Eduskuntavaalit 2007

917 posts, 46 pages, 189,993 views

Dementation

#301 • • Dementation wednesday?

Tyranoid, 22.2.2007 12:46:
Tuohon kyllä uppoisi aika reilusti ylimääräistä rahaa. Nykyinen suurin lapsilisä on 172e, ja sekin maksetaan vasta viidennestä ja sitä seuraavista lapsista. Jos lapsilisä korotettaisiin 220 euroon jokaiselta muksulta, niin luulisinpa että kokonaiskustannus suunnilleen tuplaantuisi. Wikipedian mukaan vuonna 2003 maksettiin lapsilisiä yhteensä 1,36 miljardia euroa, eli jostain olisi toinen mokoma saatava. Tuskinpa se byrokratiaakaan hirveästi vähentäisi, valtionhallintokaan ei tarvinne kovin suurta virastoa tsekkailemaan sosiaaliturvatunnuksista, kuka on lapsilisäikäinen ja kuka ei... :D

Joo, en tiedä mistä puolueet on ajatellut kiskoa rahaa, kun jokainen puolue puhuu lapsilisien korotuksista. (http://www.mll.fi/?x20737=1683384) Mutta olet oikeassa, että tosta tulis tosi iso korotus. Luultavasti liiankin iso.

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Skenemursu

#302 • • Skenemursu Vastarannan Kuha

phanatic, 22.2.2007 13:34:
---
Tyranoid, 22.2.2007 12:46:
---
Tuskinpa se byrokratiaakaan hirveästi vähentäisi, valtionhallintokaan ei tarvinne kovin suurta virastoa tsekkailemaan sosiaaliturvatunnuksista, kuka on lapsilisäikäinen ja kuka ei... :D

---

Pitäähän jotenkin selvittää myös, monesko lapsi on kyseessä. Mutta juu, ei tuo nyt tosiaan kovin paljoa resursseja syövä selvitys ole.

toiseaalta en itse nää siinä hirveesti logiikkaa minkä vuoksi ensimmäisestä ja viidennestä lapsesta ei voisi saada samansuuruista etua oli se sitten nimellä lapsilisä tai 40% perustulosta tai vastaavaa. Uskoakseni siitä ensimmäisestä lapsesta koituu vähintäänkin yhtä paljon kuluja kuin viidennestä joka menee jo jossain määrin "rutiinilla". Itse olen 4 lapsisesta perheestä ja kyllä meillä nuorin joutui varmaan 15-vuotiaaksi käyttämään veljiensä vanhoja vaatteita, urheiluvälineitä jne.
#303 • • Rujo Mutantti Guest
HS:n vaalikoneen mukaan ykkösehdokas oli kristillisdemokraateista. D:D
Taitaa mennä toisiks sopivimmalle.
Bellezaaa

#304 • • Bellezaaa Afrodite*

Rujo Mutantti, 23.2.2007 08:28:
HS:n vaalikoneen mukaan ykkösehdokas oli kristillisdemokraateista. D:D
Taitaa mennä toisiks sopivimmalle.

Hmmm...
oon samis*hihu*
paitsi et toisena ja kolmantena on keskustan edustajat...*hmph*
Amarie

#305 • • Amarie täysipäiväinen lusmu
Mä oon kyllä osannut puolueeni valita, melkein poikkeuksetta vaalikoneissa 10stä lähimmästä ainakin 8 on vihreitä.

--
In her eyes I see the sky.

Skenemursu

#307 • • Skenemursu Vastarannan Kuha
Nettipokerin pelaamista halutaan rajoittaa

Suomessa suunnitellaan laajentaa internetfilteröintiä nyt myös nettipokerin pelaamisen estämiseksi. Ja tässä suunnittelussa on mukana kaikki eduskunnassa edustettuna olevat puolueet!

http://media.keskisuomalainen.fi/sunnuntaisuomalainen/4955241.shtml

"Lakimuutosten suunnittelu ja toteutus jää tulevan hallituksen tehtäväksi. Vaikka maaliskuun vaalien jälkeen hallitus vaihtuukin, uskon Rahapelifoorumin ehdotusten etenevän. Ryhmässämme oli kansanedustaja kaikista eduskunnassa edustettuina olevista puolueista, ja näkemyksemme oli yksimielinen," ryhmän puheenjohtaja, kansanedustaja Matti Ahde (sd.) sanoo.

"Rahapeliongelmaisten auttavan puhelimen mukaan nettipokeri on toiseksi pahin peliriippuvuuden aiheuttaja peliautomaattien jälkeen"

Mutta peliautomaattien riippuvuuden vähentämiseksi ei olla kuitenkaan tekemässä mitään...

Liberaalit eivät hyväksyä sitä, että ihmisten liikkumista internetissä rajoitetaan. Eli tässä yksi kohta lisää missä Liberaalit poikkeavat eduskuntapuolueista...
Skenemursu

#308 • • Skenemursu Vastarannan Kuha
Äänten vaihtaminen !

Vaalipiirithän rajoittavat äänestäjän äänestysoikeuden oman
vaalipiirinsä ehdokkaisiin. Minun mielestäni vaalipiirijärjestelmä on
paitsi tarpeeton niin haitallinen ja omituinenkin tapa rajoittaa
äänestäjien vapautta.

http://www.lintukoto.net/muut/vapaat_vaalit/

Lintukoto / vapaat-vaalit on sivu jossa ihmiset voivat vaihtaa ääntään toisessa vaalipiirissä asuvan kanssa. Tällöin molemmat saavat äänensä omalle ehdokkaalleen, vaikka tämä ei
olisi ehdolla samassa vaalipiirissä. Samanlainen sivu oli viime
vaaleissakin ja oikeusministeriö totesi palvelun silloin lailliseksi.
Karski

#309 • • Karski Pomon kätyri
Liberaalien vaaliohjelmat on kyl vuodesta
toiseen yhä hämmentävämpiä.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Skenemursu

#310 • • Edited Skenemursu Vastarannan Kuha

Karski, 26.2.2007 09:24:
Liberaalien vaaliohjelmat on kyl vuodesta
toiseen yhä hämmentävämpiä.

ja tässä vielä hämmennystä lisää ja meidän hieno vaalirallimme :)

http://liberaalit.dancerepublic.fi/ralli/liberaalit.mp3

ai niin ja kreditit kuuluu viisusta

Laulun tekijät:

Sanoitus: Wexi Salmi
Laulu & sävel: Petri Hohentahl (r.i.p.)
#311 • • Annakins Guest

Skenemursu, 26.2.2007 09:19:
Minun mielestäni vaalipiirijärjestelmä on paitsi tarpeeton niin haitallinen ja omituinenkin tapa rajoittaa äänestäjien vapautta.

No sehän riippuu siitä kuinka paljon arvostaa sitä, että on "oma" ehdokas joka ajaa oman alueen etuja. Ääripäissä on Jenkki/Britti-järjestelmä, jossa maa on jaettu yhtä moneen vaalipiiriin kuin edustajainhuoneessa on paikkoja, tai Hollannin ja Israelin tyylinen järjestelmä, jossa koko maa on yksi iso vaalipiiri. Tässä mallissa suhteellisuus toteutuu paremmin kuin edellisessä (myös vaalitavan takia), mutta paikallisedustus puuttuu.

Kyllä mä ainakin koen, että mun ehdokkaan pitäisi myös ajaa Helsingin etuja eduskunnassa, varsinkin kun tällä hetkellä iso osa Helsingin verotuloista menee muun maan hyväksi.
djputte

#313 • • djputte Techmu
Itseäni myös häiritsee jako vaalipiireihin. Näen, että kansanedustajan pitäisi olla kykenevä näkemään ja ajattelemaan ensisijaisesti Suomen etua, eikä sen oman kylän. Jarruttaa vain päätöksentekoa, kun pitää väkisin ajaa esimerkiksi jotain oman vaalipiirin tiehanketta äänestäjiä miellyttääkseen, vaikka kaikki järkisyyt puhuisivat jonkun muun hankkeen puolesta.
Skenemursu

#314 • • Skenemursu Vastarannan Kuha

Annakins, 1.3.2007 16:38:
---
Skenemursu, 26.2.2007 09:19:
Minun mielestäni vaalipiirijärjestelmä on paitsi tarpeeton niin haitallinen ja omituinenkin tapa rajoittaa äänestäjien vapautta.

---

No sehän riippuu siitä kuinka paljon arvostaa sitä, että on "oma" ehdokas joka ajaa oman alueen etuja. Ääripäissä on Jenkki/Britti-järjestelmä, jossa maa on jaettu yhtä moneen vaalipiiriin kuin edustajainhuoneessa on paikkoja, tai Hollannin ja Israelin tyylinen järjestelmä, jossa koko maa on yksi iso vaalipiiri. Tässä mallissa suhteellisuus toteutuu paremmin kuin edellisessä (myös vaalitavan takia), mutta paikallisedustus puuttuu.

Kyllä mä ainakin koen, että mun ehdokkaan pitäisi myös ajaa Helsingin etuja eduskunnassa, varsinkin kun tällä hetkellä iso osa Helsingin verotuloista menee muun maan hyväksi.

mutta se että vaalipiiri jako purettaisiin ei estäisi sinua äänestämästä helsinkiläistä tai helsingin asioita ajavaa ihmistä... antaisi vaan enemmän vaihtoehtoja. Ja yksi ongelmahan on myös se taktikointi mitä vaalipiirejen suhteen tehdään... ehdokkaan kun ei tarvi olla ikinä käynytkään vaalipiirissään asettuakseen ehdolle sinne.

Omassakin tapauksessa oli aika vaikee päättää mihin vaalipiiriin asettuisin ehdolle, mutta näin että meillä on niin hyvä edustus pääkaupunkiseudulla että päädyin Pirkanmaan ehdokkaaksi.
WiljamiDzay

#315 • • WiljamiDzay Nyypiö
Kuinkahan paljon SAK ampui itseään ja demareita nilkkaan tolla tyylikkäällä mainoskampanjallaan *ding*.. Onko tuossa ajatuksena saada jonkunlaista luokkasotaa päälle kun muuten onkin liian rauhallista ja tylsää*täh*

--
Nimim. Viherpeukalo, tiedät kai missä.

Arismus

#317 • • Arismus
juu meikä äänestää.
sam-the-man

#318 • • sam-the-man Peace Love Unity Respect
tottakai mä äänestän, mielestäni on jokaisen suomalaisen velvollisuus äänestää, äänestän nuorta naista, varsinais-suomen vaalipiirissä parhaiten mun ajatusmaailman kanssa yhteen sopii Tytti Seppänen (kesk.) ja Elina Rantanen (vihr.) näistä toista ajattelin äänestää
m1kk3

#319 • • Edited m1kk3 no-life
pikku kevennys tähän kohtaan jos sallitte :)

http://www.saunalahti.fi/g333/ *lmao*

edit:

"Suomalainen mies elää 7 vuotta vähemmän kuin suomalainen nainen ja 12 vuotta vähemmän kuin suomenruotsalainen nainen. Miehen kriminalisointi ja syrjintä perustuu "tasa-arvo" lakeihin, jotka tulisi muuttaa miehiä suosiviksi. Pakistanissa, jossa ei ole "tasa-arvoa", mies elää naista kauemmin." *sydän* :D

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti