Palautuksia vaiko mätkyjä?

974 posts, 49 pages, 446,640 views

Lyylikki

Posts: 2,975

#321 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Mikco, 26.10.2007 17:44:
No tavallaan ymmärrän, että jossain tapauksissa
tulot on hankala laskea.

Toi prosentin korko ei kyllä hirveesti lämmitä, sillä
vuosituotot sijoituksissa ovat huomattavasti
suurempia. Eli tavallaan annat
Valtiolle melkein ilmaista luottoa. Ja sitten tietysti
rahan aika-arvo huomioon ottaen, päädyt tappiolle.
Inflaatio on about 2%/ vuosi.



Tällä foorumilla ihmiset ovat suhteellisen nuoria. Varmasti suurin osa siitä mitä tulee, myös menee. Eletään kädestä suuhun tai sitten maksellaan erilaisia lainoja. Säästäminen tai saati sitten sijoittaminen ei varmaankaan ole kovin monelle tuttua ja vaikka ajatuksena tuntuisikin huisin mukavalta, niin todellisuudessa harvoin onnistuu.

Siksi valtio toimii hyvänä säästöpossuna. Vähän kuin heittäisit kaikki taskun pohjalle kertyneet kolikot aina purkkiin ja käyttäisit ne sieltä kerran vuodessa. Ei niillekkään rahoille siellä purkissa kerry korkoa. Prosentin tai kahden heitto palkasta riipaistuna ei vielä tunnu kovin pahalta, eikä niitä rahoja edes kerkiä ajatella omiksi, kun valtio niitä vie säilöön. Iloinen yllätys tuleekin sitten jouluna, kun saa muutamia satoja euroja takaisin, eikä tarvitse ihmetellä, että mistä joululahjarahat riipaisee. Ja koska kahtena edellisenä vuonna olen maksanut useamman sadan euron mätkyt (ilmaista lainaa valtiolta, kuten tiedän joittenkin ajattelevan), en suin surminkaan halua enää mätkyjä maksella.

Tuhansien eurojen palautuksia kukaan tuskin tarkoituksella kikkailee. Eiköhän niihin liity usein elämänmuutos tai sitten todellakin epäsäännölliset työt ja verotuksesta tehtävät vähennykset. Itse en ainakaan opiskelemaan lähtiessä "jaksanut" muuttaa verokorttiini sopivampaa prosenttia, jolloin sain hyvät palautukset. Viime vuonna taas en tehnyt töitä loppuvuonna ja tähän ratkaisuun päädyin melko lyhyellä varoitusajalla, joten taas saan mukavat palautukset.
Mikcore

Posts: 914

#322 • • Mikcore Eternity has passed
No mene ja tiedä tosta iästä...
Kaiken lisäksi se mitä sijoittamiseen tulee, niin
siitähän on olemassa topic ja yli 50% ihmisillä galluppin osallistuneilla
oli jotain sijoituksia tehtynä.

Sitäkään en tajua, että miten se joulu tulee niin yllätyksenä. Säästämisen joulua varten voi aloittaa jo lokakuussa niinkuin mä :p

Veronpalautusrahoilla itseasiassa saat vähemmän
joululahjoja kuin vuosi sitten, aika-arvosta johtuen.
Eli suosittelen,että muokkaatte verokorttinne uuteen uskoon, niin
"ne palautusrahat ovat aikaisemmin käytettävissä". Onhan se kivempi käyttää niitä rahoja nyt kuin vuoden päästä. *hymy*
Arismus

Posts: 277

#323 • • Arismus
Palautuksia vajaat 600 egee.
Lyylikki

Posts: 2,975

#324 • • Edited Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Mikco, 26.10.2007 19:43:
No mene ja tiedä tosta iästä...
Kaiken lisäksi se mitä sijoittamiseen tulee, niin
siitähän on olemassa topic ja yli 50% ihmisillä galluppin osallistuneilla
oli jotain sijoituksia tehtynä.

Sitäkään en tajua, että miten se joulu tulee niin yllätyksenä. Säästämisen joulua varten voi aloittaa jo lokakuussa niinkuin mä :p

Veronpalautusrahoilla itseasiassa saat vähemmän
joululahjoja kuin vuosi sitten, aika-arvosta johtuen.
Eli suosittelen,että muokkaatte verokorttinne uuteen uskoon, niin
"ne palautusrahat ovat aikaisemmin käytettävissä". Onhan se kivempi käyttää niitä rahoja nyt kuin vuoden päästä. *hymy*



Mun mielestä on kivampi käyttää 240 euroa kerran vuodessa, kuin 20 euroa kuussa. Kyllä mä sillä 240 eurolla saan enempi, kuin 20 eurolla *hih*

Kyllä minä ymmärrän sen sun pointin, että tarkoituksella veroprosentin säätäminen älyttömästi liian suureksi (useiden satojen tai tuhansien palautuksiksi) ei ole fiksua. Varautuminen siihen, että ei varmasti tule saamaan mätkyjä, on kuitenkin suurin syy prosentin ylöspäin rukkaamiseen itsellä. Ehkäpä nyt, kun on säännölliset kuukausitulot, verotus päätyykin lähemmäksi +/- 0.
Woox

Posts: 146

#325 • • Woox
65e palautuksia *känni*
Hitchhiker

Posts: 1,754

#326 • • Hitchhiker
Saisi ne laput tullakkin jo hiljalleen, eli vielä eletään jännityksen täytteisiä aikoja (toki varmaa on että palautuksia tulee *pepsodent*).
inneah

Posts: 704

#327 • • inneah ...Trust no one...
PALAUTUKSIA reilu 600e *slurps*

Eli uus palttoo hankitaan ja talviklopot *pepsodent*

--
nahkalakanat

Jammm

Posts: 38

#328 • • Jammm
reilut 120e palautuksia. taitaa olla levytilauksen aika, tai sitten mikserin hankinta rahastoon *jiihaa*
Tarsu

Posts: 2,449

#329 • • Tarsu
+1700

jesh, kannatti kikkailla veroprosentilla rahat johonkin matkaan :)

--
Remember those posters that said -Today is the first day of the rest of your life-? Well, thats true of every day but one -the day you die- !

-Lester Burnham

AnssiV

Posts: 1,798

#331 • • AnssiV EDM saved me from Jesus
+1974 ...sillä sai auton (Peugeut 405 GTX-94, just katsastettu), siihen talvirenkaat, makso yhen lainanlyhennyksen ja muutaman laskun, huomiset bileet ja ehkä vielä torstaina pienet humalat. *hihu*
-xx-

Posts: 5,001

#332 • • -xx- Dr. -xx-, PhD
sain ilmaista rahaa! useita euroja! *lmao*

--
kiitos ja anteeksi ^^

Sallakat

Posts: 2,220

#333 • • Sallakat jungle, baby !
tuli tänäää tilille hilusti vajaa 400 euroa. eli oon ihan tyytyväinen kun se kuitenkin tuntuu ns. ilmaiselta rahalta *hih*
Dementation

Posts: 2,892

#334 • • Dementation wednesday?
yli 400 euroa tuli palautuksia, tyytyväinen olen.

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

RiD

Posts: 2,817

#336 • • RiD Nukemi
*ding*

+13e!

--
*super* *possu*

Takyon

Posts: 2,945

#338 • • Takyon Möwkö
Valtion jouluboonukset ~1300e *jiihaa*

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

Slind

Posts: 116

#339 • • Slind Lake Doom beachboy
215e

--
If it is too hard, you are too old

Valandir

Posts: 98

#340 • • Valandir Anjunabeats -friikki
Kyllähän noita palautuksia muutama euro ropisee. Ensi vuonna sitten vähän enemmänkin!