Jos mulla on aamuvuoro, juon ensin kahvia ja luen lehdet. Tai sitten osallistun erilaisiin nuorisotyötä ja sitä läheltä liippaaviin palavereihin. Sitten lehtijuttujen kirjoittelua, erilaisten raporttien ja suunnitelmien tekemistä, tällä hetkellä myös paikkoihin tutustumista(aloitinhan työt täällä Naantalissa maanantaina :D). Lisäksi pidän yhteyttä kouluihin.
Iltavuorossa onkin sitten nuorisotalon auki pitämistä kahviloineen ja nuorisotiedotuspisteineen. Avoimessa illassa on pelejä, telsua, jutustelua tai jonkin teeman mukaista toimintaa. Retkiä ja tapahtumia aina silloin tällöin tehdään myös. Toimin siis lähinnä ohjaajana/toimintojen suunnittelijana, mutta usein myös äitinä/isinä/pappina/kerhotätinä/erityisopettajana/opettajana/psykologina/tarhatätinä/ymsyms :DKohtuullisen monipuolinen työnkuva, etten sanois. Viihdyn.
ihan jees päivä noin yleisesti, mutta alkaa itse työ tuntumaan aika tylsältä ja ikävystyttävältä :/ onneks ei tän viikon jälkeen enää 8h/pvä
mun työpäivä on koostunut tasan kahdesta asiasta, kuten yleensäkin: etsiskelen ihmisille lääkkeet ja istun kassalla :D ihanan vaihtelevaa, haastavaa ja mielenkiintoista
Mä alotan perinteisesti työpäiväni laittamalla maitokaapin siedettävään järjestykseen samalla juosten kokoajan kassalla. Sitten ku maitokaappi on kunnossa, mä tilaan seuraavalle päivälle maitokuorman. Sit mä siirryn täyttämään pakasteet, edelleen pitäen maksavat asiakkaat mielessä ja vilkuillen kassaa. Päivästä riippuen seuraavana on vuorossa joko einekset ja lihat tai juomaosasto. Ja KOKOAJAN joutuu pitämään mielessä sen, et niitä asiakkaita tosiaan ravaa jatkuvalla syötöllä ja joutuu juokseen kassalla. Joskus mä mietin, et miten mä tosiaan kerkeen kahdeksan tunnin aikana tekee kaiken ton YKSIN.
Mun työpäivään myös kuuluu jatkuvaa kinastelua kauppiaan kanssa mitättömistä asioista ja isoja riitoja tärkeistä asioista mistä oon jo viis kuukautta jaksanu muistuttaa, mut mille ei oo tapahtunut mitään. Ja jos oikein hyvä tuuri käy, ni mun työpäivään kuuluu myös kaks tupakkataukoa, jos mahdollisesti kerkiän sellasia pitämään. Riippuen toki kuorman määrästä ja muista pikkuseikoista.
Se mitä mun työpäivään ei kuulu, on ruokatauko. Tai kahvitauko. Tai oikeesti - kelpais mikä vaan tauko kunhan sen sais rauhassa pitää.
Ei liene epäselvää mitä teen työkseni? ;) Ja älkää edes kysykö miks mä teen sitä..
Shaz, 19.8.2007 23:00:
Mun työpäivään myös kuuluu jatkuvaa kinastelua kauppiaan kanssa mitättömistä asioista ja isoja riitoja tärkeistä asioista mistä oon jo viis kuukautta jaksanu muistuttaa, mut mille ei oo tapahtunut mitään. Ja jos oikein hyvä tuuri käy, ni mun työpäivään kuuluu myös kaks tupakkataukoa, jos mahdollisesti kerkiän sellasia pitämään. Riippuen toki kuorman määrästä ja muista pikkuseikoista.
Se mitä mun työpäivään ei kuulu, on ruokatauko. Tai kahvitauko. Tai oikeesti - kelpais mikä vaan tauko kunhan sen sais rauhassa pitää.
aarg... just tota vihaan kaupassa, kun ei muka pääse pitämään taukoa. Koskaan ei ole niin kiire, ettei taukoa kerkeä pitämään! Oon ollut paikassa töissä, jossa taukojen pitämättömyydestä tuli ns. hyve ja porukka suorastaan kehui kilpaa, kuka on tehnyt 13h päivän syömättä ja yhdellä 5min tauolla Ja keräsi siis pisteitä esimiehiltä näin. Never again..
Hyzenthlay, 19.8.2007 23:08:
--- Shaz, 19.8.2007 23:00:
---
aarg... just tota vihaan kaupassa, kun ei muka pääse pitämään taukoa. Koskaan ei ole niin kiire, ettei taukoa kerkeä pitämän! Oon ollut paikassa töissä, jossa taukojen pitämättömyydestä tuli ns. hyve ja porukka suorastaan kehui kilpaa, kuka on tehnyt 13h päivän syömättä ja yhdellä 5min tauolla never again..
Joo, aikasemmissa kaupoissa missä oon ollu duunissa (tosin duunitki sillon rajottunu pääosin vaan siihen kassalla oloon) ni on kyllä aina saanu ja kerinny ja joutunu pitämään ne tauot. Meillä vaan sattuu oleen niin pieni kauppa ja niin mulkku kauppias et homma ei toimi. Ei vaikka siitä on niin kauan jo sanottu. Edellinen työntekijä (jonka paikalle tulin) oli valittanu samaa asiaa yli puol vuotta (kuulin siitä tietty jälkeenpäin..) ja nyt minä jo 5kk.
Just. Sun täytyy tehdä selväksi, että ei homma voi toimia noin. Tossa tilanteessa pitää palkata lisää henkilökuntaa, ja jos mitään ei tapahdu, niin vaihda duunia! Monet kauppiaat/mp:t ei oikein tunnu tajuavan, että työntekijän selkänahasta ei kannata säästää se kostautuu kuitenkin myöhemmin.
Tällä hetkellä kuuntelen ihmisten vitun tyhmiä juttuja siitä kuinka paskaa tavaraa myydään ja kuinka mä oon paska ihminen kun hän ei osaa käyttää esim tietokonettaan .. Mut joo ihan kivaa.
No esimerkiksi nyt kirjotan taustapaperia aiheesta x tapahtumaa y varten. Jokin aika sitten annoin radiohaastattelun o_O. Joskus olen kirjurina kun pomot tapaa tyyppejä ja sit kirjotan niistä tapaamisista muistion, jonka joku ehkä lukee ja sit se hautautuu bittiavaruuteen. Sit mä paimennan konsultteja ja tarkastan niiden laskuja. Vastaan myös kansalaiskirjeisiin hyvin epämääräisesti ja oikeita vastauksia antamatta. Taulukoin ja näperrän lukuja annetusta tuesta. Ajoittain joudun ahdistavan lautakunnan eteen tentattavaksi hanke-esityksistäni. Ja sit mä käyn kattomassa miten ne hankkeet etenee alueella.
Ja liian usein joudun odottamaan muiden vidiä, että voin edetä asioiden kanssa.
Ainiin ja kaikista suurin osa ajasta menee lukemiseen. Raportteja, lausuntoja, salafakseja, artikkeleita ja diibaduubadaabaa. Käytännössä kaikki samasta aiheesta.
Kahvinjuontia, netissä pyörimistä, hyväksyttämiskirjeiden lähettelyä sähköisesti, "tilastojen" keräämistä. Siinäpä ne taitaa suurimmaksi osaksi olla. Mielestäni aika hyvin, kun vielä kuun vaihteeseen asti oon putkiasentajan papereilla töissä.