Keskustelua ylipainosta

118 posts, 6 pages, 18,640 views

Wolverine

#61 • • Wolverine
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200711226884040_ul.shtml

toi on kyl kanssa niin vitun uskomatonta. jos päästät ittes tommoseen kuntoon ettet mahdu yhteen mestaan niin kyl lentoyhtiöllä pitää olla oikeus vaatia sua ostamaan kaks lippua. jos joku tommonen 170kg pullukka istuis mun vieressä lentokoneessa niin ensin oksentaisin, sit vaatisin että saan ite paremman paikan. tossaki kone täynnä niin voi vähän ottaa päähän ku muutenki lentokoneissa ei oo paljon tilaa. toki lentoyhtiön työntekijät olis voinu mittauttaa henkilön muulla tavoin mut ... liikkukaa ihmiset.
Wolverine

#62 • • Wolverine

Mark, 22.11.2007 16:46:
---
ezzy, 22.11.2007 16:38:
Pitäisikö lippua varatessa mainita painonsa? Busseihin kans sama homma? Taxi maksaisi tietenkin toki painon mukaan enemmän.

Koska tulis vaikka ÄO:n mukana laskettava idioottivero?

---

Niin no, jos sulta otetaan jo sormenjäljet et pääset koneeseen ni onks se nii vitusti enemmän ihmisarvoo alentavaa jos samointein punnitaan? ÄO:n ei käsittääkseni pysty vaikuttaa, painoon kyllä, joten moiset kärjistykset aika turhia. Oon täysin samaa mieltä siitä et jos joku supermegafatpig joka syö vittu ahneuksissaan enemmän pvässä ku afrikkalainen kylä näkee ruokaa vuodessa, kyllä siit pitäs vähä jo rokottaakki *dissaa* Miks vitussa niitä pitää sääliä, en tajua?? Onko lihavuuskin sairaus? "Joo, söin ekan suklaan ja jäin koukkuun, nyt on pakko vetää kilo pvässä" *eiei* ei pysty tajuu.

-M

word.
vähän aikaa sit oli mediassa viel se et ihmisten keskipaino on noussu vuosien mittaan niin toi aiheuttaa jo turvallisuusriskin jos yks tyyppi painaa enemmän ku 2 ennenaikaan.. eli ihan senki takia ton pitäs ostaa ne 2 mestaa. ja ihan hyvin vois bussissa velottaa 2 ihmisen paikan ku se tankki vie muiden mestat. saatana. *dissaa*
ezzy

#64 • • Edited ezzy Droid-pappa

---
Pitäisikö lippua varatessa mainita painonsa? Busseihin kans sama homma? Taxi maksaisi tietenkin toki painon mukaan enemmän.

---

Niin no, jos sulta otetaan jo sormenjäljet et pääset koneeseen ni onks se nii vitusti enemmän ihmisarvoo alentavaa jos samointein punnitaan? ÄO:n ei käsittääkseni pysty vaikuttaa, painoon kyllä, joten moiset kärjistykset aika turhia. Oon täysin samaa mieltä siitä et jos joku supermegafatpig joka syö vittu ahneuksissaan enemmän pvässä ku afrikkalainen kylä näkee ruokaa vuodessa, kyllä siit pitäs vähä jo rokottaakki *dissaa* Miks vitussa niitä pitää sääliä, en tajua?? Onko lihavuuskin sairaus? "Joo, söin ekan suklaan ja jäin koukkuun, nyt on pakko vetää kilo pvässä" *eiei* ei pysty tajuu.

-M

Eiköhän se lihavuuskin voi olla ihan yhtäpaljon sairaus kuin laihuuskin...ylläri ylläri.
Ja mieti miten paljon tyhmät ihmiset aiheuttavat onnettomuuksia tai typeriä forumpostauksia.

Pistää vituttamaan tollanen laihuuden ihannointi, kun 170kg on "oksennan ja sit pyydän vaihtaa paikkaa" ja sit jos siinä on joku 30kg mallimisukka, ni ollaan heruttamassa, vaikka ihminen saattaa olla aivan yhtä sairas. Ei kaikki sitä seuraavaa kakunpalaa syö tarkoituksella.
Wolverine

#65 • • Wolverine

Mark, 22.11.2007 16:55:
---
Wolverine, 22.11.2007 16:51:
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200711226884040_ul.shtml

---

Toi on oikeesti naurettavaa. Se penkkien välinen tila on niin pieni, et jos hlökunta haluaa olla pätevä, niin sillon varmaan mitataan et mahtuuko se ylipainon hlö sinne ylipäätään. Millä muullakaan keinolla se todetaan? *ding*

-M

niinpä. ja ton kokoinen kundi ku istuu tohon niin sil on niin paljo "massaa" et ne väkisinki valuu viereiselle penkille. voin kuvitella ihanan lomamatkan joka alkais sillä että miehen 170kg painosta 30kg läskiä makais mun sylissä koko 14h lentomatkan los angelesiin "<3"
Mark

#66 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

ezzy, 22.11.2007 16:58:
Eiköhän se lihavuuskin voi olla ihan yhtäpaljon sairaus kuin laihuuskin...ylläri ylläri.
Ja mieti miten paljon tyhmät ihmiset aiheuttavat onnettomuuksia tai typeriä forumpostauksia.

Pistää vituttamaan tollanen laihuuden ihannointi, kun 170kg on "oksennan ja sit pyydän vaihtaa paikkaa" ja sit jos siinä on joku 30kg mallimisukka, ni ollaan heruttamassa, vaikka ihminen saattaa olla aivan yhtä sairas. Ei kaikki sitä seuraavaa kakunpalaa syö tarkoituksella.

Pari asiaa mitkä ehkä missasit: Lentokone ei kaadu alipainoon, ylipainosta se putoaa. Malli vs läski, täs tapaukses malli voittaa ihan fysiikan lakien perusteella.

Alipainosta mä en ole sanonut sanaakaan, enkä sitä myöskään missään mielessä ihannoi. Ja koitatsä nyt tosissaan väittää että 170kg tulee ilman että ihmisellä on mahdollisuus vaikuttaa siihen?

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

ezzy

#67 • • Edited ezzy Droid-pappa

Mark, 22.11.2007 17:10:
---

---

Pari asiaa mitkä ehkä missasit: Lentokone ei kaadu alipainoon, ylipainosta se putoaa. Malli vs läski, täs tapaukses malli voittaa ihan fysiikan lakien perusteella.

Alipainosta mä en ole sanonut sanaakaan, enkä sitä myöskään missään mielessä ihannoi. Ja koitatsä nyt tosissaan väittää että 170kg tulee ilman että ihmisellä on mahdollisuus vaikuttaa siihen?

-M

Voisitko painua vittuun keskusteluista joihin sulla ei ole selkeestikään mitään annettavaa...pelaa vaikka pasianssia.

edit: et ollutkaan mark hamilton, muutan sanamuotoa.

Ihmisellä on aina "mahdollisuus" vaikuttaa, eri asia sitten pystyykö siihen.
Mark

#68 • • Edited Mark d a n c e m a c h i n e s

ezzy, 22.11.2007 17:13:
Voisitko jälleen kerran painua vittuun keskusteluista joihin sulla ei ole selkeestikään mitään annettavaa...pelaa vaikka pasianssia.

-noniin laitan mäkin sit inhimmillisemmän :P Kiitos, ettet laske mua samalle tasolle hamiltonin kanssa *nauru*

edit lisää: ja niin, mulla on oma mielipiteeni asiasta, ja mun mielestä 170kg ei tule itsestään. Kauheen paljon on hyysättäviä jos nyky-yhteiskunnassa mistään ei enää tartte ite ottaa vastuuta, kaikki nyt vaan "tapahtuu" tai on sairauksia tjsp. Kyllä, niitäkin on, mut ei vitussa kaikilla ketkä sitä 200 kiloo hätyyttelee..

-M

--

ezzy

#70 • • ezzy Droid-pappa

Mark, 22.11.2007 17:16:
---
ezzy, 22.11.2007 17:13:
Voisitko jälleen kerran painua vittuun keskusteluista joihin sulla ei ole selkeestikään mitään annettavaa...pelaa vaikka pasianssia.

---

-noniin laitan mäkin sit inhimmillisemmän :P Kiitos, ettet laske mua samalle tasolle hamiltonin kanssa *nauru*

-M

Tule toki kertomaan mulle miten helppoa on ottaa painonsa ja mielensä hallintaan parinkymmenen+ vuoden kiusausputken jälkeen.

t: 140kg
Mark

#71 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

ezzy, 22.11.2007 17:20:

Tule toki kertomaan mulle miten helppoa on ottaa painonsa ja mielensä hallintaan parinkymmenen+ vuoden kiusausputken jälkeen.

En mä mitään halua kertoa, mä haluun et sä kerrot mulle mikset sä oo voinut vaikuttaa siihen et sun paino on 140kg? *ding*

-M

--

Umbala

#72 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s

Mark, 22.11.2007 17:21:
---

---

En mä mitään halua kertoa, mä haluun et sä kerrot mulle mikset sä oo voinut vaikuttaa siihen et sun paino on 140kg? *ding*

-M

Ensinnäkin propsit siitä, jos yritystä löytyy. Mä kuitenkin haluisin kysyä sulta, ezzy, mitä mieltä sä olet tuosta, että tietyn painorajan ylittävät henkilöt maksais lentolipustaan vähän plussaa?

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

m1kk3

#73 • • m1kk3 no-life

---

---

-M

Nii, samalla logiikalla vois kysyä että miksei narkkarit ja alkoholistit voinu vaikuttaa siihen että ne on ihan rappiolla ? Ois tehny toisenlaisia valintoja, niin helppoa se on. Omapa on syynsä.

(Normaalipainoisen on sitä vaikea uskoa, mutta syömiseenkin voi jäädä koukkuun, se liittyy erilaisiin tunnetiloihin, syödään suruun ja iloon jne. Tarkotus ei tässä ollut "puolustella" ketään, vaan lähinnä todeta että asiat ei ole niin mustavalkoisia ja kristallinkirkkaita kun ne saattaa joskus näyttää. Ja tässä ei varmaankaan oo kukaan väittänyt että kukaan ei _voi_ vaikuttaa tilanteeseensa yhtään.)

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Wolverine

#74 • • Wolverine

---
---

---

-M

---

kyl se nyt vaan on niin että kyllä suurin osa maailman miehistä mieluummin heruttelee sitä mallimisukkaa ku sitä 170kg muijaa.. ja toi 30kg on kyl ihan kuvottava, ei sekään saa viisaria värähtämään. MUTTA kuitenkin se 30kg voittais sen 170kg. ja niinku sanoin jo aikasemmin tosta turvallisuusriskistä, ja Mark komppas tos että ylipaino sen koneen tiputtaa, ei alipaino. ja ei toi varmaan oo helppo juttu tiputtaa painoa enää jos on päästäny itteään tohon 170kg kuntoon, mut ei se oo mahdotontakaan. tervellisemmät elämäntavat, urheileminen, hyötyliikunta jne.. en ainakaan itse usko ettei kukaan pystyis ite vaikuttamaan tohon tavalla tai toisella. se on varmaan sit enemmän henkinen juttu. kaveri selitti ihan samaa ettei se ikinä pysty siihen mut sit käytiin lenkillä ja pelattiin sulkkista/kössiä, 10kg lähti melkein samantien... pyöräileminen duuniin aamuisin autolla ajamisen sijaan tiputti ½ vuoden aikaan varmaan saman verran lisää. jokainen pystyy muuttumaan, siihen tarvitaan vaan oma päätös ja muiden tuki.
ezzy

#75 • • Edited ezzy Droid-pappa

Wolverine, 22.11.2007 17:31:
---

kyl se nyt vaan on niin että kyllä suurin osa maailman miehistä mieluummin heruttelee sitä mallimisukkaa ku sitä 170kg muijaa.. ja toi 30kg on kyl ihan kuvottava, ei sekään saa viisaria värähtämään. MUTTA kuitenkin se 30kg voittais sen 170kg.

Mahtais sitten vituttaa, kun sen 30 kiloisen äo olis kengännumeron verran ja se 170kg laihduttais normaalipainoon ja oliskin mallimisun vertainen ja älykkäämpi. Et vaan antanut tilaisuutta = hävisit.

---

Hienosti tuli edellisen suhteen henkisen väkivallan ja duunistressin mukana 40kiloo itelle lisää. Jäi bilettämiset ja bilekuvausharrastukset. Yritä siinä sitten "vaikuttaa", kun et vaan _jaksa_.
Ei se tosiaan ole niin mustavalkoista, että LOL LIIKU ENEMMÄN JA SYÖ VÄHEMMÄN.

Sama juttu, kun tuli tuolla masennus-threadissa muutamaankin kertaan todettua, että masentuneelle "lol piristy, ajattele positiivisesti" huuteleminen ei auta vittuakaan.
m1kk3

#76 • • m1kk3 no-life

ezzy, 22.11.2007 17:39:

Ei, on se. Yhtä helppo ratkaisu on sanoa alkoholisteille ja narkkareille et "LOL, LOPETTAISITTE NIIDEN AINEIDEN VETÄMISEN JA ALKAISITTE ELÄMÄÄN TERVEELLISEMMIN". Simsalabim, problem solved *aplodit*

--

(c) Sir Henri Risti

Wolverine

#77 • • Wolverine

---
Wolverine, 22.11.2007 17:31:
---

kyl se nyt vaan on niin että kyllä suurin osa maailman miehistä mieluummin heruttelee sitä mallimisukkaa ku sitä 170kg muijaa.. ja toi 30kg on kyl ihan kuvottava, ei sekään saa viisaria värähtämään. MUTTA kuitenkin se 30kg voittais sen 170kg.

---

Mahtais sitten vituttaa, kun sen 30 kiloisen äo olis kengännumeron verran ja se 170kg laihduttais normaalipainoon ja oliskin mallimisun vertainen ja älykkäämpi. Et vaan antanut tilaisuutta = hävisit.

---
---

---

Hienosti tuli edellisen suhteen henkisen väkivallan ja duunistressin mukana 40kiloo itelle lisää. Jäi bilettämiset ja bilekuvausharrastukset. Yritä siinä sitten "vaikuttaa", kun et vaan _jaksa_.

Sama juttu, kun tuli tuolla masennus-threadissa muutamaankin kertaan todettua, että masentuneelle "lol piristy, ajattele positiivisesti" huuteleminen ei auta vittuakaan.

tossa on vaan se juttu että ainaki itselle se on luonnollista että lähdetään samantien pokaamaan sitä omissa silmissä kauneinta muijaa. emmä ainakaan baarissa mieti että "tossa olis helvetin kuuma muija mut sen lihava frendi on varmaan mukavampi eli menenpähän tästä pokaamaan sitä".. tietysti jos sit haluut jotain vakavampaaki kuin sen hetken huuman niin sit tutustut ihmiseen lisää ja siinä vaiheessa ulkonäkö pikkuhiljaa menettää merkityksensä. pointtina on vaan se että alussa sillä on merkitystä. ja jos se muija pudottais painonsa normaaliin niin olisin onnellinen sen puolesta ja luultavasti menettäisin siinä jotain. tosin luotan charmiini niin paljon että saisin sen vielä pokattua sen painonpudotuksen jälkeen :p
Aziz Combat Fighter

#78 • • Aziz Combat Fighter

mikke, 22.11.2007 17:44:
---

---

Ei, on se. Yhtä helppo ratkaisu on sanoa alkoholisteille ja narkkareille et "LOL, LOPETTAISITTE NIIDEN AINEIDEN VETÄMISEN JA ALKAISITTE ELÄMÄÄN TERVEELLISEMMIN". Simsalabim, problem solved *aplodit*

Mut tuota, jos ei koskaan kuosaa tai ryyppää, niin ei sitä narkkariksi tai alkohlistiksi muutu pelkästään ympäristön vaikutuksesta.. On siinä itselläkin osansa.
Jutu

#79 • • Jutu Blondi
Ai niin. Geeniperimä muuten vaikuttaa jonkin verran tuohon lihomiseen. Itellä on suvussa taipumusta lihomiseen ja se kyllä tosin näkyykin. Siinä mielessä tää on outoa, että paino on pysynyt monta vuotta samana vaikka tekis/ ei tekis mitään. Sitten taas poikaystävän suvussa ei tota lihomista oo kenelläkään. Ukko vetää vaikka mitä roskaa suuhunsa ja liikkuminen on tosi vähäistä ja silti se on sellanen rimppakinttu. On se niin väärin :P Eli ei sitä johtopäätöstä voi ihan noin vaan tehdä, että vittuuks vedät jotain ruokaa naamaas etkä tee mitään asian eteen. Ite oon ainakin sen huomannut, että mulle tulee masennusta omista kiloista mikä taas johtaa yleiseen jaksamattomuuteen. Siinä kyllä saa kovasti pinnistellä ettei tosiaan vajoa sinne sängynpohjalle.

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

m1kk3

#80 • • Edited m1kk3 no-life

Ana-5000, 22.11.2007 17:52:
---
mikke, 22.11.2007 17:44:
---

---

---

Mut tuota, jos ei koskaan kuosaa tai ryyppää, niin ei sitä narkkariksi tai alkohlistiksi muutu pelkästään ympäristön vaikutuksesta.. On siinä itselläkin osansa.

On toki joo, en mä sitä väittänytkään. Ei tuo nyt ehkä se kaikista osuvin vertaus ole, myönnetään :)

Muutenkin on ihan hyvä että tästä aiheesta keskustellaan, yhteiskunnallisesta ongelmasta kun on kyse. Mua vaan lähinnä vituttaa tollaset "hyi vittu, 140 kg läskiä, järkyttävää, tekis itelleen jotain"-tyyliset kommentit, mitä täälläkin on viljelty. Asiallisuus tässäkin aiheessa lienee liikaa vaadittu ? En mäkään tule huumetopikkiin julistamaan et "narkkarit vois tehä oikeita valintoja ja lopettaa sen kamanvetämisen, mun veroista maksetaan se niidenkin hoito".

--

(c) Sir Henri Risti