Tällä hetkellä pitäis kirjotella dokkaria kesän duuneista. Muuten ihan jees, mut tuon erään ison amerikkalaisen softavalmistajan käyttöjärjestelmädokumentaatio on sen verta peräsuolesta, et jutuu puolen tunnin välein aina hengähtämään hetken, et pystyy taas jatkamaan. Lisäks tulee ohjelmoitua kaikenmaailman prossuja, juoteltua erinäisiä viritelmiä noille lankuille + tänään kiinnitin hauenleukaliittimen alahuuleeni
Riippuu työpäivästä ja muiden työvuoroista. Jos olen ainut kassahenkilö paikalla, päivä menee melkeenpä kokonaan kassalla, elikkäs sen kassatyöskentelyn lisäksi; tarkistan mahdollisen päivän tupakka"kuorman", laitan tupakoita aina tasaiseen tahtiin telineeseen että ne saadaan pois kaapista, huolehdin kassan ympäristöstä, siistin ja järjestelen karkki-, sipsi- yms. osastot, vien korit ja kärryt pois jos on tarvis, tyhjennän (ainakin yleensä päivän päätteeksi) kassan roskiksen ja päädyssä olevan roskiksen, kassahihnojen pesu, juomakaapin täydentäminen, henkareiden pois vieminen ja usein kassalle myös tuodaan kaikkea helppoa oheistoimintaa kuten häläreitten laittamista, henkarointia yms.
Jos paikalla on toinenkin kassahenkilö, vuorottelemme kassan ja osaston välillä. Osastolla ollessani yleensä puran, tarkistan ja järjestelen kuormaa, jotta kaikki rullakot hyllyjen välistä saadaan pois. Tai vaihtoehtoisesti olen jonkun projektin kimpussa. Milloin järjestelen osastojen hyllyjä. Milloin teen vaatteiden aletyrkkyihin tilaa ja järjestelen kaikki vaatteet oikeille paikoilleen ja lisään seinältä aletuotteita aletyrkkyihin. Milloin joudun vaihtamaan joidenkin tavaroiden paikkoja hyllyillä ja järjestelen niitä. Milloin käyn läpi parin sadan sukan laatikon, että ovatko niiden hinnat oikeita vai eivät ja jos eivät, hinnoittelen uudestaan (on muuten yks paskimmista hommista). Tossa työpaikassa on kyllä se hyvä, että tehtävät vaihtuvat lähes joka päivä ja näin ollen päivät ovat aika erilaisia.
Ja toki koska olen kassatyöntekijä, minun kuuluu tietää kaikki meidän tuotevalikoimasta, tuoteselosteista, kauppakeskuksen muista kaupoista ja vessoista ja pankeista ja kierrätyspisteistä yms.
Yleensä meidän osasto vain hengailee, juo kahvia, polttaa röökiä, syö ja puhuu paskaa. Joskus myös tekee ja pompottelee kumipalloja, siirtelee työkavereiden pukukaappeja suihkutiloihin, puhuu paskaa siivoojien ja lipunmyyjien kanssa tai tekee jotain muuta täysin epäolennaista.
Jos joskus sattuu ihan työtehtäviäkin kohdalle niin eivät nekään paljoa vaadi. Tolppien siirtelyä, porttien avaamista, alueella näkymistä, lippisten hakemista, löytötavaroiden kuskaamista infopisteelle ja tärkeimpänä varmaankin sellainen yleinen asiakaspalvelu.
Ja sitten ne tärkeät tehtävät joita ei tule välttämättä edes joka päivä. Porteilla känniläisten käännyttäminen ja ihmisten laukkujen tarkastamista, kadonneiden lasten etsiskelyä, sekopäiden poistaminen alueelta, hälytysten perässä juoksua(vituttavaa kun safkat jää kesken), laitteiden tyhjentämistä ja työntämistä, sekä monet muut pienet ja vähän isommatkin hommat.
Jos mikki on rikki, täytyy huutaa, mutta pitää
ääni silti mahdollisimman matalana.
Muussa tapauksessa kuiskiminen toimii
parhaiten.
Ihmiset saa parhaiten liikkeelle puhumalla
vuorotellen rauhallisesti ja hymyillen
ja vähitellen muuttamalla äänensävyn
hemmetin vihaiseksi ja tiukaksi.
"Nyt, Tee Se!" "Sentti ylemmäs!" jne.
Nauraminen ei toimi. Se kuullostaa
mikrofonissa kuin kiimainen hylje
puhkuisi korvan juuressa.
Hmmm...
Kuuntelen ihmisten vaivoja päivästä toiseen ja yritän auttaa niissä jos tauti/oire vain on sen laatuinen tai muuten käännytän lääkärin puoleen yes*pepsodent*
No joooooooooo...
on paljon muutakin, neuvon lääkkeiden käytössä, mittaan verenpainetta (aina joskus), toimitan reseptejä,
täytän hyllyjä jaa oon aurinkovastaava yeps*lmao*