Millä lasket? +keskustelua laskettelusta

123 posts, 7 pages, 40,306 views

Zandy

#61 • • Zandy

dpdrm, 5.2.2007 15:38:

Istuskelusta sen verran, et jossei jaksa laskea, ni sit menee sinne rinneravintolaan, ok? Mun nähdäkseni sille, et istutaan keskellä rinnettä ja varsinkin jyrkissä alamäkikohdissa minne ei ylhäältä tullessaan näe mitenkään, ei ole mitään oikeutusta (poislukien sairauskohtaukset, kaatumiset blaa blaa). Kurvaan vittuuksillani lumet moisten päälle aina kun vain mahdollista.

Ja mistäs ihmeestä sä tiedät kun vauhdilla mäkeä alas tulet, että onko istuskelija kaatunut ja satuttanut itsensä vai istuuko siinä rinteessä muuten vaan? Onko sulla joku maaginen kaukonäkö? Itse olin juuri vajaa kk sitten Rukalla ja aloittelevana lautailijana kaatuilin siellä sun täällä, kerran satuttaen olkapääni hieman pahemmin. Siinä tilanteessa hetken jouduin kasailemaan itseäni istuen odottaen sen verran, että pahin kipu ja tykytys poistui ja pystyin laskemaan mäen alas normaalisti.

Olen täysin samaa mieltä, että turha lepäily jyrkissä tms. kohdissa rinnettä ei ole kivaa muita laskijoita kohtaan, mutta en myöskään ihan ymmärrä tuota sun "kurvaan lumet kaikkien päälle" asennetta.

Että jos sä olisit kurvannut silloin lumet mun päälle niin joo, olisit ollut kyllä aika vittumainen ihminen.
Sparkling

#62 • • Sparkling TEAM Kyntäjät
Pienempänä olin kova ja vissiin ihan hyväkin hiihtämään. Innostus tapettiin tosin ala-asteella. Sen jlkn tullu mäestä sujuvasti alas pulkalla, kierien tai muulla tyylillä ja ikinä en oo siis kokeillu ees laskettelua.
Viime talvena sitten hurahdin lautailuun <3 (joku 5v sitten olin kokeillu sitä kerran pienes mäes, mut sillon se tyssähti siihen, että kirjaimellisesti kivet ym oli mua ja lautailua vastaan :D)
Tänä talvena en oo vielä päässy kertaakaan mäkeen, harmittaa iiiihan kauheesti *uuh* *odottel* Varmaan ekat kerrat menee taas siihen, että kyntää enempi maata pitkin, mut kyl se siitä :D Tähän asti ollu lainassa serkulta salomonin, vähän iskuja vastaan ottanu lauta, mutta heti kun on vaan varaa, niin pakko saada uutta kehiin!

--
.: Astetta enemmän nostetta :.

typ0

#63 • • typ0 syntax error
no mites jos laskettelee ja snoukkaa ja vetää viel pulkkaa? ei voi äänestää =(

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

Air

#64 • • Edited Air
Suksilla laskettu noin 19 vuoden ajan. Suomen rinteiden lisäksi tähän mennessä tullut tutuksi Ruotsin, Norjan ja Italian mäet. Opiskeluaikana ei pahemmin tullut lasketeltua, toivottavasti asia korjaantuu tulevaisuudessa. Ja itseasiassa sainkin tänään viimeisin paikan firman Rukan keikalle!.. Enää täytyy vain toivoa ettei tule ko. perjantaina kumottua liikaa alkomahoolia*släp*
maiu

#65 • • maiu ..miau..
Haa! Toinenkin mielakan "kasvatti"!
[/quote]

oho.vau!! milloin oot viimeks käyny mielakas? ..aika paljo siel hommat muuttunu iha muutamas vuodes..

..mut siistii, joku kouvolalainen ketä en tunne!! tai kuva ei ainaka näyttäny tutulle.

--
sitä saa, mitä tilaa

Jusna666

#66 • • Jusna666 Diablo

maiu, 6.2.2007 23:01:
Haa! Toinenkin mielakan "kasvatti"!

---

oho.vau!! milloin oot viimeks käyny mielakas? ..aika paljo siel hommat muuttunu iha muutamas vuodes..

..mut siistii, joku kouvolalainen ketä en tunne!! tai kuva ei ainaka näyttäny tutulle.

On siitä pari vuotta.. Mut yli 15 talvee siel tuli kuitenkin asuttua ja KHS:n treeneissä käytyä.

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

luode

#67 • • luode

N.Geselle, 5.2.2007 15:32:
Istuskelijoita on rinteessä yleensä tai mm. sen takia, kun kokopäivän ollaan rinteessä, ni ei vaan jaksa sahaa kokopäivää. En siis puolustele istuskelijoita vaan puhun omasta kokemuksesta, kun on käsi murtunu 5krt ja häntäluu kerran :) Tosin välillä nää istuskelijat myös minua ärsyttää mut mut....

kyllä tiedän, että rinteessä väsyy ei miulla sitä istumista vastaan ole vaan sitä että siellä istutaan niin, että siitä on tosiaan haittaa tai jopa vaaraa kanssa laskijoille. päätä voisi käyttää sen verran, ettei siellä tartte rivissä istua koko mäen leveydellä. sen paikankin voi myös valita niin, että varmasti sieltä näkyy. jos sitten oikein aikoo pitkäksikin aikaa sinne mäkeen leiriytyä niin eikös sitä mieluummin menisi vaikka kahvilaan siellä kun yleensä on lämpimämpikin.
Heli

#68 • • Heli vai kuka se oli
Mä lasken lähinnä pulkalla , vihaan akuuttia laskettelua, hyij.

--
ei se väärin ole.

0-scar

#69 • • 0-scar Team Teknolipat :)

luode, 7.2.2007 14:20:
---
N.Geselle, 5.2.2007 15:32:
Istuskelijoita on rinteessä yleensä tai mm. sen takia, kun kokopäivän ollaan rinteessä, ni ei vaan jaksa sahaa kokopäivää. En siis puolustele istuskelijoita vaan puhun omasta kokemuksesta, kun on käsi murtunu 5krt ja häntäluu kerran :) Tosin välillä nää istuskelijat myös minua ärsyttää mut mut....

---

kyllä tiedän, että rinteessä väsyy ei miulla sitä istumista vastaan ole vaan sitä että siellä istutaan niin, että siitä on tosiaan haittaa tai jopa vaaraa kanssa laskijoille. päätä voisi käyttää sen verran, ettei siellä tartte rivissä istua koko mäen leveydellä. sen paikankin voi myös valita niin, että varmasti sieltä näkyy. jos sitten oikein aikoo pitkäksikin aikaa sinne mäkeen leiriytyä niin eikös sitä mieluummin menisi vaikka kahvilaan siellä kun yleensä on lämpimämpikin.

tai sit varotuskolmiot käyttöö ;D

--
Jos joskus murhe painaa, se painaa, se painaa, voit silloin multaa kaivaa ja huolet hukuttaa!

Caro²

#70 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Yleensä lasken päässä - suksilla en o enää vähään aikaan.
Samu81

#71 • • Samu81 kokolihaa
Pulkalla nykyään mäkeä alas, tai vielä parempaa: kumisella isolla rinkulalla. Ne menee ihan mieletöntä vauhtia.

Junnuna tuli lasketeltua suksilla päälle kymmenen vuotta; ekat kokemukset Kalpiksesta talvelta 1985-86. Hommasta loppui mielenkiinto pikkuhiljaa lukioaikana kun ei ollut samanhenkisiä kamuja ja viimeisenä niittinä arkkuun vanhemmat möi meidän Ylläksen isohkon talvenviettopaikan (2 mökkiä) tuossa 2001. Tänä päivänä kamujenkin asenteiden muututtua ko. Villa Vuonku Ylläsjärvellä olisi jtn aiva luksusta :)

Tuota ennen tuli kierrettyä Suomen jokainen vähääkään isompi laskettelukeskus.

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

hallucinogen

#72 • • hallucinogen Edain
En ole vuosiin lasketellut mutta silloin kun tuli lasketeltua niin kyllä lautailijat pisti vituttaa. Niiden joukossa tuntui eniten oleen niitä joilla oli asenneongelma. Istuttiin rinteessä kapeassakin kohdassa jopa 7 tyyppiä rinnan ja muut joutui kiertämään jopa vaarallisen läheltä rinteen reunoja, rakennettiin hyppyreitä paikkoihin mihin niitä ei olisi saanut tehdä ja muutenkin käyttäydyttiin kuin täyden kympin mulqvistit :).

--
pikku-*possu*

yawiz

#73 • • yawiz

Caro², 7.2.2007 19:31:
Yleensä lasken päässä - suksilla en o enää vähään aikaan.

mä lasken sormilla ku ei pää pelaa
#74 • • Rujo Mutantti Guest
Tulihan sitä laskettua jokunen talvi lähes päivittäin kunnes selkä ja polvikivut alkoivat ja monojen hankkiminen alkoi olla kallista eripari jalkojen vuoksi. Suksilla laskeskelin, yleensä alimitoitetuilla mutta mukana oli myös ihan kelvolliset omalle pituudelle ja painolle sopiva setti.

Hauskaahan tuo oli kun rinteeseen oli vain muutama hassu kilometri ja vanhempien työajeluiden ansiosta rinteeseen pääsi abt. heti koulun jälkeen.
neppu*

#75 • • neppu* Neppu
Kyllä suksilla on jees laskea! Oon lasketellut kolme vuotiaasta eli 17 vuotta *hih* Pääsiäisenä Ylläkselle!
ilmari

#76 • • ilmari NightFreak
13 vuotta laudalla takana ja Whistler sekä Bear Mountainin offarit on must... Elämältä ei voi muuta toivoa - bileiden lisäks...

--
*if you can feel it you&#039;re too close*

Turbulenc

#77 • • Turbulenc BErmuDA
Suksilla*joo*, ja mieluiten selkä menosuuntaan päin*pahis*

--
El Turbu aka Lerbu aka el Bambu

Sallakat

#78 • • Sallakat jungle, baby !
syrjintää! miksi pulkan kohdalla pollissa on :/
voisin vastata muu, mikä? = pyllyri.
steeze

#79 • • steeze hörökorva
Lumilaudalla tässä on laskettu viimeiset 6 tai 7 vuotta. Nyt loppukeväästä jäi kyllä laskut vähemmälle, kun katkoin (taas) lautani. *igor*
Sphyxia

#80 • • Edited Sphyxia Maracujá!
Unce upon a time there was a minor, minor accident ... *lmao*