PENDULUM 16.6.2007 @ Studio 51, Helsinki

376 posts, 19 pages, 87,737 views

Roksane

#321 • • Edited Roksane

Physics, 17.6.2007 21:52:
---

Joo ja tämä on jo yksinään syy, miksi ei kaduta yhtään kotiin jääminen. Mulla menee fiilis kyllä ihan totaalisesti, jos joku pässi sössöttää jotain siihen musiikin päälle. Mä en ymmärrä, miksi tämä on nykyään niin hieno homma tämä mc-lisä olevinaan. Musta se älämölö siinä musiikin päällä vie koko hienon musiikin intensiivisyyden ja häiritsee fiilistelyä. Toivon hartaasti, että tapa ei leviä ihan normikäytännöksi.

---

en tiedä kuinka kauan olet kuunellu junglea/d&b:tä mut mc on ollu bileissä mukana from day one ja kuuluvat olennaisena osana koko bilekultuuriin. Eli ei tod mikään uus ilmiö kyseessä. Suomessa ei vaan oikein ole kauhean vahva edustus ikinä ollu mc puolella, että ihmiset olisivat tottuneet siihen.

Tosiaan, tiedossa on, että tämä mc-kulttuuri myös junkan parissa ei ole uusi ilmiö, mutta siis Suomessa varsin harvinainen. Ja toisaalta Pendulum ei todellakaan edusta puhtaimmillaan omaa junkkamakuani, käsittääkseni tämä mc-meno onkin juuri Pendulum-tyyliselle junkkasuuntaukselle, mun termein öö-öö-junkalle, vielä kaikista ominaisinta. Olisinkin tullut paikan päälle lähinnä kotimaisia soittajia kuuntelemaan.

Mutta toisaalta mä en pidä siitä "oikeasta" alkuperäisestäkään reggaevaikutteisesta junkasta yhtään, joten ehkä mä olen vain nirso pakana. Toivon kuitenkin, että Suomen pippaloissa pysytään mahdollisimman pitkään mc-vapaalla linjalla, vaikka varmaan turhia haikailenkin...
ORBAT

#322 • • ORBAT

en tiedä kuinka kauan olet kuunellu junglea/d&b:tä mut mc on ollu bileissä mukana from day one ja kuuluvat olennaisena osana koko bilekultuuriin. Eli ei tod mikään uus ilmiö kyseessä. Suomessa ei vaan oikein ole kauhean vahva edustus ikinä ollu mc puolella, että ihmiset olisivat tottuneet siihen.

Kuulostaa mukavilta kemuilta, vähän harmittaa kun en päässyt paikalle.

Voi kristus, voitko sinä enää elitistisemmältä kuulostaa? Jonkun mielestä MC:t kuulostavat typeriltä (ja olen itse samaa mieltä, MC:t voisi puolestani lähettää Siperiaan) niin hän ei vaan ole Aito Oikea Fani. Eli kyse ei voi olla mielipideasiasta, vaan siitä, että ei vaan "ymmärretä" näitä poloisia MC-raukkoja. Voi herranjestas, täytyypä minunkin äkkiä muuttaa mielipidettä, etten vaan tule ajatelleeksi väärin tästä, enhän minä voi asiasta mitään tietää.

Nyt varmaan skenepisteetkin laskee, mitähän sitä nyt oikein tekisi. Täytynee ravata bileissä koko ensi viikko nuolemassa MC:iden perseitä?
#323 • • niomic Guest

Infekto, 18.6.2007 00:54:
---
Nika, 17.6.2007 15:12:
infektosta voisin sanoa että olisi kiva jos setti olisi rakennettu johdonmukaisempi, tuli sellainen tunne että hän itse ei tiedä mitä haluaisi soittaa, tai valitse levyt sattumanvaraisesti.
---

Toi on oikeastaan ihan totta - en juurikaan suunnittele mitä soitan etukäteen (pieni paniikki kuuluu asiaan *hymy*) ja diggaan soittaa paljon erityylisiä biisejä yhteen.
Tuola trance ja house puolellahan dj:llä on tapana nostaa fiilistä pikkuhiljaa - meikän setit taas on enemmän semmosta spontaania kaahamista muutamalla äkkijarrutuksella ja se ei varmaan kaikille tipu...ja kyllähän niitä ulosajojakin toisinaan tapahtuu.
(Ontuvaa metaforaa ei voi koskaan viedä liian pitkälle!*hymy*)

Meinas vähän revetä ku oli infekto ja rakenne samas lausees :D Enpä nyt sanois et muillakaan näiden genrejen soittajilla mitään ihmerakenteita ois, mut infekto on ainakin mulle ollu aina enemmän semmosta puhdasta hyvää meininkiä - aina tulee ihmebiisejä ja skaala on aika laaja, mut fiilis on aina ollu iloinen sekä yleisössä että miehellä itsellään. Vaikka nyt en ehtinyt settiä kuuntelemaan kuin lopusta, ni sama fiilis sieltä paistoi tälläkin kertaa.
reality

#324 • • reality Wanderer
IMHO parhaat bileet ikinä! *jiihaa*
Kaikki parhaat deejiit ikinä putkeen, setit aivo-orgasmi -tasoa ja fiilis aivan jotain ennennäkemätöntä. Ei oo vaikee arvata et riehuin itteni taas henkihieveriin siellä parketilla. Sori kaikille jonka varpaat joutu kestämään meikän hyppimistä. *blush*

Ja viidakko on saatanan massiivinen. *piis*

--
This is your life, and it´s ending one minute at a time

#325 • • niomic Guest

ORBAT, 18.6.2007 02:26:
---

Kuulostaa mukavilta kemuilta, vähän harmittaa kun en päässyt paikalle.

---
Voi kristus, voitko sinä enää elitistisemmältä kuulostaa? Jonkun mielestä MC:t kuulostavat typeriltä (ja olen itse samaa mieltä, MC:t voisi puolestani lähettää Siperiaan) niin hän ei vaan ole Aito Oikea Fani. Eli kyse ei voi olla mielipideasiasta, vaan siitä, että ei vaan "ymmärretä" näitä poloisia MC-raukkoja. Voi herranjestas, täytyypä minunkin äkkiä muuttaa mielipidettä, etten vaan tule ajatelleeksi väärin tästä, enhän minä voi asiasta mitään tietää.

Nyt varmaan skenepisteetkin laskee, mitähän sitä nyt oikein tekisi. Täytynee ravata bileissä koko ensi viikko nuolemassa MC:iden perseitä?

Itse kyllä käsitin, että tuo äänensävy johtui siitä kun joku viittasi MC-vetoisen toiminnan olevan joku "uus juttu" ja sitähän se ei todellakaan ole. Suomessa ei MC:itä ole näissä kinkereissä pahemmin näkynyt ja onhan se varmaan kova kolaus niille, jotka on fiilistelly jotain Pendulumin biisejä ad infinitum et tulee joku äijä pidi pidi pooailee siihen päälle :D

Itseäni ei herra Verse pahemmin häirinnyt, häiritsi vain se, että äänentoisto toimi niin eri tavalla eri puolella lattiaa ja Verse sieltä kuului aina kuitenkin parhaiten. Eniten tämän huomas esim. No goodin remixissä mis on paljo hyvää kikkailua, mut nyt ne piti ite muistella mukaan ku ei erottanu kajareista :/
Kriss G

#326 • • Kriss G Wir brauchen bass

Rocca, 17.6.2007 15:22:
turusta en liiku hesaan hetkeen

Mä oon tulos turkuun ainaki 2 kertaa kesällä. Nähään siellä :D

Bileet oli top notch ja olin asteittain liian päissäni keskittymään soundiin. Pendua yritin mennä fiilistelemään kun eksyin kavereista mutta possea oli niin perkeeleesti joka puolella ni päätin vetäytyä baarin puolelle. Darra oli niin kova että teki vaan mieli itkeä. Turku edustus siin lunasti odotukset.

--
DESTROY ALL HIPPIES

Mota

#327 • • Mota
+ Propsit kaikille esiintyjille! Loisto keikka! Jos oikein kuulin niin Verse taisi itsekin kehua keikkaa ja fiiliksiä. Toivotaan, että koko PenTuTumin bändi pääsisi vetämään live-setin vielä Suomessa.

- Lonkerot loppu kesken liian aikaisin. Lasinsiruja kotiin tuliaisiksi kengänpohjissa. =/
Pekiz

#328 • • Pekiz
Ekat junkkabileet, eikä voi valittaa yhtään. Aivan tajuton meno!

Tulin paikalle kymmenen jälkeen, ja alkuilta meni kavereiden kanssa jubaillessa. Infektokin jäi osittain missattua, mutta ei sen väliä, sillä Pendulum toimi kuten pitikin. Eikä MC ainakaan minua häirinnyt pätkääkään. Muffler rokkas myös kybällä.

Ehkä parasta oli silti Femin ja Milla Lehdon setit, aivan huippua matskua. Tilaa ois kyllä saanu olla enemmän.

Kiitos kaikille! *hihu*

PS. Lasinsirut oli kyllä hanurista. :<
tomii

#329 • • tomii kallion herttua
Tolle fransmanni-läpälle repeillessä pakko pistää tää :) http://klubitus.org/kuva.php?id=22077 ja tääkin edustaa mun mielestä vielä ihan siivoa junkkasettiä yleisön puolesta, hikisempääkin ja savuisempaakin on nähty. Fransmanne hajoilkoon jatkossakin *piis* *lmao*

--
reivaan kunnes kuolen

Timmo

#330 • • Timmo
Tasanteella oleva pieni "elämä on tuskaa" mies on mun kaveri. Ei oikeen kuulu joukkoon. :D

--
Elämä On Raato

inspector

#331 • • inspector gadget
hyvät bileet, tuttuja oli mut kerran ku näki niin sit ei enää löytänykkää. Jengi fiiliksissä lattialla, breikspuoli toimi.

Olut oli vitun pahaa.

--
tärkeintä elektronisessa musiikissa on basso - Leena Lehtinen

Anne Karoliina

#332 • • Anne Karoliina
Kiitoksia tosiaan kaikille järjestäjille, kyllä oli hienosti toteutetut bileet, noita on mukava muistella vielä mummona!! Enkä muista millon olisin viimeksi olisin ollut yhtä innolla mukana dj setissä, ja Verse oli erittäin onnistunut MC valinta, jäi yleensä hyvä maku suuhun koko illasta.*iloinen*

Tämän hehkutuksen jälkeen on vielä pakko sanoa, että äänentoiston kanssa oli kyllä jotain häikkää alussa. Seisoin edessä aivan kajarin vieressä mutten siltikään tahtonut kuulla itse biisiä, joka latisti hieman tunnelmaa... eli jotain petrattavaa jäi vielä ensi kerraksi.
Peltsi

#333 • • Peltsi ElectroHead

johannyt, 17.6.2007 16:11:

tommosia löyty :) vähän huono laatu mut fiilis välittyy.

Hehe, alemmas linkistä bongasin itseni tamppaamassa eturivissä, valkonen paita ja musta lippis päässä. :) Uskomatonta oli.. ^^

--
*sydän* Melbourne Shuffle *sydän*

Mushi Mushi

#334 • • Mushi Mushi Pipipää...
Meni hyvät bileet ohi huonon olon takia mikä iski jo matkalla sinne taksissa. Piti sitten lähteä jo tunnin sisään kotiin nukkumaan =( Toivottavasti seuraavat olis sitten omasta puolesta enemmän onnistuneet.
genki

#336 • • Edited genki

Mota
Jos oikein kuulin niin Verse taisi itsekin kehua keikkaa ja fiiliksiä. Toivotaan, että koko PenTuTumin bändi pääsisi vetämään live-setin vielä Suomessa.

jep näin taisi tapahtua, eli Versen ja Elhornetin omien sanojen mukaan paras keikka pitkään aikaan, siitä isot kiitokset yleisölle. eikä ollut mitään perushehkutusta venuella keikan jälkeen, kun mentiin Benin hotlalle ni eka asia mitä se teki oli se soitti tyttöystävälleen ja kehui keikan sillekin maasta taivaisiin, joten kai se ihan oikeasti sitä mieltä oli. ja hei vittu, se daivas lavalta yleisön sekaan teknokeikalla ja porukka kuljetti sitä siellä ylhäällä varmaan parikyt metriä! nuff said!!! :DD

isoimmat kiitokset Nessille, Markolle, Villelle, Zapaznizkylle, Xploitecin ukoille, Pinkille, Rikulle, Konstalle ja kaikille muille jotka vuodatti higigarpaloita illan onnistumisen suhteen. max respect. tästä on helvetin hyvä jatkaa.

...

...ja tosiaan 'Fuck Martinez' -kyselijöille jälleen tiedoksi, settini vika biisi oli nimeltään T.Snake & The Wolfelord Himself AKA The Upbeats from Aotearoa - 'Mole Station'

lethal business. menin itekin täysin sekaisin siinä vaiheessa, hyvä ettei lavalta tippunut. :D

...

Pendulumin livekeikkaa voi joutua vielä hetken odottamaan, eivät kai hirveen montaa sellasta ole vielä tehneetkään ja veikkaan että koko pändin raijaaminen mestoille nykyisellä kansainvälisellä suosiolla voi olla suhteellisen tyyristä puuhaa.. itse kuitenkin elän toivossa myös, olis helvetin hieno nähdä sellanen shöy suomenmaassa!!!!

--
crop circles in the carpet

asdf

#337 • • asdf
Jos nyt vaik sais puristettua jotai vähänkin järkevää palautetta illasta.

Tais mennä mulla bileiden top kolmonen uusiks. Saavuttiin paikalle muistaakseni joskus 23 aikoihin (vähän harmittaa, kun jäi Genki näkemättä ja Infektoakin pääs joraamaan vaan vähän, mutta helvetti että ne hetket kuulosti hyvältä!), ja meno oli sillon jo ihan katossa. Tarpeetonta varmaan sanoa, että homma räjähti Pendun astuessa puikkoihin. Jengi oli aivan pähkinöinä ja siinä fiiliksessä oli helvetin hienoa olla mukana. Tuli huudettua ääni käheäksi ja jorattua koko setti melkein putkeen. Versen molotukset ei häirinny mua ollenkaan, päinvastoin herra toimi oikein hyvin tunnelmannostattajana - ainakin porukan huutamisesta päätellen. :P

Breaksihuoneessa tuli myös oleiltua jonkun verran varsinkin loppuillasta, ja soundi oli sielläkin ihan hävyttömän hyvää. Toisaalta näiden bileiden line-upilla voikin odottaa pelkästään parasta, ja sitä myös saatiin. Ihan helvetin hauska (ja viinanhuuruinen) ilta, helvetisti tuttuja paikalla, helllllllvetin hyvää soundia ja mä vielä muistan kaiken! Yhet parhaista bileistä evö, ja ehdottomasti parhaat viidakkopirskeet evö oman kokemuksen pohjalta. Näitä lisää.

Kiitokset kuuluu yhtälailla niin järjestävälle taholle, kavereille kuin kanssabilettäjillekin. <3
dj upi

#338 • • dj upi
Örh...

Nyt korjaan kaikki väärinkäsitykset ni toivon että tää sit loppuu tähän.

Antonsoninille ja muille: Olen käynyt klubeilla ympäri Eurooppaa, myös vähän erikoisemmissa paikoissa. Olen sitä mieltä, että vaikka järkkärit ja musanesittäjät olis miten hyviä tahansa, fiilis lähtee loppupeleissä jengistä. Pendulumin kohdalla fiilis oli mahtava ja siitä kiitos yleisölle! Esim. Barcelonan Catwalkin pääareena on mitä siistein mesta ja ihmiset jopa jaksaa pukeutua sinne. Jengi vaan on muuten perseestä ni fiilis ei ole lähelläkään tota mitä nyt lauantaina koettiin. Ero siellä vaan oli se että lasinsiruja ei ollut missään ja paikka muutenkin oli aivan priimakunnossa. Tämä on toistunut jokaisella ulkomaisella klubilla, paitsi tietty fiilis hieman vaihdellut. Eroa ei ole edes ollut niin kauheasti paikallisten "seduloiden" ja muiden paikkojen välillä. Tätä ilmiötä olen tavannut vain Suomessa ja koska se toistuu niin usein, päätin siitä postata.

Mitä ihmsten pukeutumiseen tulee, niin omasta mielestäni on ihan ok jos menee farkuissa ja t-paidassa klubille. Monesti itsekin sitä linjaa noudatan. Puhuinkin nyt lähinnä RÄHJÄISISTä ja LIKAISISTA farkuista ja t-paidoista. Eikä sinänsä siinäkään mitään ongelmaa, ero esim. edellisviikon Chicanen juhliin vain oli niin mykistävä, en sitten tiedä olisiko kohderyhmä niin erilainen?

Ranskis oli kyllä vähän pullamössö kuten saattoi odottaa, mutta hän oli selvästi panostanut iltaa varten ja olin harmissani siitä että hän ei nauttinut olostaan näin Maslown hierarkiamallissakin alhaisilta tuntuvista syistä johtuen.

Foorumi on vapaa ja toivon että on jatkossakin, mutta henkilökohtaisuuksiin asti menevät kommentit rikkovat räikeästi retoriikan ja väittelyoppien "lakeja". Siksi toivoisin hieman asiallisempaa linjaa eräiltä nimeltämainitsemattomilta henkilöiltä jatkossa väittelyihin ja keskusteluihin. Rakentamalla argumenteista räsynuken ei anna itsestään kovin hyvää kuvaa. Pahoittelen, mikäli olen jotakin asianomaista loukannut puheillani.
AlexS

#339 • • Edited AlexS kummasetä

dj upi, 18.6.2007 17:31:
Foorumi on vapaa ja toivon että on jatkossakin, mutta henkilökohtaisuuksiin asti menevät kommentit rikkovat räikeästi retoriikan ja väittelyoppien "lakeja". Siksi toivoisin hieman asiallisempaa linjaa eräiltä nimeltämainitsemattomilta henkilöiltä jatkossa väittelyihin ja keskusteluihin. Rakentamalla argumenteista räsynuken ei anna itsestään kovin hyvää kuvaa. Pahoittelen, mikäli olen jotakin asianomaista loukannut puheillani.

Öh, en mielestäni sanonut mitään henk.kohtaista...mainitsin vain että ihmisten suht normaalista pukeutumisesta (farkuista ja t-paidoista) valittaminen kuulostaa naurettavalta. Riipaisiko tuossa sitten joku?
Ehkä kannattaisikin palata sinne sinun kirjoittamaasi avauspuheenvuoroon, kun kerran aika moni minunkin lisäksi lähti asiasta kommentoimaan...

--
I hear songs that should never end...
in places I cant comprehend.

dj upi

#340 • • dj upi

AlexS, 18.6.2007 17:48:
---
dj upi, 18.6.2007 17:31:

---

Öh, en mielestäni sanonut mitään henk.kohtaista...mainitsin vain että ihmisten suht normaalista pukeutumisesta (farkuista ja t-paidoista) valittaminen kuulostaa naurettavalta. Riipaisiko tuossa sitten joku?
Ehkä kannattaisikin palata sinne keskustelun avaukseesi, kun kerran aika moni minunkin lisäksi lähti asiasta kommentoimaan...

Totaah... Aika monelta tuli sen tyylistä palautetta että "onkos sulla muka jotain klubikokemusta kun tulet meille veteraaneille ilkkumaan". Joo, olen kohta vasta 19 mutta silti klubbaillut jo monta vuotta, se on jossakin muualla maailmassa mahdollista ja suomessakin jos pelaa korttinsa oikein. En mitään muuta tarkoittanut. Sen lisäksi tuollainen aika vähättelevä tyyli jolla olet puhutellut kiusaa. Jos on henk. koht asiaa niin privaan kiitos.