Tiësto vs DJ Cor Fijneman?

74 posts, 4 pages, 23,149 views

a98

Posts: 871

#61 • • a98

Beliar, 9.5.2007 17:05:
---
a98, 8.5.2007 20:45:
[clips]

---

Jätkä on kyllä niin kärryillä asioista, että kannattaiskohan vaihtaa foorumia? *ding*

Jatketaan nyt sitten näitä paljastuksia, nimittäin ei Hanna Pakarinenkaan ole itse tehnyt Euroviisuri-biisiään! REALLY!! Sitä se musiikkibisnes nyt kuitenkin oikeasti on! Dj Tiësto on todellakin loistavasti toteutettu ja markkinoitu brändi, jonka takaa löytyy levyjen kääntäjän lisäksi monia muitakin tyyppejä - jopa tuottajia!



noh anteeks, oikeesti mun piti kyl sanoo et tottakai tiesto tekee itte omat biisisä koska sil on niin ihana hymy ja ei kukaan kuolevainen pystyis tekee niin ihanii ihq hittei!

niin siis ei mua oikeesti häiritse se kuka ne biisit tekee, kyllä mä pystyn nauttimaan (tai toisinpäin) niistä ihan yhtä paljo oli ne sitten tieston basshunterin tai mozartin tekemiä. mutta onhan se kiva jos krediitit menisi edes osittain oikeeseen suuntaan, tai tiedot olisi selvästi saatavilla niille ketkä niitä kaipaavat. mun mielestä noi krediitti tiedot meinaan ei ole ollu ainakaan noissa vanhoissa julkasuissa ihan selvillä, uusissa tosin näyttäis olevan paremmin. ennenhän varsinkin sinkuissa noi krediitit meni ainakin osassa "written and produced by dj tiesto", joka tietty voi viitata tohon brändiinkin (tuotantotiimiin) :)
mut eikös noi krediitit pidä kuitenkin ihan lain mukaan ilmoittaa oikein?
Jussi Soro

Posts: 6,385

#62 • • Jussi Soro choon!

a98, 9.5.2007 22:05:
mut eikös noi krediitit pidä kuitenkin ihan lain mukaan ilmoittaa oikein?


Teostotulot jaetaan niitten mukaan. Noi haamutuottajat tekee yleensä töitä palkalla, eli tulot tulee artistille, joka maksaa tuottajilleen ennaltamäärätyn summan.
a98

Posts: 871

#63 • • Edited a98

LooPy,
Van Buuren tehnee pitkälti oman juttunsa (albumeilla on tosin paljon vierailijoita)



mua on aina ihmetyttäny se että arminin vanha matsku oli ihan helvetin hyvää (blue fear, future funland, sound of goodbye ja monet 99-01 remixit), mut sit taas tää uusi tuotanto (kuten sail) on melkosen kamalaa kuultavaa ja tavallaan soundaa jopa noita vanhoja armin biisejäkin enemmän ajasta jääneeltä. että herää kysymys onko tuossa vaihtunut/lähtenyt (apu)tuottaja joissain vaiheessa?
Juhgu

Posts: 7,921

#64 • • Juhgu Virnistelijä

remotion, 9.5.2007 21:32:
---
(jos Virtanen itse tulee ja osallistuu keskusteluun ja väittää jotain muuta niin se valehtelee koska JS16 on tuottanu sen kommentit tänne.)



*nauru*

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

darudevil

Posts: 427

#65 • • darudevil Darude

remotion, 9.5.2007 21:32:
---
heh, pakko venyttää katkarapua ja todeta että mulla on "jossain" tallella vieläkin orkkis daruden rebirthillä väsäämä sandstorm. (jos Virtanen itse tulee ja osallistuu keskusteluun ja väittää jotain muuta niin se valehtelee koska JS16 on tuottanu sen kommentit tänne.) Niin ja tää oli siis positiivinen kommentti kaikkia osapuolia kohtaan ja jos se ei siltä tunnu niin olkoon sitten väsynyttä huumoria.


Laitetaan venytetty katkarapu solmuun ja todetaan, että jos joku tulee tänne ja osallistuu keskusteluun ja väittää että Sandstorm on tuotettu ReBirthillä, niin se valehtelee koska ei muuten varmaan ole.

Saattaa sulla "jossain" joku "versio ennen Jaakkoa" olla, ja siihen aikaan vielä eri nimellä kuin Sandstorm, muttei kyllä ReBirthillä väsätty, paitsi että 909 kickiä ja haikkoja muistaakseni käytin siitä.

PS. Minkäköhän takia mun pitäs väittää ettei sitä ole Jaakko (niinkin tykisti) tuottanut?
PS2. Sulla kun on se originaali "jossain", niin paas kuunnellen ja kerro muillekin, että onko originaali lead ja synariffi jo siinä vai ei... ;)

PS3. " JS16 on tuottanu sen kommentit tänne" Ööö, meni ohi...
Anselmi

Posts: 2,578

#66 • • Anselmi And sell me

darudevil, 10.5.2007 00:05:
PS3. " JS16 on tuottanu sen kommentit tänne" Ööö, meni ohi...


Kyseessä taisi olla vitsi joka viittasi tämän keskustelun hölmöyteen.

--
sen pituinen se

Anselmi

Posts: 2,578

#68 • • Anselmi And sell me

darudevil, 10.5.2007 00:17:
---
Anselmi, 10.5.2007 00:08:
---
Kyseessä taisi olla vitsi joka viittasi tämän keskustelun hölmöyteen.

---

Kato mä oon niin kuiva ja humöörintajuton jäbä, että ei ihan ilmaiseks tollasii juttui lauota, prkl... ;)


Eiku lauotaan ku tääl on kaikki ilmasta;)

--
sen pituinen se

villelope

Posts: 2,846

#69 • • villelope Lope of Lope & Kantola

a98, 9.5.2007 22:15:
---
että herää kysymys onko tuossa vaihtunut/lähtenyt (apu)tuottaja joissain vaiheessa?


Nii, tai sitten kiireen lisääntyessä tuottaja tullut mukaan kuvioihin? Mistä näitä tietää?

Mut kyllähän ajat, soundit sekä preferenssit muuttuu. Hyvänä esmerkkinä toimikoon vaikkapa Ferry Corsten, tuo 99-kiksun kultainen jumala, joka tekee nyt musaa tyylillä Loud, Electronic & Ferocious (mitä sitten ikinä tarkoittaakaan).
kosmo

Posts: 759

#71 • • kosmo TJH87

LooPy, 9.5.2007 21:15:
---

Siellä studiolla oli kyl joku jamppa. joka könötti koneella kun Oakie pimputteli kiipparia.



En tiedä Paulista, miten paljon miehellä on osuutta tekeleisiinsä mutta sehän ei kerro vielä mitään jos studiossa on ylimääräsiä ihmisiä ts. assistentti tms. BT:lläkin on prikaatillinen nakkikoneita studiossa timecorrectaamassa jne.

Jopa meillä on ollu harjoittelija järjestelemässä samplekirjastoja! *joo*
CM

Posts: 1,507

#72 • • Edited CM
edit: äh luin väärin
remotion

Posts: 5,283

#73 • • remotion nostatus guru

darudevil, 10.5.2007 00:05:
---
remotion, 9.5.2007 21:32:
---
heh, pakko venyttää katkarapua ja todeta että mulla on "jossain" tallella vieläkin orkkis daruden rebirthillä väsäämä sandstorm. (jos Virtanen itse tulee ja osallistuu keskusteluun ja väittää jotain muuta niin se valehtelee koska JS16 on tuottanu sen kommentit tänne.) Niin ja tää oli siis positiivinen kommentti kaikkia osapuolia kohtaan ja jos se ei siltä tunnu niin olkoon sitten väsynyttä huumoria.

---

Laitetaan venytetty katkarapu solmuun ja todetaan, että jos joku tulee tänne ja osallistuu keskusteluun ja väittää että Sandstorm on tuotettu ReBirthillä, niin se valehtelee koska ei muuten varmaan ole.

Saattaa sulla "jossain" joku "versio ennen Jaakkoa" olla, ja siihen aikaan vielä eri nimellä kuin Sandstorm, muttei kyllä ReBirthillä väsätty, paitsi että 909 kickiä ja haikkoja muistaakseni käytin siitä.

PS. Minkäköhän takia mun pitäs väittää ettei sitä ole Jaakko (niinkin tykisti) tuottanut?
PS2. Sulla kun on se originaali "jossain", niin paas kuunnellen ja kerro muillekin, että onko originaali lead ja synariffi jo siinä vai ei... ;)

PS3. " JS16 on tuottanu sen kommentit tänne" Ööö, meni ohi...



ettei nyt ois menny huumorin kukka ohi? *vink*