WTF? l. väärinkäsityksiä

12 posts, 1 page, 3,033 views

^T^

#1 • • ^T^ Universal Protagonist, Visual Hypnotist
Tämmöstä ei kait vielä ollut (?), mutta nyt on. Eli postaa, kun sinut käsitetään väärin, jokin asia ymmärretään väärin tai itse käsitit väärin jossain tilanteessa jne. ja kerro mikä oli asian todellinen laita. Sain inspiraation kahtena peräkkäisenä päivänä kutakuinkin samaan kellonaikaan ja kymmenen metrin säteellä toisistaan sattuneista väärinymmärryksistä.

Eilen yöllä olin poistamassa paalua Oopperan tomaatista, selkä autotielle päin. Takaa kuulu "Ei sulla oo myydä mitään?". En aluksi tiennyt, että nimenomaan mulle huudeltiin sillä tomaatin vieressä on baari ja sen lähistöllä/autotiellä oli muitakin. "Ei sulla oo myydä mitään?", toistetaan takaa, tälläkertaa huutaen. Nostan hillot, huudan "Myydä...", käännyn ympäri, ja jatkan "...MITÄ!"(vaikkakin jo tiesin mistä oli kyse)...ja meinaan tukehtua nauruun. Punaisissa valoissa, paku-tyyppisessä autossa joku täysin tuntematon teini roikottaa päätään ikkuna-aukosta selventäen: "Niin, jotain teknohileitä".

Ehkä se, että mulla oli sellanet oranssit Mossosta poistetut tod.tyylikkäät (bile)housut ja niihin kuuluva rotsi päällä ja sinisellä shokkivärillä tehty keesi sai ko. hemmon päätteleen että multa vois vaikka löytyykkin "teknohileitä". Ei just sattunu olemaan.

Tänä yönä seisoin n.10 metrin päässä ko.tomaatilta sijaitsevalla sporastopilla samoissa kledjuissa kun joku hemmo alkaa haastaan lontooksi "Do you drive some kind of bike?"

Minä: "Do I what ?"
Hemmo "Do you drive some kind of bike?"
Minä: "And what makes you think so?"
Tyyppi kattelee mun asua hupusta lahkeisiin ja jatkaa sujuvalla suomenkielellä: "Nokun sulla on tollanen asu niin aattelin et ajelisit jollain tuhatkuutioisel.."
Katkaisen lauseen siihen paikkaan: "Hyi saatana, et voi olla tosissas. Mua ei vois jotkut prätkät vähempää kiinnostaa ja ihan vaan sporalla "Ajelen" plus että jos joku vielä erehtyy mun ultracoolista asusta noin pahasti niin vaihdan sen pussilliseen teknohileitä ja alan diilaan tossa tomaatilla Tarviitko?". Tyypin ilme oli tässä vaiheessa aika huvittava ja sporakin tuli just sopivasti...

Siis wtf? Yksi päättelee mun asusta, että diilaisin "teknohileitä" (ymmärrettävää) toinen että ajelisin jotain prätkää (hyi helvetti!).

--
""And those who were dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."

pirpeli

#3 • • pirpeli
Meneeköhän tän alle...? No kokeillaan.
Menin eilen iltapäivällä työkaveriani Maijua vastaan sen
kämpän eteen. Siinä rapun edessä istuu autossa porukkaa, ja yksi niistä
huikkaa mulle takapenkiltä "moiiiiii" iloisesti. Katson autoon ja siellä joku
rasvatukka heebo huitoo mulle. "Tunnetaaks me?", kysyn ja katon kummissani.
"Joo, sähän olit Edenissä tässä äskettäin". "ÖÖÖÖÖÖ, en :D. En oo ollu _ikinä_ Edenissä".
"No olit varmasti". Oiskohan jo pitäny suuttua :) Ei varmaan, se oli aika harmiton.
Nauratti vaan, kun etupenkillä istunut vanha mies totes, että "se erehty kun oot niin
kaunis". Ai kiitos :D

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

^T^

#4 • • Edited ^T^ Universal Protagonist, Visual Hypnotist

devisss, 1.4.2007 01:54:
http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=31079;sivu=1

Onks tää samaa ku toi?

No melko lähellä, mutta ehkä tuo statement-topiikki on hieman suppeampi kun se käsittelee henkilöön itseensä kohdistuvia väärinkäsityksiä, joita voi sitten itse oikoa. Tämä topiikki voi liittyä yhtähyvin johonkin tilanteeseen (EDIT: kuten Pirpelin esimerkki valaisee), asiaan, aiheesen, esineeseen jne. eikä vällttämättä siihen että jotakuta ymmärretään AINA väärin...mut modet sulkekoot tän jos menee liian lähelle...
Esim. jopa yleinen väärinkäsitys, että "Maapallo on geometriselta muodolta eniten pallonkaltainen" menisi hätätilassa tämän topiikin alla. (Se kun on todellisuudessa eniten pyörähdysellipsoidin kaltainen). Tosin tuo nippelitieto menisi yhtähyvin topiikin "Nippelitietoa" (tai jotain sinnepäin) alle, riippuen siitä miten asian esittää...

--
""And those who were dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."

Aziz Combat Fighter

#5 • • Aziz Combat Fighter
more like "post stories about dressing like a dork" :P
^T^

#7 • • Edited ^T^ Universal Protagonist, Visual Hypnotist

Ana-5000, 2.4.2007 01:30:

No siis mähän nyt oon spedempi ku spede ite, oikea super-spede, tai ei; niissä vaatteissa pikemminkin Cyber-Spede, ja pukeudun yleensä täysin päin vittua (tai päin persettä jos sille päälle satun) ja vieläpä häpeilemättä. Pitäsköhän ottaa vielä kuva itestä niissä kledjuista ja laittaa profiiliin niin tulis kaikille selväks +että saisit kunnon naurut :P
Eilen muuten naapurin mummo sanoi kadulla vastaan tullessaan, että "Sullahan on iloset vaatteet"
(EDIT: Olin siis taas niissä mun Tuhatkuutioisissa teknohile vetimissä ), totesin vaan et "Niin se kevät tulee".
T: Keisarin uudet vaatteet.

--

Aziz Combat Fighter

#8 • • Aziz Combat Fighter

VJ TAIKA, 6.4.2007 04:38:
---

---

No siis mähän nyt oon spedempi ku spede ite, oikea super-spede, tai ei; niissä vaatteissa pikemminkin Cyber-Spede, ja pukeudun yleensä täysin päin vittua (tai päin persettä jos sille päälle satun) ja vieläpä häpeilemättä. Pitäsköhän ottaa vielä kuva itestä niissä kledjuista ja laittaa profiiliin niin tulis kaikille selväks +että saisit kunnon naurut :P
Eilen muuten naapurin mummo sanoi kadulla vastaan tullessaan, että "Sullahan on iloset vaatteet"
(EDIT: Olin siis taas niissä mun Tuhatkuutioisissa teknohile vetimissä ), totesin vaan et "Niin se kevät tulee".
T: Keisarin uudet vaatteet.

hei, sä puhut nyt miehelle joka on aikoinaan viilettäny kaupungilla örkkipuvussa ja chainmailissa :I
tomii

#9 • • tomii kallion herttua
Teknohileet :D

--
reivaan kunnes kuolen

KooKie

#10 • • KooKie aka. Petress Pan

Ana-5000, 6.4.2007 15:17:

hei, sä puhut nyt miehelle joka on aikoinaan viilettäny kaupungilla örkkipuvussa ja chainmailissa :I

Sulla tais niistä ajoista jäädä toi örkkinaamari päälle.

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

DiamonDie

#11 • • DiamonDie mediahippi
2005 Street Partyilla oli tuulista ja olin vaatettautunut hieman turhan kevyesti. Törmäsin entiseen luokkakaveriin, joka lainasi sellaisen suht resuisen, raidallisen, ns. hippien usein käyttämän hupparin. Lähdin sitten käymään vähän matkan päässä, niin matkalla tultiin kyselemään, olisiko "vitamiineja". Olin niin hämmentynyt, etten tajunnut sanoa, että olisihan minulla repussa ollut C-vitamiinia. :-P
^T^

#12 • • Edited ^T^ Universal Protagonist, Visual Hypnotist

Ana-5000, 6.4.2007 15:17:
---
VJ TAIKA, 6.4.2007 04:38:
---

Ei helvetti, persehän tässä naurusta repeää tuhannen, um, perseen päreiks. Maistuu muuten erityisen hyvin vahvan espresson kanssa, tiedä sitä sitten kun nauru vapauttaa aivosta endorfiiniä että onko sillä kofeiinin kanssa jotain kemiallisia yhteisvaikutuksia. Luultavasti. Täytyykin ottaa tavaks, hommata jostain aina kunnon naurut sumpin kanssa. (Pitäis muuten olla kahviloissakin listoilla; kahvin ja pullan tilalla kahvi ja naurut. Amsterdam-dam!)

No niin, asiaan:
Mä "puhun miehelle, joka on aikoinaan viilettäny..." JA?
En nyt oikein bongannu sun pointtia, joten joudun heittään villin veikkauksen (korjaa toki jos ajoin täysiä tuhatkuutiosella syvälle metsään tai diilasin teknohileitä pitkin ojia).
Yritätkö sanoa jotain tyyliin: "Joten ymmärrän sua siltä kannalta, mutta nyt olen jo vanhempi, viisaampi ja pukeudunkin "normaalisti"(=tylsästi) ?".

Tulkitsinko nyt sun viestin yhtä "hyvin" kun puhun Kantonin murretta tai kun miten vaalit men i?

--