plink, 15.9.2007 10:25:
---
no mut teknoa ei soitetakaan yleensä niinku transea
Transea soitetaan Ableton Livellä, ettei laukat kuulu. Musiikkia soitetaan levareilla ja pidetään hauskaa.
45 posts, 3 pages, 14,714 views
plink, 15.9.2007 10:25:
---
no mut teknoa ei soitetakaan yleensä niinku transea
Aki Antila, 15.9.2007 15:02:
Kun alkaa laskemaan biittejä (tai tahteja); niin miten voi estää sen, että sekoaa laskuissa?
Itse olen oppinut jo, että vasta tietyssä kohdin alkaa laskemaan biittejä, mutta kuitenkin sekoaa laskuissa jo viidenkympin kohdalla. Vinkkejä?
tumpsi, 15.9.2007 15:25:
---
Kun alkaa laskemaan biittejä (tai tahteja); niin miten voi estää sen, että sekoaa laskuissa?
Itse olen oppinut jo, että vasta tietyssä kohdin alkaa laskemaan biittejä, mutta kuitenkin sekoaa laskuissa jo viidenkympin kohdalla. Vinkkejä?
---
et siis osaa laskee ton pidemmälle?
gg :D
C-Hill, 15.9.2007 11:54:
En lähde dissaamaan, mutta eiks toi oo ihan hiton vaivalloista?
Tuleeko soitettua "fiiliksellä" enää jos homma menee noin preciseksi?
Damien, 17.9.2007 12:38:
On niitä tyylejä soitella mut "huh huh", on jengi menny tekee taiteesta tiedettä. Itse soitan pelkästään tunteella, aina löytyy sisäänvientikikkoja jos vaan on nopeet hoksottimet.
Damien, 17.9.2007 12:38:
Itse soitan pelkästään tunteella, aina löytyy sisäänvientikikkoja jos vaan on nopeet hoksottimet.
Caro², Itse diggaan valita kyllä sen "kultaisen keskitien" missä on nuotit mukana, mutta voi halutessaan improvisoida just niin paljon kuin diggaa :)
Tietty omiin periaatteisiin kuuluu se, että opetellaan perusasiat kuntoon ja kun ne on takaraivossa, sitten vasta ruvetaan oikeasti soittamaan. Muuten homma tuntuu menevän vähän räpeltämiseksi.
Damien, 17.9.2007 20:09:
Mä oon sit ilmeisesti niin vanhaa sukupolvea, joka uskottelee vielä itselleen et ne ihmiset on tullu sinne kuuntelee mua esiintyvänä taiteilijana, eikä niitä biisejä. Mä oikeesti näen ne dekit ja levyt ja efut instrumentteina, ja mitä enemmän vedän tunteella ja välillä mistä sattuu miten sattuu ja tyylikkäästi silti, nii siinä on se taika minkä takia MÄ haluan olla dj. Mut kuten sanottu, kukin tyylillään.
Caro², 17.9.2007 22:25:
EDIT: Monella dj:llä sattuu vaihtoja joissa menee melodiat päällekkäin ja homma kuulostaa paskalta.
Gateway, 17.9.2007 23:14:
Vähintään 99.99%:lla DJ:istä käy näin :) sitä mitä enemmän keikkailet ja soitat niin sitä todennäköisemmin.
Varmasti käy vaikka kuinka nuotitat ja valmistelet settiä
hommahan kusaisee jo siihen jos neula hyppää sopivassa paikassa tai cd:illä painat startin sijasta stoppia ;)
Caro², 18.9.2007 08:00:
Kovasti ihmettelen ihmisten vastahakoisuutta rakenteiden merkkaamisen suhteen. Kokeeko porukka sen jotenkin "kusetuksena" vai mikä siinä on? Kuitenkin suurin osa soittajista pyrkii siihen, että setissä säilyy gruuvi/draivi vaihtojen myötä tai, että vaihto pistää setin potkimaan vielä paremmin. Vaihdot ei saisi päästä putoamaan, vaihto ei saisi alkaa liian aikaisin (melodiat päällekkäin) tai liian myöhään (vaihto on pelkkää biittiä). Ei tuossa rakenteiden merkkaamisessa ole mistään muusta kysymys. Mutta ei siinä, kukin tavallaan :) Toivottavasti soittajien korvat alkaa punottamaan isolla kädellä siinä vaiheessa kun on sävellajit solmussa, se jos joku on aivan kauheen kuulosta. Ja toivottavasti yleisön korvat alkaa punottamaan soittajia ennen (tuskin tapahtuu)
a98, 18.9.2007 11:37:
1 2 3 4, 2 2 3 4, 3 2 3 4, 4 2 3 4... it's zoooouu hard
keksikää nyt musainsinöörit deejiillekkin joku abletoniakin paljon helpompi miksauslaite että saadaan deejii hommat yhtä helpoksi ku musanteko.
Gateway, 18.9.2007 11:50:
Nyt kun puhut tuosta sävellajien solmuun menosta vaihdoissa, niin etsippä jostain miksauksesta (vaikka minun jos et muiden miksauksista kehtaa) semmoinen vaihto jossa ne menee solmuun ja laita linkki tänne + aika miltä kohdin se sieltä löytyy? Tämä ihan mielenkiinnosta koska en ole täysin varma että onko kyse kiksuliidien soittamisesta päällekkäin vai onnistuuko sotkeminen bassolinjoissakin? Sitten voidaan tulkita punottaisiko yleisössä korvat :)