Suomen "paras" DJ?

431 posts, 22 pages, 175,784 views

Avatar
#401 • • Sunshine^82 Guest

Replying to Suomen "paras" DJ?:

Decion, 21.7.2009 16:12:
---
Sunshine^82, 21.7.2009 15:40:
Orkidea *joo*

Tekee upeaa musiikkia ja on lavalla aito oma itsensä, eikä esitä mitään. Ei ole noussut tällä kaverilla se kuuluisa pissa päähän. *hihu*

---


omasta mielestä juuri tällainen lava "esiintyminen" tekee keikan pitkästyttävän tylsäksi, kun dj vaan seisoo ja vääntää nupikkaa kannu korvallaan jalkaa nostamatta, omasta mielestäni visuaalinen puoli on tottakai puoli ruokaa koko esiintymisestä, eikä pelkästään se musiikki



Jeps nämä on taas näitä makuasioita, mut ei sen lavaesiintymisen tarvitse aina olla sitä pomppimista ja hytkymistä, jos osaa muutenkin ottaa kontaktia yleisöönsä hymyilemällä ja katseilla. *hymy* *iloinen*
Kon-tiki

Posts: 1,936

#402 • • Kon-tiki The Unsinkable

Replying to Suomen "paras" DJ?:

Decion, 21.7.2009 16:12:
---
Sunshine^82, 21.7.2009 15:40:
Orkidea *joo*

---

omasta mielestäni visuaalinen puoli on tottakai puoli ruokaa koko esiintymisestä, eikä pelkästään se musiikki



Mitäs vikaa Tapsan visuaalisessa puolessa on *ding*

Itselleni dj:ssä on ehdottomasti tärkeintä kuitenkin musiikki. Jos lavashow'ta haluisin, menisin vaikka euroviisuihin tai Cirque du Soleil'hin. Ei dj:n tartte olla mikään aerobic-ohjaaja vaikka moni suomalaisessa yleisössä nostaakin polvea kuin olis jonkun retrobicin alkulämmittelyt menossa.

Siksi suomalainen lempi-dj:ni on se jonka sivu pari sitten tässä mainitsin ja ulkomaisistakin mun suosikki on 45-vuotias krautti Tobias Neumann eikä esim. Locodice tai muut hyvät ja ihqunnäköset joita tässä voisi luetella!
Decion

Posts: 1,569

#403 • • Decion Koneradio

Replying to Suomen "paras" DJ?:

Kon-tiki, 21.7.2009 16:35:
---
Decion, 21.7.2009 16:12:
---
Sunshine^82, 21.7.2009 15:40:
Orkidea *joo*

---

omasta mielestäni visuaalinen puoli on tottakai puoli ruokaa koko esiintymisestä, eikä pelkästään se musiikki

---


Mitäs vikaa Tapsan visuaalisessa puolessa on *ding*

Itselleni dj:ssä on ehdottomasti tärkeintä kuitenkin musiikki. Jos lavashow'ta haluisin, menisin vaikka euroviisuihin tai Cirque du Soleil'hin. Ei dj:n tartte olla mikään aerobic-ohjaaja vaikka moni suomalaisessa yleisössä nostaakin polvea kuin olis jonkun retrobicin alkulämmittelyt menossa.

Siksi suomalainen lempi-dj:ni on se jonka sivu pari sitten tässä mainitsin ja ulkomaisistakin mun suosikki on 45-vuotias krautti Tobias Neumann eikä esim. Locodice tai muut hyvät ja ihqunnäköset joita tässä voisi luetella!



no kerran oon sen vaan livenä nähny ja se riiitti mulle ihan tarpeeks, toisaalta en tiedä millanen se sit muilla keikoilla on ollu mut tää oli -09 konemetsä keissi, eipä se musiikkikaan juuri niin arvostettua transea ollut mitä oon hehkutuksista kuullu aka omasta mielestä parempiakin nimiä on, mut mielipide-asioihin päädyttiin tässäkin asiassa taas joten pidetään ne nyt sit jatkolla vaan itsellämme *pepsodent*

--
-Bulletproof NRG Slaughter-

Kon-tiki

Posts: 1,936

#404 • • Kon-tiki The Unsinkable

Replying to Suomen "paras" DJ?:

Decion, 21.7.2009 16:43:
mielipide-asioihin päädyttiin tässäkin asiassa taas joten pidetään ne nyt sit jatkolla vaan itsellämme *pepsodent*



... tän topicin nimi on Suomen "paras" dj, niin milläs tää sit täytetään jos ei mielipideasioilla *nauru* eli kaikki mielipiteet sekaan vaan, omani sanoinkin jo.
Avatar
#405 • • Edited astaroth Guest

Replying to Suomen "paras" DJ?:

Decion, 21.7.2009 16:12:
omasta mielestä juuri tällainen lava "esiintyminen" tekee keikan pitkästyttävän tylsäksi, kun dj vaan seisoo ja vääntää nupikkaa kannu korvallaan jalkaa nostamatta, omasta mielestäni visuaalinen puoli on tottakai puoli ruokaa koko esiintymisestä, eikä pelkästään se musiikki


on se musiikkiin eläytyminen toki buustaavaa, mutta mielestäni jos deejiin varta vasten pitää riehua ja hyppiä lavalla saadakseen ihmsiä mukaan, niin sitten siinä musiikissa tai soittamisessa jokin kusee

itse esimerkiksi hytkyn suhteellisen rauhallisesti mitä julkiseen soittamiseen ja bileiden asiakkaana olemiseen yleensä tulee, koska haluan pystyä keskittymään soittamiseeni ja musiikkiin mahdollisimman hyvin, sekä päästä sinuiksi ympäröivän tilan keskellä. jos sitten kunnolla innostuu, niin tietää, että musiikin ja tilan tuoma fiilis on 100%:sti aitoa.

tuossa taannoisella keikalla niskat hajalle heiluttuani eräs naishenkilö kurotti pöydän yli ja sanoi että mun pitäisi riehua / eläytyä musiikkiin enemmän. tuli kieltämättä sellainen fiilis, että sama kun mulle sanoisi "heitä homo voltti". mua pyydetään olemaan jotain sellaista, jota en todellisuudessa ole
Decion

Posts: 1,569

#406 • • Decion Koneradio

Replying to Suomen "paras" DJ?:

astaroth, 21.7.2009 16:51:
---
21.7.2009 16:12:

on se musiikkiin eläytyminen toki buustaavaa, mutta mielestäni jos deejiin varta vasten pitää riehua ja hyppiä lavalla saadakseen ihmsiä mukaan, niin sitten siinä musiikissa tai soittamisessa jokin kusee



no ei se tavallaan mun tarkoitus ookkaan hyppiä sielä sen takia että "visuaalinen puoli _kuuluu_ olla myös etusijalla dj:n esiintymisen aikana" eli jos tanssimassa on 1-5 henkeä niin oon aikalailla rauhassa mutta kumminkin silti meiningissä visuaalisesti mukana, ja ne biisit mitä esiintymisen aikana soitan, vilkkuvat valot ja meininki sun muut vaan jotenkin antaa sitä fiilistä enemmän siihen aggressiivisempaan performanssiin sekä se kuuluu myöskin omaan imagooni kun haluan että asiakkaat muistaa mut seuraavillakin keikoilla sellasena aggressiivisempana ja synkempänä soittajana mitä muut *hymy*

--
-Bulletproof NRG Slaughter-

ValaX

Posts: 3,891

#407 • • ValaX
Kyl mä seuraan mielummin esim. 6 tunnin dj settiä kun jotain puolentoista tunnin aerobick esitystä. Dj:t sais mun mielestä enemmänkin heittää koko illan settejä. Saatika sitte 16, 23 hour *sydän*
Riku

Posts: 3,187

#408 • • Edited Riku The Little Prince

Replying to Suomen "paras" DJ?:

Decion, 21.7.2009 16:12:
omasta mielestä juuri tällainen lava "esiintyminen" tekee keikan pitkästyttävän tylsäksi, kun dj vaan seisoo ja vääntää nupikkaa kannu korvallaan jalkaa nostamatta, omasta mielestäni visuaalinen puoli on tottakai puoli ruokaa koko esiintymisestä, eikä pelkästään se musiikkii

Ehkä täs on kans oma lehmä ojassa, mutta silti. Mä pysyn keskittyneenä niihin levareihin ja mikseriin mahdollisimman tarkkaan, jotta se musiikki mitä tulee ulos, olisi mahdollisimman täydellistä ja toimivaa. Siinä vaiheessa jos mun pitää tehdä kärrynpyöriä lavalla, musiikissa on jotain vialla. Eläydyttyä ehkä tulee, mutta siinä se. DJ ei ole siellä esiintymässä, vaan soittamassa musiikkia. Wanhoilta hywiltä ajoilta neuvoksi: unohtakaa se DJ ja katsokaa toisianne. Älkää tanssiko riveissä tuijottaen DJ:tä, ja hymyilkää. Tekee ihmeitä sekä itselle että ympärillä oleville.

(aijoo. nykyään jos tanssii ja hymyilee, niin on aineissa, ja se on paha asia. my bad.)

--
Kyseenalaista aina kaikki.

ValaX

Posts: 3,891

#409 • • ValaX
Koska toi rintamasuunta alkoi muuten kääntyä dj:hin päin?
Riku

Posts: 3,187

#410 • • Riku The Little Prince

Replying to Suomen "paras" DJ?:

vala, 23.7.2009 15:20:
Koska toi rintamasuunta alkoi muuten kääntyä dj:hin päin?

Puhtaana teoriana heittäisin, että siinä vaiheessa kun bileissä ja tanssilattialla alkoi olemaan enemmän tuntemattomia kuin tuttuja, ja homma muuttui pelkäksi musiikiksi kokonaisen kulttuurin sijasta. Tuttuja ja ystäviä pystyi aina katsomaan silmiin ja saamaan sen hymyn takaisin, tuntemattomien suhteen asia menee monimutkaisemmaksi.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

ValaX

Posts: 3,891

#411 • • ValaX

Replying to Suomen "paras" DJ?:

Riku, 23.7.2009 15:32:
---
vala, 23.7.2009 15:20:
Koska toi rintamasuunta alkoi muuten kääntyä dj:hin päin?

---
Puhtaana teoriana heittäisin, että siinä vaiheessa kun bileissä ja tanssilattialla alkoi olemaan enemmän tuntemattomia kuin tuttuja, ja homma muuttui pelkäksi musiikiksi kokonaisen kulttuurin sijasta. Tuttuja ja ystäviä pystyi aina katsomaan silmiin ja saamaan sen hymyn takaisin, tuntemattomien suhteen asia menee monimutkaisemmaksi.



Toisaalta mun mielestä nyt on helpompi lähtee yksin liikenteeseen kun kaikki on yhes koos ja puuttuu ne ringit.
Caro²

Posts: 5,301

#412 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Replying to Suomen "paras" DJ?:

Riku, 23.7.2009 15:32:
---
vala, 23.7.2009 15:20:
Koska toi rintamasuunta alkoi muuten kääntyä dj:hin päin?

---
Puhtaana teoriana heittäisin, että siinä vaiheessa kun bileissä ja tanssilattialla alkoi olemaan enemmän tuntemattomia kuin tuttuja, ja homma muuttui pelkäksi musiikiksi kokonaisen kulttuurin sijasta. Tuttuja ja ystäviä pystyi aina katsomaan silmiin ja saamaan sen hymyn takaisin, tuntemattomien suhteen asia menee monimutkaisemmaksi.


Emt, miusta on ihan luonnollista tanssia kaiuttimia kohti :)
Riku

Posts: 3,187

#413 • • Riku The Little Prince

Replying to Suomen "paras" DJ?:

vala, 23.7.2009 15:42:
Toisaalta mun mielestä nyt on helpompi lähtee yksin liikenteeseen kun kaikki on yhes koos ja puuttuu ne ringit.

Niin... Mulla on tietysti käytössä vaan tää oma näkökulmani tässä aiheessa, mutta esim (saaks tän sanan sanoa ääneen leimaantumatta pätijäksi?) Lepakon aamubileissä kaikki oli sitä yhtä rinkiä. Osan tunsi , osaa ei, mutta kaikki tiesi olevansa samaa "rinkiä". Sama juttu on niiden UG-bileiden kanssa. Ja mä siis käytän tota UG-termiä laittomista, "tietyn porukan" porukan kutsubileistä, oli se sit 5 tai 5000 ihmistä. Kärjistäen sanottuna, siinä vaiheessa kuin baarikansa ja reivikansa alkoivat sekoittua, katosi myös se yhteisöllisyys. Tuttuja lukuunottamatta, kuka enää olisi tiennyt kuka on kuka?

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Avatar
#414 • • opmdevil Guest

Replying to Suomen "paras" DJ?:

Caro², 23.7.2009 15:47:
---
Riku, 23.7.2009 15:32:
---
vala, 23.7.2009 15:20:
Koska toi rintamasuunta alkoi muuten kääntyä dj:hin päin?

---
Puhtaana teoriana heittäisin, että siinä vaiheessa kun bileissä ja tanssilattialla alkoi olemaan enemmän tuntemattomia kuin tuttuja, ja homma muuttui pelkäksi musiikiksi kokonaisen kulttuurin sijasta. Tuttuja ja ystäviä pystyi aina katsomaan silmiin ja saamaan sen hymyn takaisin, tuntemattomien suhteen asia menee monimutkaisemmaksi.

---

Emt, miusta on ihan luonnollista tanssia kaiuttimia kohti :)



Sama se on miten päin tanssii kunhan tanssii aivan kaiuttimissa kiinni.
ValaX

Posts: 3,891

#415 • • ValaX

Replying to Suomen "paras" DJ?:

Riku, 23.7.2009 15:50:
---
Kärjistäen sanottuna, siinä vaiheessa kuin baarikansa ja reivikansa alkoivat sekoittua, katosi myös se yhteisöllisyys. Tuttuja lukuunottamatta, kuka enää olisi tiennyt kuka on kuka?



Mutta onko nyt niin että ilman tuota sekoittumista bileitä ei vois hirveesti pitää helsingin ulkopuolella?
Individual

Posts: 10,942

#416 • • Individual HYPNO!

Replying to Suomen "paras" DJ?:

vala, 23.7.2009 15:58:
---
Riku, 23.7.2009 15:50:
---
Kärjistäen sanottuna, siinä vaiheessa kuin baarikansa ja reivikansa alkoivat sekoittua, katosi myös se yhteisöllisyys. Tuttuja lukuunottamatta, kuka enää olisi tiennyt kuka on kuka?

---


Mutta onko nyt niin että ilman tuota sekoittumista bileitä ei vois hirveesti pitää helsingin ulkopuolella?


No miksi se niin olisi? Onhan niitä diggareita nyt kehäkolmosen ulkopuolellakin ja tuolla statuksella on jopa täälläkin bileitä pidetty.
Riku

Posts: 3,187

#417 • • Edited Riku The Little Prince

Replying to Suomen "paras" DJ?:

vala, 23.7.2009 15:58:
Mutta onko nyt niin että ilman tuota sekoittumista bileitä ei vois hirveesti pitää helsingin ulkopuolella?

Jännä kysymys. Tossa on monta näkökulmaa mistä tota lähestyä. Koska bileet ei tarvitse hirveästi ihmisiä. Levarit ja DJ riittää jo pitkälle. Ei välttämättä tarvitse olla mitään virallista tilaa, suurta äänentoistoa ja häikäiseviä valoja, riittää että on musiikkia ja edes jokunen (tuttu) ihminen. Jos haluaa suuremmat bileet, kotipaikkakuntasi Lahden suhteen muistelen että siellä on ainakin yksi nimeäenmuista paikka, jossa toisella puolella soi mitätahansa ja tanssilattiapuolella voi sitten pitää Bileet (tosin, viime käynnistäni on vuosia).

Tuolla sekoittumisella saadaan lisää ihmisiä siihen kaikkivoipaan Skeneen, mutta se on aina nuorallatanssimista. Verrataan nyt vaikka äkkiseltään siihen että tungettaisiin sadoille tuhansille rynkky kuoraan ja käskettäisiin puolustamaan Venäjän hyökkäystä vastaan ilman mitään koulutusta. Osa tietää mitä tehdä, osa ampuu itseään varpaaseen koska ei tajua mistä on kyse.

Mä hoen täällä usein että tämä on kulttuuri. Se on, tai ainakin oli, sitä. Ihan oikeasti. Siihen liittyi arvoja, asenteita, tunteita... Nyt se on monelle pelkkää musiikkia. Tuossa se sekoittumisen ongelma tulee esiin. En rupea sanelemaan mitään vuosilukuja tai muuta milloin ihmiset muuttuivat, mutta sanotaan että tietyt ääriryhmät tuppaavat hakeutumaan rajoja rikkoviin alakulttuureihin, ja konemusiikkikulttuuri menetti tässä asiassa terävimmän teränsä vuosia sitten.

"I'd rather be a freak than mundane".

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Riku

Posts: 3,187

#418 • • Riku The Little Prince

Replying to Suomen "paras" DJ?:

Individual, 23.7.2009 16:04:
No miksi se niin olisi? Onhan niitä diggareita nyt kehäkolmosen ulkopuolellakin ja tuolla statuksella on jopa täälläkin bileitä pidetty.

Edelleen: Kotka <3

--
Kyseenalaista aina kaikki.

ValaX

Posts: 3,891

#419 • • ValaX

Replying to Suomen "paras" DJ?:

Riku, 23.7.2009 16:15:
---
kotipaikkakuntasi Lahden suhteen muistelen että siellä on ainakin yksi nimeäenmuista paikka, jossa toisella puolella soi mitätahansa ja tanssilattiapuolella voi sitten pitää Bileet (tosin, viime käynnistäni on vuosia).



Tarkotat varmaan edes mennyttä divaa? Sielä klubi-puolella oli kyllä joskus tosi nastaa. Kerran taas muistan että kun koko talo ohi muuten ihan tukossa, niin klubi-puoli oli sitten täysin tyhjä. Sillon tuli vähä sellai olo että WTF*ding*
Riku

Posts: 3,187

#420 • • Riku The Little Prince

Replying to Suomen "paras" DJ?:

vala, 23.7.2009 16:23:
Tarkotat varmaan edes mennyttä divaa? Sielä klubi-puolella oli kyllä joskus tosi nastaa. Kerran taas muistan että kun koko talo ohi muuten ihan tukossa, niin klubi-puoli oli sitten täysin tyhjä. Sillon tuli vähä sellai olo että WTF*ding*

Joo, kuulostaa tutulta nimeltä. Kun ite tuli käytyä, klubipuoli oli enemmän 60/40 täynnä verrattuna siihen toiseen puoleen, mutta tilana toisaalta eipä siellä muistaakseni ollu juuri istumapaikkoja tai baaria, joten joko tanssi tai sit istu toisella puolella. Lahti on vähän sellanen kiikunkaakun paikkakunta et riittääkö väestö kovin monen konemusaillan pyörittämiseen kuukausittain. Tosin, toimihan siellä legendaarinen Nuutti vuosia.

--
Kyseenalaista aina kaikki.