (jotkut vaatii sähkökuviakin)? Ja kyllä kai se putkari tekee ne piirustuksetkin samalla?

Noi piirustuksethan tekee vaikka itse, niiden ei tarvii olla tarkat vaan periaatekaaviot selvillä (näin ainakin sähköissä).
MissKoo

Posts: 1,289

#3 • • MissKoo

JussiS, 7.3.2008 11:58:
---
MissKoo, 7.3.2008 11:50:
Tunteeks kukaan ketään joka osais (esim. rakennusmestari tms. joka osaa näitä tehdä) piirtää rakennuslupakuvia kylpyhuoneen saneerausta varten? Siis, että on jo valmiita kuvia, joita pitää sitten muokata tai jotenkin.. ja siis edullisesti *joo* *hymy*

Yhteydenotot profiiliin, jos vaikka joku löytyis joka pystyis jeesaa.

---

Ei kai noita "piirustuksia" tarvii tehdä kuin putkitöiden osalta (jotkut vaatii sähkökuviakin)? Ja kyllä kai se putkari tekee ne piirustuksetkin samalla?

Noi piirustuksethan tekee vaikka itse, niiden ei tarvii olla tarkat vaan periaatekaaviot selvillä (näin ainakin sähköissä).



Noku jos lähdetään siitä liikkeelle, etten mä tajua asiasta niinq mitään *blush* muuta kun, että tiedän millasen kylppärin ja wc:n haluan *joo* *nauru* Mitä sinne piirretään? Kirkkovene? Auttekee.. t: blondi
Avatar
#4 • • Edited Norb Guest
Mä osaan piirtää !!! Piirrän työkseni mm. AutoCad sovelluksilla sähkö ym. kuvia..
Jussi Soro

Posts: 6,385

#5 • • Jussi Soro choon!

MissKoo, 7.3.2008 12:07:
Noku jos lähdetään siitä liikkeelle, etten mä tajua asiasta niinq mitään *blush* muuta kun, että tiedän millasen kylppärin ja wc:n haluan *joo* *nauru* Mitä sinne piirretään? Kirkkovene? Auttekee.. t: blondi


Soita ensimmäiseksi isännöitsijälle ja kysy mitä hän vaatii. Rakennuslupaa ei vaadita remonttiin, mutta yleensä isännöitsijä haluaa muutostöistä kuvat, ja muutenkin rempat on hyvä suunnitella yhdessä isännöitsijän kanssa.

Kannattaa hommata sellainen tekijä tuolle kylppärille, joka pystyy hoitamaan kaiken itse. Ennen aloitusta pikainen palaveri jossa mukana urakoitsija, isännöitsijä ja sinä, selvitätte siinä miten homman pitää mennä. Ja tosiaan, kyllä se urakoitsija ne kuvat yleensä myös tekee jos niitä vaaditaan, yleensä ei ees vaadita.
Ozie

Posts: 1,389

#6 • • Ozie
<- Semi-valmis LVI-suunnittelija
plink

Posts: 1,405

#7 • • plink team paska
niinkuin todettua, niin yleensä pienet kylpyhuoneen (pinta)rempat eivät ole luvanvaraisia töitä, mikäli esim. ilmanvaihtoon ei puututa. alkupostauksesta sain kuitenkin sellaisen kuvan, että kylpyhuonekalusteitakin ollaan siirtämässä, jolloin uusien läpivientien teko pitää luultavasti hyväksyttää rakennesuunnittelijalla. märkätilojen kyseessä ollessa kannattaa muutenkin käyttää jo kuvatkin lvis-ammattilaisen hyväksyttävänä, jolloin ei tarvitse itse vastata mahdollisista suunnitteluvirheistä. kuvathan piirtää kuka tahansa, mutta se säästö mitä tällaisilla pimeillä toimeksiannoilla saadaan ei paljon lohduta vesi- tai muun vahingon sattuessa, kun lyödään 20 000 euron lasku kouraan. ihan ensimmäisenä kannattaa ottaa yhteyttä taloyhtiöön ja selvittää tarkasti, mitkä heidän vaatimukset ovat sen suhteen, että ottavat lopputuloksen omaan piikkiinsä. luultavasti he vaativat urakointiinkin erillisen vastuuhenkilön ja/tai valvojan sekä kosteuseristykseen sertifioidut tekijät.

--
en ollut paikalla silloin kun seksikkyys keksittiin.

Arctos

Posts: 634

#8 • • Arctos Vitun Insinööri!!
Toisin sanoen, soitat isännöitsijälle, joka kertoo, mitä kaikkea sun pitää tehdä ja mitä oikeesti vaaditaan. Parhaassa tapauksessa se kaivaa sulle jostain yhteystiedot, joiden takaa löytyy kaikki tarvittava, eikä sun tartte muuta kun hoitaa lasku (joka voi olla myös kohtuuton).

Jos osaamista/viitsimistä löytyy, otat yhteyttä isannöitsijään, joka kertoo, mitä sun pitää tehdä. Piirrätät kuvat jollain tutulla/tuntemattomalla ja teetät työn ammattilaisilla. Tai teet itse.

--
Kukaan ei ole täydellinen. Minultakin puuttuu monta vikaa..

Mixtape

antOn°

Posts: 1,094

#9 • • antOn° 02200
Kannattaa myös ottaa selvää mitkä toimenpiteet kuuluvat taloyhtiölle kustannusten osalta (esim. kosteussulut)..
SamHard

Posts: 2,098

#10 • • SamHard
Monta litraa tarvit? Äh eiku sori luin et pirtua!
KeijoK

Posts: 1,495

#12 • • KeijoK Member of L.I Groovecommunity | 1845 Celebrity Ale

JussiS, 7.3.2008 12:42:
---

Kannattaa hommata sellainen tekijä tuolle kylppärille, joka pystyy hoitamaan kaiken itse. Ennen aloitusta pikainen palaveri jossa mukana urakoitsija, isännöitsijä ja sinä, selvitätte siinä miten homman pitää mennä. Ja tosiaan, kyllä se urakoitsija ne kuvat yleensä myös tekee jos niitä vaaditaan, yleensä ei ees vaadita.



Se mikä vaaditaan 100 varmasti on se että isännöitsijä tulee tarkastamaan vesieristyksen. Vaikka sitten huutaisi ovelta Morjens ja vilkaisee kylppäriin (näinkin tiedetään monta kertaa käyneen) mutta näin se menee. Taloyhtiön pitäisi yleensä kustantaa vesieristys mutta ne byrokraatit ovat välillä olevinaan niin ovelia että kannattaa olla tarkkana.

--
On myönnetty se että nämä mekanoidit ovat syntyneet valmiiseen maailmaan joka on katettu voittopositioilla

MissKoo

Posts: 1,289

#13 • • MissKoo
Siis rakennusluvan tarvitsen, se on varmistettu rakennusvalvontavirastosta ja isännöitsijältä. Kun kuivasta tilasta tehdään kostea tila, se on rakennusluvan varaista toimintaa.

Nyt kun olen asiassa itseäni enempikin sivistänyt, tiedän, että tarvitsen kopiot alkuperäisistä rakennuspiirustuksista ja nehän saa tuolta Kallion virastotalolta. Sen jälkeen joku simpsakka ihminen piirtää ne kuvat ja katsotaan irtoaisiko rakennuslupa sillä. Välttämättä ei irtoa, voi olla että vaaditaan putkikuvia ja jotain läpileikkauskuvia, mutta kandee kuulemma eka yrittää mahdollisimman vähillä piirustuksilla.

Onneks urakoitsija on jo selvillä, sukulaiset kunniaan *iloinen* hän tietääkin käytännöstä kaiken, ei tarvitse itseni tehdä muuta kun olla olematta paikalla kun remppa tapahtuu, mutta lupa-asiat olen luvannut hoitaa valmiiksi ihan itsekseni.

Mutta siis tottakai tarvitsee tarkastajat, että koko homma on sitten 'virallista'. Ei tulisi mieleenikään tehdä kostean tilan remonttia ilman kunnollisia tarkastajia, siitä ei hyvää seuraisi *hymy*