Joku urpo sotki tussilla redrumin puu seinät ja funktionin skobet

157 posts, 8 pages, 46,117 views

Kimbou

#121 • • Kimbou

Jone, 20.6.2007 20:31:
---
Kimmojunge, 20.6.2007 20:27:
tosta viel et "eiks kukaan oo nähny sitä tai miks kukaan ei uskalla kertoo kuka ELTON on" ni se on vähän vaikee lähtee kuvailee tyyppiä kenellä 99% varmuudella on lippis päässä, löysät farkut ja huppari.

---

Nyt vittu plz. Oot tainnut katsoa liikaa telkkaria.

telkkarissako niitä töhrijöitä näkee? vai klubi porukkako niitä seiniä nykyjään sotkee?

--
pitäkää kiinni pienistä pippeleistä ja roikkuvista tisseistä se on menoa nyt.

Jone

#122 • • Jone Archibald Haddock

Kimmojunge, 20.6.2007 20:33:
telkkarissako niitä töhrijöitä näkee? vai klubi porukkako niitä seiniä nykyjään sotkee?

No jos puhutaan ton sun kuvauksesi mukaisista stereotypisistä hahmoista, niin joo - just siellä.

...ja huppareissa & lökäpöksyissä kulkevat lippispäätkö eivät sitten ole klubiporukkaa? Nyt oikeasti se pää sieltä perseestä ja nopeasti.
Kimbou

#123 • • Kimbou

Jone, 20.6.2007 20:40:
---
Kimmojunge, 20.6.2007 20:33:

---

No jos puhutaan ton sun kuvauksesi mukaisista stereotypisistä hahmoista, niin joo - just siellä.

...ja huppareissa & lökäpöksyissä kulkevat lippispäätkö eivät sitten ole klubiporukkaa? Nyt oikeasti se pää sieltä perseestä ja nopeasti.

ois hauska tietää mihin sun käsitykses perustuu siitä minkä näkönen on töhrijä? ja millon oot viimeks sellasten kanssa ollu tekemisissä. Ainakin aika moni mun kavereista ketkä joskus töhri mahtu just tohon muottiin aikalailla. Tai ylipäänsä jonkilaiseen lookkiin mikä viittaa hip hop kulttuuriin.

korjaisin vielä ton klubiporukkaa sanan sitten vaikka bileporukka sanalla. Kyllä se klubi ja bile sana on aikamonelle ton kulttuurin edustajista ja varsinkin töhrijöistä kirosana.

En tiedä miten sun nuoruudessa/lapsuudessa on asiat ollu siellä keravalla, mutta näin meillä. Jos totta puhutaan ni en muutamaan vuoteen kauheesti seurannu tota töhrimis jengiä joten en varmuudella voi sanoa vaikka reivaajat ois tuolla neon tussit kädessä piirtelemässä seiniin.

--

Caro²

#124 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Kimmojunge
jorinat

Pitäskö tähän nyt sit todeta, että kaikki kaljupäiset on skinejä tai uusnatseja.

Joo, graffitit kuuluu omalta osaltaan hiphip- ja riprap-kulttuuriin, mutta käsittääkseni oman "nimen" kirjottaminen ei o ihan sama asia ku graffitti.
Aziz Combat Fighter

#125 • • Aziz Combat Fighter

Jone, 20.6.2007 20:31:
---
Kimmojunge, 20.6.2007 20:27:
tosta viel et "eiks kukaan oo nähny sitä tai miks kukaan ei uskalla kertoo kuka ELTON on" ni se on vähän vaikee lähtee kuvailee tyyppiä kenellä 99% varmuudella on lippis päässä, löysät farkut ja huppari.

---

Nyt vittu plz. Oot tainnut katsoa liikaa telkkaria.

No aika nappiin osu kyl kimmon kuvailu. onhan tosta poikkeuksia, mut eiksne ny pääasiassa oo just tota hiphopjengii jotka tukottelee seiniä?
Aziz Combat Fighter

#126 • • Aziz Combat Fighter

Caro², 20.6.2007 20:59:
---
Kimmojunge
jorinat

---

Pitäskö tähän nyt sit todeta, että kaikki kaljupäiset on skinejä tai uusnatseja.

Joo, graffitit kuuluu omalta osaltaan hiphip- ja riprap-kulttuuriin, mutta käsittääkseni oman "nimen" kirjottaminen ei o ihan sama asia ku graffitti.

Ennemminkin vois sanoa et 99% skineistä ja uusnatseista on kaljuja..
Kimbou

#127 • • Kimbou

---
Kimmojunge
jorinat

---

:D w00t.......ei oo joo "oma nimi" eli tägi sama asia ku graffiti. Vaikuttaa nyt siltä et et tiedä yhtään mitään siitä miten graffitti ja tägi liittyy toisiinsa ja miten ne liittyy hip hop kulttuuriin.

ja missään vaiheessa en sanonu että kaikki kenellä on huppari tai lippis töhrii, vaan että monet töhrijät mahtuu tähän muottiin. eli oikeessa oot sinäkin siinä että melkeen kaikilla skineillä on kalju.

--

Femi

#128 • • Femi

---
Kimmojunge
jorinat

---

se onkin tagi mil merkataan omat hoodit *hihu*
rjv

#129 • • rjv neuron tuoppi kiitos
löysät housut: no joo, löysähköt, ei nää hirveen tiukatkaa oo. CHECK
huppari: lähes aina. CHECK
lippis: aika usein. CHECK

voiha vittu, oonko nyt epäilty.
Android

#130 • • Android

rjv, 20.6.2007 21:19:
löysät housut: no joo, löysähköt, ei nää hirveen tiukatkaa oo. CHECK
huppari: lähes aina. CHECK
lippis: aika usein. CHECK

voiha vittu, oonko nyt epäilty.

Joo, olet, Tai sitten kannattaa opetella sisälukutaitoa. Sama asia kuin että kaikki kaljut eivät ole skinejä, mutta suurin osa skineistä on kaljuja. Tässä siis väitettiin, että suurin osa graffitijengistä pukeutuu tuolla tavalla, ei että kaikki jotka noin pukeutuvat ovat graffitimaalaajia. Luulisi että se analogia nyt ei ole liian vaikea sisäistää.

(Siihen, miten graffitijengi oikeasti pukeutuu, en ota kantaa)
rjv

#131 • • rjv neuron tuoppi kiitos
en mä tota anttia hirveesti oikein osaa sisäistää, vai mistä sä puhut? *ding*
Jone

#132 • • Edited Jone Archibald Haddock

Kimmojunge, 20.6.2007 20:57:
ois hauska tietää mihin sun käsitykses perustuu siitä minkä näkönen on töhrijä? ja millon oot viimeks sellasten kanssa ollu tekemisissä. Ainakin aika moni mun kavereista ketkä joskus töhri mahtu just tohon muottiin aikalailla. Tai ylipäänsä jonkilaiseen lookkiin mikä viittaa hip hop kulttuuriin.

No varmaan olis hauskaa tietää, mutta sovitaan vaikka et sä tiedät tästä asiasta enemmän kuin minä ja et mä puhun ilman hanuristani ilman mitään tietoa asiasta, niin mun ei tarvitse sitä sulle selittää. Sulla on siis ollut pentuna kavereita, jotka on pistäneet pintoihin "tageja" ja niillä sattui olemaan teltan kokoiset housut. Nyt sit uskot että näin on myöskin yleisesti. Mua se naurattaa, mutta mitäpä siitä.

Ana-5000, 20.6.2007 21:02:
No aika nappiin osu kyl kimmon kuvailu. onhan tosta poikkeuksia, mut eiksne ny pääasiassa oo just tota hiphopjengii jotka tukottelee seiniä?

Jos sä kerran tiedät jo noin selkeästi vastauksen, niin mitä sä sitä multa kysyt? Näissä keskusteluissa sä olet mulle stevari, et kaveri - pahoittelut siis töykeästä asenteesta. *vink*
pirpeli

#133 • • pirpeli

Jone, 20.6.2007 22:41:
Mua se naurattaa, mutta mitäpä siitä.

Mua naurattaa kyl kanssa. Toisaalta vähä itkettääkin, mut enemmän naurattaa. Mut mä en tiiäkään juuri mitään tästä.. ;)

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Aziz Combat Fighter

#134 • • Aziz Combat Fighter

Jone, 20.6.2007 22:41:
---
Jos sä kerran tiedät jo noin selkeästi vastauksen, niin mitä sä sitä multa kysyt? Näissä keskusteluissa sä olet mulle stevari, et kaveri - pahoittelut siis töykeästä asenteesta. *vink*

Joo ja jos mä oisin musta, ni oisin varmaan neekeri enkä kaveri.

Mun duuniin ei noi tukottamisjutut liity juuri mitenkään, mä olen järjestyksenvalvoja enkä mikään puskajussi joka kyttää yöt läpeensä kaupungin siltarumpuja puolikova puntissa.

Jos mä alkasin vetelee johtopäätöksiä omista kokemuksista, mä pitäisin töhrijöitä pääasiassa nisteinä, koska jokaselta joka on otettu talteen on löytyny neuloja taskusta.

Mitä tota touhua on nähny, ni kyl se pääasiassa on se hopparijengi jotka tota harrastaa, sehän kuuluu siihen kulttuuriin - ja yleensä ne kans pukeutuu sen mukasesti. Mikä tässä nyt on niin kummallista?
Jone

#135 • • Edited Jone Archibald Haddock

Ana-5000, 21.6.2007 16:16:
Joo ja jos mä oisin musta, ni oisin varmaan neekeri enkä kaveri.

Mun duuniin ei noi tukottamisjutut liity juuri mitenkään, mä olen järjestyksenvalvoja enkä mikään puskajussi joka kyttää yöt läpeensä kaupungin siltarumpuja puolikova puntissa.

Jos mä alkasin vetelee johtopäätöksiä omista kokemuksista, mä pitäisin töhrijöitä pääasiassa nisteinä, koska jokaselta joka on otettu talteen on löytyny neuloja taskusta.

Mitä tota touhua on nähny, ni kyl se pääasiassa on se hopparijengi jotka tota harrastaa, sehän kuuluu siihen kulttuuriin - ja yleensä ne kans pukeutuu sen mukasesti. Mikä tässä nyt on niin kummallista?

Lyhyesti asiasta;
Voi olla että ne pikku hopparit on näkyvin osa tota alakulttuuria, mutta loppupeleissä myöskin aika pieni. Hiphop ei useimmille writereille ole mikään juttu näin herran vuonna 2007 ja ehkä kasarilla olisi voinut tehdä jonkinlaisen listan siitä miltä ton homman parissa pyörivät ihmiset yleensä näyttävät. Nykyään tossa porukassa on ihmisiä pikkuhoppareista puvut päällä kulkeviin pörssimeklareihin ja kaikkea siltä väliltä. Jos kelataan et writeri on sellainen, jolla on isot housut, huppari ja lippis, niin osutaan 8 kertaa kymmenestä väärään - jota vastaan mulla ei tietty yleensä ole yhtään mitään.
Axu-T

#136 • • Axu-T

dOrKA, 10.6.2007 04:53:
En nyt mitenkään puolustele tekijöitä, mutta eiköhän tämä ole suht yleistä "suomalaista baarikäyttäytymistä?" Aina on mennyt vessoja, ovia, sohvia yms. paskaksi ja sen asiakaskunnan perusteella tullut sitten "eri tason" paikkoja missä siistimmin olevat ihmiset voivat nauttia siisteimmistä puitteista... *ding*

...suosittelisin sedula tyylistä ratkaisua eli kamerat vain. Paikka kun ei ole järin iso niin ei montaa kameraa tarvita ja perään vain joku digitallennin. Tuolla 1000e:llä jo melkein saisi sellaisen setin.

Joo, kannatan..

Valvova silmä rauhoittaa vandalismia kummasti ja auttaa myös yleisesti viettämään turvallisempaa iltaa, kun on todennäköisempää että myös asiakkaisiin kohdistuva tihutyö saadaan nauhalle. Olisi ihan paikallaan että kamerat olisi yökerhoissa ja pubeissakin laissa määrätty pakollinen varuste.
Epailija

#137 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Jone, 22.6.2007 11:02:
Lyhyesti asiasta;
Voi olla että ne pikku hopparit on näkyvin osa tota alakulttuuria, mutta loppupeleissä myöskin aika pieni. Hiphop ei useimmille writereille ole mikään juttu näin herran vuonna 2007 ja ehkä kasarilla olisi voinut tehdä jonkinlaisen listan siitä miltä ton homman parissa pyörivät ihmiset yleensä näyttävät. Nykyään tossa porukassa on ihmisiä pikkuhoppareista puvut päällä kulkeviin pörssimeklareihin ja kaikkea siltä väliltä. Jos kelataan et writeri on sellainen, jolla on isot housut, huppari ja lippis, niin osutaan 8 kertaa kymmenestä väärään - jota vastaan mulla ei tietty yleensä ole yhtään mitään.

Ehkä nämä stereotypiat liittyvät enemmän siihen minkälaisia varusteita peinttauksessa on järkevää käyttää. Pörssimeklarit eivät varmasti maalaa puvuissa sen enempää kuin bling bling-hopparit merkkivaatteissaan. Sen sijaan esimerkiksi lippiksen ja hupparin yhdistelmä on suhteellisen huomiotaherättämätön keino peitellä omaa henkilöllisyyttään valvontakameroilta ja tätä voi sitten peinttauspaikalla tehostaa lisäämällä huivin kasvojensa eteen. Housujen ei tarvitsekaan sitten enää olla edes kovin löysät hoppari-leiman saamiseen, sillä graffiti itsessään mielletään jo valmiiksi osaksi tuota kulttuuria, mikä periaatteessa pitääkin paikkansa (esimerkiksi termillä universal b-boy viitataan ihmiseen, joka [määritelmä voi hieman vaihdella lähteen mukaan] breikkaa, peinttaa, beatboxaa ja rappaa). Suomen oloissa graffiti voi toki selkeämmin olla oma juttunsa, mutta koko hip hop-kulttuurihan on täällä kuin laimennettu versio aidosta tavarasta - mikä ei toisaalta välttämättä ole lainkaan huono juttu.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Gilgamint.com

#138 • • Gilgamint.com Making questions
Mä oon sitä mieltä, että on vaikeeta pitää uskottavaa UG mestaa ja uskottavia hiphop bileitä joihin ei tulis tätä jengiä... tai no on noita muissakin "uskottavissa" bileissa sattunut vastaavaa. Kannattaa myös kokeilla hiphop bileiden aikaan samaa kuin esim. kurvin vauhdin bileissä, eli tussit narikkaan / älkää töhrikö koska järjestäminen loppuu lappuja ja turpaan tulee jos jää kiinni! Tuollaiset ovat tepsineet...
Julli Kuustonen

#139 • • Julli Kuustonen luuppiiluuppii

Käenpoika, 22.6.2007 14:11:
Mä oon sitä mieltä, että on vaikeeta pitää uskottavaa UG mestaa ja uskottavia hiphop bileitä joihin ei tulis tätä jengiä... tai no on noita muissakin "uskottavissa" bileissa sattunut vastaavaa. Kannattaa myös kokeilla hiphop bileiden aikaan samaa kuin esim. kurvin vauhdin bileissä, eli tussit narikkaan / älkää töhrikö koska järjestäminen loppuu lappuja ja turpaan tulee jos jää kiinni! Tuollaiset ovat tepsineet...

Sepä. Uskali/Rantanen kaksikko ovat viihdyttäneet meitä pitkän tovin sekä musalla että harkituilla ympäristöillä ja me ollaan tykätty. Musta jäbille pitäs antaa joku palkinto et ne jaksaa.

T. Epäkoira aka Mikko

Ei yrittäjä voi toivottaa asiakasta tervetulleeksi "Jos piirrät ,vedän pataan." Ite pitää tajuu mikä käy.

--
I put the cock in peacock. Some people put the pea in it, but i am not so interested in that.

Gilgamint.com

#140 • • Edited Gilgamint.com Making questions

epäkoira, 4.7.2007 23:59:
---
Käenpoika, 22.6.2007 14:11:

---

Sepä. Uskali/Rantanen kaksikko ovat viihdyttäneet meitä pitkän tovin sekä musalla että harkituilla ympäristöillä ja me ollaan tykätty. Musta jäbille pitäs antaa joku palkinto et ne jaksaa.

T. Epäkoira aka Mikko

Ei yrittäjä voi toivottaa asiakasta tervetulleeksi "Jos piirrät ,vedän pataan." Ite pitää tajuu mikä käy.

Hmmm ilmeisesti et oo käyny räppikeikoilla ikinä? *pepsodent* (kokeile vaikka 3rd railin bileitä, tai raimon ja ässän keikkoja tms. kyllä niihin eksyy aina porukkaa jotka eivät ITSE tajua.)

Tosta vähä fiilistä: