Vähemmän tärkeät uutiset

796 posts, 40 pages, 275,535 views

speukka

Posts: 335

#601 • • speukka

speukka, 1.6.2009 22:15:
---
noena, 1.6.2009 19:22:
---
Wolverine, 1.6.2009 16:59:
ihan kauheeta kyl :(
muutenkin lentopelkoisena nämä ovat niitä vihoviimeisiä uutisia joita haluan lukea ennenkuin pitäisi itsekin lähteä ylittämään atlanttia. ei nyt tullu selväksi että oliks tuolla hirveä ukonilma kun salama ilmeisesti osui siihen koneeseen vai mitä?

---

No siis silloinkun tuon tänne lisäsin niin asiasta ei ollut mitään tietoa, koko uutinen oli tuo mitä tuohon olin laittanut. Nyt kun asiasta luin hieman lisää niin on se tainnut olla salama, ainakin hesarin mukaan.

---


Ei salama koneita tiputtele, tai sitten kyseessä on jokin täysosuma, jonka todennäköisyys on sama kuin 7 oikein lottovoitto 10 kertaa putkeen. Parempaa "ukkosenjohdatinta" saa hakea. Oon aika varma, että koneen on tiputtanut hyvin voimakas turbulenssi, joita ukkospilvissä esiintyy. Pilotti tainnut tehdä virheellisiä reittivalintoja.



http://www.weathergraphics.com/tim/af447/

Tuolla muuten mielenkiintoista spekulointia vallinneesta säätilasta. Turbulenssia epäilee syyksi tämäkin herra, yhdistettynä kaikkeen muuhun epäonneen.
Amma

Posts: 2,383

#602 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.
Kuukauden takainen uutinen, mutta muistui mieleen kun tossa pihalla keinun ja leikkihökkelin ääressä hääri just joku setä vatupassin ja mitan kanssa...
Jos mä olen aikoinaan selvinnyt noista laitteista hengissä, niin miksei sitten nykylapset...?
(Millon on otettu keinuista täydestä vauhdista pituushyppykisaa nurmikolle, hypitty leikkihökkelin about 3 metrin korkeudessa olevalta katolta alas nurtsille/hiekkalaatikkoon/lumihankeen, törmäilty keinun rautaisiin rakenteisiin silloin kun siinä oli vielä 3 autonrenkaasta valmistettua istuinta ym. vielä paljon jännempää...)
..Mites sitte noi kaikki kivet, puut jne...?
*pökr*

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Leikkikenttien+turvallisuus+paljastui+huolestuttavan+heikoksi+It%C3%A4-Suomessa/1135245681339

Leikkikenttien turvallisuus paljastui huolestuttavan heikoksi Itä-Suomessa

4.5.2009 15:30

Martti Heikkinen
Helsingin Sanomat

KUOPIO. Lasten leikkikentillä on huolestuttavan paljon huoltoa ja korjausta vaativia turvallisuuspuutteita, ilmenee Itä-Suomen lääninhallituksen alueellaan teettämästä yleisten leikkipaikkojen turvallisuusselvityksestä.

Kuntien terveystarkastajat tutkivat lääninhallituksen toimeksiannosta viime vuoden aikana 213 leikkikenttää. Niistä yli 180:sta eli 85 prosentista tarkastetuista kohteista löytyi huomautettavaa leikkikentän tai -välineiden turvallisuudesta.

Tarkastajat antoivat valvontakäyntien pohjalta paikan ylläpitäjälle 361 välinekohtaista korjauskehotusta ja yhden käyttökiellon.

"Tarkastusten kohteena olivat yhden läänin leikkikentät, mutta ongelma on vastaava koko maassa", sanoo ylitarkastaja Pekka Pänttönen Itä-Suomen lääninhallituksesta.

"Suurissa kaupungeissa leikkikenttiä koskevat turvallisuusvaatimukset tiedetään, mutta korjausten lykkäämisessä vedotaan rahapulaan ja uusien leikkivälineiden kalleuteen."

Terveystarkastajat löysivät eniten puutteita iskua vaimentavissa alustoissa lasten putoamisvaara-alueilla. Iskua vaimentavalla alustalla on suuri merkitys putoamisen aiheuttamien vammojen vakavuudelle.

Lähes 80 tapauksessa välineen kunto ei vastannut vaatimuksia. Huomautettavaa löytyi runsaasti myös keinuista, ja yhdellä leikkikentällä oli jopa 23 turvallisuuspuutetta.

Lääninhallitus edellyttää, että leikkikenttien ylläpitäjät laativat kentilleen huolto- ja kunnossapito-ohjelmat, tehostavat valvontaa ja korjaustoimien suorittamista. Euroopan unioni on viime vuosina kiristänyt yleisiä leikkipuistoja koskevia turvallisuus-standardejaan.

Ja muutama lukijapalaute:

Helsingissä ala-arvoisessa kunnossa
äiti | 4.5.2009 15:51
Helsingin kaupungin leikkipuistoissa voisi ihan aluksi lähteä vaikka niinkin päätähuomavista korjaustoimista kuin viallisten aitojen ja niiden porttien korjaamisesta. Aloittaa voisi vaikka Pohjois-Haagassa olevasta Ida Aalbergintie 6:n leikkipuistosta, joka on näennäisesti aidattu, tosin vain kolmelta sivulta, ja jossa on kolme porttia joista kaksi on jatkuvasti sillä tavalla rikki, että 1 vuotias lapsemme saa ne työntämällä auki. Sen jälkeen lapsi seisokin jo suuren autotien risteyksessä Näyttelijäntiellä.
Milloin tulee ne korjaukset? Olen asiasta valittanut puiston henkilökunnalle ja kaupungin rakennusvirastolle jo kesällä 2007. Vanhempien kanssa jatkuvasti ihmettelemme asiaa eikä puiston henkilökunnalla ole muuta sanottavaa kuin että rakennusvirasto hoitaa. Mutta mitä tehdä kun EI hoida?

Turhaa koskea laitteisiin
Enzio | 4.5.2009 18:42
Jätetään ne leikkipuiston laitteet ennalleen.
Huolestuneet vanhemmat voivat kääriä lapsensa sopivaan pehmusteeseen, voi sitten huoletta putoilla leikkipuiston ulkopuolellakin. Loput vanhemmat voivat taas vähitellen antaa lapsen itse oppia sellaisen käytännön asian, että maahan putoaminen sattuu ja sellaista kannattaa välttää.

Vahdi lastasi
Isä | 5.5.2009 11:21
Monet äidit (tai mitkälie) seisoskelevat leikkipuistoissa kännykkä korvalla ja antavat lastensa vapaasti juoksennella ympäriinä. Jos puhut puhelimeen, et ole läsnä lapsen elämässä vaikka vieressä seisoskelisitkin. Siinä sitten helposti piltti karkaa omille teilleen. Ovatko ihmiset nykyisin niin uusavuttomia, etteivät kykene paria ruuvia roikkuvaan puiston porttiin kiinnittämään, vaan heti ollaaan huutamassa toisia apuun.

--
*etsiskel*

Takyon

Posts: 2,945

#605 • • Takyon Möwkö
Tän päivän metrosta, en löydä juttua mistään nettiuutispalvelusta joten kirjottelen käsin ilman linkkiä:

"Kiina aikoo kiristää internetin valvontaa entisestään. Sanomalehti Wall Street Journal kertoi maanantaina, että Kiina vaatii ulkomaisia tietokonevalmistajia asentamaan Kiinassa myytäviin koneisiinsa ohjelman, joka estää pääsyn tietyille internetsivuille. Lehden tietojen mukaan ohjelman pitää olla asennettuna kaikkiin heinäkuun 1. päivän jälkeen myytäviin koneisiin"
-STT

Ihmettelenpä vain että miten ihmeessä ne luulee että joku ohjelma olis minkäännäköinen este päästä noille kielletyille saiteille. Ohjelman pystyy poistamaan niin helposti, vaikka se olisi joku rootkit tyyppinenkin niin aina löytyy poistokeino. Tai sit ihan yksinkertaisesti pistämällä kovalevyn tyhjäksi ja käyttiksen uudestaan..

Ja entäs sitten jos joku rakentaa koneensa erillisistä osista? Pitääks se viedä johonki tarkistutettavaksi että siitä löytyy tää kyseinen ohjelma? :D

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

Freja

Posts: 8,775

#606 • • Freja Sihteeri
Helsingin bussikaistat ehkä ympärivuorokautisiksi

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/1135246654203

Helsinki aikoo varata 22 bussikaistaa kokonaan bussien ja taksien käyttöön myös ruuhka-aikojen ulkopuolella. Myös tavaraliikenne ehdotetaan sallittavaksi bussikaistoilla aina, paitsi arkisin kello 7–9 ja 15–18.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Takyon

Posts: 2,945

#607 • • Takyon Möwkö

Freja, 10.6.2009 11:24:
Helsingin bussikaistat ehkä ympärivuorokautisiksi

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/1135246654203


---
Helsinki aikoo varata 22 bussikaistaa kokonaan bussien ja taksien käyttöön myös ruuhka-aikojen ulkopuolella. Myös tavaraliikenne ehdotetaan sallittavaksi bussikaistoilla aina, paitsi arkisin kello 7–9 ja 15–18.
---



JESSS *jiihaa**nauru*

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

Freja

Posts: 8,775

#608 • • Freja Sihteeri

Takyon, 10.6.2009 11:52:
JESSS *jiihaa**nauru*



Tarkottiks toi nyt sitä et mä sain edes yhden, joka on mun kanssa samaa mieltä, vai olitko sarkastinen? *pepsodent*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Takyon

Posts: 2,945

#609 • • Takyon Möwkö

Freja, 10.6.2009 11:57:
---
Takyon, 10.6.2009 11:52:
JESSS *jiihaa**nauru*

---


Tarkottiks toi nyt sitä et mä sain edes yhden, joka on mun kanssa samaa mieltä, vai olitko sarkastinen? *pepsodent*



Muistelepa nyt ihan sekunti tai vaikka kaks että mitä mä teen työkseni ja kysy sit vaikka uudestaan tuolla tyhmissä kysymyksissä :D

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

Freja

Posts: 8,775

#610 • • Freja Sihteeri

Takyon, 10.6.2009 12:02:
Muistelepa nyt ihan sekunti tai vaikka kaks että mitä mä teen työkseni ja kysy sit vaikka uudestaan tuolla tyhmissä kysymyksissä :D



No kyl mä tien mitä teet työkses mut mitäs hämäät tollasil nauruhymiöil! *grr*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Takyon

Posts: 2,945

#611 • • Takyon Möwkö

Freja, 10.6.2009 12:04:
---
Takyon, 10.6.2009 12:02:
Muistelepa nyt ihan sekunti tai vaikka kaks että mitä mä teen työkseni ja kysy sit vaikka uudestaan tuolla tyhmissä kysymyksissä :D

---


No kyl mä tien mitä teet työkses mut mitäs hämäät tollasil nauruhymiöil! *grr*



*nauru*

(elä suutu *hali*)

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

Freja

Posts: 8,775

#612 • • Freja Sihteeri

Takyon, 10.6.2009 12:08:
(elä suutu *hali*)



No enhän minä ikinä *hihu*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

aform

Posts: 291

#614 • • aform
Jos suomessa ollaan tekemässä historiallisia mokia (50miljardia lainaa + tv-vero)
Ei ole touhussa tolkkua antlantin toisellakaan puolella.

Kattokaas tätä Amerikassahan on jo kertaalleen ryöstettytänä vuonna X määrä triljoonia.
Nyt on menossa ryöstökierros 2 nimelta Cap and trade

http://www.youtube.com/watch?v=4MmlElFmJKI&feature=related
ezzy

Posts: 8,060

#620 • • ezzy Droid-pappa

Replying to Vähemmän tärkeät uutiset:

astaroth, 18.7.2009 23:31:
"California officer admits to sexual assault while on duty "

http://www.cnn.com/2009/CRIME/07/17/officer.sex.assault/index.html

voi vain kuvitella millainen olo naisella on ollut, kun lakia yllä pitävä henkilö sortaa häntä tuolla tavalla. onneksi kundi joutui teostaan vastuuseen



Tossa ei taidettu mainita todistusaineistosta mitään, mitenköhän tuo mahdettiin todistaa...