Eilen yöllä olin poistamassa paalua Oopperan tomaatista, selkä autotielle päin. Takaa kuulu "Ei sulla oo myydä mitään?". En aluksi tiennyt, että nimenomaan mulle huudeltiin sillä tomaatin vieressä on baari ja sen lähistöllä/autotiellä oli muitakin. "Ei sulla oo myydä mitään?", toistetaan takaa, tälläkertaa huutaen. Nostan hillot, huudan "Myydä...", käännyn ympäri, ja jatkan "...MITÄ!"(vaikkakin jo tiesin mistä oli kyse)...ja meinaan tukehtua nauruun. Punaisissa valoissa, paku-tyyppisessä autossa joku täysin tuntematon teini roikottaa päätään ikkuna-aukosta selventäen: "Niin, jotain teknohileitä".
Ehkä se, että mulla oli sellanet oranssit Mossosta poistetut tod.tyylikkäät (bile)housut ja niihin kuuluva rotsi päällä ja sinisellä shokkivärillä tehty keesi sai ko. hemmon päätteleen että multa vois vaikka löytyykkin "teknohileitä". Ei just sattunu olemaan.
Tänä yönä seisoin n.10 metrin päässä ko.tomaatilta sijaitsevalla sporastopilla samoissa kledjuissa kun joku hemmo alkaa haastaan lontooksi "Do you drive some kind of bike?"
Minä: "Do I what ?"
Hemmo "Do you drive some kind of bike?"
Minä: "And what makes you think so?"
Tyyppi kattelee mun asua hupusta lahkeisiin ja jatkaa sujuvalla suomenkielellä: "Nokun sulla on tollanen asu niin aattelin et ajelisit jollain tuhatkuutioisel.."
Katkaisen lauseen siihen paikkaan: "Hyi saatana, et voi olla tosissas. Mua ei vois jotkut prätkät vähempää kiinnostaa ja ihan vaan sporalla "Ajelen" plus että jos joku vielä erehtyy mun ultracoolista asusta noin pahasti niin vaihdan sen pussilliseen teknohileitä ja alan diilaan tossa tomaatilla Tarviitko?". Tyypin ilme oli tässä vaiheessa aika huvittava ja sporakin tuli just sopivasti...
Siis wtf? Yksi päättelee mun asusta, että diilaisin "teknohileitä" (ymmärrettävää) toinen että ajelisin jotain prätkää (hyi helvetti!).