Aikamoista.
Alku oli kuvainnollisesti kloorinjuontia lähinnä sen vuoksi, että jouduin ensiksi myymään kaverin lippua, mutta lopulta kaveri löysi itse ostajan luultua lähempää.
Kivaa oli käydä polskimassa varsinkin kun tilaa oli sopivasti eikä minnekään pitänyt oikeastaan jonottaa 5 minuuttia pidempään.
Pääsin ensimmäisen kerran Caribian porekylpyammeeseenkin (normaaleina viikonloppuina ollut aina täynnä) ja myös viime kertaisissa, parin vuoden takaisissa, noin alle 100 hengen kylpyläbileissä oli se silti täynnä. Eli aika paljon plussaa.
Vaikka nämä olleet Pacifiquen veroiset (tosin esitanssijoilla/dekoilla ei ole ollut minulle koskaan mitään suurta merkitystä. Caribialla on tosin hyvää vakiorekvisiittaa (laiva) jo valmiina), mutta kuitenkin tarpeeksi hyvät (bonusta voi hakea laittamalla kaiuttimet soittamaan chilliä hiljaisella saunaan, snagari/järjestämällä Hesburgerille jatkoaika, teeman korostamisella jne.).
Ainoa miinus järjestelyistä tulee sen päälavan asettamisesta siten, ettei pääaltaalle päässyt kuin yhtä kautta -> piti mennä sen ulkoa tulevan viiman/ihmismassan kautta altaaseen. Musiikki oli aavistuksen liian kovalla, mutta sitäkin pääsi melko hyvin karkuun, jos ei jäänyt lavan eteen... (urheilukaupoissa myydään korvatulppia uintiin, omani jätin koppiin, koska ilmankin pärjäsi, jos ei mennyt etupenkkiin...) Lopussa näytti isoilla pikkupojilla olevan kovaa kinaa rantapalloista ja muutenkin homma karata lapasesta toisen kasvoihin...
Lipun hinnoittelu oli ok, jos otti huomioon, että mukaan kuului aikaisin ostetulla ennakkolipulla bileet Tampereella. Tosin itse olisin ottanut mieluummin esim. bussi + tapahtuma = 40 paketin, koska subventointi on mielestäni oleellista halutessa asiakkaita myös paikkakunnan ulkopuolelta. Tosin tuolla olisi voinut olla ryysis, jos Hallmark tai Liquid eivät olisi olleet samaan aikaan; mene ja tiedä.
Mutta kokonaisuudessaan nämä olivat niin hyvät kuin oletinkin, porukkaa oli huomattavasti enemmän kuin edellisellä kerralla Turussa. Onneksi se 991-sali tms. ei ollut auki, sillä viime kerralla se söi kaiken yleisön ja sananmukaisesti vesitti bileet niin, että kylpyläpuoli suljettiin aiottua aiemmin.
Bussit (puhun vain Helsingin osalta) toimivat hyvin, koska nyt oli järjestäjiltä joku oikeasti järjestämässä jotain (mitä Pacifiquessa oli aiemmin tehty vasemmalla kädellä tai käsittä) ja taukojakaan ei pidetty yhtä enempää (kypsyin joskus johonkin Tampereelle menevään bilebussiin, joka piti 3-4 taukoa... tupakkalakia odotellessa...). Tosin paluumatkalla olisin jättänyt mielelläni bussin etuosan tilitykset Hyssälästä kauheudesta ja Prodigyn kaikkivoipaisuudesta kuulemmatta (oikeesti, todellakin, oikeesti, todellakin, Hyssälä, todellakin, Prodigy......) ja korvatulppia tarvitsi siellä enemmän kuin itse tapahtumassa.
Iso käsi järjestäjille, toivottavasti tapahtuma synkronisoidaan Pacifiquen kanssa siten, että bileet eivät osu samalle vuosineljännekselle (itse olen valmis bussikuljetuksen järjestyessä lähtemään mihin tahansa diiliin 250 km. Helsingistä; onneksi oli bussi, olisin kypsynyt pikkuautoon...). En ole kylpyläasiantuntija, mutta puolestani muitakin vaihtoehtoja saa ehdottaa. Tein pari hakua, löysin tällaisen
http://www.vesiloma.com/page.php?page_id=3
(listasta puuttui jostain syystä esim. Caribia eli muitakin varmaan puuttuu, kapasiteetteja on vaikeaa löytää)
Joku spesialisti voisi kommentoida enemmän kylpylöiden kooista. Esim.Naantalin kylpylässä on roomalaisia altaita, jonka varaan teemankin voisi rakentaa.