Mitä olet saanut aikaan elämässäsi?

73 posts, 4 pages, 18,129 views

Caro²

Posts: 5,301

#61 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Tämä se vasta on mielenkiintoinen topikki.. Paljon mielummin kirjoittaisin "Mitä kaverisi on saanut aikaan" - ja/tai lukisin vastaavasta topikista itsestäni kertovan raapustuksen kuin kirjoittaisin siitä itse.

Ylpeä olen kaikesta mitä olen saavuttanut, tietäen, että monikaan muu ei ole samoihin asioihin jaksanut paneutua yhtä suurella tarmolla saavuttaakseen "saman tason". Ne on pieniä asioita monelle, suorastaan mitättömiä vielä suuremmalle yleisölle; vieläkin, itselleni ne on tärkeitä.

Konkreettisia saavutuksia, joita itse arvostan, on jonkin verran. Konkreettisia asioita joita muut arvostaa on ehkä vähemmän. Konkreettisia asioita, joita vanhempani arvostavat, ei ole juurikaan.

Iloa ja naurua olen tuonut monelle, jo pienestä pitäen. On kivaa kun ihmiset hymyilee. Valitettavasti myös armotonta vitutusta olen tuonut vähintään yhtä monelle. Toivottavasti olen, uskoisin ainakin, saanut jotkut ihmiset myös ajattelemaan asioita muilta kanteilta tai muiden ihmisten näkökulmasta. Opettanut olen eri ihmisille erinäisiä asioita vuosien varrella, valistanut ja valaissut vähemmän tietäviä - mutta samalla myös oppinut itse kultakin valtavasti. Ehkä suurimpana saavutuksena pidän kuitenkin sitä, että olen tiedostanut olevani oppitaipaleen alkupäässä. Nuorempana sitä ajatteli osaavansa monta asiaa, nyt tietää, ettei osaa likimainkaan niin hyvin kuin olisi mahdollista. Se pitää jalat maassa ja ajatusmaailman avoimena.

Konkreettisia saavutuksia joihin monet eivät ole uskoneet (esm vanhemmat) on esm tässä:
Intti:
- Taistelijanmaljan voitto perusyksikön taistelijan peruskokeesta.
- Aliupseerikoulu (ja siellä top3:ssa lähes joka testissä - paitsi urheilussa)
- RUK - insinööripäällikkönä kurssijuhlissa ja sain ilmeisesti ensimmäisenä Suomessa hoidettua klubitapahtuman valtion virallisiin ja isoihin kekkereihin (RUK:n kurssijuhlat ovat arvoasteikolla toisena, heti linnan itsepäisyyspäivän juhlien jälkeen). Klubiorganisaationa toimi Club Target kotkasta. Mesta näytti ja kuulosti hyvältä.
- Techmun puheenjohtajana viisi vuotta, jonka aikana kerho/organisaatio kehittyi valtavasti ja keräsi hyvän ja toimivan porukan organisaatin rattaita pyörittämään (kiitoksia kaikille kuluneista ja tulevista vuosista *sydän*).
- Techmun "kerhotoimintana" opetin yli 60lle ihmiselle (yksityisopetuksena) klubisoittamisen perusteita ja myöhemmin "jatkokurssia" halukkaille. "Oppilaista" kymmenkunta jatkoi harrastusta useamman vuoden ja viitisen kipaletta soittaa edelleen.
- Pyydettiin mukaan Fiilis-posseen.
- Pyydettiin SESSIONS2:n

Perinteiset koulusaavutukset:
- Lukioon ja läpi
- Yliopistoon ja tuskin läpi (ei kiinnosta)
- Nostin taannoin ala-asteella puolessa vuodessa käyttäytymis/huolellisuusnumeroa 6->8 vain sen takia, että halusin voittaa vedon tätini kanssa ja näyttää vanhemmille, että voivat tunkea hanuriinsa omat "tietämyksensä".

Saavutuksia jotka ovat vähemmän käsinkosketeltavia:
- Löytänyt viime vuosina monta hyvää ystävää, jotka auttavat tarvittaessa ja joita myös mielellään itse auttaa kun on sen aika *sydän*
- Tutustunut moniin ihmisiin vuosien varrella, oppinut kaikilta jotain ja toivottavasti myös antanut heille ajattelemisen aihetta.




- PLUR
DiamonDie

Posts: 676

#62 • • DiamonDie mediahippi
Aika paljonkin, omasta mielestäni, vaikka jonkun muun mielestä varmaan säälittävän vähän, kun en ole enää työkykyinen enkä ole käynyt edes lukiota loppuun. Suurimmiksi saavutuksiksini luen neljä romaanikäsikirjoitusta (vaikka niitä ei ole julkaistu) ja kirjoittamani lääketieteellisen kirjan. Ehkä myös se, että elätin itseni kuusi vuotta 16-vuotiaasta alkaen toimittajan työllä.

Tärkeimpiä itselleni ovat kuitenkin ne hetket kun olen kyennyt auttamaan muita ihmisiä, olen esim. saanut useamman ihmisen parannettua vaikeasta masennuksesta antamieni hoito-ohjeiden avulla - yksikin oli jo tappamassa itseään ja nyt taas nauttii elämästä. Monen pitkäaikaissairaan tutun (myös itseni) olen saanut paljon parempaan kuntoon. Perustamani webbisivustot (jotka eivät liity masennukseen tai mielenterveysongelmiin) auttavat monia, ehkä jopa pelastavat ihmishenkiä jossain vaiheessa. Tällä hetkellä tavoitteena on saada hyvä ystävä pois pyörätuolista jossa uskon onnistuvani. Uskon myös, että englanninkielinen versio kirjastani tulee auttamaan todella monia ihmisiä, mahdollisesti jopa tuhansia.

Koulusaavutuksiani en pidä yhtään minään (vaikka paperilla monet niistä näyttävätkin hyvältä), enkä kauheasti anna myöskään painoarvoa voittamilleni palkinnoille, lukuunottamatta muutamista kirjoituskilpailuista tulleita (ja sitä pystiä jonka sain kun työkaverit aikanaan valitsivat minut parhaaksi työntekijäksi). CV:tä en ole koskaan tehnyt ja tuskin teenkään. Ihan sama mitä vanhemmat tai muut ihmiset arvostavat vai arvostavatko mitään.

Yleensäkin olen tosi tyytyväinen elämääni kokonaisuudesta huolimatta tosi paskasta lapsuudesta, ainaisesta köyhyydestä sekä vuosia kestäneestä invaliditeetista. Olen saanut aikaan enemmän kuin monet terveet ihmiset, ja vaikka moni asia on jäänyt tekemättä rahan, terveyden tai ajan puutteen takia, ei voi sanoa ettenkö olisi elänyt täysillä (jos tässä nyt ruvetaan pitämään mahtipontista puhetta kuolinvuoteella ;-> ).
Altered

Posts: 30

#63 • • Altered Kummajainen
Olen saanut kehitettyä uskomattoman moniulotteisen, sekä samalla monimutkaisen sosiaalisen-verkoston. Nii ja saanu viel ylläpidettyykin sitä! *pepsodent**piis*
AleXI

Posts: 114

#64 • • AleXI Wormrider
-Oon oppinu surffaa purjelaudalla
-Kiivenny omin jaloin Eiffel-torniin
-Nähny auringonlaskun Atlantin valtamereen
-Potkinu bägiä kuukauden päivät
-Murtanu peukalon kännissä polkupyörällä
-Ihastellu auringonpimennystä
-Tuhonnu valtavasti aivosoluja ja kuuloa bileissä
-Maalannu kanootin
-Postaillu 94-viestiä Klubitukseen
-Käyny peruskoulun nukkumalla
-Käyny amiksen heräämällä
-Nukahtanu kesken työpäivän toimistoon
-Valuttanu aivoselkäydinnestettä nenästä (vahingossa)
-Hiekkasurffannu "dyyneillä"
-Ratsastanu elävällä strutsilla
-Potkaissu itseäni saksarilla päähän
-Tutustunu moneen ihmiseen ja unohtanu suurimman osan


Mukavia saavutuksia, voi olla oikein ylpeä itsestään!

--
Home can be anywhere, for it is part of one´s self.

-Zensunni Fire Poetry

AleXI

Posts: 114

#66 • • AleXI Wormrider

kiiki, 13.8.2007 15:55:
---
AleXI, 13.8.2007 15:05:

-Valuttanu aivoselkäydinnestettä nenästä (vahingossa)


---


WTF?!? *ding*



Hyppäsin helmikuussa hienon hypyn lumilaudalla, ilmaa semmoset kolme metriä ja naamalleen jäähän. Onneks lasit pelasti naamaa osittain mut tälli oli niin kova että kallo murtui oikeassa nenäkuorikkeessa ja nesteitä pääs valumaan ulos. Kooma oli kuulemma aika lähellä tai ainakin kattava halvaantuminen. Mäihä siinä kävi, päässä heitti vaan vähän niin kävin juomassa rinnebaarissa muutaman irkkukahvin ja meno jatkui jälleen. *känni*

--
Home can be anywhere, for it is part of one´s self.

-Zensunni Fire Poetry

kiiki

Posts: 491

#67 • • kiiki hankala

AleXI, 14.8.2007 09:25:
---

*raportti*



AUTS *hikoil* kallo murtuu ja päässä vähän heittää, IHME... *justjoo*

Irkkukahvi on ilmeisen kovaa kamaa *pepsodent*
AleXI

Posts: 114

#68 • • AleXI Wormrider

kiiki, 14.8.2007 11:08:
---
AleXI, 14.8.2007 09:25:
---

*raportti*

---


AUTS *hikoil* kallo murtuu ja päässä vähän heittää, IHME... *justjoo*

Irkkukahvi on ilmeisen kovaa kamaa *pepsodent*



Joo irrkukahvi toimii hyvänä likvorin korvikkeena aivoissa...

--
Home can be anywhere, for it is part of one´s self.

-Zensunni Fire Poetry

_-JackaL-_

Posts: 281

#69 • • Edited _-JackaL-_ Käyntikortissa lukee Asiantuntija
Univelkaa itselleni. Liian vähän rahaa. Paljon rakkautta. Kaiken näköstä!

Edit: Eli enpä juuri mitään....

--
_- Elä hetkessä, muuta ei ole -_
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Avatar
#70 • • Equalizer Guest
shaissee koko elämä.
Avatar
#72 • • Enkeli Guest
Tuhoa ja vitusti pahaa mieltä
"U know i´m no good"*vink*
KFMrockin

Posts: 250

#73 • • KFMrockin .
Piirtänyt, valokuvannut, alkanut tekemään musiikkia, tienannut rahaa ja sijoittanut sitä. Tosin raha ei ole tullut mistään edellisestä, vaikka oikeastaan haluisin niin:P
Viimeisin saavutus on filosofian kirjoitukset lukiossa, tuloksista en vielä kyllä tiedä:D

--
Kesäfiilismies