Tiësto vs DJ Cor Fijneman?

74 posts, 4 pages, 23,418 views

:D

Posts: 3,707

#41 • • :D
Nyt meni elämä piloille!?!

VITUN URPOT ! OLISITTE OLLUT NYT HILJAA ;:(((((


oh nyt on niin masis ettei tosikaan :((

tiestoooo ....


toivottovasti tää on väärä tieto kaikki tässä!
Beliar

Posts: 1,361

#42 • • Beliar

a98, 8.5.2007 20:45:
[clips]



Jätkä on kyllä niin kärryillä asioista, että kannattaiskohan vaihtaa foorumia? *ding*

Jatketaan nyt sitten näitä paljastuksia, nimittäin ei Hanna Pakarinenkaan ole itse tehnyt Euroviisuri-biisiään! REALLY!! Sitä se musiikkibisnes nyt kuitenkin oikeasti on! Dj Tiësto on todellakin loistavasti toteutettu ja markkinoitu brändi, jonka takaa löytyy levyjen kääntäjän lisäksi monia muitakin tyyppejä - jopa tuottajia!

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

RiD

Posts: 2,817

#43 • • RiD Nukemi

D, 9.5.2007 17:02:
Nyt meni elämä piloille!?!

VITUN URPOT ! OLISITTE OLLUT NYT HILJAA ;:(((((


oh nyt on niin masis ettei tosikaan :((

tiestoooo ....


toivottovasti tää on väärä tieto kaikki tässä!




Suurin tiestofani on puhunut :(

Spontaanit ejakulaatiot tästä lähtien tiestoa kuunnellessa ovat lähes mahdottomia.

Unelmat murskautu :(

--
*super* *possu*

KittyCleo

Posts: 205

#44 • • KittyCleo PiweHiwe
Eihän kukaan teistä ihan oikeasti luullut että nää teknojumputus starat tekee kaiken musansa 100% iha ite...?*hymy*

--
Rouva Korpela*hymy*

SamHard

Posts: 2,098

#45 • • SamHard
Damn! Kieltämättä meni pohja koko (toiveelta) ajatukselta, että "maailmanhuipputuottajat"
tuottaa itse:/ Mäkin haluan tuottajan niin alan tekemään massia ja mainetta semihyvillä
ideoilla jotka mun "tuottaja" sit muokkaa ja "tuottaa" överimassiiviseksi handsupkiksuksi
ja masteroi vielä superlaadukkaasti överimasterointitaidoillaan ja superlaitteillaan! Kuinka
monen pöytälaatikko/mikseri ym. peruskiksu/techno ym ym. biisestä saisi julkaisukelpoisia
tai jopa hyvinkin myyviä ja tanssilattiat valloittavia hittejä jos sen tuottaisi todella taitava
maailmanluokan tuottaja! Mä sanon että helvetin monesta!
Jussi Soro

Posts: 6,385

#46 • • Jussi Soro choon!

SamHard, 9.5.2007 17:09:
Kuinka monen pöytälaatikko/mikseri ym. peruskiksu/techno ym ym. biisestä saisi julkaisukelpoisia tai jopa hyvinkin myyviä ja tanssilattiat valloittavia hittejä jos sen tuottaisi todella taitava maailmanluokan tuottaja! Mä sanon että helvetin monesta!


No eipä olis eka kerta kun paskasti tuotetusta biisistä jossa on "teh idea" tuotetaan uusi versio jolloin nimeksi tulisi jotain tyyliin "paska tuottaja & studioinsinööri - megahitti".

Darude - Sandstorm, anyone?
SamHard

Posts: 2,098

#47 • • SamHard

JussiS, 9.5.2007 17:13:
---
SamHard, 9.5.2007 17:09:
Kuinka monen pöytälaatikko/mikseri ym. peruskiksu/techno ym ym. biisestä saisi julkaisukelpoisia tai jopa hyvinkin myyviä ja tanssilattiat valloittavia hittejä jos sen tuottaisi todella taitava maailmanluokan tuottaja! Mä sanon että helvetin monesta!

---

No eipä olis eka kerta kun paskasti tuotetusta biisistä jossa on "teh idea" tuotetaan uusi versio jolloin nimeksi tulisi jotain tyyliin "paska tuottaja & studioinsinööri - megahitti".

Darude - Sandstorm, anyone?



Ääähh on se niin väärin kun vaan yksi tuhansista saa kokea fiiliksen miltä oma "perus"biisi
alkaa kuulostamaan sen jälkeen kun huipputuottaja saa sen hyppysiinsä!
Juhgu

Posts: 7,921

#48 • • Juhgu Virnistelijä

SamHard, 9.5.2007 17:09:
Kuinka monen pöytälaatikko/mikseri ym. peruskiksu/techno ym ym. biisestä saisi julkaisukelpoisia
tai jopa hyvinkin myyviä ja tanssilattiat valloittavia hittejä jos sen tuottaisi todella taitava
maailmanluokan tuottaja! Mä sanon että helvetin monesta!



Tokihan, jos sillä tuottajalla riittää innostusta. Se tuotantoprosessi kun ei varmaan hirveen kaukana oo siitä että ensin painetaan deleteä sen harrastelijan tiedoston kohdalla ja seuraavaksi tehdään koko homma alusta paremmalla softalla/laitteistolla/taidolla/etc.

Ja minäkin tosiaan olisin mielummin se tuottaja tuollaisessa systeemissä, olettaen että sekin siis vetää touhusta kunnon liksat *nauru*

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Saarre

Posts: 1,151

#49 • • Saarre

SamHard, 9.5.2007 17:09:
Kuinka monen pöytälaatikko/mikseri ym. peruskiksu/techno ym ym. biisestä saisi julkaisukelpoisia
tai jopa hyvinkin myyviä ja tanssilattiat valloittavia hittejä jos sen tuottaisi todella taitava
maailmanluokan tuottaja! Mä sanon että helvetin monesta!



komppaan tohon, paljon ideoita jää varmasti kovoille kuihtumaan.
mä koitin alottaa tänne sellasta topiccii while back jossa toisten projektitiedostoista sais rauhassa tuottaa mitä tykkää, idea tapaa tuottajan meiningillä mutta sei ottanu tulta alleen.

--
*tähti* Full hearts cant lose

Juhgu

Posts: 7,921

#50 • • Juhgu Virnistelijä

JussiS, 9.5.2007 17:13:
---
No eipä olis eka kerta kun paskasti tuotetusta biisistä jossa on "teh idea" tuotetaan uusi versio jolloin nimeksi tulisi jotain tyyliin "paska tuottaja & studioinsinööri - megahitti".

Darude - Sandstorm, anyone?



Ai eikö Darudekaan tee biisejään itse? Mun mielestä Sandstorm ei kuulosta siltä, että se olisi käynyt jonkun "huipputuottajan käsittelyssä". Eikä se ideakaan nyt itseasiassa niin kovin kummoinen ollut *nauru* vaan hyvinhän se jengiin upposi, ei siinä mitään.

Itse omistan tuon Rush-nimisen levyn, jossa teknistä edistystä Sandstorm-ajoista on tapahtunut jo huomattavasti. Lieneekö mies itse kehittynyt vai onko takana tosiaan tuotantotiimi?

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Juhgu

Posts: 7,921

#51 • • Juhgu Virnistelijä

SamHard, 9.5.2007 17:19:
---
Ääähh on se niin väärin kun vaan yksi tuhansista saa kokea fiiliksen miltä oma "perus"biisi
alkaa kuulostamaan sen jälkeen kun huipputuottaja saa sen hyppysiinsä!



No jaa, tosin löytyyhän tuttavapiiristä varmaan pidemmälle ehtineitä harrastajia, jolloin jotain yhteistyöproggista vääntäessä pääsee kokemaan tuon vähän pienemmässä mittakaavassa. Kyllä sekin oli hieno fiilis kun ei itse osannut sitäkään vähää mitä nyt, ja kaveri näytti meikäläisen biisillä miten parit hommat toimii :)

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Jussi Soro

Posts: 6,385

#52 • • Jussi Soro choon!

Juhgu, 9.5.2007 17:24:
Ai eikö Darudekaan tee biisejään itse? Mun mielestä Sandstorm ei kuulosta siltä, että se olisi käynyt jonkun "huipputuottajan käsittelyssä". Eikä se ideakaan nyt itseasiassa niin kovin kummoinen ollut *nauru* vaan hyvinhän se jengiin upposi, ei siinä mitään.

Itse omistan tuon Rush-nimisen levyn, jossa teknistä edistystä Sandstorm-ajoista on tapahtunut jo huomattavasti. Lieneekö mies itse kehittynyt vai onko takana tosiaan tuotantotiimi?


Ekalla ja tokalla levyllä tuottajana toimi JS16, uusimmalla Heikki Liimatainen. Tosin Darude itse on lisännyt kokoajan panostustaan tuottamiseen, ja ymmärtääkseni suurimmaksi osaksi biisien tuottamisesta nykyään huolehtiikin, Hessulta biiseihin tulee lähinnä masterointia & miksausta.
Jussi Soro

Posts: 6,385

#53 • • Jussi Soro choon!

Saarre, 9.5.2007 17:22:
komppaan tohon, paljon ideoita jää varmasti kovoille kuihtumaan.
mä koitin alottaa tänne sellasta topiccii while back jossa toisten projektitiedostoista sais rauhassa tuottaa mitä tykkää, idea tapaa tuottajan meiningillä mutta sei ottanu tulta alleen.


Toisaalta taas iden tarvii ihan oikeesti olla helvetin hyvä, esimerkiks joku törkeen hyvä melodia tai vokaali, ennenkuin sitä kukaan jaksaa sen tarkempaan käsittelyyn ottaa. Peruskiksutrancea juustomelodioilla tuskin kukaan jaksaa uudelleen tuottaa, sitä kun tarjotaan jo labeleille muutenkin riittävästi.
SamHard

Posts: 2,098

#54 • • SamHard

Juhgu, 9.5.2007 17:24:
---
JussiS, 9.5.2007 17:13:
---
No eipä olis eka kerta kun paskasti tuotetusta biisistä jossa on "teh idea" tuotetaan uusi versio jolloin nimeksi tulisi jotain tyyliin "paska tuottaja & studioinsinööri - megahitti".

Darude - Sandstorm, anyone?
---


Ai eikö Darudekaan tee biisejään itse? Mun mielestä Sandstorm ei kuulosta siltä, että se olisi käynyt jonkun "huipputuottajan käsittelyssä". Eikä se ideakaan nyt itseasiassa niin kovin kummoinen ollut *nauru* vaan hyvinhän se jengiin upposi, ei siinä mitään.

Itse omistan tuon Rush-nimisen levyn, jossa teknistä edistystä Sandstorm-ajoista on tapahtunut jo huomattavasti. Lieneekö mies itse kehittynyt vai onko takana tosiaan tuotantotiimi?



Onhan tuo sandstom aivan perkeleen hyvin tuotettu!! Pilipalipingpong ideasta voi siis todistetusti
tuottaa todella myyvän hitin! Eli käytännössä tuhansista ja taas tuhansista semihyvistä
biisestä voi tuottaa todella laadukkaan biisin (idean omaperäisyydestä ja persoonallisuudesta
en tiedä) joka mahdollisesti vielä myykin hyvin jos markkinointikoneisto rullaa tarpeeksi!
Juhgu

Posts: 7,921

#55 • • Edited Juhgu Virnistelijä

JussiS, 9.5.2007 17:29:
---
Toisaalta taas iden tarvii ihan oikeesti olla helvetin hyvä, esimerkiks joku törkeen hyvä melodia tai vokaali, ennenkuin sitä kukaan jaksaa sen tarkempaan käsittelyyn ottaa.



Ai niinku Sandstormissa? *nauru* No, ehkä js16 huomasi siinä jotain mitä minä en [pieni](lopullisessakaan versiossa)[/pieni] - ja hyvin huomasikin.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Landola

Posts: 9

#56 • • Landola
Siis yleensä Populaarimusiikissahan ei laulajat laita tikkua ristiin biisiensä eteen, enintään sanoittaa kertosäkeen jos sitäkään x)

Mutta kun puhutaan elektronisesta musiikista niin yleensä pääpaino on miksaamisessa ja masteroinnissa, biisejähän kierrätetään sinne ja tänne, kuitenkin OMA versio on miksattu/masteroitu OMALLA tyylillä/taidolla, ja jos Superstarat (Tiesto) ei paljoa tee biisiensä eteen niin onhan se vähän ristiriidassa tietokonemusiikin suhteen, kun kuitenkin puhutaan ''tuottamisen taitajasta jne'':/ (vaikka Tiesto onkin nykyään enemmän ''artisti'')

Tottahan se sitten on, että välikädet tekee kovimman työn, mutta entä esim. Paul Van Dyk, Armin Van Buuren, Paul Oakenfold, John Digweed ja muut 'kuuluisat' DJt, tekeekö heidänkin kanssa joku hieman Perusteellisempaa yhteistyötä, vai onko Tiesto ainutlaatuinen markkinointikikka?(elektronisessa musiikissa)
villelope

Posts: 2,846

#57 • • villelope Lope of Lope & Kantola

Landola, 9.5.2007 20:33:
Tottahan se sitten on, että välikädet tekee kovimman työn, mutta entä esim. Paul Van Dyk, Armin Van Buuren, Paul Oakenfold, John Digweed ja muut 'kuuluisat' DJt, tekeekö heidänkin kanssa joku hieman Perusteellisempaa yhteistyötä, vai onko Tiesto ainutlaatuinen markkinointikikka?(elektronisessa musiikissa)


Van Buuren tehnee pitkälti oman juttunsa (albumeilla on tosin paljon vierailijoita), mutta Oakenfoldilla on kyllä joku hovituottaja messissä.
akiapina

Posts: 2,729

#58 • • akiapina apinaki

LooPy, 9.5.2007 20:55:
mutta Oakenfoldilla on kyllä joku hovituottaja messissä.



Mitähän biisejä Oakenfold on oikeasti mahtanut tehdä itse :) Jo Bullet in the Gunissa on mukana Trouser Enthusiastsin pojat ja aiemmissa tuotoksissa Steve Osborne :p
villelope

Posts: 2,846

#59 • • villelope Lope of Lope & Kantola

akiapina, 9.5.2007 21:07:
---
LooPy, 9.5.2007 20:55:
mutta Oakenfoldilla on kyllä joku hovituottaja messissä.

---


Mitähän biisejä Oakenfold on oikeasti mahtanut tehdä itse :) Jo Bullet in the Gunissa on mukana Trouser Enthusiastsin pojat ja aiemmissa tuotoksissa Steve Osborne :p


Jostain Sub TV:ltä tuli joku klubipromootio-ohjelma. Siinä Oakenfold oli buukattu klubille soittamaan ja promoottorimuija lähti noutamaan isoa Paulia studiolta. Kyllä siellä joku tuottaja oli, mutta mua lähinnä nauratti kohta jossa Oakie raapii Natasha Bedingfieldin vinyyliä ja "nauhoittaa vinyyliä tehdäkseen virallisen remiksin".

a) oliko levyllä acapellat
b) eikö virallinen remiksaaja saa acapelloja suoraan audioformaatissa.
c) lol

Siellä studiolla oli kyl joku jamppa. joka könötti koneella kun Oakie pimputteli kiipparia.
remotion

Posts: 5,283

#60 • • Edited remotion nostatus guru

Juhgu, 9.5.2007 17:31:
---
JussiS, 9.5.2007 17:29:
---
Toisaalta taas iden tarvii ihan oikeesti olla helvetin hyvä, esimerkiks joku törkeen hyvä melodia tai vokaali, ennenkuin sitä kukaan jaksaa sen tarkempaan käsittelyyn ottaa.
---


Ai niinku Sandstormissa? *nauru* No, ehkä js16 huomasi siinä jotain mitä minä en [pieni](lopullisessakaan versiossa)[/pieni] - ja hyvin huomasikin.



heh, pakko venyttää katkarapua ja todeta että mulla on "jossain" tallella vieläkin orkkis daruden rebirthillä väsäämä sandstorm. (jos Virtanen itse tulee ja osallistuu keskusteluun ja väittää jotain muuta niin se valehtelee koska JS16 on tuottanu sen kommentit tänne.) Niin ja tää oli siis positiivinen kommentti kaikkia osapuolia kohtaan ja jos se ei siltä tunnu niin olkoon sitten väsynyttä huumoria.