-Alex-, 10.4.2007 02:24:
kumpi meista soittaa edelleen samassa toimistossa?
Sinä soitat. Minä en soita. Tajusin sen muutaman vuoden "ravintolauran" jälkeen, ettei tämä ole minun alaa, enkä näin ollen halunnut sitä jatkaa. Sen takia lopetin, ettei se sopinut minulle ja sen takia, ettei ole reilua firmallekkaan pitää semmosta työntekijää joka tulee toimeen ainoastaan osan asiakkaiden kanssa.
"Potkittiin pihalle" on myös vitunmoista paskaa, koska mä olen tehnyt sun jälkeen helvetisti keikkoja noissa kaikissa paikoissa.
Tottakai olet. Soittajia kierrätettiin paikasta toiseen. Satuitko huomaamaan omalla kohdallasi usein jopa puolen vuoden taukoja jonkun soittopaikan suhteen? Itse en soittanut seurahuoneella juurikaan, sen takia, etten siihen ympäristöön istunut laisinkaan. Muissa paikoissa pyörin jatkuvasti.
Soitot taas aiheutuivat ihan jostain muusta mistä sä väität, nimittäin puhtaasti siitä, et dj soitti sitä mitä asiakkaat halusivat eikä sitä mitä raflan henkilökunta halusi.
Mitenkäs se homma nyt oikeasti menee, jos ravintolalla on tietty linja joka halutaan pitää sen takia, että se linja tuo rahaa sisään; vanhempi asiakaskunta kun ostaa viinaa eikä vettä. Kyllähän sen ny tajuaa tyhmempikin, että jos yksi jantteri soittaa nuorisohittejä puoli vuotta putkeen, niin kyllähän se asiakaskunta kääntyy väkisinkin nuoremmaksi ja vähemmän tuottavaksi.
Tätä asiaa et vissiin vieläkään ole tajunnut.
Ongelmia on edellen samoista syistä noissa mainitsemissasi paikoissa mitkä vielä listoilla on. Sun "klubipaska" oli mainitsemissasi paikoissa sen hetken kovimpia listahittejä, eli perus discomusaa.
Kuuluiko tähän myös iskelmäkappaleiden soittamatta jättäminen, koska maksava asiakaskunta näitä halusi kuulla? Vastaavia valituksia toiminnastasi kuuntelin omilla keikoilla usein henkilökunnalta, koska he saivat ensimmäisenä valitukset siun toiminnasta. Suurinpiirtein jokaisen keikkani jälkeen kysyin henkilökunnalta "miten ilta oli mennyt" ja sain jatkuvasti palautetta omista toimistani. Niin positiivista, kuin aika ajoin myös rakentavaa kritiikkiä - jos olin innostunut esm soittamaan "liian löysää" musiikkia liian pitkään.
Sun jatkaminen kyseisessä toimistossa ei olisi ollut enää mitenkään päin mahdollista vaikka olisit sitä ite halunnut.
Kummallinen väite, ottaen huomioon, että kyseisen firman keikkoja jakava henkilö on jopa vuosia lopettamiseni jälkeen pyytänyt minua keikalle. Jopa sanomalla "Sanot vaan paikan ja päivän minne haluat mennä soittamaan, niin järjestetään".
Lopetetaako tää katkeran paskan jauhaminen, ainakin niin pitkäksi aikaa ku mä olen siinä firmassa ja sä et?
Ei suinkaan lopeteta. Tuo lausehan todistaa vain yhden asian. Sen, että toinen meistä on ko. firmassa edelleen ja toinen ei. Oma lopettamiseni tuli omasta päätöksestäni vaikka Juppe minulle yritti moneen otteeseen tuputtaa keikkoja. Hauska homma on, että myös sinä soitit minulle pariin kertaan ja yritit saada minua soittamaan joitain omia vuorojasi. Jos kerran firma haluaa päästä minusta eroon, niin kuinka ihmeessä he voisivat suostua jonkun rivi-dj:n ehdotukseen laittaa "se pahainen Karo soittamaan, josta jopa firma haluaa päästä eroon"
Totta on se, että kyseisen firman pomot eivät pitäneet laisinkaan siitä, että olin niinkin hankala kuin olin. Tottakai he halusivat omaan firmaansa sellaisia deejiitä, joihin on herran pelko istutettu. Paskempi homma, minä kun en runkkuja ole kumartanut koskaan. Aiheutin varmaan monia harmaita hiuksia ko. wombatin omistajille sen takia, etten kummarrellut myöskään heidän suurimman asiakkaansa, seurahuoneen suuntaan. Olin jopa ihan julkisesti poikkiteloin heidän toimintaansa kohtaan ja olen edelleen.
Otin myös yhteen Haminan seurahuoneen bändi-iltoja "järjestävien" herrojen kanssa koska eivät hoitaneet hommiaan laisinkaan kunnolla. Tästä hyvästä sainkin lopulta lähtöpassit Haminan seurahuoneelta. Sen jälkeen Mika soitti haminen keikkoja ja hoiti bändi-järkkäreiden asioita kun eivät itse niitä hoitaneet (mm. miksasi jonkun bändin ja otti heidät vastaan kun bändijärkkärit olivat kotkassa vetämässä viinaa).
Hauska juttu oli se, että ravintolahenkilökunta teki valituksen, ei siunkaan minusta, vaan niistä bändijärjestäjistä. Mutta minkäs niille voi, toinen järjestäjistä oli hotellin johtajan poika. Toinen oli hotellin johtajan pojan paras kaveri..
Voit tarkistaa muutamilta henkilöiltä, ehkäpä juuri niiltä ystäviltäsi, että olen samantyylisen kommentin lausunut sinusta muutamia kertoja paljon ennen kyseistä eee:n postausta. Enkä ole suinkaan ainoa.
Onhan se aika perseestä, jos joku harrastaa äänentoistoasioita aktiivisemmin kuin toiset. Tottakai sen toisen pienikin osaaminen on heti brassailua, leuhuuttelua, tai pätemistä. Tässä on lyhyessä ajassa väitetty minua kaksinaamaiseksi ihmiseksi - kummallista on siis, että usein pyydetään apuun silloin kun on kyse äänentoistoasioista. Mitenkä tämä asia nyt pitäs ymmärtää?