Eduskuntavaalit 2007

917 posts, 46 pages, 189,846 views

#641 • • cjet Guest
Vitun vitun vittu.. Miks kukaan ei voinut tätä blondia sit varoittaa ett Helsingin ja Uudenmaan vaalipiirit on kaks eri asiaa. *uuh* Tuli nii onnistuneesti sit sokkona äänestettyä jotain ihan muuta, että voi Aku Ankka toivottavasti pääset nyt eduskuntaan. *toktok*

Mut periaatteessa ihan oikee valinta kai silti tuli, oli sil silleen kuiteski arvot ihan kohdallaan.. *ding* Kai.
evvk

#642 • • Edited evvk

Nauskiss, 18.3.2007 15:06:
---
Mark Hamilton, 18.3.2007 13:45:
Äänestäkä SDP:tä

http://www.geocities.com/hallitusnikkari/pakko.htm

Ai.. mikä on pakkotyölaki? No laki jonka avulla työttömiä pistetään työharjoiteluun tai työvöimakoulutukseen enemmän ja enemmän tukien loppumisen uhalla. Laki on tehty vain siksi että entistä enemmän voidaan kaunistella tyttömyyslukuja sillä noissa toimenpiteissä oleva ei ole tilastollisesti työtön.
---

Ankea meininki.

Kokoomuksen työpoliittisessa ohjelmassa muuten ajetaan ns. kuntouttavan työtoiminnan velvoittavuuden ikärajan nostoa 25 vuodesta 30 vuoteen.

En oikein jaksa uskoa, että jos kaikki nuoret työttömät sidotaan noihin höpöhöpö-ohjelmiin tuloksena olisi mitään muuta, kuin se, etteivät he vielä keski-iässäkään ole pystyneet työllistymään OIKEASTI.

Tietty tolla keinolla se ilmasen työvoiman määrä saadaan näppärästi lisääntymään! (Kokoomus kun esittää, että valtion tuella työttömiä työllistettäisiin jatkossa yrityksiin.)

No en ihan kaikea allekirjoita mitä netissä liikuu vaikka kirjoittajat on oikeilla jäljillä.

25+ mene työelämävalmennukseen ja alle 25 vuotiaat työharjoiteluun.

Olen jo kohta 30 ja minä en moisiin toimenpiteisiin ole jotunut enkä olisi voinutkaan koska olen ollut opiskelija tai sitten työissä.

Olen ollut vain tykkärikurseilla johin olen itse hakenut ja työharkoihin en ole päässyt vaikka olen hakenut.

CV:n teko kursi on varmaan ihan hyvä mutta jos sellaiseen joutuu toistamiseen on se vähän kummallista.
hemuz

#643 • • hemuz kätevä emäntä
Sinne meni.
Miinapiina

#644 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä
olen ääneni antanut *pepsodent*

--
pinkki on pop!!!

Heli

#645 • • Heli vai kuka se oli
nii mäki!

--
ei se väärin ole.

Dementation

#646 • • Dementation wednesday?

Caro², 18.3.2007 01:01:
---klip---

Hyvä että löyty

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

#647 • • Sunshine^82 Guest
Äänestetty on! *hymy* nyt voi hyvällä omatunnolla makoilla loppupäivän kotona... *hih*
MiMoSa

#648 • • MiMoSa
Nyt on äänestetty täälläkin!*joo*

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

Nauskiss

#649 • • Nauskiss

Mark Hamilton, 18.3.2007 15:29:
---
Nauskiss, 18.3.2007 15:06:
---
Mark Hamilton, 18.3.2007 13:45:
Äänestäkä SDP:tä

http://www.geocities.com/hallitusnikkari/pakko.htm

---

Kokoomuksen työpoliittisessa ohjelmassa muuten ajetaan ns. kuntouttavan työtoiminnan velvoittavuuden ikärajan nostoa 25 vuodesta 30 vuoteen.

En oikein jaksa uskoa, että jos kaikki nuoret työttömät sidotaan noihin höpöhöpö-ohjelmiin tuloksena olisi mitään muuta, kuin se, etteivät he vielä keski-iässäkään ole pystyneet työllistymään OIKEASTI.

Tietty tolla keinolla se ilmasen työvoiman määrä saadaan näppärästi lisääntymään! (Kokoomus kun esittää, että valtion tuella työttömiä työllistettäisiin jatkossa yrityksiin.)

---

No en ihan kaikea allekirjoita mitä netissä liikuu vaikka kirjoittajat on oikeilla jäljillä.

25+ mene työelämävalmennukseen ja alle 25 vuotiaat työharjoiteluun.

Olen jo kohta 30 ja minä en moisiin toimenpiteisiin ole jotunut enkä olisi voinutkaan koska olen ollut opiskelija tai sitten työissä.

Olen ollut vain tykkärikurseilla johin olen itse hakenut ja työharkoihin en ole päässyt vaikka olen hakenut.

CV:n teko kursi on varmaan ihan hyvä mutta jos sellaiseen joutuu toistamiseen on se vähän kummallista.

Mä viittasin tossa Kokoomuksen tämänhetkiseen työpoliittiseen ohjelmaan, en mihinkään epämääräisiin nettikirjoituksiin.

Hmm... Mitä yrität tuolla todistaa, että sä et ole opiskelijana tai työssä käyvänä joutunut kuntouttavan työtoiminnan pariin? Et tietenkään.

Kuntouttavan työtoiminnan vaikutuksia on tutkittu lain voimaan tulosta (2001) saakka. Anyway; todellista työllistymista ei sitä kautta tapahdu: "Laki ei ole tarkastellulla ajanjaksolla [2001-2003] edistänyt työllistymistä avoimille työmarkkinoille". (Stakes)

Onko siis työttömien velvoittaminen k.o. ohjelmaan ensisijaisesti:
a) heidän työllistymisensä edistämistä
b) keino saada 'ilmaista' työvoimaa (valtiolle ei toki ilmaista)
c) rangaistus/sosiaalityötä/ihmiskoe/jotain muuta?

Kuntouttava työtoiminta on työn tekoa ilman palkkaa, ei mikään CV-kurssi.

Entä, kun Kokoomus ajaa valtion rahoilla tukityöllistämistä yksityisiin yrityksiin, niin olisivatko nämä yritykset silloin ensisijaisesti:
a) auttamassa työttömiä työllistymään
b) hyötymässä itse työttömien työpanoksesta (ristiriitaista muuten; työtön joka on töissä)
c) hyötymässä sekä työttömistä, että valtion rahoista
d) jotain muuta, mitä?

--
Yksi toimivimmista kontrollikeinoista on ympärivuorokautinen tarkkailu.

Tiia

#650 • • Tiia
Pitihän sitä äänestämistä nyt sitten kokeilla x)
Puolue oli jo selvillä, mutta ehdokas päätettiin vasta kopissa.
evvk

#651 • • evvk

Nauskiss, 18.3.2007 16:44:
---

Nauskiss,
Mä viittasin tossa Kokoomuksen tämänhetkiseen työpoliittiseen ohjelmaan, en mihinkään epämääräisiin nettikirjoituksiin.

Mä en tuosta niin tiedä

Nauskiss,
Hmm... Mitä yrität tuolla todistaa, että sä et ole opiskelijana tai työssä käyvänä joutunut kuntouttavan työtoiminnan pariin? Et tietenkään.

En mitään... vaan toi oli vaan veto jota joutu noiden netti politikkojen kanssa vääntään kun ne väittää että poistamlla SDP ja muutamalla laki tyttömyys postuu 6 kk ja SDP:n mukaan mentäessä maassamme tehdään vain ilmaistyötä valtion tuella. yms. yms. Olen vääntänyt noiden kanssa kättä sitä että ylläpitäkö työttömyyttä esim. startiraha ja katsotaanko yritäjäksi ja otetaan työkärit pois jos kotona kodailee jotain sovellusta joka on joskus tarkoitus myydä. Nekun vetoo tohon että kun mulla ei ole kokemusta niin en voi väittää mitään ja ihan oikeesti joku työtön on pistetty ainakin 100 kertaa peräkkäin jollekin CV kurssille.

Nauskiss,
Onko siis työttömien velvoittaminen k.o. ohjelmaan ensisijaisesti:
a) heidän työllistymisensä edistämistä
b) keino saada 'ilmaista' työvoimaa (valtiolle ei toki ilmaista)
c) rangaistus/sosiaalityötä/ihmiskoe/jotain muuta?

Niin tuota kannattaa miettiä ennen kuin äänestää...

Nauskiss,
Kuntouttava työtoiminta on työn tekoa ilman palkkaa, ei mikään CV-kurssi.

http://www.ihmisarvo.org vai mikä nyt olikaan... tuolla painotetaan jus tuota CV kurssia puhumatta olenkeen mistä kursista oikeasti on kyse ja mitä sisältöä siinä pääsääntöisesti on. Noi tuntuu painottavaan vain sitä CV:tä ja muita pikku juttuja puhumatta olenkaan kursin oikeasta nimestä ja sen sisällöstä ja antavat kuvan että sinne pistetään vaikka 100 kertaa peräkkäin.
teroska

#652 • • teroska yksinäinen bilettäjä
ennakkoon joo.

--
pieni laiha poika

Verano

#653 • • Verano Merituuli

Verano, 14.3.2007 11:44:
Tälläkin kertaa joutuu miettimään pitäisikö sittenkin äänestää SDP:ta, kun uhkana on, ettei se pääse ollenkaan hallitukseen, sitä myötähän Vasemmistoliittokin voi hyvinkin jäädä oppositioon. Tässä asiassa on tietenkin aina oma problematiikkansa, joka ehkäpä eniten näkyy presidentinvaaleissa, oli sitten kysymys vaikkapa Heidi Hautalasta tai Ralph Naderista.

SDP:lle se ääni sitten varmuuden vuoksi meni. Tosiaan ensimmäistä kertaa miehelle sekä sellaiselle joka about satavarmasti pääsee läpi.
Teknojta

#654 • • Teknojta Shamancore Practitioner
Euroopan oikeistolaisin vihreä puolue..mutta globaalisuus oli mulla "maailmankansalaisena" kuitenkin se ratkaisevin tekijä *iloinen*
Hila

#655 • • Hila
Oon kyllä kurkkuani myöten täynnä kaikenmaailman mustamaalaajia sekä apokalyptisia Suomi-kuvia tehtailevia sosiaalisössöttäjiä. Joka paikasta pursuaa aivan epärealistisia maailmanparannus-kampanioita, jotka valitettavasti näkyy uppoavan aika moniin. Mitään suurempia mullistuksia tuskin kuitenkaan tapahtuu seuraavan neljän vuoden aikana, kävi vaaleissa miten kävi...

Minun ääneni sai oikeastaan ensimmäinen vastaan tullut joka näytti poikkeavan yllä mainitusta kaavasta.
hallucinogen

#656 • • hallucinogen Edain
GO Kokoomus *aplodit*

--
pikku-*possu*

Lost-Soul

#657 • • Lost-Soul los pallos
Juha Mieto noussut jo nyt kolmanneksi parhaaksi ääniharavaksi (7 864 ääntä). Parta vetoo ihmisiin.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Jone

#658 • • Jone Archibald Haddock
Buhuu. Vihreä Liitto haukkasi paskaa. Onneksi paska on kompostikelpoista.
Dzad

#660 • • Edited Dzad Yks-kaks-RAX!
Näyttää siltä että tulevaisuudessa sosiaaliset ongelmat ja kuilut suurentavat...

*uuh*

--
Nobody realizes that some people expend tremendous energy merely to be normal - Camus