Ness @ Techno [reiv:] 27.4.2007

43 posts, 3 pages, 10,945 views

lilius

Posts: 719

#21 • • lilius

NESS,
--clip--

...Helvetin pitkä diiba-daaba teksti...

--clip--



Tai sitten syvällisempi kysymys vois olla...

'Miten itse kokee palautteen ja käsittelee sitä?' *vink*


ps. mä aloitin miksausnauhojen kuuntelun jo 80-luvun alusta ja jos herran setit ei aina uppoa niin pitäiskö alkaa rohkeasti valehtelemaan päin naamaa sekä laittaa muutama ihqu/plur hymiö mukaan.. ja sitten myöhemmin puukottaa selkään (että oikeasti tuohan oli täyspaska miksaus)?? *vink*
rjv

Posts: 731

#22 • • rjv neuron tuoppi kiitos
mitä ny pikakuuntelin tässä ku kiireiltäni ehdin ni siistiltä kuulosti, pitää varmaan ottaa jossain välis kunnon kuunteluun.

mut mistä moinen selittely? etkös sä oo siinä asemassa jo ettei paljoo tarvi kaiken maailman räkänokille selitellä tekemisiään yhtään vaa sanoa vaan gtfo lol fag.
sektori

Posts: 129

#23 • • Edited sektori
inhottava olla xybon kans samaa mieltä.
mutta eikö tää saundi o NIIIIIN 2005 ;)
eikös tuo eka biisiki soinu joka paikassa toissatalvena.
mutta aina mielummin tämmöstä ku kiksua tai muuta klubdiibadaabaa tai sitte jee 303vanhaliittoilua ;)
Lois Tava

Posts: 84

#24 • • Edited Lois Tava

rjv, 3.5.2007 10:14:

mut mistä moinen selittely? etkös sä oo siinä asemassa jo ettei paljoo tarvi kaiken maailman räkänokille selitellä tekemisiään yhtään vaa sanoa vaan gtfo lol fag.



Niinpä. Mä ainakin sanon suoraan, että laukkaa niin saatanasti mut se kuuluu tyyliin,.
Caro²

Posts: 5,301

#25 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

dj upi, 1.5.2007 17:16:
P.S. Mun mielestä on naurettavaa kun teknopiireissä jengi alkaa marisemaan jos joku soittaa yli 2v vanhaa soundia. Lol. Pitää soittaa jos on hyvä biisi.



Ei se kuule ole pelkästään teknopiireissä. Tuntuu olevan ihan tämän skenen suurin ongelma ymmärtää kuinka kertakäyttöstä musaa oikeastaan tässä kuunnellaan. Monet "isot hitit" on parin vuoden päästä "kaikkien mielestä" aivan puhdasta skeidaa jota kukaan ei jaksa kuunnella hetkeä kauempaa - sen sijaan sitten biisit, jotka jollain tapaa "aikuisten oikeasti" toimii hyvin, ovat toimineet jo useamman vuoden, saavat hirveän dissausvuodatuksen siitä kuinka vanha biisi on.

Joku viisas joskus sanoi, että hyvä musiikki ei kuole koskaan ja hyvää musiikkia jaksaa kuunnella vuosienkin päästä. Rehellisyyden nimissä täytyy sanoa, että olen täysin samaa mieltä. Mielummin kuuntelee deejiitä joka soittaa hyvää musiikkia, kuin sellaista joka yrittää nuolla wannabepuristien persettä latomalla lautaselle biisejä jotka julkaistaan ensivuonna (ei siinäkään mitään pahaa, jos ne on hyviä ralleja)..

Perkeleen poppiskene.

Pahoittelen hirveän kauhian syvästi tätä offtopik-vuodatusta.. Topikin aloittajan settiä en kuullut, ja vaikka olisinkin, niin en olisi kyllä osannut sanoa oliko vanhaa tai uutta - joskaan sillä nyt ei hirveesti ole väliä.
meizi m

Posts: 398

#26 • • meizi m Jytkemeister supreme
Siis kyllä mä tän pääosin minimaliksi ja minimalteknoksi luokittelisin, mutta sillä nyt ei sinänsä ole väliä, sillä ne ovat nykyajan teknoa siinä missä muutama muu lajike. Tekno olisi jo aika kuollutt lajike, jos se olisi jäänyt sinne pesukonesaundin aikakaudelle. Maailma muuttuu ja tekno ensimmäisenä. Jos pitää jostain soittotyylistä itkeä, niin joidenkin biisien loppuosia olisi mielellään kuunnellut pidempään ekut nollissa, mutta kukas minä olen kritisoimaan. Tämä miksaustyyli on ko. musiikkiin täysin sopiva, joten itkuni on täysin neutraali henkilökohtainen mielipide, eikä laske setin arvoa. Flinsch'n'nielsonin korea tabsista vielä erityiskiitos.

Olisiko aika kasvaa aikuiseksi ja lopettaa ylenmääräinen purismirunkkaus. Jos biisi on pari vuotta vanha, niin se voi silti olla helvetin hyvä. Itse en edes yleensä bileiden jälkeen muista mitkä biisit ovat soineet, vaan muistissa on yleistunnelman, jota ei nosteta kattoon vain sillä, että soitetaan julkaisemattomia raitoja (varsinkin jos se on itsetarkoituksellista ja raita/raidat eivät oikeasti ole niin tykkejä, että niitä soitettaisiin jos ne olisivan kaupan hyllyssä) tai uusinta uutta jonka kaikki puristit jokapauksessa jo tuntevat, mutta antavat propseja lähinnä siitä, että raidalla on ikää juuri sen verran kun kestää postinkantajalla matka decksistä lähimpään postiin.

--
...

xybo

Posts: 1,100

#27 • • xybo meeple!
Keskustelu tuntuu karanneen täysin pois alkuperäsestä ideastaan. Itsehän esim en osta uutta matskua juuri ollenkaan (kuuntelen kyllä esim kaikki junoon tulevat julkaisut edellisestä maintsemistani genreistä siltä varalta että jotain ostettavaa tulisi - äärimmäisen harvinaista herkkua tosin löytää mitään edes keskivertoa ostettavaa) vaan edelleen pysyn siellä 91-95 akselilla, koska se soundi potkii itselleni vain 1000x enemmän.

Pointi mielestäni oli se, että Nessi nyt luulee löytäneensä jotain uutta ja erillaista kun taasen monen mielestä kyseinen soundi tuli, oli kova sana ja on nyt jo menneiden talvien soundia. I <3 Nitku paitoja näkee vieläkin, mutta ei enää samassa määrin :)

Pelkästään se, että Nessi ei tiedä nimeltä muita jotka soittavat tällästä soundia kuvastaa tilannetta hyvin (toivottavasti se oli sarkasmia Nessin puolelta). Ei millään pahalla :). Tuntuu vaan niin äärimmäisen typerältä julistaa itseään "messiaaksi" asioilla jotka ovat jo tusinakauraa. Tärkeintä toki on, että kaikilla on kivaa. Ja jos porukalla oli kivaa jorata tätä settiä niin sehän on helvetin hienoa ja tärkeintä ja varsinkin jos soittajakin pitää matskusta niin vitun paljon siistimpää. En siis tuomitse itse matskua.

Halusin vain tuoda tämän pointin esille. Ei tarvitse olla mitään genrepurismia. Tälläisen kuvan olen vain saanut postauksista ja mixistä itsestään.

Disclaimer vielä tähän loppuun, että voin olla väärässä :)

-- xybo
freeve

Posts: 345

#28 • • freeve
Mikä tossa äänitteessä mahtaa olla kun basso tuntuu koko setin ajan olevan kadoksissa? Muutaman ensimmäisen biisin ajan uskoin että se oli vain tyylijuttu, mutta pienellä kelauksella huomasin sen jatkuvan koko setin ajan. O_o
meizi m

Posts: 398

#29 • • meizi m Jytkemeister supreme

xybo, 3.5.2007 18:27:

Blahblah

-- xybo



Nitku ei ole kuollut mihinkään - itseasiassa ko. teknon suuntaus on tuonut koko uuden teknon kirjoon paljon uutta, mikä on pelkästään positiivinen asia. Ehkä joissain porukoissa siitä ei enään olla niin innoissaan, mutta ei se mitään mainstreamia ehtinyt olemaan suomessa. Taidat vain vastustaa sitä, että tekno muuttuu ja vanhaan ei palata, koska se on jo nähty ja vanhassa saundissa pysyminen ei kuulu teknon luonteeseen. Teknossa etsitään koko ajan uutta ja usein se ei miellytä kaikkia. Uuden vastustaminen on inhimillistä, mutta junon clippien perusteella uuden teknomusiikin tuomitseminen huonoksi ei kyllä vakuuta ainakaan minua siitä, että olisit pätevä jakamaan tällaisia tuomioita.

-- jarkko

--
...

xybo

Posts: 1,100

#30 • • xybo meeple!



*diipadaapa*

-- jarkko



Rakas Jarkko. Jos lukisit tuon mun tekstin vielä kerran ajatuksella ja kommentoisit sitten. En tuomitse ollenkaan tätä musiikkia (ellei se, että en henkilökohtaisesti satu pitämään siitä ole tuomitsemista). Enkä sanonut, että se on kuollut. Vaan sanoin, että sitä on ollut jo tovin ja sitä tulee olemaan vielä pitkään. Se on nyt pop ja suomesskin hyvässä voimasoitossa ollut.

Näitä samaisia "juno" klippejä on kuulut myös livenä lukuisissa radiolähetyksissä ja esim mbaarissa lähes viikottain ja jopa klubituksen vanhemmissakin mixauksissa ja ibizalla viimekesänäkin. Loppupointin voi taas lukea lukemalla sen mun edellisen postauksen. :)

-- xybo
Duukkis

Posts: 627

#31 • • Duukkis dj PoikkiTieteellinen

jarkko m, 3.5.2007 15:39:
Itse en edes yleensä bileiden jälkeen muista mitkä biisit ovat soineet, vaan muistissa on yleistunnelman ––


Samoin käy mulla. Aika mielenkiintoista, että vaikka menee suurimmaksi osaksi juuri musiikin takia bileisiin, ei muista melkein mitään siitä musiikista jälkeenpäin. Mieleen jää vain yleistunnelma kuten sanoit ja sitten jotain yksityiskohtia ehkä. Mutta sitten kaikki just bileitä ennen kuuntelemat biisit jää soimaan päähän. *toktok*
meizi m

Posts: 398

#32 • • meizi m Jytkemeister supreme

xybo, 3.5.2007 22:48:
---


*diipadaapa*

-- jarkko

---


Rakas Jarkko. Jos lukisit tuon mun tekstin vielä kerran ajatuksella ja kommentoisit sitten. En tuomitse ollenkaan tätä musiikkia (ellei se, että en henkilökohtaisesti satu pitämään siitä ole tuomitsemista). Enkä sanonut, että se on kuollut. Vaan sanoin, että sitä on ollut jo tovin ja sitä tulee olemaan vielä pitkään. Se on nyt pop ja suomesskin hyvässä voimasoitossa ollut.

Näitä samaisia "juno" klippejä on kuulut myös livenä lukuisissa radiolähetyksissä ja esim mbaarissa lähes viikottain ja jopa klubituksen vanhemmissakin mixauksissa ja ibizalla viimekesänäkin. Loppupointin voi taas lukea lukemalla sen mun edellisen postauksen. :)

-- xybo



Ok en lukenut tekstiäsi kovin tarkkaan. Sori.

--
...

noemi

Posts: 535

#33 • • noemi
Koska olen täysin kykenemätön antamaan rakentavaa
(lue: negatiivista) palautetta, pistän tähän tämmösen *plur* ja
lupaan etten koskaan, ikinä, kertaakaan laita jalkaani mummoalkkareita.

--
Oikeutta koneille!

isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#34 • • Edited isfnbojbbssn sdonvoinv
vaikken olekaan ko. saundiin vihkiytynyt, niin useat rallit
oli jopa mullekin tuttuja kotimaisten levynpyörittäjien ja/tai
ulkomaisten superstarojen seteiltä... joten kyllä musta toi
"tää on tulevaisuuden saundia, ette vaan tajua" -läppä on
aika ihme selittelyä.

ja ei, en tässä nyt inise, että pitäisi soittaa vain niitä vasta
ensi vuonna julkaistavia promoja... kyse on siis vain tuosta
hehkutuksesta kuinka tämä saundi nyt olisi muka jotenkin
niin futuristista ja ennenkuulumatonta, jota se todellakaan
ei ole.

mulle kuitenki toimi ihan hyvin tällänen vähä menokkaampi
minimal tekno... ja voin uskoa, että on toiminut bileissäkin.

--
dasinoaisnvs

burdock

Posts: 62

#35 • • burdock X-Rust
oijoi... onpas täällä kauhee sirkus päällä :D

en jaksanut koko juttusarjaa ihan kokonaan lukea, mut sen verran kyllä pakko Nessi sullekin kertoa että kyllä tän genren soittajia Suomessa tosiaan on ja ollut jo melko pitkään. Osalla homma lähti 90-luvun loppuvaiheilta Kompaktin saapuessa maailmalle ja osalle vasta vähän myöhemmin.

Turussa kyseisen genren ympärillä on pidetty kemujakin jo monta vuotta. Tästä ehkä huomaa sen kuinka jakautunutta väkeä konemusapiireissä liikkuu. Minä en käy teidän bileissä, mutta ette tekään näköjään meidän ;) Onneks näitä miksejä voi kuunnella sitten edes netissä :D

Tätä soundia ja hyvin läheltä liippaavaa soittaa todella moni tunnettu ja tuntemattomampi deejii suomessa, eikä siitä pääse yli eikä ympäri ;) mitään listaa en rupee tähän tekemään, mutta te joita kiinnostaa niin voitte kysellä sellasta kyllä minulta privaviestillä :)

Itse diggaan tätä soundia vieläkin vaikka moni dissaakin. onhan genressä paljon nykyään paskaa, mutta kyllä hitosti tulee aivan loistavaa raitaa.

Ja sitten ite miksaukseen :) Osittain oikein maittavia biisejä ja välillä ei niin loistavia, mutta näinhän meidän kaikkien seteissä. Tekniikaltaan ei mitään moitittavaa. Ihan mukavasti sopii biisit yhteen ja homma pysyy hanskassa.
Juhgu

Posts: 7,921

#36 • • Edited Juhgu Virnistelijä
Heh, joo onhan tätä soundia soitettu aina ja vähintään joka paikassa, mutta ei niitä DJ-nimiä sit alan asiantuntijoilta kuitenkaan ole herunut vielä ainuttakaan - vaikka niitä pyydettiin siihen äänensävyyn että keikkaa saattaisi olla luvassa *hih*

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Dj_Albert

Posts: 98

#39 • • Dj_Albert
Otetaanpa miksaus kuunteluun, niin muistuu tuo maukas ilta mieleen. Myöhemmin voin sitten kertoa, että toimiko setti samalla tavalla tietokoneen pöytäkaiuttimista kuunneltuna.
Gnizhak

Posts: 701

#40 • • Edited Gnizhak iku

jUSSi, 4.5.2007 13:39:
---
ja koko #techno.fi kanavan väki, poislukien allekirjoittanut ;-)

edit: ja tietenkään ikuinen kiksukarvanoppateini TAPI ei kuulu em. joukkoon.


tää nyt on täysin asiaton kommentti ja vaadin oikaisua helsingin sanomien etusivun mainospaikalla!!!!!!11

--
Don&#039;t Just Stand There