Illusions Productions official Colors afterhours 1.5.2007 @ helsinki

111 posts, 6 pages, 13,588 views

Amnesia

Posts: 888

#81 • • Amnesia

toma

Fakta se vaan on, että nykyinen tilanne selvästi osoittaa, että jotain siinä illujen konseptissa ihmisten nykymakuun nähden mättää. Ei siinä olisi edes kilpailusta kauheasti kiinni, veikkaan että yleisökatoa olisi joka tapauksessa merkittävästi.



Ei siinä konseptissa sinänsä mitään ole pielessä, kuten parin ekan sivun 90% positiivisesta palautteesta voi nähdä. Mutta näköjään turhan moni ei viitsi kävellä nosturille jos keskustassa on bileet. Mikä on hitusen outoa, kun se tamppaaminen nosturille vastaa about kahden biisin tamppausta bileissä. Ilman Pussyja olisi Illuissa ollut melko varmasti porukkaa vallan perkeleesti, as simple as that. Mutta jotenkin noita aamubileitä voisi tosiaan yrittää tasapainottaa paremmin, itse kävisin mielelläni hyvissä aamuissa about kerran kuussa, mutta en ole varma onko se lähitulevaisuudessa mahdollista.
toma

Posts: 2,009

#82 • • toma Tototoototo

Amnesia, 2.5.2007 22:59:
Ei siinä konseptissa sinänsä mitään ole pielessä, kuten parin ekan sivun 90% positiivisesta palautteesta voi nähdä. Mutta näköjään turhan moni ei viitsi kävellä nosturille jos keskustassa on bileet. Mikä on hitusen outoa, kun se tamppaaminen nosturille vastaa about kahden biisin tamppausta bileissä. Ilman Pussyja olisi Illuissa ollut melko varmasti porukkaa vallan perkeleesti, as simple as that. Mutta jotenkin noita aamubileitä voisi tosiaan yrittää tasapainottaa paremmin, itse kävisin mielelläni hyvissä aamuissa about kerran kuussa, mutta en ole varma onko se lähitulevaisuudessa mahdollista.


Muistan kyllä useammat illut, jotka ovat olleet puolityhjiä ilman toisia aamujakin parin viime vuoden sisään.

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

Avatar
#83 • • Fuzzy Guest

AdonisHercules, 2.5.2007 21:10:


Ps. kiitokset Sparkulle ja Fuzzylle tanssiseurasta *hymy*


Kiitos SINULLE että pidit huolta meidän nestetasapainosta!*nauru* *hih*
Lauri

Posts: 1,051

#85 • • Lauri Devoted

eee, 3.5.2007 00:25:
---
Lauri, 2.5.2007 22:10:

Kyllähän se selvä on, että tyylikkäin ja paras mahdollinen tapa aamubileille
on Nosturissa, niille jotka oikeasti haluavat nauttia niistä Bileistä.
*vink*
---


no huh huh mitä skeidaa...




---
toma, 2.5.2007 23:02:
Muistan kyllä useammat illut, jotka ovat olleet puolityhjiä ilman toisia aamujakin parin viime vuoden sisään.

---


näimpä. toi musta kiteytti täydellisesti turhan spekulaation tän asian ympäriltä. se on täysin turhaa ruveta väkisin etsimään syitä tai edes "syyttelemään" mitään tai varsinkaan ketään.

eräät bileet on olleet käsittääkseni 2 vuotta juuri tasan yhtä keskustassa kuin stokis wappuna ja uutena vuonna ja silti myös tyhjiä.

kyllä mä nään et ne syyt on nyt syvemmällä.

erinäiset tahot stadissa on olleet tota pussy/renegade yhteistyötä vastaan niin hanakasti että ovat koittaneet tehdä kaiken mahdollisen (ja mahdottomankin) tuhotakseen näiden kahden uuden yhteistyökumppanin suhteet jo heti alkuunsa. näköjään siihen heidän mielestä oli syytäkin ja näin jälkikäteen katsottuna taisivat olla oikeassa ;)

vaan niinsevaan on kun vanhat alan aidot fiilistelijät yhdistyy...ei siitä voi seuraa muuta ku kovaa menoa ja tiukkaa etukenoa ;)

klara wappen vaan



Onko tässä nyt kukaan puhunut mitään pussy/renegade yhteistyöstä
tai sen taustoista, tai sen taustatekijöistä, tai sen tuhoamisesta, tai
suhteista, tai ylipäänsä mistään mikä liittyisi suhun - joka järjestelmällisesti
ajat nää keskustelut väkisinkin siihen, että saisit pönkitettyä egoasi
järjestettyäsi taas muutaman vuoden ihan hyvin pärjänneitä kekkereitä.

Sen sijaan käyt jatkuvasti joko jollain noista sun omista nimistä,
pussyrenegade / eee / NESS / renegade tai muilla tuntemattomilla
alter egoillasi dissaamassa muiden tapahtumia. Illusions on pyörinyt
kohta 11 vuotta keskeytyksettä, sen taustatekijät tehneet bileitä
enemmän ja vähemmän kohta parikymmentä vuotta. En ymmärrä
miten sulla on pokkaa lähteä kommentoimaan "kilpailijaasi" tuolla
tavoin, varsinkin jos näet sen siten, ettei se ole edes kilpailija.

Illusions on loistava tapahtumakonsepti, jonka väkimäärät ovat
hiipuneet sitten 2000-luvun alkupuolen huippuvuosien. Puhe oli
siitä, että ehkäpä asialle pitäisi tehdä jotain - ja kas kummaa,
laupias samarialainen rientää paikalle ja ottaa uhrin roolin
kun joku joka tietää jotain taustoista, ottaa asian puheeksi.

Allekirjoittaneella ei ole minkäänlaista suoranaista yhteyttä Illusions
tapahtumaan tai koko brändiin. Roll the dice, baby.
Avatar
#86 • • Dorka Guest
...tämäkin threadi oli aika tyhjentävä sen yhteistyön osalta *nauru*
ville

Posts: 3,780

#87 • • Edited ville olen oikeasti ujo

pussyrenegade, 2.5.2007 21:29:
Homman nimi on se että Pussy + Renegade on niin toisesta maailmasta Illujen kanssa. Emme yritäkään kalastella kaikkea jengiä. Ainoastaan tehdä oman näköisiämme bileitä. Ja nimenomaan aikuisempaan makuun. Musiikkilinjan enemmän ollessa tulevaisuutta ja hillitympää kuin rankkaa tms jos näin voidaan karkeasti kiteyttää.



Genrediggaamisesta välittämättä mä silti sanoisin, että Illujen musa linja ei koskaan ole ollut rankkaa, päin vastain, illussa on monesti bpm luvut aika paljon alhaisemmat kuin käsittääkseni nessin seteissä aamubileissä kuullaan. Viimevuosina tilanne illussa onkin usein ollut sellainen, että klo 05-09 monet tuntuvat haluavan "yhtenäisempää" ja snadisti nopeampaa bassoa kuin mitä on tarjolla.

Illu noin muuten on trancevetoinen, siitä ei pääse mihinkään, mutta silti olisi mielestäni hyvä, että lineuppeja verrataisiin vaikkapa ihan nimi nimeltä viimeisen vuoden ajalta ennenkuin tehdään liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä kummankaan klubin linjasta. Jos näin tekee, niin käytännössä ainoa genre joka teiltä jää puuttumaan verrattuna illuun on polkka, ja sitäkin kuullaan illussa ehkä kerran parissa vuodessa.

Mielestäni kuvaavaa on, että esim tänä vappuna teillä oli bileissä aloittamassa ehkäpä yksi kuumimmista trancenimestä koko suomessa eli Miika. Jos tätä ei lasketa illujengin kalasteluksi lineupin puolelta, niin en ymmärrä mikä olisi toimenpide, joka tähän kategoriaan lasketaan. (HUOM: mä en todellakaan sano, että teidän olisi pitänyt buukata joku muu kuin trancenimi. Päin vastoin, valinta oli loistava, mutta se, että sä julkisesti sanot teidän kalastelevat eri jengiä ja buukkaat tällaisen nimen, ei ihan ole linjassa)

Ja tässä muuten olisi ne soittamassa olleet nimet:

Tab
Super8
Heikki Liimatainen
Mr A
OlliS
Miika Kuisma
Kris Kylven
Indigo
Zzompp
Mekaanikko
Orkidea
Jokke
Pietari
Maniac
Cosmicman
Neon
Käpä
Tomi K
Actos Dei
Kalle Miettinen
Coma
KimiK
JussiS
D.N.A
Unik
Sakura
Kaiu
Proteus

Pussy & Renegade:
Ness
Milla Lehto
Miika Kuisma
Poliisi
Wiljam
Unik
Kaiu
Sakura
K&U
Lil tony
Mayah
D.N.A


Toivomme yhtälailla menestystä kaikille niille bilejärjestäjille jotka panevat sydämensä kiinni tähän kulttuuriin ja sen kehittämiseen ja omiin bileisiinsä. Se on loppupeleissä ainoa oikea tapa tehdä asioita. Pääasia kuhan ei lähde sille toisten järjestäjien terrorisointilinjalle enää tulevaisuudessa. Silloin uskomme että kaikki voivat elää rintarinnan omine juttuinensa...



Erittäin mukava kuulla, että tällaista tekstiä kirjoittaa toinen promoottori toisen promoottorin palautetopiciin. Näin ulkopuolisena sitä kuitenkin täytyy sanoa, että teot näyttävät puhuvat jotain muuta kuin sanat. Otetaan nyt esimerkiksi vaikkapa kirjoittamasi palaute Laserpointtiin (ellei sitten kirjoittaja ole toinen järkkäri, pahoittelut jos meni väärään), illun vakio LJ teidän bileissä vappuna, DNA setti toissavappuna tai "no search no dogs"-lausahdus. Ehkä asiat ovat jotain muuta miltä ne näin ulkopuoliselta näyttävät, mutta tällä hetkellä sitä jotenkin vaan itse on saanut käsityksen, että se kampitus & julkinen puhe tulee sun puolelta, toisen osapuolen ollessa enemmän tai vähemmän hiljaa.
ville

Posts: 3,780

#88 • • ville olen oikeasti ujo

toma, 2.5.2007 22:38:
Ai esim sillä tavalla, että illut väistyvät parhailta aamupäiviltä?-)

No, tää on aika turhaa spekulaatiota. Fakta se vaan on, että nykyinen tilanne selvästi osoittaa, että jotain siinä illujen konseptissa ihmisten nykymakuun nähden mättää. Ei siinä olisi edes kilpailusta kauheasti kiinni, veikkaan että yleisökatoa olisi joka tapauksessa merkittävästi.



Tai sit aikansa kutakin ja liian pitkään samassa paikassa ei yksinkertaisesti toimi. Tranceskene suomessa on kuitenkin erittäin vahva ja siten on vaikea kuvitella, että musiikin puolesta kohdeyleisöä ei löydy. Puitteiltaan nosturi on aina ollut viimeistelty, harvassa klubissa päästään koskaan siihen tasoon valossa ja äänessä mitä illussa on ollut vähintään vuodesta 2000.

Sen sijaan mainontaa voisi kyllä osoittaa aika rankallakin kädellä ja uudistushalun täydellistä puutetta voisi ihmetellä koko nosturin olemassaolon aikana.... konsepti on sama, kuten itse sanoit.

Mutta toisaalta: mun on vaikea kuvitella, että illubilettä nosturissa saisi muutettua sillä tavalla, että paikanpäällä olisi joka kuukausi vähintään 500 ihmistä ja erikoispäivänä se 1000. Suurin syy ehkäpä venue. Nosturi on aika erilainen paikka ja uskon oikeasti, että jos nosturiin olisi viety pussy & renagade nyt vappuna, yleisömäärä ei olisi saavuttanut läheskään niitä lukemia kuin mihin päästiin nyt stockiksessa. Kyse on ehkä lopulta siitä, että vaikka miten yrittäisi tuoda paikanpäälle erilaista lineuppia, valoa, dekoa sun muuta, niin mesta on aina nosturi ja jakaa mielipiteet tosi voimakkaasti.

Illu on toistaiseksi ollut nosturissa 7 vuotta, joka on varmaan suomen historiassa yksi pisimmistä jaksoista yhdessä venuessa. Uskon vilpittömästi, että moni muu klubi olisi kuollut jo puolessa tästä ajasta, joten siihen nähden illu on selvinnyt erittäin hyvin. Mut täytyy sanoa, mä en pistäisi pahitteeksi jos illu vaihtaisi paikkaa, se riittääkö tähän organsaatiolla innostusta, taitaa olla kokonaan toinen juttu.
UnityF

Posts: 15,721

#89 • • UnityF joo just se

dOrKA, 2.5.2007 16:14:
Jotain kuvien rävellystä: http://www.dorka.tv/gallery/2791281

148844953-S-LB.jpg




aaaaaw *pihkassa**kuolaa*
Ihanat kuvat *plur*

Mietin just et ikuistaakohan kukaan näitä dekoja jotka oli todella näyttävät.
En muista moneen vuoteen missä olisi ollu näin ihanat dekot jotka iski tähän peikkoon 10-0 *plur*










& sille joka sano bussilla illuihin niin *släp*
Jopa minä jaksan kävellä keskustasta illuihin joten jalkaa vain toisen eteen hyvä lämmittely just ennen bileitä *joo*
Jos ei oo välijatkopaikkaa niin illalla termariin kaakaota ja pari leipää ja hedelmää reppuun ja pitää piknikin siinä rappusilla oven vieressä kunnes ovet aukee, myös monivitamiini tabuja kannattaa ottaa ittelle ja kaverille saa vähän voimaa jaksaa pidempää. *joo*


Illuissa mun mielestä on just se FIILIS jotain ihan käsittämättömän ihanaa, nyt kun voin sanoo jo monia vuosia bileissä käyneenä niin koskaan ei ole ollu niin hauskaa kuin illuissa. Sinne mä en mene kavereiden ym takia, sinne menen itseni takia koska tiedän että siellä tulee sellaista musiikkia että on vain pakko tanssii eturivillä ja sulkee simmut ja antaa musiikin vain viedä. Siellä ei tönitä eikä tarvii tanssii kuin sillipurkissa. Se että muutkin on siellä just musiikin takia ja tanssii niin on pirun hienoo. Sen huomaa siitäkin kun yhentöistä jälkeen menin hakee lisää batteryy niin 95% paikalla olevista tanssi! Olen vuosien varrella ollu monissa aamuissa eri puolella helsinkii jossa vain harva tanssii ja loput istuu siinä on se ero miksi illut on <3
& Illut on ainoat bileet mihin olen heränny kotoota aamuyöllä ja lähteny tanssii aamuksi, se vasta onki ihanaa *plur*

Toivottavasti ihmiset tajuu/löytää uudestaan/ensikertaa illut. <3

*piis*~peikko~*piis*
UnityF

Posts: 15,721

#90 • • UnityF joo just se

sts, 2.5.2007 19:03:
---
UnityF, 1.5.2007 20:18:
-clips-
---

VOI VITTU, sen kerran ku jätän tulematta ja jään kotiin nukkumaan, niin sä oot siel... Taas missasin *GRR*
Ens kerral ilmoitat!



Ähä ähä, mä kyselinki missä oot mut ei näkyny *släp*
Ens kerralla sit.. *joo* *hali*
bates

Posts: 707

#91 • • Edited bates Tirehtööri

ville, 3.5.2007 09:31:
---
Ehkä asiat ovat jotain muuta miltä ne näin ulkopuoliselta näyttävät, mutta tällä hetkellä sitä jotenkin vaan itse on saanut käsityksen, että se kampitus & julkinen puhe tulee sun puolelta, toisen osapuolen ollessa enemmän tai vähemmän hiljaa.



Ei toi homma nyt ihan noinkaan kyllä ole. Yleensäkin tuon ylläkirjoittamasi tyyppistä läppää heittää täällä netissä ikävä kyllä aina ne ihmiset, jotka eivät ole millään lailla asianosaisia tai jotka asioista kaikkein vähiten tietävät - ja tollainenhan sitten taas osaltaan edistää sitä peräänkuulutettua yhteistyötä...

Ja selvyydeks viel et en sit oo Renegadessa / Pussyssa mitenkään osallisena - muuta kuin satunnaisena asiakkaana..*hymy*

--
The best way to predict the future is to invent it.

Jago

Posts: 4,039

#92 • • Jago un-trained monkee
Miksi kilpailevien aamujen järkkärit tulee tähän topikkiin mustamaalaamaan kyseisiä bileitä ja järjestävää organisaatiota?*ding*

Eikö tän pitäisi olla topicci jossa itse bileissä käyneet kommentoivat enemmän tai vähemmän positiiviseen sävyyn?

Jos katsoo kommentteja huomaa että kenelläkään paikanpäällä olleella ei tunnu olevan mitään valittamista bileistä, järjestelyistä, seteistä, soitetuista genreistä, tai muustakaan tapahtuneesta

ville, 3.5.2007 09:54:


Kyllä tollaset bileet löytää aina uusia kannattajia(kuten nyt meikäläisen).
Nykyään elektroninen musa vaan on siirtynyt baarikulttuuriksi ja illut on enemmän reivihenkiset.

*piis*

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

AdonisHercules

Posts: 596

#93 • • AdonisHercules d a n c e m a c h i n e s / Titty Bear / Bakteeri

Fuzzy, 3.5.2007 00:50:
---
AdonisHercules, 2.5.2007 21:10:


Ps. kiitokset Sparkulle ja Fuzzylle tanssiseurasta *hymy*

---

Kiitos SINULLE että pidit huolta meidän nestetasapainosta!*nauru* *hih*


Pitäähän nyt jonkun pitää pienistä bilettäjistä huolta *nauru*

--
Paitsi että se on helvetin kova panomies, niin se on aivan mielettömän mukava jätkä.

sts

Posts: 7,969

#94 • • Edited sts Sama pyynti aitta!

69, 3.5.2007 04:22:

On se vaan fakta et ei oikeesti noi Illut enää vedä muuta pokaa kun sen vaki parit OD ördääjät mestoille.



Hyvä ettet ole käynyt kuuteen vuoteen onpahan yksi OD ördääjä vähemmän paikalla.

Voisinpa muuten sanoa että Illuissa on kohtalaisen siisti meno, perus aamubileisiin verrattuna.

Ne od ördääjät kyl oli aikoinaan aina premin aamuissa.
moskiitto

Posts: 332

#95 • • Edited moskiitto moska

Jago, 3.5.2007 10:19:
Miksi kilpailevien aamujen järkkärit tulee tähän topikkiin mustamaalaamaan kyseisiä bileitä ja järjestävää organisaatiota?*ding*


Nyt kannattaa puhua yksikössä! Minä en ole kommentoinut enkä puuttunut koko keskusteluun laisinkaan. Enkä voi sille mitään että eräät käyvät postailemaan työnimikkeellä omiin nimiinsä.
en myöskään ole kovin iloinen huomatessani käytyä keskustelua.
Mielestäni mitään illujen dissausta ei tässä topiikissa ole edes käyty.

Olen järjestänyt hyvässä hengessä ja aidoilla fiiliksillä pussyja ilman että on tarvinnut tähän saakka riidellä tai vääntää muiden promoottoreiden kanssa kättä!
Jos joillain on asiat solmussa keskenään siitä ei pidä vetää vääriä johtopäätöksiä.

Uskon että illujen voima ei ole katoamassa vaan paikanvaihto voisi tehdä kutaa ;)

Kevätterkuin

piis out...

-taru

--
just, share it...

toma

Posts: 2,009

#96 • • Edited toma Tototoototo

Jago, 3.5.2007 10:19:
Miksi kilpailevien aamujen järkkärit tulee tähän topikkiin mustamaalaamaan kyseisiä bileitä ja järjestävää organisaatiota?*ding*


Öö, missä täällä mustamaalataan illuja?

Mä en ollut kummissakaan bileissä, enkä järjestä myöskään kumpiakaan. Mun kommentit olivat surkuttelevia, mua oikeasti aidosti harmittaa, että illut eivät vaan toimi (ainakaan mulle) enää. Olisi kiva jos asialle tehtäisiin jotain, mutta imo tätä keskustelua on käyty enemmän tai vähemmän jo pari vuotta, ehkä vaan hyvä jos tästä nyt tulisikin jotain.

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

Avatar
#97 • • Dorka Guest

Jago, 3.5.2007 10:19:
Miksi kilpailevien aamujen järkkärit tulee tähän topikkiin mustamaalaamaan kyseisiä bileitä ja järjestävää organisaatiota?*ding*

Eikö tän pitäisi olla topicci jossa itse bileissä käyneet kommentoivat enemmän tai vähemmän positiiviseen sävyyn?



Enemmänkin sivullisena tämä näyttää siltä et toinen hieman altavastaavana asemassa olleella järjestäjällä on mennyt parit bileet paremmin kuin toisella niin ruvetaan sitten heiluttelemaan henkseleitä *ding*

...yhdistettynä vuosien vääntämiseen niin tälläisena se sitten näkyy ja minulle on aivan sama. Kiva et on bileitä ja surkuhupaisaa et vanhat parrat jaksaa vääntää näin lapsellista tekstiä.
sts

Posts: 7,969

#98 • • sts Sama pyynti aitta!

toma, 3.5.2007 10:39:
-clips-



Musta tää on vaan niin turhauttavaa paskaa :) Miks pitää tapella kun kumpikin tapahtuma on niin erillainen :)
toma

Posts: 2,009

#99 • • toma Tototoototo

sts, 3.5.2007 11:11:
Musta tää on vaan niin turhauttavaa paskaa :) Miks pitää tapella kun kumpikin tapahtuma on niin erillainen :)


Niin, no en se ollut minä tai eee joka täällä väitti, että illujen heikohko väkimäärä olisi toisten päälle laitettujen aamubileiden syytä. Siitähän tämä koko juttu lähti liikkeelle. Itsekin olen sitä mieltä, että tuo on ennemminkin seuraus kuin mikään syy.

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

lilius

Posts: 719

#100 • • lilius

Lauri, 3.5.2007 01:36:
---

Sen sijaan käyt jatkuvasti joko jollain noista sun omista nimistä,
pussyrenegade / eee / NESS / renegade tai muilla tuntemattomilla
alter egoillasi dissaamassa muiden tapahtumia.



Miten tää ei ole yhtään yllättävää...??? *täh*

..tai se, että jossain vaiheessa seuraan liittyy ne lipi-lipi -miehet. *vink*

Aina sama meininki. *känni*