2la, 10.9.2007 14:09:
Voiko hyvän omatunnon ostaa hintaan 15 e/kk ?
Kun ottaa huomioon faktat siitä kuinka paljon yhden suomalaisen elo kuluttaa maailmaa
ja sen luonnonvaroja. Niin ainakaan itse en voi olla tulematta siihen lopputulokseen
että kellään meistä ei ole niin paljoa rahaa että voisi ostaa hyvän omantunnon.
Itseä jaksaa aina yllättää se kuinka kovasti haluammekaan ostaa hyvän omantunnon.
Vaikka kuinka kerskakulutamme ja meidän hienon eliitin lisäksi löytyy moninkertainen
määrä riistettyjä, köyhiä, nälkään, puutteeseen ja ties mihin kuolevia ja riutuvia ihmisiä.
Niin siltikin haluamme jostain syystä väkisin kuvitella olevamme loistavia ja jaloja ihmisiä.
Mun puolesta voidaan mennä jatkossakin tällä viiidakon laki menttaliteetilla, että vahvin
selviää (mielenkiintoinen laki sinänä, koska onko vahvin se joka tekee oikein ja hyvää vai se joka on ovelin ja
julmin. yleensä kun ovelin ja julmin selviää) jne. Mikäs siinä. Nihlisitinä jopa virne nousee suupieliin kuin ihailee sitä kuinka ihminen
on typeryydessään ja itse- ja muidentuhoisuudessaan niin ylivoimainen että saa tuhottua kokonaisen planeetan.
Mutta en todellakaan jaksa tämän lisäksi vielä jeesustella sillä
että tekisimme kaikkemme, tai käytönnössä edes ylipäätään mitään merkittävää, muuttaaksemme
asioita toisin. Vaikka ei jaksakkaan innostaa angstaaminen näistä asioista, niin ei jaksa
kyllä innostaakkaan sekään että pitäis esittää niin tyhmää ettei muka tajua näinkin yksikertaisten
asioiden syy-seuraus suhteita.
Rakkaudella Nihilisti Anselmi
p.s. Arvostan kovasti hyväntekeväisyyttä ja tykkään itsekkin siitä. Eli tuo ylläoleva ei tarkoita
sitä etteikö mielestäni kannattaisi hyvää tehdä. Kannattaa todellakin, koska mielestäni
se tekee ihmisestä vähemmän dorkan, kuin sellaisen joka tekee jotain päinvastaista.