Kenestä tahansa on helppo ottaa rumia kasvokuvia, esim. jos on just ruokailemassa, tupakka suussa tjsp.
Kokonaisuus ratkaisee ja pari päivää sitten Iltiksen alusasukuvissa toi missi näytti kyllä aika paljon edustavammalta kuin keskiverto parikymppiset naiset hirviöstringeissään erinäisten kuntokeskusten pukuhuoneissa.
Jos nyt käännetään keskustelu esimerkiksi minuun itseeni, niin toisin kuin missillä, mulla on liian pieni nenä, ylähuuli puuttuu kokonaan, silmissä on ryppyjä, luisuleuassa finnejä ja muuten niin laihassa vartalossa suhteettoman lihavat polvet ja jenkkakahvat. Mutta ne ovat vain osasia kokonaisuudesta, josta juuri kukaan muu kuin mä ei ole valittanut. Eli niillä pärjätään.
Mut ei kai kukaan oikeasti fiksu nainen hakeudu missi- tai mallikisoihin muutenkaan, vaikka lookseja riittäisikin? Itse ainakaan en nuorempana vakavasti harkinnut niitä, vaikka olenkin 180 pitkä ja syitä oli muitakin kuin noi edellä mainitsemani fyysiset rajoitteet: kaikki vakavastiotettavuus menee loppuiäksi (jos sitä parikymppisenä olisi ylipäätään), joutuu bikinit päällä jonkun fakin citymarketin lavalle kuin lihatiskiin ja jos menestyy, yliopistosta valmistuu vielä hitaammin kuin muuten olisi tilanne.
Että siinäpä ne taitaa olla syyt, miksi missikisoihin ei hakeudu kansamme edustavin aines. Mua hävettää, miksi tässä muka tasa-arvon kultamaassa pitää yhä olla missikisoja! Ainiin, siksi että kaukaloidemme nuuskahuulille löytyisi morsiamia