[/my two cents]
349 posts, 18 pages, 82,401 views
Epicuros, 15.2.2008 00:09:
---
Caro², 15.2.2008 00:05:
Kauheen suppeeta. Jos jostain sais alkuperäsen humveen, niin hankkisin.
---
:D
Mitä aseistusvaihtoehtoa ajattelit? -lista-
?
Tyranoid, 15.2.2008 10:29:
M1A2 Abrams, mun tuleva kulkupeli.
-Parkkiongelmat hoituvat hyvin tähdätyllä HEAT-kranaatilla.
MiksuK, 15.2.2008 10:31:
Ihan varmaan jokainen uhri ostaakin seuraavaks vähemmän saastuttavan auton...not. Ennemmin vitutuskäyrä nousee uusiin sfääreihin ja kaikki ekologinen ajattelu alkaa tuntua yhä vieraammalta, saastutetaan oikein piruuttaan. Nää idiootithan tekee tällä itselleen vihollisia juuri niistä jotka pitäis voittaa puolelleen.
Samu*, 15.2.2008 02:41:
---
Citymaasturissa ei ole mitään rationaalista, sille ei ole yhtään mitään järkevää tahi tarpeellista käyttöä meidän oloissamme taajama-alueella & kaupungissa työmatkaa ajaessa.
Samu*, 15.2.2008 02:41:
---
niin ja sitten on ne promillen osaset, saatanan karavaanarit jotka lähtee tonne jokakesä pyörimään muiden jalkoihin, alitehoisilla eco-citymaastureillaan, akka ja lapset ja viikon romut takakontissa & katolla, hinaamaan ties mitä kovamuovisia Solifer -yksiöitään. Voi kiesus..
akir0, 15.2.2008 07:29:
Nelivetoakaan noi ei taida normaaliajossa juuri käyttää, etuvetoisina menevät suurimman osan ajastaan. Näiden asioiden takia toi näiden dissaaminen on omaan korvaan vähän kummallista. Kuten Jussi tossa aiemmin hyvin kommentoi, niin heillekkin moinen on tullut ihan käytönnön tarpeesta. Hommat hoituu monikäyttöautolla vaan hemmetin paljon jouhevammin kuin sedan/farmarilla.
Jusna666, 15.2.2008 13:23:
Mun tekee jo pelkästään tätä topikkia lukiessa mieli ottaa oma v6:nen alle (joka tosin on viel aika nössö ja vie ~15l/100) ja kruisailla ihan huvikseen.
plink, 15.2.2008 13:42:
---
Jusna666, 15.2.2008 13:23:
Mun tekee jo pelkästään tätä topikkia lukiessa mieli ottaa oma v6:nen alle (joka tosin on viel aika nössö ja vie ~15l/100) ja kruisailla ihan huvikseen.
---
heheh nojuu, mut on kuitenkin muistettava, ettei se oo luonnon vika, että vajaita ihmisiä syntyy ja kehittyy, joten ei kosteta kuitenkaan sille. :)
Samu*, 15.2.2008 02:41:
---
Eikä tätä maapalloa yksi Suomen kokoisen valtio muille esimerkkiä näyttämällä & älyttömästi liikennettä verottamalla pelasta, haha, ei todellakaan. Kauaksi jää Vihreiden ja muiden idealistien teesit tosielämän reaaliteeteistä. Sitä mukaa kun tänne saadaan veroilla pakottaen yksi hybridi-Prius (jollaisen valmistus vasta epäekologista onkin..) niin Aasian älyttömää vauhtia vaurastuvilla ja autoistuvilla markkinoilla myydään varmaan 10 000 isomoottorista autoa, jotka eivät todellakaan ole mitään 1.0 ecomopedeja, hybridejä tai biofuel -vehkeitä.
IMO ongelma näille ekoituhipeille on se, etteivät he oikein hahmota isoa kuvaa tai ymmärrä jonkin arvokkaan asian omistamisesta, sen ideasta kun joku tekee työtä sen eteen, että (pakosta tahi harrastuksen vuoksi) voi ostaa jotain, vaikkapa nyt sen auton. Toisen oma on toisen omaa ja vaikkei vahingonteon rangaistavuutta ylittäisikään, niin silti .. oma on omaa.
Tuo on juuri sitä, mitä Asfalttisankarit tai muut ekohipit eivät ikinä tule ymmärtämään. Puhdasta nautintoa sekä hyvää mieltä siitä, että omistaa jotain jonka eteen on uurastanut leipätyön kanssa päivät ja omin käsin rakentanut & raatanut tallilla pitkää päivää illat. Autoharrastus eroaa niin huimasti vrt. about mikään muu "tavallinen" harrastaminen, oli kyseessä sitten ratsastus tai filatelia. Siksipä kai se myös vaatii perustallaajalta niin paljon enemmän .. ajattelua, että harvat ymmärtävät mikä siinä on hienoa... ;)
Tyranoid, 15.2.2008 10:29:
M1A2 Abrams, mun tuleva kulkupeli. (snip) koska mulla on oikeus.
MiksuK, 15.2.2008 10:31:
Aivan idioottimaista toimintaa mielestäni. Luuleeko nää järjen jättiläiset tosissaan pelastavansa maailman suututtamalla ihmisiä? - - Ennemmin vitutuskäyrä nousee uusiin sfääreihin ja kaikki ekologinen ajattelu alkaa tuntua yhä vieraammalta - - Nää idiootithan tekee tällä itselleen vihollisia juuri niistä jotka pitäis voittaa puolelleen.
jUSSi, 15.2.2008 13:37:
---
Samu*, 15.2.2008 02:41:
---
Citymaasturissa ei ole mitään rationaalista, sille ei ole yhtään mitään järkevää tahi tarpeellista käyttöä meidän oloissamme taajama-alueella & kaupungissa työmatkaa ajaessa.
---
Kuulostat aivan putkiaivoiselta bimmerikuskilta :-)
Antaisitko vielä perusteet tilavan nelivetoisen auton hyödyttömyydestä, koska väitteesi merkitsee samalla aika monta muuta autotyyppiä hyödyttömäksi.
jUSSi, 15.2.2008 13:37:
---
Samu*, 15.2.2008 02:41:
---
niin ja sitten on ne promillen osaset, saatanan karavaanarit jotka lähtee tonne jokakesä pyörimään muiden jalkoihin, alitehoisilla eco-citymaastureillaan, akka ja lapset ja viikon romut takakontissa & katolla, hinaamaan ties mitä kovamuovisia Solifer -yksiöitään. Voi kiesus..
---
Onko 155hv alitehoinen, millä mittapuulla ja mihin tarkoitukseen? Nyt ei ole kyse raasereista vaan hyötyajoneuvoista.
Ja et ilmeisesti tiedä mitään karavaanariudesta ja vellot iloisesti siinä amisviiksisten kavereittesi luomassa mielikuvassa. Kiroatko samalla tavalla jokaista rekkaa tai muuta yhdistelmää, jonka maksimiajonopeus on tieliikennelaissa määritelty 80km:iin tunnissa?
Meidänkin muovikopissa on teliakselisto (design by Porsche) ja kyseistä koppia on vedetty autobahnilla 155km/h, että ei siellä tiellä omasta tahdosta ajeta alle maantienopeuksien. Suurin osa vankkureista vielä tajuaa väistää, jos taakse kertyy letkaa, toisin kuin esimerkiksi rekkakuskit.
ps. kun vaunua vedetään, on auton katto ja takakontti tyhjinä. Tavarat on tietenkin vaunussa, kuka idiooti sitä nyt tyhjänä vetäisi ;-) edit: takakonttiin saatetaan kyllä laittaa tavaraa, jos yhdistelmän tasapainotus sitä vaatii, eli jos vaunun nokkapainoa ei saada muuten tasattua.
pps. kannattaa ajatella hieman niiden pahimpien stereotypioiden ohitse, voi oikeasti hiffata että stereoptypiat on just niitä, karkeita yleistyksiä.
tbo, 15.2.2008 18:31
Domille ja Jusnalle kyllä erikseen ihan rehellinen Joskus on ihan okei pitää se turpa kiinni niin edes näyttää vähemmän idarilta kuin oikeesti on.
Takyon, 15.2.2008 20:16:
Varmasti niissäkin on suht vähäruokaisia versioita mutta koittakaapas päästä niillä samoihin lukemiin kuin mun autolla, kaupunkiajossa 5,6l/100. Ja toi ei todellakaan ole siltikään mikään nuhapumppu. Farkkuversion tavaratilatkin on vähintäänkin tarpeeksi isot perhekäytössäkin.
ezzy, 15.2.2008 20:37:
---
Takyon, 15.2.2008 20:16:
Varmasti niissäkin on suht vähäruokaisia versioita mutta koittakaapas päästä niillä samoihin lukemiin kuin mun autolla, kaupunkiajossa 5,6l/100. Ja toi ei todellakaan ole siltikään mikään nuhapumppu. Farkkuversion tavaratilatkin on vähintäänkin tarpeeksi isot perhekäytössäkin.
---
niino...
Toyota RAV4 2.2 D-4D 136 4WD Executive 100 kW
Yhdistetty EU-kulutus 6.6 l/100 km
Honda CR-V 2.2 i-CTDi Executive Advanced 4WD 103 kW
Yhdistetty EU-kulutus 6.5 l/100 km
BMW X3 2.0d 130 kW
Yhdistetty EU-kulutus 6.5 l/100 km
Jeep Compass 2.0 CRD Limited 103 kW
Yhdistetty EU-kulutus 6.5 l/100 km
Mitsubishi Outlander 2.0 DI-D Invite 103 kW
Yhdistetty EU-kulutus 6.6 l/100 km
jep, mennään joukolla tyhjentelemään kumeja, nää on pahoja ihmisiä.
Samu*, 15.2.2008 18:06:
Keksipä sinä sille sitimaasturilles muuta fiksua käyttöä täällä suur-Helsingin alueella, kuin karavaanaus, kesäisin .. mitä 1-3tkm vaunu perässä? Samaan promillen mariginaaliryhmään meneät heppaihmiset ja satunnaisesti niitä julmetun huonokuntoisia mökkiteitään ajelevat (kannattaisiko tienhoitokunnan miettiä em. tapauksessa notta mitähän asialle tekisivät..)
Kuten tuossa aiemmin toin ilmi, se mikä sulle on siellä RAVis kopissa hienoa (näkyvyys ja koko -teesisi), on kanssa-autoilijoilta pois. Ehkä sun pitäisi ajella enemmän pakujen ja jakeluautojen perässä niin ymmärtäisit, ehkä? Mutta onhan se hienoa, että minä minä minä ja vielä me...
Todellisuudessa sitimaasturin tarvetta arkipäivän (työmatka jne) ajoissa, taajamaoloissamme, ylitse normaalin farkun tai tila-auton ei puolusta yksikään fiksu seikka. Päinvastoin. Ne kuluttavat enemmän vaikka kuinka yrittäisi autovalmistajan lukemilla kaunistella, ne ovat teknisesti monimutkikkaampia ja niiden valmistus on epäekologisempaa kuin normaalin farkun. Nelivedosta ei ole mitään todellista hyötyä ja niiden "nelivedot" ovat asioista perillä oleville lähinnä vitsi.. Puhumattakaan jos tuollaisella ajaa kohtaus tahi kylkikolarin jonkin normaalin henkilöauton kanssa, sääliksi käy niitä ei-sitimaasturilaisia.
Samu*, 15.2.2008 18:06:
Hei, mulla on keittiössä veden ja kahvinkeittimet Design by Porsche. Vanhempien peruja mutta silti.. Point taken? ;)
Samu*, 15.2.2008 18:06:
155hv sitimaasturi & jatkuva neliveto ja juttelet täällä sinisilmäisenä kuinka vähän ne noin yleisesti syö? Ei nyt ihan taida mennä 1:1 -teen ns. bensapiheys ja 155hv @ sitimaasturissa :D
Samu*, 15.2.2008 18:06: Voidaan hyvin puhua teiden tukoista, osuvasti erään biisin mukaan. Jopa työkseen teillä pyörivät puoli ja täysperät sekä linja-autot jäävät junnaamaan noiden taakse. Se miten kaikki tämä liittyy Asfalttisotureihin, en tiedä.
Samu*, 15.2.2008 18:06:Propsit jälleen tuosta Amisviiksi (yhdessä BMW, penisjatke sekä putkiaivo) -termin fiksusta implenttaamisesta tähän keskusteluun.
Samu*, 15.2.2008 18:06:Et taida olla se laatikon kirkkain hehkulamppu?
tbo, 15.2.2008 18:31:
Tähän mennessä ketjuun osallistuneista ainoastaan jUSSi on ollu rehellinen, ja myöntäny et oma autovalinta johtuu _mukavuudenhalusta_. Sinällään todella yksisilmäistä ja itsekästä, mut jUSSi saa pisteet himaan. Rehellisyys ei kuitenkaan muuta lopputulosta ie. itsekkyyttä mihinkään - kaikki tietää et maailma ei kestä niiden kiinalaisten tai intialaisten autoja kuitenkaan, ja mikä oikeus meillä on mukavuuteen mutta niillä kinkeillä ei?