62 posts, 4 pages, 18,141 views
ezzy, 27.2.2008 14:25:
Itsellä on aika hyvä intuitio minuutteja ennen kellon soimista heräämiseen
mku, 27.2.2008 14:34:
---
kosmo, 27.2.2008 14:07:
---
T-mu, 27.2.2008 07:49:
Joskus tulee nähtyä unta asioista mitkä tapahtuu... Aika pelottavaa.
---
ihanko niin että olet funtsinut unen tapahtumia ennen niiden toteutumista vai oisko kyseessä kuitenkin vaan deja vu?
---
Tai entä jos tapahtuma löytyy unipäiväkirjasta? Onko se tavallaan dokumentoitu Deja vu?
Karski, 27.2.2008 14:40:
Intuitio ja ennustaminen menny pahasti sekasin
tässä topikissa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Intuitio
Mitä pitempään tekee jotain, sitä enemmän
tulee tehtyä intuitiivisia ratkaisuja sillä alueella.
Mulle intuitio on tavallaan passiivista tiedon
ja tunteiden käyttöä, jotkut ratkaisut vaan
tuntuu paremmilta kuin toiset, ja jälkikäteen
käy ilmi että näin on. Eniten tää pitää paikkansa
ihmissuhteissa, mukaanlukien työympäristö.
esim. kaikki mun tekemät rekrytoinnit on
perustunu hyvin pitkälti intuitioon, ja 80%
on käynyt niin että tyypit on asettunu just niihin
rooleihin joihin oletinkin.
Intuitiossa ei siis oo välttämättä mitään mystistä,
se vaan kertoo siitä miten paljon meillä on
passiivista informaatiota, ja miten vähän me
itseasiassa tiedostetaan meidän omia toimintatapoja
ja niiden syitä.
sativa, 9.6.2009 01:00:
Mä oon päättänytkin ruveta kuunteleen intuitiotani enemmän kuin järkeä. Jos saan jostakin ihmisesta "oudot" vibat, niin olen kyllä todella varovainen. Ennen oon ajatellut, että varmaan vaan vainoilen ku kuvittelen kaikenmaailman juttuja.
Joskus jonkun ihmisen "energia" (tai mikä lie onkaan, voisi kai sanoa seurakin) voi jo itsessään tuntua todella pistävältä, stressaavalta, mustalta. Jälkeenpäin ajateltuna oon monasti vaistonnut oikein pahat vibat, mutta oon järkeillyt asiat harhaluuloiksi ja saanut jälkeenpäin henkisesti turpiin.
Replying to Kokemuksia intuitiosta:
Vampyrella, 9.6.2009 02:26:
---
sativa, 9.6.2009 01:00:
Mä oon päättänytkin ruveta kuunteleen intuitiotani enemmän kuin järkeä. Jos saan jostakin ihmisesta "oudot" vibat, niin olen kyllä todella varovainen. Ennen oon ajatellut, että varmaan vaan vainoilen ku kuvittelen kaikenmaailman juttuja.
Joskus jonkun ihmisen "energia" (tai mikä lie onkaan, voisi kai sanoa seurakin) voi jo itsessään tuntua todella pistävältä, stressaavalta, mustalta. Jälkeenpäin ajateltuna oon monasti vaistonnut oikein pahat vibat, mutta oon järkeillyt asiat harhaluuloiksi ja saanut jälkeenpäin henkisesti turpiin.
---
Mä uskon ja luotan intuitioon. Toiset ihmiset ovat herkempiä aistimaan muiden ihmisten auroja ja energioita kuin toiset, monet pitävät moista hölynpölynä. Minä en. Tästä huolimatta olen monesti toiminut intuitiotani vastaan, koska olen myös rationaalinen ihminen. Esim. olen aistinut jossakin treffikumppanissa / ihmisessä jotakin outoa, mutta halunnut antaa hälle mahdollisuuden, koska rationaalinen puoleni on sanonut, että enhän minä voi ekalla tapaamisella tietää millainen henkilö on. Eräskin treffikumppani osoittautui ihan psykoksi, eikä ollut ainut kerta kun intuitoni osoittautui lopulta oikeaksi ihmissuhteissa.
Joistain ihmisistä saa ihan älyttömän upeeta energiaa, toiset syövät sitä. Koen myös, että kaikkien ihmisten energiat eivät vaan yksinkertaisesti kohtaa, mikä on täysin luonnollista. Tämän vuoksi en jaksa yrittää väkisin soluttaa omia energioitani sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa väreillään ihan eri taajuuksilla. En ole luonteeltani kaikkien kanssa kaveeraaja, koska mielestäni teeskentely ei ole reilua ketään kohtaan. Pakollinen keskinäinen toimeentuleminen on eri asia kuin kaveeraaminen, toimeenhan meidän on tultava keskenämme, tykättiin toisistamme tai ei.
Nää on jänniä juttuja nää henkimaailman hommat, mutta itse en koe niitä mitenkään höperöinä tai kaukaisena ajatteluna, vaan arkipäiväisenä ilmiönä, joka on jatkuvasti läsnä - joskus vahvempana, joskus heikompana, riippuen kuinka avautuneita tai sulkeutuneita olemme antamaan ja vastaanottamaan energioita. Jotkut haluaa varmasti erottaa nää energiahommat intuitiosta, mutta mä en halua, koska koen, että intuitio perustuu erilaisten energioiden aistimiseen, ja koko meidän elämänmuoto perustuu erilaisiin energioihin.
sativa, 30.7.2009 18:06:
Chillattiin kaverien kans puistossa ja siinä filtillä pyöri jonku lompsa. Aikani sitä kattelin ja vilkuilin humaltuvia kavereitani huolestuneena ja kysyin, että kenenkä toi kukkaro on. Toni (nimi muutettu) sano sitten, että hänen. Ei se korjannu sitä siitä talteen ja mä katselin, että laittais nyt sen vaikka reppuunsa. Mutta koska en halunnut olla holhoava, en sanonut mitään.
No sit ku lähettiin niin se Toni oli tietenki unohtanut sen rahapussinsa siihen ja kun se huomas erheensä, juoksi pullonkerääjämummo jo kaukana eikä sitä enää saatu kiinni. Harmittaa, kun en sanonut uudestaan ja Tonia harmitti, ettei se laittanut sitä kukkaroa talteen vaikka mä kerran siitä sanoin.
dj upi, 31.7.2009 09:44:
Nyt skeptikon sana. En ole juurikaan seuraillut tätä topiccia mutta ennenkin olen näistä energioista jutellut monen niihin uskovan kanssa. Kaikki nämä arkipäivän ilmiöt on selitettävissä ihan normaalein, psykologisin termein. Miksi sekoittaa nyt joku "energia"-sana tähän? Onhan se tietysti maallikolle helpompaa kun ei vältsisti niitä oikeita termejä tiedä mutta miksi tehdä näistä asioista niin maagisen kuuloisia?
EDIT: Lukasin topikin läpi ja oon samaa mieltä et olis monelle aika tärkeetä nyt tsekata mitä se "intuitio" nyt tarkoittaakaan :D
sativa, 1.8.2009 05:15:
mutta se, että me käytetään aivoistamme vaan pientä osaa,
niin mikseivät ne muut osat voisi tuoda viestejä muualta koko ajan, muusta tietoisuudesta.
Mun mielestä on aika tyhmää, että jengi tulee pätemään jollain tieteellisillä faktoilla asioista.
Epailija, 3.8.2009 15:08:
Tämä sanaton viestintä tapahtuu ruumiinkielen kautta ja kyse on monesti niin pienistä asioista, että itse liikkeitä ei pistä merkille tietoisesti, mutta ne kuitenkin vaikuttavat siihen vaikutelmaan, minkä toisesta saa.
Nii! Koska keksityt asiat ovat ihan yhtä päteviä juttuja! ;P
Juhgu, 31.7.2009 12:20:
ezzy, 27.2.2008 14:25:
Itsellä on aika hyvä intuitio minuutteja ennen kellon soimista heräämiseen
---
Itse heräilen torkuilta niin usein yhtä minuuttia ennen kellon soimista (torkkujen ajankohdasta ja pituudesta riippumatta), että olen alkanut miettiä jotta osaakohan sisäinen/alitajuinen/whatever kello laskea minuutteja.
Caro², 3.8.2009 17:18:
---
En jotenkin jaksa uskoa siihen, että on sattumaa kun ihmiset toteaa esimerkiksi: "Ajattelin sinua juuri ennenkuin soitit". Vastaavanlaisia juttuja sattuu varsinkin paljon: Tuo kaupasta toiselle jotain jota ko. henkilö juuri kaipasi. Käy puhumaan sellaisesta asiasta jota toinen on juuri miettinyt tms jne.
Jos koko maailmankaikkeus on jollain tapaa energiaa tai sen liikehdintää - niin ihmettelen kovasti jos ei muutamassa miljoonassa vuodessa ole kehittynyt eläimille ja ihmiselle jonkinlaista alkeellista työkalua tulkita tätä energian liikehdintää. Teoriaa toki sekin.
Caro², 3.8.2009 17:18:
EDIT: Nykytiede on vielä edelleenkin niin lapsen kengissä, ettei se selitä täysin tai osittain edes kasvikunnassa tapahtuvaa viestintää.
phanatic, 3.8.2009 17:30:
On väistämätöntä, että kun lukemattomat ihmiset ajattelevat lukemattomia toisia ihmisiä, ja nämä ihmiset myös soittelevat toisilleen, sattuu useinkin niin, että joku on ajatellut ihmistä juuri ennen kuin on saanut tältä puhelun. Ja toki myös kaksi ihmistä väistämättä ajattelevat samaa asiaa samaan aikaan.
Jos koko maailmankaikkeus on jollain tapaa energiaa tai sen liikehdintää - niin ihmettelen kovasti jos ei muutamassa miljoonassa vuodessa ole kehittynyt eläimille ja ihmiselle jonkinlaista alkeellista työkalua tulkita tätä energian liikehdintää. Teoriaa toki sekin.
---
Kyllähän me "tulkitsemme" monenlaisia energian liikehdintöjä, kuten vaikkapa auringonpaisteen, aallokon, linnunlaulun, tähtitaivaan jne. Vai mistä energiasta oikein puhut?