Suomen "paras" DJ?

431 posts, 22 pages, 175,980 views

Jussi Soro

Posts: 6,385

#81 • • Jussi Soro choon!
Pikachu:

Suomessa ei ole parhaita kun ei ole edes hyviä..



Kerropa nyt sitten ulkomailta muutamia niin uskomattoman hyviä dj:tä, ettei suomalaisia voi samana päivänä mainitakaan?
Avatar
#82 • • yana Guest
Pikachu:

Mistä sä sen tiedät..



mm. siitä mitä kirjoitit edellisessä postauksessasi. siitä mitä olet kirjoittanut aikaisemmin, sekä iästäsi.

[muokattu 10.12.2002 18:02]
Jone

Posts: 8,258

#83 • • Jone Archibald Haddock
Pikachu:

älkää nyt ottako kaikkee niin henkilökohtasesti..*piis*



Ei se nyt vielä ole asioiden henkilökohtaisesti ottamista tai riidanhaastamista jos haluaa perusteet jollekin tietylle mielipiteelle. Eli jos olet oikeasti tota mieltä niin kerro ihmeessä miksi.
Avatar
#84 • • ALIEN Guest
mielestäni paras SUOMALAINEN tiskijukka on orkidea!! Hänellä on monipuolista settiä, eikä jauha aina samaa jumppaa, jos esim vertaa Proteukseen. Tabikin aloittelee usein melko progemaisella, mikä on hyvä, mutta silti setit ovat yllättävän usein samanlaisia kiksua ja kiksua. Orkidea vaan ei itse jaksa fiilistellä, mikä on yks kivoimmista asioista mitä deejii voisi tehdä hyvien biisien mixailun lisäks...
Ja mielestäni tähän kysymykseen useimmat vastaavat oman musa makunsa mukaan. Eli jos joku tykkää kovasta niin tietysti hän menee ja vastaa proteus tai sasha f, vaikkei tiedä mitään biisien miksaamisesta yms...
*possu*
Avatar
#85 • • yana Guest
alien:

Eli jos joku tykkää kovasta niin tietysti hän menee ja vastaa proteus tai sasha f, vaikkei tiedä mitään biisien miksaamisesta yms...
*possu*



sasha f ei osaa miksata? gimme a break

kuuntelepas jotain tyypin monoraita settejä ;)

[muokattu 10.12.2002 19:56]
OlliS

Posts: 3,999

#86 • • OlliS Further
yana4000:

alien:Eli jos joku tykkää kovasta niin tietysti hän menee ja vastaa proteus tai sasha f, vaikkei tiedä mitään biisien miksaamisesta yms...
*possu*

sasha f ei osaa miksata? gimme a break

kuuntelepas jotain tyypin monoraita settejä ;)

[muokattu 10.12.2002 19:56]



Sasha f:n miksaustekniikka on IMHO erittäin hyvä..
illusion

Posts: 1,061

#87 • • illusion team-sauna :D
*sydän*S*sydän*Ä*sydän*D*sydän*E*sydän*
aina on ollu kivaa,kun nämä kaverukset soittaa*plur*
Avatar
#88 • • ALIEN Guest
yana4000:

alien:Eli jos joku tykkää kovasta niin tietysti hän menee ja vastaa proteus tai sasha f, vaikkei tiedä mitään biisien miksaamisesta yms...
*possu*

sasha f ei osaa miksata? gimme a break

kuuntelepas jotain tyypin monoraita settejä ;)

[muokattu 10.12.2002 19:56]




kyseessä olikin ESIMERKKI. Eli jos joku ei tiedä mitään miksauksista ja sanoo, että sasha f on v*tun hyvää, koska se on "kovaa" (= hänen mielestään hyvää)... eli monet eivät edes tiedä,et missä kohtaa on hyvää miksausta.


ANYWAY.... Enkä mä sanonutkaa, etteikö Sasha F osaisi miksata!! Tottakai hänen setit ovat hyvin miksattuja!! *iloinen*
Avatar
#89 • • Tomppa Guest
kyl toi neon on aika kuningas.. ja kieltämättä proteus on aika kova kans..*nauraa*
Riku

Posts: 3,187

#90 • • Riku The Little Prince
JussiS:

Toisaalta suurella yleisöllä ei ole aavistustakaan hyvän ja keskinkertaisen miksauksen eroista, varsinkaan bileissä. Paras dj on jokaisen mielestä se, joka miellyttää sillä tavalla, kun hän haluaa. Olkoon se sitten suurta showta tai teknistä virheettömyyttä.


Saahan jokainen arvostella miten haluaa, mun mielestä toi vaan on vähän hölmöä :) Vähän sama kuin valittaisiin paras trapetsitaitelija sen perusteella kenellä on isoimmat tissit tai paras pizzanvääntäjä sen mukaan kuka saa heitettyä taikinaa korkeimmalle.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Panfobia

Posts: 521

#91 • • Panfobia
pHaze:

Saahan jokainen arvostella miten haluaa, mun mielestä toi vaan on vähän hölmöä :)


Ehkäpä vähän hölmöä, mutta paras ja hyvä on niin subjektiivisia käsitteitä, mielipidekysymyksiä siinä missä muutkin.

Ja mulle ihan tavallisena tallaajana ei edes kauheesti oo merkitystä sillä, kuinka tyylipuhtaasti joku DJ miksaa. Kunhan se ei sitten niin skitiksi mee, että jopa mä tajuaisin... *nauru*

--
*sydän*

_atmos

Posts: 230

#92 • • _atmos
Panfobia:

pHaze:Saahan jokainen arvostella miten haluaa, mun mielestä toi vaan on vähän hölmöä :)
Ehkäpä vähän hölmöä, mutta paras ja hyvä on niin subjektiivisia käsitteitä, mielipidekysymyksiä siinä missä muutkin.

Ja mulle ihan tavallisena tallaajana ei edes kauheesti oo merkitystä sillä, kuinka tyylipuhtaasti joku DJ miksaa. Kunhan se ei sitten niin skitiksi mee, että jopa mä tajuaisin... *nauru*



juu. mulle on tärkeintä hyvä fiilis ja hyvä musa..

vähän sama kun että menee syömään kebabbia. ei voi olla varma mitä lihaa syö mutta hyvää se kuitenkin on :).
nigel

Posts: 792

#93 • • nigel
no..

tää on sinänsä huvittava keskustelu.
kait munki on pakko jakaa mun keskinkertainen mielipide asiaan.

paras ei oo hyvä sana kuvailemaan mitään varsinkaan tässä tapauksessa. siksi varmaan "" merkit ympärillä. paras voi olla liian monella tavalla. tässä tapauksessa parhaiks näen ns show-miehet, biittipilkunnussijat ja oikeiden levyjen valitsijat. Jokaiselle on oma arvostus mun kohdalta. tosin jokaiselta silti vaadin niitä tiettyjä asioita.
ite oon saannu niin tarpeeks siit parranhieronta meiningist varsinki ku toísten miksausta/biisiä kuuntelen. i can laugh outside the booth but, it's no joke inside.
näkisin että jos dj (taiteilija) saa sen tunteen mikä itel on yleisölle ja sen tunteen minkä haluaa yleisölle, hän on onnistunut. mulle on ihan sama miten se tekee sen.
vuosilukua en muista mutta tulee eräs dmc-maailmanmestaruus mieleen ku saksalainen jäbä ei ny mitää aivan loistavaa muuten settinsä aikana tehny mutta lopuksi meni yhden käden varalla levarin päälle pyörimään. sehän voitti koko skaban ku yleisö meni ihan hulluks siit ja tuomaristoki näytti tykkäävän. kylhä toi vähän aikaa mua vitutti mut lopulta ajattelin ett niiinno. sit on tietenki joltai -88 vuodelt ku cashmoney iskee törkeen biisin soimaa ja menee pomppii lavalle. no cashmoney on aivan mahtava äijä niin teknisesti ku kaikinpuolin mut show on osa juttuu ja se sai sen fiiliksen läpi minkä halus. 2001 itf maailmanmestari dj woody ei ees tiiä kaikkia skrätsejä minkä tekee eikä tyyliin liiku levareiden takana mut saa porukan hullaantumaan juuri niinku haluaa juuri sil hetkel ku haluaa..
tulee ny turhan pitkää postaust mutta..
idea siis se että.. taide on sitä että saa tunteita teoksen lävitse. se on ihan sama miten sä teet sen. kubismii, pointillismii, monoteknoo, bluesii, hyppimäl laval tai nostamal sormee.. se ken diggaa, diggaa.

*olikohan to ny järkee*
Panfobia

Posts: 521

#94 • • Panfobia
nigel:

idea siis se että.. taide on sitä että saa tunteita teoksen lävitse. se on ihan sama miten sä teet sen. kubismii, pointillismii, monoteknoo, bluesii, hyppimäl laval tai nostamal sormee.. se ken diggaa, diggaa.

*olikohan to ny järkee*


Oli. *super*

--
*sydän*

Riku

Posts: 3,187

#95 • • Riku The Little Prince
Jep, tuossa oli paljonkin pointtia. Lähinnä tämä ristiriita mielipiteissä kai johtuu siitä että omassa pienessä päässäni erottelen termit "DJ" ja "Showmaster" toisistaan. Mutta yhdestä jutusta olen samaa mieltä: DJ-touhuissakin se välitetty Fiilis on tärkein, itse vain koen DJ-termin viittaavaan lähinnä musiikin kautta välitettyyn fiilikseen. Mutta nyt -> Ever ^__^

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Simon Templar

Posts: 780

#96 • • Simon Templar
*nauru**joo**hymy*
Meitsin mielestä musa on se juttu ja ne dj:t jotka on totuttu näkemään pomppivana ja riehuvana kera musiikin niin niiltä myös ehkä odotetaankin sitä mut mun mielestä jos on hyvät bileet ja jengi on messissä ja musa hyvää niin eiköhän sitä ala jos kukin oli sitten dj tai live niin fiilistelemaan kybällä mut se on ihan niinku nykäsen matti sanoo et UP YOURS!:) *nauraa**nauraa*
Quu

Posts: 334

#97 • • Quu Mole RAM!
Vielä tosta Sasha F:n miksaustekniikasta...

Niinä aikoina kun herra vielä soitti monoraitaa (=teknoa), niin hänellä oli tapana soittaa tunnin setissä jopa 80(!) raitaa. Se on n 45sek per raita. Harva suomalainen pystyy tälläiseen ilman suurempia laukkoja. Ennen keikkaa mies repi levyt irti kansista ja laittoi ne riviin käden ulottuville.
Tälläisessä lihamyllyssä on turha puhua mistään setin progressiivisuudesta, mutta aika harvoin pesukoneteknosettejä siltä kantilta arvostellaankaan.
Illustrator

Posts: 3,171

#98 • • Illustrator
Neonia tulee soiteltua eniten. Eipä Proteuskaan hassumpaa oo.
1ncarnation

Posts: 542

#99 • • 1ncarnation Metrojunanseksuaali
kyl se on Orkidea - hänen unity kasettejen avulla mä löysin koko genre..Anyway Proteus soittaa liian hardia mulle*enkeli*

--
Veerus & Maxie Deevine - Rising

Tonyw

Posts: 197

#100 • • Tonyw Manufackture
joo eli jayl tykkään aina seteistä ja sitten kylveni on kivaa kuunneltavaa tapsa tottakai ja tabi
hiskin ja pinnien setit loistavia ja kimiltä kuulut niin vähän materiaalia mutta aina kuullostanut minun korvaani erittäin laadukkaalta
ja turha unohtaa leo l rok rok rok
looneyn setit on tanssittanut mua paljon
xmasplus.gif

[muokattu 27.12.2002 16:10]