Alkoholin kriminalisointi

133 posts, 7 pages, 57,674 views

katrihana

Posts: 127

#121 • • katrihana

markusheikkila, 6.9.2007 18:20:
Päivän Iltalehdessä komisario Haapala vaatii kieltolakia viikonlopuiksi:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200709056537879_uu.shtml

Se olis oikeesti järkevää, että sunnuntaisin ei saisi myydä viinaa missään. Siis ei edes ravintoloissa. Se katkaisisi monta hyvin alkanutta ryyppyputkea.



Hyi että alkoi ahdistaa ajatus siitä ettei saisi sunnuntain darrapöperön kanssa nauttia yhtä(...) kuivaa omenasiideriä hyvässä seurassa niin tahtoessaan! Älkää pirulaiset yrittäkö pilata viikon hienointa päivää!*senkin*

--
Jos olen riippumaton kaikesta, täydellisesti vapaa, olen yksin maailmassa.

katrihana

Posts: 127

#122 • • katrihana

sapeli, 25.8.2008 08:52:
---
029, 24.8.2008 23:45:
Niin ja kokakola tehdään edelleen kokapuun lehdestä, mistä myös tehdään kokaiini ;)
---


Aika heikko argumentti, ottaen huomioon että about sataan vuoteen tuossa ei ole käytetty kuin lehtiä joista kokaiini on poistettu...

Mm. http://en.wikipedia.org/wiki/Cocaine, mutta aiheesta ollut myös mm. Tieteen Kuvalehdessä, yms.

Edit: mutta siis ettei tulisi väärinkäsityksiä niin itse olen alkoholin (ja ylipäänsä muidenkin päihteiden) kriminalisointia vastaan - olen lukenut reilusti enemmän kriminalisoinnin haitoista kuin hyödyistä, ja olen muutenkin "isoveli valvoo" kuvioita vastaan, yksilön vapauden puolesta.



Anteeks oon laiska enkä jaksa ottaa itse selvää.. MUT MIHIN SE POISTETTU KOKAIINI JOUTUU? Vai viljeleekö joku spede kokapuskaa jossa ei ole kokaa?

Sick world.

--
Jos olen riippumaton kaikesta, täydellisesti vapaa, olen yksin maailmassa.

Kimbou

Posts: 608

#123 • • Kimbou

katrihana, 9.9.2008 14:39:
---
sapeli, 25.8.2008 08:52:
---
029, 24.8.2008 23:45:
Niin ja kokakola tehdään edelleen kokapuun lehdestä, mistä myös tehdään kokaiini ;)
---


Aika heikko argumentti, ottaen huomioon että about sataan vuoteen tuossa ei ole käytetty kuin lehtiä joista kokaiini on poistettu...

Mm. http://en.wikipedia.org/wiki/Cocaine, mutta aiheesta ollut myös mm. Tieteen Kuvalehdessä, yms.

Edit: mutta siis ettei tulisi väärinkäsityksiä niin itse olen alkoholin (ja ylipäänsä muidenkin päihteiden) kriminalisointia vastaan - olen lukenut reilusti enemmän kriminalisoinnin haitoista kuin hyödyistä, ja olen muutenkin "isoveli valvoo" kuvioita vastaan, yksilön vapauden puolesta.

---


Anteeks oon laiska enkä jaksa ottaa itse selvää.. MUT MIHIN SE POISTETTU KOKAIINI JOUTUU? Vai viljeleekö joku spede kokapuskaa jossa ei ole kokaa?

Sick world.

en jaksa itekkään ottaa selvää, mutta veikkaisin että on joitain lajikkeita joissa ei vaikuttavaa ainetta ole laisinkaan, vähän samaan tapaan kuin kannabiksessakin. ??? mutta tää on ihan villi arvaus

--
pitäkää kiinni pienistä pippeleistä ja roikkuvista tisseistä se on menoa nyt.

Avatar
#124 • • REivaaja Guest

Kimbou, 9.9.2008 16:09:
en jaksa itekkään ottaa selvää, mutta veikkaisin että on joitain lajikkeita joissa ei vaikuttavaa ainetta ole laisinkaan, vähän samaan tapaan kuin kannabiksessakin. ??? mutta tää on ihan villi arvaus

Eipä taida olla olemassakaan kannabislajiketta jossa ei olisi thc:tä. *iloinen*
*Stardust*

Posts: 202

#125 • • *Stardust*

katrihana, 9.9.2008 14:39:

Anteeks oon laiska enkä jaksa ottaa itse selvää.. MUT MIHIN SE POISTETTU KOKAIINI JOUTUU? Vai viljeleekö joku spede kokapuskaa jossa ei ole kokaa?

Sick world.



"Pemberton called for five ounces of coca leaf per gallon of syrup, a significant dose, whereas, in 1891, Candler claimed his formula (altered extensively from Pemberton's original) contained only a tenth of this amount. Coca Cola did once contain an estimated nine milligrams of cocaine per glass, but in 1903 it was removed. Coca Cola still contains coca flavouring.

After 1904, Coca Cola started using, instead of fresh leaves, "spent" leaves - the leftovers of the cocaine-extraction process with cocaine trace levels left over at a molecular level. To this day, Coca Cola uses as an ingredient a cocaine free coca leaf extract prepared at a Stepan Company plant in Maywood, New Jersey.

In the United States, Stepan Company is the only manufacturing plant authorized by the Federal Government to import and process the coca plant. Stepan laboratory in Maywood, New Jersey, is the nation's only legal commercial importer of coca leaves, which it obtains mainly from Peru and, to a lesser extent, Bolivia. Besides producing the coca flavouring agent for Coca Cola, Stepan Company extracts cocaine from the coca leaves, which it sells to Mallinckrodt, a St. Louis, Missouri pharmaceutical manufacturer that is the only company in the United States licensed to purify cocaine for medicinal use. N.J. Stepan buys about 100 metric tons of dried Peruvian coca leaves each year, said Marco Castillo, spokesman for Peru's state-owned National Coca Co."


Eli siis nykyisessä kokiksessa todella käytetään koka-pensaan lehtiä, mutta vain mausteena. Lehdet tuodaan Yhdysvaltoihin ja niistä erotetaan kokaiini, joka puolestaan käytetään lääketeollisuuden puolella. En tiedä miten homma hoidetaan meillä päin, mutta kuvittelisin että uutettu koka tuodaan eurooppaan, sillä coca-colan varsinainen resepti on tarkkaan varjeltu salaisuus.

--
My pain is constant and sharp and i do not hope for a better world for anyone. In fact i want my pain to be inflicted on others. I want no-one to escape. - Patrick Bateman (American Psycho)

Kimbou

Posts: 608

#126 • • Kimbou

REivaaja, 9.9.2008 17:43:
---
Kimbou, 9.9.2008 16:09:
en jaksa itekkään ottaa selvää, mutta veikkaisin että on joitain lajikkeita joissa ei vaikuttavaa ainetta ole laisinkaan, vähän samaan tapaan kuin kannabiksessakin. ??? mutta tää on ihan villi arvaus

---
Eipä taida olla olemassakaan kannabislajiketta jossa ei olisi thc:tä. *iloinen*



mikäs lajike se on mitä kasvaa ainakin yhdessä helsinkiläisessä ravintolassakin? jossain lehdessäkin oli juttu jostain tyypistä jokin aikaa sitten mikä valitti että poliisit oli pistäny koko sadon kumoon pihalta vaikka sen kasvattama lajike ei ollut huumaava, vaan johonkin muuhun käyttöön.?? käsittääkseni myös laillista kasvattaa koristeena?

--
pitäkää kiinni pienistä pippeleistä ja roikkuvista tisseistä se on menoa nyt.

Avatar
#127 • • Edited REivaaja Guest

Kimbou, 9.9.2008 18:51:
mikäs lajike se on mitä kasvaa ainakin yhdessä helsinkiläisessä ravintolassakin? jossain lehdessäkin oli juttu jostain tyypistä jokin aikaa sitten mikä valitti että poliisit oli pistäny koko sadon kumoon pihalta vaikka sen kasvattama lajike ei ollut huumaava, vaan johonkin muuhun käyttöön.?? käsittääkseni myös laillista kasvattaa koristeena?

Vaikee sanoa kun niitä on niin monta, eikä moni eroa ulkonäöllisesti toisistaan.

On ihan laillista kasvattaa hamppua vaikka siinä olisikin thc:tä. Siis pari kasvia muistaakseni maksimissaan.
Käyttö on laitonta.

Ruderaliksessa on niin vähän thc:ta että ei sen polttelusta kiksejä saa. Sitä on kuitenkin siinä.

BTW. Ikävää sinänsä että sen hessun jalostamiselle pistettiin loppu, kun hamppu on aivan järjettömän kätevä kasvi. Siitä saa kaiken ja enemmän.

Ruokaa, tarvikkeita jne.

Siitä voi tehdä vaikka lentokoneen. Hamppukuidut on pitkiä ja kestäviä ja se onkin lasikuitua parempaa tavaraa.

Toivottavasti jengi saa tulevaisuudessa jalostaa vapaammin sitä.

Edit: Kannabiskuidut :D
tbo

Posts: 935

#128 • • tbo budhisattva

katrihana, 9.9.2008 14:39:

Anteeks oon laiska enkä jaksa ottaa itse selvää.. MUT MIHIN SE POISTETTU KOKAIINI JOUTUU?



Jonkun verran asiaan perehtynyt veikkaus on että isoin osa lähtee CIAn matkassa ghettojen crack-tehtaisiin. Ihan pienenpienenpikkuruinen osa saatta mennä lääketehtaalle novokaiinin, xylokaiiinin sun muiden raaka-aineeks. Ja voi tietty olla et osa siitä roudataan ihan Suomeen asti ja se päätyy siinä tanssilattialla sun vieressä joraavan kaverin nenukkiin. Enemmän tai vähemmän varmaa on kuitenkin se että niin arvokasta kamaa ei viemäriin kaadeta.


Sick world.



Niinpä, niinpä.

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

Avatar
#129 • • Edited REivaaja Guest

Damien, 9.9.2008 13:42:
Nyt ollaan niin off-topic:ssa että voidaan pikkuhiljaa lopetella. Alunperinhän mä lähdin purkamaan tilannetta siltä kantilta, että sulla olis helpompaa saada viestisi perille tässä ketjussa, eikä vaan räkä poskella huudella noressa ihmisille. . .

Lopetellaan vain.

Ihmettelit miksi en ole kertonut enempää itsestäni. Miksi pitäisi? Jotta voisit analysoida mua?
Pitäiskö mun kertoa kaikkia nyyhkyjuttuja siitä kuinka äiskä veti ittensä hirteen tai vastaavaa jotta tajuaisit? Kato ku se on se ongelma. Miksi mun pitäisi sitä kertoa. Eikö se ole ihan selvää?

Jengi räkii katu-ojassa nukkuvan päälle ellei hän sitten kerro siitä ringissä, sitten taputetaan.
Ihan naurettavaa että ihmiset näkee siellä ojassa vaan sen luuserin. Sitten vedetään sillä isin henkisellä bemarilla ja kitistään kun toi ei ota itteään niskasta kiinni ja joudutaan maksaa sen maksa. Aika epäinhimillistä tai typerää. Riippuu tapauksesta. Yleensä vaan typeryyttä.
Ei menestyminen ole paljoakaan itsestään kiinni. Toki siitäkin, mutta enemmän siihen vaikuttavat onnelliset perustat ja onni muussakin elämässä. Menestyminen vaatii voimia joita saa perheeltään pienenä. Teillä on niin kiire olla hyviä ja kunniallisia ihmisiä että te unohdatte muut.





Nyt mun pitäis nyyhkyttää, mutta kyyneleet on tehty ilmaisemaan tunteet ja niitä mä en teille halua näyttää. Te ootte julmia ihmisiä ja julmat ihmiset ei oo kyynelien arvosia. Sitä paitsi maailmas on tärkeempiäkin uutisia kun mun nyyhkytys.
Mun jutut ei ehkä oo kauheen kypsiä mut miks niitten sit pitäis olla? Ei täällä jengi tajua yleisellä tasolla hevon vittuakaan mitä on kypsyys.
Se on ihan sama mitä mä sanon niin se voidaan ohittaa iän perusteella ja koska mä olen vasta 22, en ole koskaan tarpeeksi vanha. Ei mun yksinkertaisesti ole järkevää olla järkevä koska tää yhteiskunta ei anna mun hyödyntää mun mahdollista potentiaalia vaikka haluaisinkin.

Mä oon mitä mä oon, koska en voi olla muutakaan.

Auttoiko?
Damien

Posts: 2,882

#130 • • Edited Damien [tr3ox]

REivaaja, 18.9.2008 02:48:
---
Damien, 9.9.2008 13:42:
Nyt ollaan niin off-topic:ssa että voidaan pikkuhiljaa lopetella. Alunperinhän mä lähdin purkamaan tilannetta siltä kantilta, että sulla olis helpompaa saada viestisi perille tässä ketjussa, eikä vaan räkä poskella huudella noressa ihmisille. . .

---
Lopetellaan vain.

Ihmettelit miksi en ole kertonut enempää itsestäni. Miksi pitäisi? Jotta voisit analysoida mua?



Eiks pelkkä auttamisen ilo kelpaa? Lähimmäisenrakkaus, ei se ittestään synny.
Se syntyy toteuttamalla se itsessään siinä hetkellä, samaistumalla toiseen omalta tunne-elämältään ja vaikka päästää omat kyyneleensä valloilleen.

REivaaja
Pitäiskö mun kertoa kaikkia nyyhkyjuttuja siitä kuinka äiskä veti ittensä hirteen tai vastaavaa jotta tajuaisit? Kato ku se on se ongelma. Miksi mun pitäisi sitä kertoa. Eikö se ole ihan selvää?



Ei sun pidäkkään siitä kertoa, mutta sun pitää käsitellä kaikki sun elämäsasiat - helpot ja vaikeet
ja jos et niitä pysty sisäistämään sun pitää päästää niistä irti...

Ei siinä ole mitään heikkoa että itkee. Itkeminen kuuluu mulla ainakin tunne prosessiin, kun kanavoin ja läpikäyn elämäni hankalia asioita.
Kaikki me ollaan samanlaisia, samat pelot, pahuudet, ylpeydet ja rakkaudet. Tunteet sitä paitsi pitäisi hyödyntää sellaisenaan - "egon työkaluina" tähän todellisuuteen - ja alkaa ymmärtämään niitä ja sitä miten ne yhdistävät meitä kaikkia.

REivaaja
Te ootte julmia ihmisiä ja julmat ihmiset ei oo kyynelien arvosia. Sitä paitsi maailmas on tärkeempiäkin uutisia kun mun nyyhkytys.



Itken mä ilostakin ja ihan muuten vaan.

REivaaja
Auttoiko?



*vink*
ValaX

Posts: 3,891

#131 • • ValaX

Damien, 25.7.2007 18:00:
Eiks voitais laillistaa kaikki ja alkaa panostaa siihen tapakulttuuriin miten erinäisiä päihteitä käytetään. Mä otin ekat huikkani vasta 17v ja en voi sanoa kuin olevani tyytyväinen moiseen päätökseen.

Eli miten saataisiin nuoriso kiinnostumaan nuoruudeesta? Kö se ei oo koskaan muotia ja sen varjelemiseen ja glorifioimiseen nää meidän nykyisetkin kieltolait paljon pitkälti perustuvat.
SUOJELLAAN NIITÄ LAPSIA, minen kannata minkään päihteen myyntiä alaikäisille, koskaan en oo kellekkään mitään hakenu enkä haje. Meilläkin iskä osti saunailta kaljat jos sellasia tartti . . .
Tajuux kukaan mitä mä meinaan?


Vastustan...*piis*
ValaX

Posts: 3,891

#133 • • ValaX
---

Vastustan...*piis*

---


Ai-ka hur-ja.
[/quote]

Totta*nauru*