Minne matkustat seuraavaksi?

1,348 posts, 68 pages, 1,541,553 views

Jone

Posts: 8,258

#641 • • Edited Jone Archibald Haddock
Kesälle 2010 (ensi kesäksi on muuta suunniteltuna ja budjetin kerääminen kestää hetken) lähdettiin eilen alustavasti suunnittelemaan kuukauden matkaan rapakon toiselle puolelle. Tarkoitus olisi lentää NYCiin, ostaa auto ja suunnata sen jälkeen San Franciscoon seuraavaa reittiä käyttäen: New York City -> Washington DC -> Miami -> New Orleans -> Wichita -> Las Vegas -> Los Angeles -> San Francisco.

Onkohan kenelläkään täällä kokemusta jostain vastaavasta reissusta? Tyhmiä kysymyksiä olisi melkoinen nivaska. Matkaa tulee reippaat 7000km, joka on tarkoitus jakaa 15-17 ajopäivälle, jolloin kunakin ajopäivänä ajettevaa tulisi noin 450-500km. Kuullostaako realistiselta?

Edit: reissun spoilaa kyl se, että nainen ei suostu menemään mun kanssani Vegasissa naimisiin. Mitä väärää on muka siinä, että haluaa purjehtia avioliiton auvoiseen satamaan Elviksenä? Kysyn vaan.
UzU

Posts: 2,361

#642 • • UzU [33100]

Jone, 4.7.2008 11:15:
Edit: reissun spoilaa kyl se, että nainen ei suostu menemään mun kanssani Vegasissa naimisiin. Mitä väärää on muka siinä, että haluaa purjehtia avioliiton auvoiseen satamaan Elviksenä? Kysyn vaan.



Ei mitään! Yks frendi meni tos keväämmällä Vegasissa Elviksen edessä naimisiin. Toinenkin kävi pari vuotta sitten saman seremonia läpi myös Vegasissa, hän tosin ilman Elvistä.
RiD

Posts: 2,817

#643 • • RiD Nukemi
Muanantaina suåmeen! Jeii!

--
*super* *possu*

bates

Posts: 707

#644 • • Edited bates Tirehtööri

Jone, 4.7.2008 11:15:
Onkohan kenelläkään täällä kokemusta jostain vastaavasta reissusta? Tyhmiä kysymyksiä olisi melkoinen nivaska. Matkaa tulee reippaat 7000km, joka on tarkoitus jakaa 15-17 ajopäivälle, jolloin kunakin ajopäivänä ajettevaa tulisi noin 450-500km. Kuullostaako realistiselta?



Pari frendiä veti aika samanlaisen setin tossa pari vuotta sitten maailmanympärireissun päätteeksi. Ostivat auton San Fransiscosta ja ajoivat mantereen halki Nykkiin. Laivasivatpa vielä auton Suomeenkin reissun päätteeksi.
Jos haluut Jone vinkkejä miten kandee toimii, mitä ottaa huomioon tms jne, niin voisin tolta frendiltä pyydellä pikkasen tipsejä? Tai jos sulla on jotain kyssäreitä jo valmiina niin tiputa mun meiliin vaikka niin voin heittää ne eteenpäin.

--
The best way to predict the future is to invent it.

yana

Posts: 877

#645 • • yana That Rules from the Centre of the Ultraworld

Jone, 4.7.2008 11:15:

Edit: reissun spoilaa kyl se, että nainen ei suostu menemään mun kanssani Vegasissa naimisiin.



tarpeeks tequilaa vaan niin kylla suostuu
Lost-Soul

Posts: 3,107

#646 • • Lost-Soul los pallos

Jone, 4.7.2008 11:15:
Kesälle 2010 (ensi kesäksi on muuta suunniteltuna ja budjetin kerääminen kestää hetken) lähdettiin eilen alustavasti suunnittelemaan kuukauden matkaan rapakon toiselle puolelle. Tarkoitus olisi lentää NYCiin, ostaa auto ja suunnata sen jälkeen San Franciscoon seuraavaa reittiä käyttäen: New York City -> Washington DC -> Miami -> New Orleans -> Wichita -> Las Vegas -> Los Angeles -> San Francisco.


Ootteko ihan varmoja tosta auton ostamisesta. Vuokraaminen voisi tulla paljon helpommaksi.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Jone

Posts: 8,258

#647 • • Edited Jone Archibald Haddock

bates, 4.7.2008 12:10:
Jos haluut Jone vinkkejä miten kandee toimii, mitä ottaa huomioon tms jne, niin voisin tolta frendiltä pyydellä pikkasen tipsejä? Tai jos sulla on jotain kyssäreitä jo valmiina niin tiputa mun meiliin vaikka niin voin heittää ne eteenpäin.



Loistavaa! *hihu*

Keskustelen ton reissun toisen osapuolen kanssa vähän meiltä eniten pimennossa olevista kohdista ja pistetään sulle sit tiedustelua tulemaan. Kiitokset sulle ja frendeillesi avusta jo etukäteen. *joo*

yana, 4.7.2008 12:15:
tarpeeks tequilaa vaan niin kylla suostuu



Pitää kyl ehkä koittaa, koska mä haluan vihkiseremonian, jonka päättääkseni vihkimisen suorittanut henkilö sanoo "thank you. thank you very much." Ei mitenkään haittaa jos itse seremoniassakin kaikki uskontoon viittaava jätetään pois.

Lost-Soul, 4.7.2008 12:33:
Ootteko ihan varmoja tosta auton ostamisesta. Vuokraaminen voisi tulla paljon helpommaksi.



Ei olla. Koko hommaa lähdettiin kartoittamaan alustavasti vasta eilen ja pitää vähän selvittää noita kunkin vaihtoehdon kuluja. Muutaman tonnin avoautonpaskalla reissun tekeminen kuullostaa kuitenkin houkuttelevammalta kuin joku Chryslerin Neon, mutta toisaalta vuokra-auto vs. pommi autonpaska jutussa on se toinenkin puoli, että mä en ymmärrä autoista mitään eikä sen lasahtaminenkin jonnekin matkan varrelle houkuttele ajatuksena.
Freja

Posts: 8,774

#648 • • Freja Sihteeri

Jone, 4.7.2008 11:15:
Tarkoitus olisi lentää NYCiin, ostaa auto ja suunnata sen jälkeen San Franciscoon seuraavaa reittiä käyttäen: New York City -> Washington DC -> Miami -> New Orleans -> Wichita -> Las Vegas -> Los Angeles -> San Francisco.



Ostaa? O_o kuukauden reissua varten? Mä ainakin suosittelisin vuokraamista.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Jone

Posts: 8,258

#649 • • Edited Jone Archibald Haddock

Freja, 4.7.2008 13:03:
Ostaa? O_o kuukauden reissua varten? Mä ainakin suosittelisin vuokraamista.



Jep, käsittääkseni tota reissua varten monet ostavat käytetyn auton mantereen toiselta puolelta ja myyvät sen saavuttuaan toiselle. Luonnollisesti siinäkin häviää rahaa, mutta ilmeisesti vähemmän kuin vuokraamisessa.

Mut kuten sanottua, niin tota ja muita kuluja pitää vielä kartoittaa. :)
Rivakka

Posts: 593

#650 • • Edited Rivakka T2xikerien

Freja, 4.7.2008 13:03:
---
Jone, 4.7.2008 11:15:
Tarkoitus olisi lentää NYCiin, ostaa auto ja suunnata sen jälkeen San Franciscoon seuraavaa reittiä käyttäen: New York City -> Washington DC -> Miami -> New Orleans -> Wichita -> Las Vegas -> Los Angeles -> San Francisco.

---


Ostaa? O_o kuukauden reissua varten? Mä ainakin suosittelisin vuokraamista.


Oon kuullu ainaki, et kannattaa ostaa joku halpis menopeli ja myydä sit lopuks.. Tai vaik lahjottaa sen eteenpäin, ni saa hyvän mielen*hymy*
Freja

Posts: 8,774

#651 • • Freja Sihteeri

Jone, 4.7.2008 13:07:
Jep, käsittääkseni tota reissua varten monet ostavat käytetyn auton mantereen toiselta puolelta ja myyvät sen saavuttuaan toiselle. Luonnollisesti siinäkin häviää rahaa, mutta ilmeisesti vähemmän kuin vuokraamisessa.

Mut kuten sanottua, niin tota ja muita kuluja pitää vielä kartoittaa. :)



Ok. No, kantsii nekin tsekkaa - siis vuokrattavat autot, ku on kuitenki niitäki diilei et voi vuokraa pistees a ja palauttaa tiettyyn päivään mennessä pisteeseen b, ja oon kuullu niiden olevan iha käteviä.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Lost-Soul

Posts: 3,107

#652 • • Lost-Soul los pallos

Jone, 4.7.2008 13:07:
---
Freja, 4.7.2008 13:03:
Ostaa? O_o kuukauden reissua varten? Mä ainakin suosittelisin vuokraamista.

---


Jep, käsittääkseni tota reissua varten monet ostavat käytetyn auton mantereen toiselta puolelta ja myyvät sen saavuttuaan toiselle. Luonnollisesti siinäkin häviää rahaa, mutta ilmeisesti vähemmän kuin vuokraamisessa.

Mut kuten sanottua, niin tota ja muita kuluja pitää vielä kartoittaa. :)


Kannattaa katsoa Topgearin Amerikka jakso (muistaakseni s9e3). Siitä saa vähän ensimakua auton ostamisesta =D

Ja noita vuokra-autoi on kyl kohtalaisen erilaisii tarjolla, eikä niissä tarvi pelätä ihan yhtälailla että ne levii käsiin.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

nethr

Posts: 763

#653 • • Edited nethr !!
Tulikin ylläripylläri -keikka Kööpenhaminaan. Lennot 41e (+5000 pogoo) *pepsodent*

Ens viikonloppu sit siellä *hihu*

--
xD

Chatte

Posts: 4,085

#654 • • Chatte Team Teknolipat :)
Kotkaan. *iloinen*

--
Ainoa kuolema, jonka kuolemme, tulee joka päivä, jos kieltäydymme elämästä.
-Zorbas

Leppäkerttu

Posts: 225

#655 • • Leppäkerttu
Olisin käynyt Nizzassa tänään, mutta autosta meni kumi puhki*grr*
Elmiira

Posts: 1,446

#656 • • Elmiira

Jone, 4.7.2008 11:15:
Matkaa tulee reippaat 7000km, joka on tarkoitus jakaa 15-17 ajopäivälle, jolloin kunakin ajopäivänä ajettevaa tulisi noin 450-500km. Kuullostaako realistiselta?



Me oltiin viime kesänä kiertelee Eurooppaa, ajopäiviä oli n. 15 ja matkaa
kertyi n. 4500km. Päivässä ajettiin useimmiten 200-400km. Se oli ihan
sopiva määrä, koska molemmat ajoi koko ajan (mukana auto + prätkä)
eli kuskia ei välillä vaihdettu. Yhtenä päivänä ajettiiin n. 900 km ja se oli
kyllä liikaa. Mut jos teillä on kaksi kuskia ja yksi auto, niin silloin en
ainakaan usko 450-500km olevan liikaa päivässä. Riippuu tietysti siitäkin,
että millaisia matkoja on tottunut ajamaan.

--
~Kokemusta ei voi luoda, se pitää kokea~

Heli

Posts: 1,489

#657 • • Heli vai kuka se oli
Vaasaan. always a pleasure.
siellä ihmiset tuijottavat enemmäin kuin missään muualla, gotta love it.

--
ei se väärin ole.

tiiplis

Posts: 1,043

#658 • • tiiplis also available in sober
Huomenna Tampereelle. Ja ylihuomenna. Ja sitä seuraavana päivänä. Ja ensiviikon ma, ti, ke, to pe ja seuraavalla viikolla taas ja sitä seuraavalla ja sitä seuraavalla ja sit vielä seuraavan viikon ma ja ti. *uros*

--
italia litania nainati lailati

Arsk4_

Posts: 833

#659 • • Arsk4_ Lihis
Varmaan kaljakauppaan :P

no ei kai sentään

no pittää suunnitella

--
:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.GET WASTED!.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:

ipe

Posts: 1,845

#660 • • ipe X-Rust / Holvi
Marttilan Ollilaan

*pepsodent*

--
I am 100% certain that Elwira and Miss Jarea are just two sides of the same person and this whole thread is just a really good promotion/publicity trick. And this is a fact.
- jUSSi