Asiat jotka mielestäsi kuuluvat yleissivistykseen

97 posts, 5 pages, 29,964 views

evvk

Posts: 1,918

#81 • • Edited evvk

Zeratul, 7.1.2008 19:24:
---
mark hamilton, 7.1.2008 19:02:
Se mitä TP tarkoittaa... meinaan eräät perämettän juntit eivät tienneet.. :D

---

Ei millään pahalla, mut mitä se sit tarkottaa?
TietoturvaPolitiikka? TusinaPissis? Toilet Paper?
Et jos joku "perämettän juntti" ei satu tietää mitä sä sillä tarkotat nii se on sit naurun arvonen asia. *ding*



Kuule nyt älä ota tätä niin vakavasti koska TP on kuule ihan vaan inside nimi teiniikäiselle naisella. Eli TP = Teinipillu. Mä pistin tän ihan herjalla. Sä et varmaan ole pyörinyt paljon tre-techno IRC kanavalla jossa ainakin josku käytettiin tota TP lyhennettä.
Avatar
#82 • • Annakins Guest

Neko, 8.1.2008 13:22:
---
Zapa, 7.1.2008 18:12:Ruotsin tilalle voitaisiin laittaa vaikka espanja, se olisi hyödyllisempää kuin ruotsi.

---

Totta, tai sitten venäjä tai saksa.



Tai ranska, joka maailmanlaajuisesti hyödyllisempi kieli kuin saksa.
henkka

Posts: 4,973

#83 • • henkka

Zapa,
Varmaan joo, kuitenkin kirkkoon kuuluminen juuri em. asioiden vuoksi voi olla joillekin "status"-kysymys eikä se, mikä ajatus siinä uskonnossa on. Tyylin "en voisi ikinä mennä maistraatissa naimisiin, olen pienestä pitäen halunnut kirkkohäät". Tai "kyllä meidän Petteri kastetaan kirkossa, äpärähän siitä tulee jos ei kasteta" jne.



Joo tosiaan varmasti on ihmisiä jotka ajattelevat noin. hahaha (toi äpäräjuttu:)
Zeratul

Posts: 1,170

#84 • • Zeratul Captain miserable

mark hamilton, 8.1.2008 13:25:
---
Zeratul, 7.1.2008 19:24:
---
mark hamilton, 7.1.2008 19:02:
Se mitä TP tarkoittaa... meinaan eräät perämettän juntit eivät tienneet.. :D

---

Ei millään pahalla, mut mitä se sit tarkottaa?
TietoturvaPolitiikka? TusinaPissis? Toilet Paper?
Et jos joku "perämettän juntti" ei satu tietää mitä sä sillä tarkotat nii se on sit naurun arvonen asia. *ding*

---


Kuule nyt älä ota tätä niin vakavasti koska TP on kuule ihan vaan inside nimi teiniikäiselle naisella. Eli TP = Teinipillu. Mä pistin tän ihan herjalla. Sä et varmaan ole pyörinyt paljon tre-techno IRC kanavalla jossa ainakin josku käytettiin tota TP lyhennettä.


Hyvin kuulen, kiitos vaan. Enkä ottanu vakavasti, kuhan huvikseni vittuilen. Ja kyllä sitä lyhennettä kuule muuallaki ku jollai irkki-kanavalla, ihan IRLissä jopa! Pointti oli se et ilman mitään yhteyttä toi lyhenne vois tarkotta käytännössä mitä vaan, oisit vaikka käyttäny lauseessa tai pistäny esimerkkinä sen tekstin mitä joku ei ilmeisesti ymmärtäny.
Ja mikä toi "perämettän juntti"ki oikee tarkottaa, haiskahtaa epäilyttävästi rasismilta ulkopaikkakuntalaisia kohtaan! Senkin kelmi, nyt heti paikalla lopetaat moisen! *släp*

--
~ Somos feos apestamos y pero reinamos ~

jusqu

Posts: 762

#85 • • jusqu pilipalipilotti
Wanha wideo, mutta sopii tähän ketjuun erinomaisesti :)

--
*pupu**piis*

evvk

Posts: 1,918

#86 • • evvk

Zeratul, 10.1.2008 04:15:
---
mark hamilton, 8.1.2008 13:25:
---
Zeratul, 7.1.2008 19:24:
---
mark hamilton, 7.1.2008 19:02:
Se mitä TP tarkoittaa... meinaan eräät perämettän juntit eivät tienneet.. :D

---

Ei millään pahalla, mut mitä se sit tarkottaa?
TietoturvaPolitiikka? TusinaPissis? Toilet Paper?
Et jos joku "perämettän juntti" ei satu tietää mitä sä sillä tarkotat nii se on sit naurun arvonen asia. *ding*

---


Kuule nyt älä ota tätä niin vakavasti koska TP on kuule ihan vaan inside nimi teiniikäiselle naisella. Eli TP = Teinipillu. Mä pistin tän ihan herjalla. Sä et varmaan ole pyörinyt paljon tre-techno IRC kanavalla jossa ainakin josku käytettiin tota TP lyhennettä.

---

Hyvin kuulen, kiitos vaan. Enkä ottanu vakavasti, kuhan huvikseni vittuilen. Ja kyllä sitä lyhennettä kuule muuallaki ku jollai irkki-kanavalla, ihan IRLissä jopa! Pointti oli se et ilman mitään yhteyttä toi lyhenne vois tarkotta käytännössä mitä vaan, oisit vaikka käyttäny lauseessa tai pistäny esimerkkinä sen tekstin mitä joku ei ilmeisesti ymmärtäny.
Ja mikä toi "perämettän juntti"ki oikee tarkottaa, haiskahtaa epäilyttävästi rasismilta ulkopaikkakuntalaisia kohtaan! Senkin kelmi, nyt heti paikalla lopetaat moisen! *släp*



No jos mulla on huonoja kokemuksia, mm. kun jotain nuoriamiehiä kerääntyy pajon samaan paikkaan kuten kertausharkat tai jokin syrjäseudulla oleva koulu. Sillä oikeesti kolmikympiset viitti aukoo asioista joista auottiin viimeks yläasteella kun oltiin 12-15 ja sit ne ei oo kuullut esim. netin dettipalstoista tai jos on niin ne saa sydärin jos joku on erilainen ja käyttää sellaisia. Ei siinä että se jotekin yleistä olisi mutta ehkä olen ollut paikoissa jossa samallaisia on ollut liikaa.
Zeratul

Posts: 1,170

#87 • • Zeratul Captain miserable

mark hamilton, 10.1.2008 23:54:
---
Zeratul, 10.1.2008 04:15:
---
mark hamilton, 8.1.2008 13:25:
---
Zeratul, 7.1.2008 19:24:
---
mark hamilton, 7.1.2008 19:02:
Se mitä TP tarkoittaa... meinaan eräät perämettän juntit eivät tienneet.. :D

---

Ei millään pahalla, mut mitä se sit tarkottaa?
TietoturvaPolitiikka? TusinaPissis? Toilet Paper?
Et jos joku "perämettän juntti" ei satu tietää mitä sä sillä tarkotat nii se on sit naurun arvonen asia. *ding*

---


Kuule nyt älä ota tätä niin vakavasti koska TP on kuule ihan vaan inside nimi teiniikäiselle naisella. Eli TP = Teinipillu. Mä pistin tän ihan herjalla. Sä et varmaan ole pyörinyt paljon tre-techno IRC kanavalla jossa ainakin josku käytettiin tota TP lyhennettä.

---

Hyvin kuulen, kiitos vaan. Enkä ottanu vakavasti, kuhan huvikseni vittuilen. Ja kyllä sitä lyhennettä kuule muuallaki ku jollai irkki-kanavalla, ihan IRLissä jopa! Pointti oli se et ilman mitään yhteyttä toi lyhenne vois tarkotta käytännössä mitä vaan, oisit vaikka käyttäny lauseessa tai pistäny esimerkkinä sen tekstin mitä joku ei ilmeisesti ymmärtäny.
Ja mikä toi "perämettän juntti"ki oikee tarkottaa, haiskahtaa epäilyttävästi rasismilta ulkopaikkakuntalaisia kohtaan! Senkin kelmi, nyt heti paikalla lopetaat moisen! *släp*

---


No jos mulla on huonoja kokemuksia, mm. kun jotain nuoriamiehiä kerääntyy pajon samaan paikkaan kuten kertausharkat tai jokin syrjäseudulla oleva koulu. Sillä oikeesti kolmikympiset viitti aukoo asioista joista auottiin viimeks yläasteella kun oltiin 12-15 ja sit ne ei oo kuullut esim. netin dettipalstoista tai jos on niin ne saa sydärin jos joku on erilainen ja käyttää sellaisia. Ei siinä että se jotekin yleistä olisi mutta ehkä olen ollut paikoissa jossa samallaisia on ollut liikaa.


Ai nyt kyse onki sit yhtäkkii ajan hermoilla pysymisestä ja suvaitsevaisuudesta? Aika tökerösti sen kyllä esitit tossa ekassa postissa. :D Mut joo, tosta voi jo olla saamaaki mieltä. :)

--
~ Somos feos apestamos y pero reinamos ~

Avatar
#88 • • niomic Guest

juuco, 10.1.2008 07:56:
Wanha wideo, mutta sopii tähän ketjuun erinomaisesti :)




Tähän ketjuun kylläkin, mutta muuten tuon asettelu on aivan _tyhmä_. Ei ihmisiä voi noin vain rankata _tyhmiksi_, jos he eivät tiedä joitain asioita. Kyse on ihan eri akseleista. Suomen tyhmin henkilö voisi olla Suomen tietävin henkilö tai vaihtoehtoisesti älykkäin voisi olla tietämättömin.
SamHard

Posts: 2,098

#89 • • SamHard
"Hieman" aihetta sivuten ja ennakkoluuloja lietsoen
voin vain kelata mitä kaikkea tavis jenkki EI tiedä
jenkkien ulkopuolisesta elämästä.. esim euroopasta
meidän yhteistä valtiosta missä kaikki puhuu
ranskaa*lmao*
neuronaut

Posts: 121

#90 • • neuronaut
Tossa yhdys sanojen raiskaamisessa tää foorumi on kyllä ihan huippu luokkaa. En mä mikään kieli poliisi oo mutta jotain rotia sentään. Mä en ymmärrä mikä siinä oikeesti on vaikeaa... Kaikki vaan yhteen niin hyvä tulee. Ja vittu kun sanoma lehdissäkin, alkaa näkyä noita kirjoitus virheitä, puhumattakaan muusta mediasta. Kodin kone mainoksissa ynnä muissa niitä nyt vilisee enemmän kun japanilaisia metrossa ruuhka aikana.

Ja tosiaan yleis sivistys on täysin eri asia kun käytös & olemus. Yleis sivistys on tietoa, pelkkä sivistys taas pitää sisällään myös hyvän käytöksen.

Mistäs vielä valittais
Kolera

Posts: 4,256

#91 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää

neuronaut, 11.1.2008 02:55:
Tossa yhdys sanojen raiskaamisessa tää foorumi on kyllä ihan huippu luokkaa. En mä mikään kieli poliisi oo mutta jotain rotia sentään. Mä en ymmärrä mikä siinä oikeesti on vaikeaa... Kaikki vaan yhteen niin hyvä tulee. Ja vittu kun sanoma lehdissäkin, alkaa näkyä noita kirjoitus virheitä, puhumattakaan muusta mediasta. Kodin kone mainoksissa ynnä muissa niitä nyt vilisee enemmän kun japanilaisia metrossa ruuhka aikana.

Ja tosiaan yleis sivistys on täysin eri asia kun käytös & olemus. Yleis sivistys on tietoa, pelkkä sivistys taas pitää sisällään myös hyvän käytöksen.

Mistäs vielä valittais


Meinaatkoettätälleeyhteenihyvätulee?

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

neuronaut

Posts: 121

#92 • • neuronaut

Kolera, 11.1.2008 03:35:
---
neuronaut, 11.1.2008 02:55:
Tossa yhdys sanojen raiskaamisessa tää foorumi on kyllä ihan huippu luokkaa. En mä mikään kieli poliisi oo mutta jotain rotia sentään. Mä en ymmärrä mikä siinä oikeesti on vaikeaa... Kaikki vaan yhteen niin hyvä tulee. Ja vittu kun sanoma lehdissäkin, alkaa näkyä noita kirjoitus virheitä, puhumattakaan muusta mediasta. Kodin kone mainoksissa ynnä muissa niitä nyt vilisee enemmän kun japanilaisia metrossa ruuhka aikana.

Ja tosiaan yleis sivistys on täysin eri asia kun käytös & olemus. Yleis sivistys on tietoa, pelkkä sivistys taas pitää sisällään myös hyvän käytöksen.

Mistäs vielä valittais

---

Meinaatkoettätälleeyhteenihyvätulee?



Itse murha lopettaa vittuilun
Cloud

Posts: 2,162

#93 • • Edited Cloud Game Freak

Kolera, 11.1.2008 03:35:
---
neuronaut, 11.1.2008 02:55:
Tossa yhdys sanojen raiskaamisessa tää foorumi on kyllä ihan huippu luokkaa. En mä mikään kieli poliisi oo mutta jotain rotia sentään. Mä en ymmärrä mikä siinä oikeesti on vaikeaa... Kaikki vaan yhteen niin hyvä tulee. Ja vittu kun sanoma lehdissäkin, alkaa näkyä noita kirjoitus virheitä, puhumattakaan muusta mediasta. Kodin kone mainoksissa ynnä muissa niitä nyt vilisee enemmän kun japanilaisia metrossa ruuhka aikana.

Ja tosiaan yleis sivistys on täysin eri asia kun käytös & olemus. Yleis sivistys on tietoa, pelkkä sivistys taas pitää sisällään myös hyvän käytöksen.

Mistäs vielä valittais

---

Meinaatkoettätälleeyhteenihyvätulee?



Kylläkaisetarkoittaa onhanse kielipoliisi.

Toisaalta mä voin lainata pientäviulua jokaiselle joka tollaisesta jaksaa itkeä. Ja jatkaa yhdyssana virheidentekemistä ihan vanhaan malliin. :)

Itse aiheeseen. Kyllähän jokaisen ihmisen kuuluisi käydä oman maansa rajojen ulkopuolella edes kerran elämässä ja välimatka saisi olla vähän isompi kuin Tukholma tai Tallinna.
Jokuhan tässä puhui jenkeistä, mutta heillä sentään on maalla kokoa hivenen enempi kuin suomella. Ja silti on paljon suomalaisiakin jotka eivät ole käyneet tallinnaa pidemmällä.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Snaggo

Posts: 1,147

#94 • • Snaggo ;__;

Cloud, 11.1.2008 11:30:

Toisaalta mä voin lainata pientäviulua jokaiselle joka tollaisesta jaksaa itkeä. Ja jatkaa yhdyssana virheidentekemistä ihan vanhaan malliin. :)



Taas tuo argumentti. Miksei yhdyssanojen virheilystä saisi valittaa? Ei se nyt ihan mikään pikkujuttu kuitenkaan ole, ainakaan mun mielestä.

--
bojoing.

Cloud

Posts: 2,162

#95 • • Cloud Game Freak

Snaggo, 11.1.2008 11:34:
---
Cloud, 11.1.2008 11:30:

Toisaalta mä voin lainata pientäviulua jokaiselle joka tollaisesta jaksaa itkeä. Ja jatkaa yhdyssana virheidentekemistä ihan vanhaan malliin. :)

---


Taas tuo argumentti. Miksei yhdyssanojen virheilystä saisi valittaa? Ei se nyt ihan mikään pikkujuttu kuitenkaan ole, ainakaan mun mielestä.



Whinehän kuuluu maailmaan. Ja valittaa voi mistä vain kuten olemme varmasti huomanneet. Se onko sillä mitään merkitystä muulle kuin whineäjälle onkin eriasia.
Ja miksei sitä saisi antaa viulua käyttöön toiselle jos siltä hänestä tuntuu?
Niin ja kyllä se on ihan triviaalia asiaa jos toiselta kantilta katsoo.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Kolera

Posts: 4,256

#96 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää

AkinaattoRi, 3.2.2008 17:16:
naisten hakkamisessa pitää osata rystyn oikee asento!


Lyöt yleensä yhdellä rystyllä? mäku luulin että se parempi tapa on tirauttaa etu- ja keskisormen rystyllä

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Epailija

Posts: 5,636

#97 • • Epailija Physicist, 2nd class.

niomic, 7.1.2008 23:05:
Olisi hienoa mikäli tallaaja ymmärtäisi hieman myös:

- fysiikasta esim. vipuvarsi, (lähtö)kitka, termodynamiikan alkeet käytännössä

- suuruusluokista / mittasuhteista - ylipäätänsä tarpeeksi sisäisiä malleja, että osaa pääosin arvioida onko jokin esitetty luku / arvo sielläpäinkään



Ei paha. Itse lisäisin listaan myös seuraavat (osin toistoa olevat) asiat:

-Matematiikan alkeet, joka sisältää mielestäni mm. paitsi käsityksen suuruusluokista ja mittasuhteista, myös terveen suhtautumisen esimerkiksi tilastotieteeseen ja taulukoihin (tilastollinen korrelaatio ei automaattisesti tarkoita syy-seuraussuhdetta!)

-Jonkinlainen käsitys ihmisen fysiologiasta

-Biologian, fysiikan, maantiedon ja kemian alkeet - mistä aine rakentuu, miten asiat vuorovaikuttavat, mikä on evoluutioteoria, miten Kuu pysyy taivaalla, onko Maa tehty kokonaan kivestä jne.

-Ajattelun ja oppimisen työkalut, kuten esim. media- ja lähdekriittisyys, yleisimpien virheargumenttien ja kehäpäätelmien tunnistaminen, faktan ja teorian eron tietäminen, oman äidinkielen vähintään tyydyttävä hallinta sekä sisälukutaito.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous