Physics, 17.6.2007 21:52:
---
Joo ja tämä on jo yksinään syy, miksi ei kaduta yhtään kotiin jääminen. Mulla menee fiilis kyllä ihan totaalisesti, jos joku pässi sössöttää jotain siihen musiikin päälle. Mä en ymmärrä, miksi tämä on nykyään niin hieno homma tämä mc-lisä olevinaan. Musta se älämölö siinä musiikin päällä vie koko hienon musiikin intensiivisyyden ja häiritsee fiilistelyä. Toivon hartaasti, että tapa ei leviä ihan normikäytännöksi.
---
en tiedä kuinka kauan olet kuunellu junglea/d&b:tä mut mc on ollu bileissä mukana from day one ja kuuluvat olennaisena osana koko bilekultuuriin. Eli ei tod mikään uus ilmiö kyseessä. Suomessa ei vaan oikein ole kauhean vahva edustus ikinä ollu mc puolella, että ihmiset olisivat tottuneet siihen.
Tosiaan, tiedossa on, että tämä mc-kulttuuri myös junkan parissa ei ole uusi ilmiö, mutta siis Suomessa varsin harvinainen. Ja toisaalta Pendulum ei todellakaan edusta puhtaimmillaan omaa junkkamakuani, käsittääkseni tämä mc-meno onkin juuri Pendulum-tyyliselle junkkasuuntaukselle, mun termein öö-öö-junkalle, vielä kaikista ominaisinta. Olisinkin tullut paikan päälle lähinnä kotimaisia soittajia kuuntelemaan.
Mutta toisaalta mä en pidä siitä "oikeasta" alkuperäisestäkään reggaevaikutteisesta junkasta yhtään, joten ehkä mä olen vain nirso pakana. Toivon kuitenkin, että Suomen pippaloissa pysytään mahdollisimman pitkään mc-vapaalla linjalla, vaikka varmaan turhia haikailenkin...