Sairastupa

248 posts, 13 pages, 88,297 views

Coutsi

#161 • • Coutsi
Tilannekatsaus:
- aamuyöstä alkoi oksentelu
- aamulla iski ripuli ja oksentelu loppui
- nyt kuumetta.

Tähän päälle se pakollinen kesäflunssa. Mitähän seuraavaksi? *ding*

--
I dont want to live in Finland anymore, this is a land of Nazi pigs -Kari Peitsamo, Back in the DDR

Amma

#162 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.
Touko-kesäkuun vaihteessa, parhaiden hellekelien aikaan iski hirvee angiina ihan puun takaa.
Nyt on taas pää täynnä räkää, hirvee yskä ja aika *poks* olo. Mikälie possutirppasars. Ei nyt ole oikein hyvä tämä. :/

--
*etsiskel*

Uhuu

#163 • • Uhuu Member of Team AD/HD ~kekkuloidi~
höh... mahassa haava... laittakaa laastari... tai ommelkaa minulle uusi mahalaukku... mielellään kiksukarva sisäänpäin... =) no joo, vakava asia oikeasti.. pitänee siirtyä loppuiäksi vanhainkotiruokiin ja stressittömään elämään (onko sellaista?)... höh... tylsääääääääää!!!!

-(maha)laukkukainalossauhuu

--
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"Today is the first day of the rest of my life...\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"

Vendela

#164 • • Vendela e-ra2co
Tietääkö kukaan, miksi mulla on melkein joka aamu silmät ihan sikapunaiset (ihan ku olis krapula) ja jotenkin vähän kipeät sekä turvonneet? Olo saattaa muutenki olla tukkonen.

Elämäntavat on ihan samanlaiset kuin aikonaan kotona asuessani, ja sillon tätä ongelmaa ei ollut. Mulla ei ole todettu mitään pölyallegioita, ei pitäis olla hometta eikä eläimiäkään missään. Sängyn alta en oo imuroinut aikoihin, koska siellä on v*dusti rojua - voisko se ainoastaan olla syypää? Petivaatteita tuuletan ehkä kerran kuussa. En nuku mahalla, joten se ei voi turvottaa silmiä, enkä syö älyttömiä määriä suolaa. Piilareita käytän kuusi päivää viikossa, mut silmät voi olla rillipäivänki jälkeen iha punaset. En nuku ikinä meikit silmissä. Pestyt vaatteet kuivatan sisällä telineessä, ja pesuaineessa ON zeoliitteja (en tiedä missä pesuaineessa ei olisi?). Ei mitää idioottivastauksia kiitos *igor*

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

Laskeuma

#165 • • Edited Laskeuma Koneradio/Battle Royale
Tilitetään ny sitten julkisesti, jonka tutut jo tietävät

katsastuksen vikalista.

1. paskana oleva kaularanka + päänsärkyä (autokolari kun olin 15v)
2.paskana oleva polvi
3.paskana oleva ranne
+ uutuus
oikean korvan meluvamma + tinnitus (ei vielä pysyvää)

:D siittä lähetään

--
Mikä on kun ei taidot riitä, mikä on kun ei onnistu.

sapeli

#166 • • sapeli jokukukamikä?

Replying to Sairastupa:

sativa, 13.7.2009 17:38:
Tietääkö kukaan, miksi mulla on melkein joka aamu silmät ihan sikapunaiset (ihan ku olis krapula) ja jotenkin vähän kipeät sekä turvonneet? Olo saattaa muutenki olla tukkonen.

Allergiat voivat puhjeta vasta aikuisiällä, varsinkin jos altistuu usein jollekin allergeenille (kuten pölylle). Myös olemassaolevat allergiat voivat paheta. Kaikin puolin tämä nimittäin kuulostaisi allergiselta... Jos edellisistä allergiatesteistä on viisikään vuotta, kannattaa käydä uudelleen, koska sitten voit saada oikean lääkityksen. *joo*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Amma

#167 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.

Replying to Sairastupa:

Onko tyynyssä tai peitossa (tai patjassa) höyheniä tai untuvaa?

--
*etsiskel*

Vendela

#168 • • Vendela e-ra2co

Replying to Sairastupa:

Amma, 14.7.2009 21:54:
---

---

Onko tyynyssä tai peitossa (tai patjassa) höyheniä tai untuvaa?

Ei oo - mutta pölyä on kyllä varmaan runsahahkosti, niinkuin sapeli tuossa yläpuolella veikkas. Voi olla tosiaan, että allergia on puhjennut. En ees osannut ajatella, että moinen voi puhjeta vasta aikuisiällä. Heti kun tästä tokenen niin käyn kyllä antamassa kunnon kyytiä mun tyynylle ja peitolle tuolla parvekkeella ja kelaan oloa aamulla (tosin mähän en oo tänään ollu dokaas ja polttanu askia röökiä ymymym.) . Seurailen tilannetta... Kiitos *hihu*

--

Hila

#169 • • Hila

Replying to Sairastupa:

Pestyt vaatteet kuivatan sisällä telineessä, ja pesuaineessa ON zeoliitteja (en tiedä missä pesuaineessa ei olisi?).

Nestemäisissä pesuaineissa ei ole zeoliitteja, ja kaupasta löytyy myös useita jauheita (poislukien perus omot ja arielit) joissa on fosfaatteja niiden sijasta. Kannattaa samalla vaihtaa hajusteettomaan, ainakin petivaatteiden kohdalla. Eron on huomannut ainakin vähän kaikelle allerginen avokki...
anniharha

#170 • • Edited anniharha

Replying to Sairastupa:

Yksi asia, mihin mun silmät ovat tuolla tavoin reagoineet, on myös silmämeikinpoistotuotteet. Varsinkin sellaiset, jotka jätetään huuhtomatta, eli pyyhitään pois pumpulilla tms. Niistä jää helposti jotain jämiä ripsien tyveen, jotka sit yöllä valuvat silmän puolelle. Tämä tuskin kuitenkaan sitä tukkoisuutta aiheuttaa, eli mäkin veikkaan pölyallergiaa tai kämpän homekasvustoa, joista itsellä on myös kokemusta. Pesuaineidenkaan en usko tukkoisuutta aiheuttavan, oon kyllä reagoinut niihinkin, mutta oireet on olleet kutinaa (vaihdoin jonkun tusinamerkin jauheen Erisanin nestemäiseen -> heti helpotti enkä muuta suostu edes käyttämään enää) ja jopa migreeniä (kämppiksellä oli voimakkaasti mustaherukalta tuoksuvaa pesuainetta, jonka hajua en siedä edes eteisessä ohi kävellessäni, kun jo alkaa päässä tykyttää).

Eli samalla kun vaihdat tyynyt niin vaihda kuitenkin ihmeessä pesuainekin, aina kannattaa testata kaikki helpot keinot läpi. Löytyiskö taloyhtiöstä tai jostain muualta kuivausrumpua, jolla voisit vuodevaatteet kuivata? Se on kans allergisoituneen paras ystävä, koska vähentää pölyn määrää, eikä kuivattaessa pääse lakanoihin leijailemaan siitepölyä tms. kevän ja kesän ilonaiheita.

--
and though my words could save the world they never come out right

Amma

#171 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.
Räkää ja yskää aina vaan. Nyt on tullu otettua todella iisisti eli maattua kotosalla jo pari päivää, eikä tää tunnu muuttuvan miksikään. Pitäisköhän ottaa käyttöön parantumiskeino nro 2 eli sillä se lähtee millä on tullutkin?
Höh.

--
*etsiskel*

kinderi

#172 • • kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna

Replying to Sairastupa:

pesuaineessa ON zeoliitteja (en tiedä missä pesuaineessa ei olisi?). Ei mitää idioottivastauksia kiitos *igor*

Erisanilla on pesuaine, jossa ei ole zeoliittia eikä valkaisuainetta :) Kannattaa ehkä kokeilla.
Mun korviin toi kuulostaa ihan allergialta, mutta kukaanhan ei tiedä että mille sit olisit.. Kun ihan missä vaiheessa vaan voi allergisoitua ihan mille vaan. Mulla ainakin silmät ja nenä alkaa ekoina oireilemaan jos jätän imuroimatta(mulla on kaikki mahdolliset pölyallergiat)..
Väärä pesuaine sitten taas aiheuttaa lähinnä kutinaa ja näppylöitä.

Ootko vaihtanu meikinpoistoainetta viime aikoina? Sehän voi myös olla syypää, jos on liian vahvaa taikka sisältää jotain joka ei sulle sovi..?

Voithan sä myös kokeilla, jos vaikka kaverilta sattuu löytymään antihistamiinia, otat nappulan illalla ja katot aamulla onko mitään muutosta :)

Toivottavasti vaivaan löytyy ratkasu *hihu*

--
Kinderi on kyllä siitä jännä, et se on aika perseestä, mut silti yks parhaista ämmistä ikinä -kaveri illanistujaisissa *justjoo*

Uhuu

#173 • • Uhuu Member of Team AD/HD ~kekkuloidi~

Replying to Sairastupa:

Täällä on jo veikkailtu allergioita yms. ja siltä kuulostais pitkälti näin maallikon ajatuksissa. Eräs ystäväni kuitenkin saa solariumista ja myös auringonotosta vastaavanlaisia oireita... Kävi monia monia kertoja silmälääkärillä kyselemässä että mistä voi johtua ja niitä tutkittiin ja allergioita testattiin. Sitten eräs silmälääkäri kerran sattui kysymään että käytkö paljon solariumissa tai oletko kesäisin auringossa ilman aurinkolaseja... Kumma kyllä silmät (ja myöskin nenän tukkoisuus joka pitkälti ilmeisesti johtui silmien ärtymisestä) tasoittuivat kummasti kun niitä suojasi uv-säteilyltä paremmin... Tiedä häntä mistä sitten johtuu.. Ehkä joku asiantuntija osaisi tämänkin selittää ymmärrettävämmin....

Tää nyt oli vaan yritys.. =) ainahan voi ehdottaa niin joku kerta saattaa tärpätä... =)

-silmätselässäuhuu

--
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"Today is the first day of the rest of my life...\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"

Vendela

#174 • • Vendela e-ra2co

Replying to Sairastupa:

Tää on nyt vaan pahentunu. Oon vaihtanu peiton, lakanat, tuulettanu tyynyt. En oo pessyt pyykkiäkään hetkeen, mutta nyt viimeset kolme päivää on ollut aika hirveitä. En oo saanu silmiä auki aamulla ku ne on nii rääpässä, lisäks on tullu jotain ihottumaa vasempaan olkapäähän. Tällä hetkellä mun silmät on ihan "vereslihalla" ja niin turvonnu, etten meinaa saada pidettyä niitä auki *blush* Zyrtecci on kyllä auttanut, oonki ruvennu kelaan et jos olis vaan joku heinäallergia (tosin, oon kyl koivulle allerginen ja ne oireet on vähä erilaiset). Katotaan ny pari viikooo noitten pilsujen avulla ja sit testeihin jos ei mee ohi. Kiitos kaikille vastauksista aiemmin.

--

peikkolapsi

#175 • • peikkolapsi miisa the maskotti
vuoden tauko sairastelusta (paitsi vatsan kanssa ikuisuustaistelu) ja torstaina sitten iski joku, ku eilen oli lämpöö ja lunssaa tänään; piti jäädä saikulle. no huomenna töihin...
meinannu kuolla tylsyyteen ku 1,5pv ollu himassa.
huh

--
mut hei, n'hrään nniinku, tanssitaan koloissa
taI sit mennää pikahissilla prahaan'
se on tanssilattialla

peikkolapsi

#176 • • peikkolapsi miisa the maskotti
no ni, alkaa jo pikkuhiljaa nyppii.
kauhee flunssa ja päänsärky... heräsin viel aikasin et ehdin kauppaan (jääkaappi ja kuiva-ainekaappi totaalisen tyhjii, eikä mitään tsänssei täydentää ku on koko ajan iltavuoroo duunissa); no, pääsin tohon ulos ja alko sataa vettä! en oo menossa, ku ei oo autoo. ei tee mieli mitn lisätautei enää saada, ku pitää duuniin kuitenkin viel polkee tunnin päästä.
no... sil reissul saan viimestään sen keuhkokuumeen

--
mut hei, n'hrään nniinku, tanssitaan koloissa
taI sit mennää pikahissilla prahaan'
se on tanssilattialla

JaUHomAto

#177 • • JaUHomAto väärä nimi

Replying to Sairastupa:

peikkolapsi, 31.8.2009 11:27:
no ni, alkaa jo pikkuhiljaa nyppii.
kauhee flunssa ja päänsärky... heräsin viel aikasin et ehdin kauppaan (jääkaappi ja kuiva-ainekaappi totaalisen tyhjii, eikä mitään tsänssei täydentää ku on koko ajan iltavuoroo duunissa); no, pääsin tohon ulos ja alko sataa vettä! en oo menossa, ku ei oo autoo. ei tee mieli mitn lisätautei enää saada, ku pitää duuniin kuitenkin viel polkee tunnin päästä.
no... sil reissul saan viimestään sen keuhkokuumeen

*lohduttel*

nuha, kuume, yskä, tauti
eihän siitä kukaan nauti
lähde, jätä miisa polo
etsi itsel toinen kolo

*nauru*
ezzy

#178 • • ezzy Droid-pappa
Neljättä päivää flunssassa ja pari päivää viel saikkua päälle. Onneks on konsoli, ni ei tarvi kuolla sängynpohjalla...
anis

#180 • • anis
Himmee flunssa alko jo keskiviikkona. Kurkku kipee ja nenä aivan tukossa+toinen olkapää aivan kipeä ja jumissa. No mutta, onneks ei tarvii mennä töihin vaan saa maata kullan kainalossa himassa iisisti. Harmi vaan ku ei jaksa tehdä mitään!

--
Pidätte minusta vain koska minäkin pidän itsestäni.