Mitä olet saanut aikaan elämässäsi?

73 posts, 4 pages, 18,036 views

Jone

Posts: 8,258

#21 • • Edited Jone Archibald Haddock
Siinä mielessä mielenkiintoinen kysymys, että tohon ei ole tosiaan olemassa mitään yhteisiä yleispäteviä mittareita vaikka jotkut selkeästi niin kuvittelevatkin. Kelasin tätä asiaa tässä päivänä eräänä törmättyäni webissä lausahdukseen, jossa reilu parikymppinen tytsy listasi "saavutuksiaan" rinta rottingilla. En tiedä oliko kyseessä läppä, mutta mun huumorintajuni loppui aivan täysin nanosekunnissa ja näin syystä tai toisesta oikein kunnolla punaista. Harmitti ajatella, että on oikeasti paljon ihmisiä, jotka arvottavat itsensä toisten ylä- tai alapuolelle kaiken maailman triviaalien asioiden takia.

Musta jokaisen pitäisi pystyä kehittämään itselleen ihan omat mittarit niihin elämän saavutuksiin ja olla paskaakaan välittämättä siitä pitääkö kukaan muu niitä minkään arvoisina. Samalla olis syytä ymmärtää, että muiden ihmisten saavutuksikseen laskemista asioista kannattaa pitää mölyt mahassa. Jos naapurin Leenan mielestä Suomen suurimman kesäkurpitsan kasvattaminen on saavutus, niin hyvä sille. Kenenkään ei tarvitse pilkata Leenan kesäkurpitsaa siksi, että itse pitää enemmän autojen tuunaamisesta ja on ylpeä viimeisen päälle pimpatusta Corollastaan.

Seuraavat asiat mä lasken saavuttaneeni:
- Mun vanhempani ovat edelleen ylpeitä musta
- Mulla on hienot välit pikkuveljeni kanssa
- [o]Hyvät ystäväni pitävät mua tärkeänä henkilönä elämässään[/o]
- Olen pelastanut pyöveliltä 2 kissaa ja pitänyt ne elossa ja tyytyväisinä kohta 10 vuotta
- Olen bygannut tyhjästä pari kohtuullisen kokoista ja suosittua webbisaittia
- Teen hommia, joihin tiedän et moni ei pystyis ja oon melko hyvä monissa niistä
- Oon tehnyt taannoin yhtä julkaisua pari numeroa ja oon niistä ylpeä
- Olen onnistunut muuttamaan tiettyjä erittäin epätoivottuja käyttäytymismallejani
- Olen useimmiten elämässä tehnyt niinkuin olen oikeaksi uskonut vaikka se onkin joskus pelottavaa
- Olen osoittanut tiettyyn vuosittaiseen pikkujuttuun sitoutumista ja intoa jo yli puoli vuosikymmentä
- Olen pitänyt kiinni tärkeimmästä harrastuksestani jo 11 vuotta sen löydettyäni vaikka se ei aina ole helppoa
- Uskon olevampi rehellisempi kuin useimmat sekä itselleni että muille ja pyrin parantamaan tätä jatkuvasti niiltä osin, joissa koen siinä epäonnistuvani

Kyllä niitä saavutuksia löytää kun ajattelee. Kantsii joskus taputtaa itseään vähän selkään kaiken maailman pikkujutuista, niin on voimaa tsempata niiden hommien kanssa, joissa olis vielä tsempattavaa ja saavutettavaa. Päämäärän saavuttaminen on sitäpaitsi useimmissa abstrakteissa asioissa kuitenkin mahdotonta, joten mulle ainakin riittää aktiivinen pyrkiminen parempaan.
-Kerttu-

Posts: 4,542

#22 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH
Paljon velkaa..*igor*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Sallakat

Posts: 2,220

#23 • • Sallakat jungle, baby !
alemman korkeakoulutason koulutuksen, kasvattanut kaksi ihaninta kissanpoikaa ja mennyt kihloihin maailman upeimman ihmisen kanssa *sydän* nii ja rakentanut kivan pesän meille neljälle.
SikaihQ

Posts: 485

#24 • • SikaihQ faijas
Paljon jätettä olen hankkinut kaatopaikoille.
En ole saanut aikaan tietoisesti kovin paljoa mielipahaa toisille ihmisille. Olen aiheuttanut melko paljon mielihyvää toisille, vanhemmilleni varmasti hyvinkin paljon. Toivottavasti tämä mielihyvätrendi jatkuu nousujohteisena ja toisaalta jätevuoren kasautuminen hidastuu.

Ja kaikkea epäoleellista (mutta ei merkityksetöntä) on tullut suoritettua. Paljon vielä suorittamatta.

plus kaikki nämä itsetuntemusbullshitit, joo on tullut kelailtua ja toivottavasti se vaikuttaa positiivisesti toimintaani.
anis

Posts: 2,451

#25 • • anis
Olen tehnyt hiton tärkeää työtä.

--
Pidätte minusta vain koska minäkin pidän itsestäni.

RiD

Posts: 2,817

#26 • • Edited RiD Nukemi
Olen muuttanut hyvin monta tonnia ruokaa ulosteeksi elämäni aikana.

Muuta en keksi.

--
*super* *possu*

Worin

Posts: 526

#27 • • Worin

Bio, 31.7.2007 22:10:

- olen saanut pysymään yhden viherkasvin (en tiä mikä se on nimeltä) hengissä jo vuoden!



Helvetti mä oonkin saanu 2 viherkasvia pidettyä elossa melkein 2 vuotta! En kiellä sitä seikkaa kyllä, että alusta lähtien alko vihreyden määrä lähentyä nollaa ja ruskeuden määrä sille sallittua ääretöntä.
Cloud

Posts: 2,162

#28 • • Cloud Game Freak
Tää on kyllä oikeasti ihan mielenkiintoinen kysymys. Vaikkakin samalla vähän tyhmäkin imoh.

Jone sen aikahyvin jo sanoikin, että jokaisella se mittari on oma ja ei paranisi mennä nostamaan omaa mittariaan toisen ylitse, sillä kaikki ne pitkälti ovat vain triviaalisia asioita.


Voisin itse vastata lyhyesti tähän, että olen saanut elämäni aikana ihan vitusti aikaan, Ja toisaalta en ole saanut yhtään mitään aikaan. Tämähän on ihan kiinni siitä mitä pitää saavutuksina tai enemmänkin tärkeinä asioina.


Toisaalta kun oma maailmankatsomukseni on se, että jos ei ole elämää kuolemanjälkeen niin tämä elämä on aika turha "saavutuksissa" jos kyseessä on perustavanlaatuisina saavutuksina.
Tällöin voisin sanoa, että maailmassa ainoastaan "saavutuksia" ovat tehneet Hitlerit, Alexanteri suuret, Napoleon, Jesse etc. Eli hirmutekiät, suurvaltiaat etc. Ihmiset joista puhutaan vielä satojenvuosien jälkeen.

Toisaalta kun en itse halua olla mikään Massa teurastaja tms. Niin koen, että suurin saavutus elämässä onkin elää mahdollisimman nautinnollista elämää sen lyhyen ajan mitä täällä maailmassa elää. Koska jos kerran näin on. Niin olisihan se helvetin typerää elää kärvistellen kun saavutuksilla ei kuitenkaan pohjimmiltaan ole mitään merkitystä.


Eli saavutukseni nyt ja toivottavasti tulevaisuudessakin on olla elänyt suhteellisen onnistuneesti mukavaa ja nautinnollista jopa hedonista elämää jossa ei turhia tarvitse ottaa paineita asioista joilla ei ole historian tai edes "aikaan saamisen" kanssa merkitystä. Jos näin ei ole niin ehkä sitä voisi ennen kuolemaansa tehdä pienen kansanmurhan jotta ainakin jostain minut muistetaan. :)

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Sintsu

Posts: 75

#29 • • Edited Sintsu
Lyhyestä virsi kaunis: ylemmän korkeakoulututkinnon ja opintolainaa, vakituisen duunin jossa jopa viihdyn, oman asunnon ja sen myötä hirmuisesti velkaa lissää, kasvatettua yhden kunnon koiran, saanut monia ihania ystäviä ja avartanut mieltäni ja maailmankatsomustani monin eri tavoin.
Olen tyytyväinen, toivottavasti elämä tarjoilee parastaan jatkossakin.
KeijoK

Posts: 1,495

#30 • • KeijoK Member of L.I Groovecommunity | 1845 Celebrity Ale
Pelkkää paskaa!

--
On myönnetty se että nämä mekanoidit ovat syntyneet valmiiseen maailmaan joka on katettu voittopositioilla

Avatar
#31 • • opmdevil Guest
Mitä olen saanut aikaan:

positiiviset:

- Merkantti, merkonomi sekä tradenomi tutkinto
- Työpaikka jolla joskus jopa viihtyy
- Ostettua erilaisia tavaroita
- voittanut pari kilpailua
- jotain seuratoimintaa jonka vuoksi olen jopa ihan pikkuisen ylpeä
- Kävin ibizalla (tämä on nyt se suurin saavutus mitä olen koskaan tehnyt)

negatiiviset:

- saanut varsin kyseenalaisen maineen ainaskin kolmella eri foorumilla
- saanut muutenkin varsin kyseenalaisen maineen
- tuhlannut 8 vuotta urheilun pyhälle alttarille
- kuluttanut Stopparin penkkejä aivan vitun monta tuntia
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#32 • • Edited Hyzenthlay myrkynsekoittaja
-olen hommannut itselleni peruskoulutuksen ja päässyt yliopistoon
-olen hommannut paljon velkaa
-jonkun naurettavan määrän omaisuutta
-löytänyt työpaikan tai pari (onks tää saavutus :D)
-löytänyt ihanan ihmisen :)

siinäpä ne, toivottavasti saavutan vielä enemmänkin..

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

oooo

Posts: 1,249

#33 • • oooo
Jaah noh olen onnistunut selviytymään järkyttävistä kriiseistä ja saanut pääni joten kuten kuntoon. Muistutan taas itseäni.
Olen tehnyt suuren työn; katselin ja hoidin 10 vuotta psykoottista ihmistä. Rankkaa oli.

Velkaa on ja niistä lainoista ei poikinut mitään positiivista.
Hypomania teki kaikkea kivaa tuhoa ihmissuhteille, maineelle...kaikelle.
Katumusta on jonkin verran monista jutuista.

Oman miehen olen löytänyt *sydän* Vai löysköhän se mut *hih*
Avatar
#34 • • Kirsikka Guest

UnityF, 31.7.2007 22:00:
Lapsen, maailman suloisimman tyttären. *sydän*



Sama täällä *plur*

Muuta ei sitten tähän hätään tulekaan mieleen, mutta eipä sitä muuta tarvitsekaan.
sadesola

Posts: 409

#35 • • sadesola Kettu mikä kettu
Olen saattohoitanut isotätini
hautaan. Se on hieno
aikaansaannos.

Ehdin keittää hänelle
aika monet luumukiisselit.

Jokaisen suomalaisen
tulisi kokeilla aikuisen
ihmisen kylvettämistä.

Se herättää herkkiä
tunteita.

--
KABOOM!

Heli

Posts: 1,489

#36 • • Heli vai kuka se oli
no maanantaina mä saan ekan kunnon palkan, ei siis äidin maksamaa.
ja sit viel toi nelivuotias poika oli kans aika saavutus.

--
ei se väärin ole.

-V-

Posts: 587

#37 • • -V-
Siinä järjestyksessä missä tulee mieleen:

- Löytänyt oman rakkaan, ja päässyt jopa kihloihin hänen kanssaan (the best!)*sydän**plur*
- kouluttautunut ammattiin josta olen haaveillut
- saanut toimen paikasta jossa viihdyn
- ottanut julmetun ison lainan ja ostanut sillä oman asunnon
- pärjään elämässä kutakuinkin hyvin
- päässyt eroon alkoholisti isän "koukusta" (tosin lyhyen sairasloman kautta)

no noita saavutuksia, joita ei ees halua muistella tulee mieleen vielä joitakin, mutta enpä niitä nyt halua enempiä muistella...
devisss

Posts: 345

#38 • • devisss superhero.

UnityF, 31.7.2007 22:00:
Lapsen, maailman suloisimman tyttären. *sydän*



Mä en henkilökohtaisesti ole koskaan oppinut näkemään lapsen saamista saavutuksena. Mulle se on vähän niin kuin "harrastin kerran suojaamatonta seksiä", useimmille ei vaadi sen suurempaa tekemistä tai "saavuttamista".

Pidän kyllä saavutuksena sitä, että onnistuu kasvattamaan hyvinkäyttäytyvän, jotakuinkin kunnollisen kansalaisen, joka kasvaa lapsesta nuoreksi, nuoresta aikuiseksi, ja löytää paikkansa elämässä. Mutta sitä, että on saanut vauvan mä en ymmärrä saavutuksena. Ei millään pahalla ketään kohtaan.

--
if i was dressed in my best defenses
would you agree to meet me for coffee?

Worin

Posts: 526

#39 • • Worin
Tajusin justiin ison asian. Tajusin ehkä isoimman asian missä oon pääosin parempi kun muut.

En ole koskaan pettänyt ketään rakkaita missään asiassa!
Täydellinen lojaalisuus on isoin asia mitä olen omasta mielestäni saavuttanu. Eli ketään ei petetä tai jätetä jälkeen kun kerran niin on luvattu.

Tarina tähän tulee omista "ns. gansta ajoista" jollon tehtiin paljon laittomuuksia. Äijien kesken vallitsi sellanen uskomaton luottamus ja tahto auttaa muita kavereita, mutta sitten taas akkoja petettiin yhtenään. Jossain vaiheessa aloin miettiä, mitä helvetin järkee tässä on? Kysyinkin siitä vielä mutten saanu vastausta tai muista sitä. Laajensin ite lojaalisuuden myös akkoihin, tosin olin sen saman päätöksen tehny jo sen aikasemmin heti alkujaan. Sittemmin kaveripiiri on laajentunu opiskelijoihin ja vaikka mihin hippeihin eikä sitä vanhaa todellista lojaalisuutta enää ole. Jengi puukottaa toisiaan aivan liian usein selkään. Jos asiat kattoo pitkällä tähtäimellä ja kattoo miltä se tuntuu vuoden päästä kun tekee jotain päin vittua niin se ei tunnu hyvältä. Oon tehny paljon asioita päin helvettiä kuten piessy tuntemattomiajne. mut en oo ikinä pettäny millään tavalla niitä jotka on mulle tärkeitä ja vittu en ikinä tule tekee niin koskaan.

Toisinaan sitä kyllä miettii et onko kasvatus menny omalta osalta päin vittua, koska mun mielestä tälläset asiat pitäs olla itsestäänselvyyksiä jo hyvissä ajoin. Silti oon yks harvoista johon se pätee, eli vastaus taitaa olla pohjimmiltaan ei.

Olen koittanu jakaa tätä sanomaa eteenpäin ja pääosin onnistunukkin siinä. 2 Avioliittoo syntyy ens vuonna ja vaikken olekkaan tietenkään pääarkkitehti niin varmasti jotain on menny perille.
katjastina

Posts: 398

#40 • • katjastina magnets and miracles
nopeesti laskettuna oon saanut poltettua noin 87600 röökiä. sitten olen saanut hassun lapsen jonka takia varmaan pitäis lopettaa tupakan poltto=/